راهنمای خرید فرز انگشتی

راهنمای خرید فرز انگشتی

راهنمای خرید فرز انگشتی به شما کمک می کند تا بهترین فرز انگشتی را مطابق با نیاز خود خریداری کنید. فرز انگشتی یکی از ابزارآلات مهم و کاربردی است که جهت ظریف کاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای حکاکی نیز فرز انگشتی یکی از بهترین ابزارآلاتی است که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که با نصب قطعات گوناگون بر روی این فرز، می توان طراحی و شیارکاری های گوناگونی را انجام داد. اگر شما هم قصد خرید فرز انگشتی مناسب را دارید، اما نمی دانید که به چه پارامترهایی باید توجه داشته باشید، تا انتهای مقاله راهنمای خرید فرز انگشتی با ما همراه باشید.

خرید انواع فرز انگشتی
خرید انواع فرز انگشتی

آنچه در ادامه می خواینم:

فرز انگشتی چیست؟

فرز انگشتی نوعی فرز است که براساس منبع تغذیه در انواع برقی، شارژی و بادی تولید می شود. همانطور که در ابتدا گفته شد، از این ابزار جهت انجام فعالیت های ظریف همچون حکاکی، قالب سازی و موارد دیگر استفاده می شود. به عبارتی فرز انگشتی نوعی برش مستقیم است که اسپیندل یا شفت خروجی آن، در جهت شفت خروجی موتور قرار گرفته است.

علاوه بر این، جهت انجام فعالیت های هنری بر روی انواع مواد مانند چوب، پلاستیک و فلز نیز می توان از این ابزار استفاده کرد.

این نوع فرز از یک موتور کوچک و تعدادی چرخ دنده تشکیل شده است که موجب چرخش شفت اصلی دستگاه می شود. سرعت این ابزار برحسب دور در دقیقه مشخص می شود. فرز انگشتی از کاربرد صنعتی تری نسبت به فرز مینیاتوری برخوردار است. همچنین بسیار ظریف تر از فرزهای دیگر است و کاربردهای کاملاً متفاوتی دارد.

فرز انگشتی چیست؟
فرز انگشتی چیست؟

بیشتر بخوانید: فرز انگشتی چیست و چه کاربردی دارد؟


کاربرد فرز انگشتی

همانطور که می دانید، این ابزار جهت سنگ زنی های حساس و ظریف مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این بخش از مقاله به کاربرد فرز انگشتی می پردازیم:

  • تراش کاری و فرزکاری فلزات
  • براده برداری و فرم دهی به انواع قطعات چوبی، فلزات و انواع متریال
  • تمیزکاری قطعات فلزی و زنگ بری
  • انجام هنرهای دستی
  • ساب زدن و از بین بردن جای جوش
  • برش انواع مواد همچون چوب، شیشه، فلزات و دیگر مواد صنعتی و …
کاربرد فرز انگشتی
کاربرد فرز انگشتی

نکات مهم در خرید فرز انگشتی

این نوع فرز در صنایع نجاری، منبت کاری و قالب سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این بخش از مقاله راهنمای خرید فرز انگشتی به نکاتی که پیش از خرید فرز انگشتی باید به آنها توجه کنید، می پردازیم:

نوع فرز انگشتی

این فرز در دو نوع گلو بلند و گلو کوتاه تولید و به بازار عرضه می شود. می توان گفت که فرز انگشتی بزرگ تر از فرز مینیاتوری و کوچک تر از انواع مینی فرز است. در نتیجه شما با توجه به کاربرد مورد نظر خود لازم است نوع مناسب این محصول را انتخاب نمایید. همانطور که می دانید، این ابزار براساس کاربرد به دو دسته گلو کوتاه و گلو بلند تقسیم می شود:

  • فرز انگشتی گلو بلند: نوع گلو بلند این ابزار از شفت بلندی برخوردار است و به آسانی به حفره ها و لوله ها وارد می شود. این نوع فرز انگشتی جهت سنباده زنی و سنگ زنی کنج یا زوایای تنگ کاربرد زیادی دارد.
  • فرز انگشتی گلو  کوتاه: این ابزار کاربردی مشابه نوع گلو بلند دارد با این تفاوت که طول شفت خروجی آن کوچک تر است. به عبارتی این دو فرز انگشتی تفاوت چندانی با یکدیگر در عملکرد ندارند.

منبع تغذیه

منبع تغذیه فرز انگشتی یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه نمایید. نوع برقی فرز انگشتی همانطور که از نامش مشخص است، انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری تأمین می کند. پس بدون محدودیت زمان، می توان از این ابزار استفاده کرد. در مقابل، فرز انگشتی شارژی به دلیل عدم وجود سیم، استفاده بسیار راحتی دارد.

در محیط هایی که دسترسی به منبع برق وجود ندارد، این نوع فرز انگشتی بسیار کاربرد دارد. همچنین باید این موضوع را در نظر بگیرید که استفاده از انواع ابزارآلات شارژی، از محدودیت زمانی برخوردار است یعنی نمی توان به طور مکرر از این ابزار استفاده کرد. لازم به ذکر است که نوع شارژی این ابزار قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد.

گزینه دیگری که برای شما وجود دارد، انتخاب فرز انگشتی بادی یا پنوماتیک است. منبع تغذیه این فرز انگشتی از طریق کمپرسور باد تأمین می شود و بسیار ارزان و به صرفه است. همچنین می توان گفت که این فرز تقریباً قدرتی برابر با انواع فرز انگشتی برقی دارد.

