راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته

راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته

راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین کابل شبکه را برای مجموعه خود خریداری کنید. برای نصب دوربین مدار بسته نمی توان از هر نوع کابل شبکه ای استفاده کرد. انواع مختلفی از این کابل ها وجود دارد که هرکدام عملکرد متفاوتی دارند و برای نوع خاصی از دوربین ها استفاده می شوند. انتخاب کابل شبکه مناسب تاثیر زیادی برروی کیفیت تصویر و صدای دوربین مداربسته دارد.

خرید انواع کابل شبکه
خرید انواع کابل شبکه

اگر قصد دارید برای دوربین مداربسته خود کابل شبکه مناسب خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع کابل مورد نیاز برای دوربین مداربسته

در ابتدای موضوع راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته به بررسی انواع کابل مورد نیاز در شبکه های مدار بسته می پردازیم:

  • کابل کواکسیال: از این کابل ها برای انتقال صدا و تصویر استفاده می شود.
  • کابل RG: این کابل ها برای پهنای باند بالاتر و فرکانس های بزرگتر استفاده می شوند و برای دوربین های مقامات شهری، اداره های پلیس و … از آن استفاده می شود.
  • RG-59: این کابل ها برای پهنای باند کوچکتر مناسب هستند و اغلب در آپارتمان ها، هتل ها و … به کار گرفته می شوند.
  • کابل برق، وصل و پخش ویدیو: این کابل ها به کابل های PNP نیز شهرت دارند. این کابل ها وظیفه قطع و وصل جریان برق دوربین را برعهده دارند.
  • کابل شبکه: کابل شبکه از زوج های به هم تابیده تشکیل شده است و وظیفه انتقال داده و حمل اطلاعات را برعهده دارد. در این مقاله به راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته پرداخته شده است.
  • کابل سیامی: این کابل ها نوعی کابل ترکیبی دوربین مداربسته هستند که سیم های برق خاصی به آن ها متصل شده است. این کابل ها انتقال همزمان داده‌ها و نیرو به دوربین‌های امنیتی را برعهده دارد.
  • کابل فیبر نوری: این کابل ها از گران ترین کابل های موجود در بازار هستند زیرا فرکانس و سیگنال بسیار باکیفیتی ارائه می دهند. معمولاً در تنظیمات حرفه ای از این کابل ها استفاده می شود.
انواع کابل مورد نیاز برای دوربین مداربسته
انواع کابل مورد نیاز برای دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید: تعمیر کابل کواکسیال (کابل آنتن) و کابل RG (کابل دوربین)


اهمیت استفاده از کابل شبکه حرفه ای برای دوربین مدار بسته

در این بخش از راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته به دلیل اهمیت استفاده از این کابل ها می پردازیم. یکی از مهم ترین موضوعات در دوربین مدار بسته به خصوص دوربین های تحت شبکه سرعت انتقال صدا و تصویر است. به همین دلیل باید از کابل های باکیفیت در نصب دوربین مدار بسته استفاده کرد. حتی اگر سیستم مدار بسته شما معمولی است، بهتر است کابل ها باکیفیت و حرفه ای باشند زیرا اتصال امن با دستگاه DVR به سوئیچ از طریق کابل شبکه صورت می گیرد. مرغوبیت کابل شبکه تاثیر مستقیم برروی کیفیت و سرعت انتقال تصویر و صدا می گذارد.

اهمیت استفاده از کابل شبکه حرفه ای برای دوربین مدار بسته
اهمیت استفاده از کابل شبکه حرفه ای برای دوربین مدار بسته

بیشتر بخوانید: انواع دوربین مدار بسته و کاربرد آن ها


کابل شبکه مناسب دوربین مدار بسته IP

دوربین های مداربسته آی پی یا دوربین مدار بسته تحت شبکه یکی از انواع پرکاربرد دوربین های مدار بسته است. در این بخش به بررسی راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته از نوع تحت شبکه می پردازیم.

کابل شبکه لگراند CAT5e SFTP یا Cat6

این محصول ساخت شرکت مطرح لگراند است و از باکیفیت ترین کابل های شبکه موجود در بازار به حساب می آیند. این محصولات هم به شیلد و هم به فویل مجهز شده اند به همین دلیل در برابر نویز و اختلالات الکترومغناطیسی از خود مقاومت نشان می دهند. تکنولوژی و ساختار این کابل به گونه ای است که سرعت انتقال بسیار بالایی را برای سیستم های مدار بسته فراهم می کند.

این کابل می تواند سرعت انتقال داده ای معادل 100 مگابیت برثانیه در 100 متر داشته باشند و پهنای باندی برابر با 100 مگاهرتز فراهم می کند. کابل های شرکت لگراند تست فلوک دارند.

کابل شبکه CAT5e SFTP یا Cat6 اشنایدر

این کابل ها در طبقه کابل های میان رده اما باکیفیت قرار می گیرند. این محصولات می توانند سرعتی معادل 100 مگابیت برثانیه فراهم کنند و پهنای باند آن ها 100 مگاهرتز است. این نوع کابل ها به روکش فویل و شیلد مجهز شده اند به همین دلیل نویز دریافتی بسیار کمی دارند. در موضوع راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته باید به این موضوع توجه کنید که کابل های اشنایدر از نوع SFTP و Cat5e در حلقه های 305 متری عرضه می شوند.

کابل شبکه CAT5e SFTP یا Cat6 نگزنس

کابل های این شرکت سرعت انتقال بالایی را برای شبکه مدار بسته فراهم می کنند. زیرا در متراژ 100 متر می توانند با حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه و گاهاً بیشتر دیتا را منتقل کنند. این کابل ها تست فلوک دارند و به صورت قرقره و کلاف عرضه می شوند. این کابل ها به شیلد و فویل مجهز شده اند که همین موضوع سبب شده است تا تاثیر نویز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

کابل شبکه رفسنجان Cat5e SFTP و Cat6

کابل های شبکه این شرکت از بهترین کابل های شبکه ایرانی هستند. این محصولات با شیلد و فوبل عرضه می شوند و سرعت و کیفیت آن ها بالا است. این محصولات نیز موفق به گذراندن تست فلوک شده اند و در هر 100 متر می توانند 100 مگابیت برثانیه دیتا منتقل کنند.

راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته
راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین مداربسته خانگی کدام است؟


نکات مهم در خرید کابل شبکه دوربین مدار بسته

در راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته باید به نکات زیادی توجه کنیم که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  1. کابل های شبکه برخلاف پچ کوردها در حالت عادی سوکت ندارند. در صورتی که می خواهید آن ها را سوکت بزنید، باید به درستی و استاندارد سوکت زده شوند. اگر برای دوربین مدار بسته خود از پچ کورد استفاده می کنید، سوکت آن ها را بررسی کنید تا با سایر تجهیزات شما سازگاری داشته باشد.
  2. در راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته توجه کنید که روکش کابل شبکه شما LSZH یا PVC است. کابل های شبکه در این دو نوع روکش عرضه می شوند. کابل های LSZH کابل هایی با مقاومت بالا و بدون هالوژن هستند و در صورت آتش سوزی از خود دود سمی تولید نمی کنند.
  3. یکی از نکات مهم که پیش از خرید کابل برای دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید، نوع کابل است. کابل های SFTP عملکرد بهتری نسبت به کابل های UTP از خود نشان می دهند. مقاومت کابل های SFTP در برابر شیلد و نویز بیشتر است.
  4. در راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته باید به این نکته اشاره کنیم که این کابل ها باید از نظر کتگوری و گروه بررسی شوند. کابل های گروه Cat5e و Cat6 بهترین کابل های موجود برای دوربین مدار بسته هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دوربین مدار بسته


رنگ بندی کابل شبکه دوربین مدار بسته

در این بخش از مقاله راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته به بررسی رنگ بندی آن ها می پردازیم. کابل های شبکه دوربین مدار بسته 4 رنگ اصلی و 4 رنگ فرعی دارد که به هم تابیده می شوند. هر رنگ در کابل های شبکه وظیفه مشخصی دارد. به عنوان مثال رنگ اصلی سبز برای ارسال سیگنال مثبت و رنگ فرعی سبز برای ارسال سیگنال های منفی به کار گرفته می شود.

رنگ بندی کابل شبکه دوربین مدار بسته
رنگ بندی کابل شبکه دوربین مدار بسته

بیشتر بخوانید: کابل کشی شبکه