سرعت

یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب و خرید فرز انگشتی، سرعت دستگاه است. همانطور که گفته شد، سرعت فرز انگشتی برحسب دور در دقیقه تعیین می شود. این ابزار می تواند از سرعت 30000 دور در دقیقه برخوردار باشد.

سایز کولت

سایز کولت این ابزار تعیین کننده اندازه مته آن است. به طور معمول سایز کولت این فرز میان 6 تا 8 میلی متر است.

توان

از دیگر فاکتورهای مهمی که حین خرید این وسیله باید به آن توجه داشته باشید، توان دستگاه است. توان یا قدرت موتور برحسب وات محاسبه می شود. از این رو هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، این ابزار از قدرت موتور بالاتری برخوردار است. لازم به ذکر است که اگر جهت انجام کارهای سنگین به این ابزار نیاز دارید، باید دستگاهی را انتخاب نمایید که از قدرت بالایی برخوردار باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به قدرت بالایی از این محصول نیاز دارید، نوع بادی آن گزینه مناسب تری است. از این رو انتخاب یک فرز انگشتی قدرتمند، سرعت انجام فعالیت مورد نظر شما را افزایش می دهد.

طراحی ظاهری

همانطور که می دانید، این ابزار جهت انجام ظریف کاری های گوشه های کوچک و کنج بسیار کارآمد است. فرز انگشتی برای کار شما مناسب است که از ابعاد کوچکی برخوردار باشد و کاربر حین استفاده از آن دچار خستگی نشود. در نتیجه اندازه و وزن فرز انگشتی از اهمیت زیادی برخوردار است. یعنی فرز باید به گونه ای طراحی شده باشد که برای مدت طولانی بتوان از آن استفاده کرد.

راهنمای خرید فرز انگشتی
راهنمای خرید فرز انگشتی

تفاوت فرز مینیاتوری و فرز انگشتی

شاید برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که فرز انگشتی و فرز مینیاتوری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این قسمت از مقاله راهنمای خرید فرز انگشتی قصد داریم تا به تفاوت این دو فرز بپردازیم.

در ابتدا لازم است بدانید که فرز انگشتی از قدرت بیشتری نسبت به فرز مینیاتوری برخوردار است. همچنین وزن بیشتری دارد و تیغه های متصل به آن بزرگ تر از انواع فرز مینیاتوری است. به همین دلیل این ابزار برای کارهایی از قبیل پلیسه کاری، تراشکاری فلزات، فرم دهی قطعات چوبی، صاف کردن جوش های فلزی و … مناسب است.

همچنین فرز انگشتی نسبت به فرز مینیاتوری از دقت بالاتری برخوردار است و جهت انجام ظریف کاری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از اصلی ترین تفاوت های این دو فرز می توان به اندازه کولت آنها اشاره کرد. همانطور که می دانید، معمولاً سایز کولت فرز انگشتی حدود 6 تا 8 میلی متر است اما فرزهای مینیاتوری، از شمع یا کولت های کوچک تری برخوردار هستند.

تفاوت فرز مینیاتوری و فرز انگشتی
تفاوت فرز مینیاتوری و فرز انگشتی

بیشتر بخوانید: تفاوت فرز انگشتی و فرز مینیاتوری


بهترین مارک فرز انگشتی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید فرز انگشتی قصد داریم شما را با برترین برندهای فرز انگشتی آشنا نماییم. شرکت های متعددی به تولید این ابزار کارآمد پرداخته اند اما برخی از آنها از کیفیت مطلوب تری برخوردار هستند. همچنین این برندها بسیار مشهور هستند و از طرف کاربران بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

در ادامه شما را با بهترین فرز انگشتی برای چوب و مواد دیگر، آشنا خواهیم کرد:

  • فرز انگشتی اکتیو مدل AC2817G
  • فرز انگشتی دی سی ای مدل ASJ03-10
  • فرز انگشتی شارژی هیوندای مدل HP1232
  • فرز انگشتی محک مدل DG-25L
  • فرز انگشتی گلو بلند رونیکس مدل 3302
  • فرز انگشتی ماکیتا مدل GD0602
  • فرز انگشتی کرون مدل CT13307
  • فرز انگشتی خرطومی سیلور مدل GTP01A12
  • فرز انگشتی توسن مدل 3313GDL بهترین فرز انگشتی برای چوب و سایر مواد است.
بهترین مارک فرز انگشتی
بهترین مارک فرز انگشتی

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین برند فرز


قیمت فرز انگشتی

قیمت فرز انگشتی با توجه به عوامل تولید و کاربردهایی که دارد، متغیر است. طرح و مدل فرز انگشتی، قدرت، سرعت، برند سازنده و عوامل دیگر همگی بر قیمت این ابزار تأثیرگذار هستند.

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید فرز انگشتی برای شما مفید واقع شده باشد. همانطور که می دانید، کارهای ظریف و هنری باید تمیز ساخته شوند و چشم نواز باشند. از این رو انتخاب یک ابزار مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرز انگشتی یک  گزینه کارآمد و مناسب جهت انجام کارهای ظریف است و باید توجه داشته باشید که براساس کار خود، نوع مناسب این محصول را انتخاب نمایید. در این مقاله سعی بر این داشتیم که جزئیات را برای شما شرح دهیم تا به راحتی بتوانید نوع مناسب فرز انگشتی را انتخاب نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع فرز انگشتی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزارآلات است.

جهت خرید انواع فرز و اطلاع از قیمت فرز انگشتی می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشندگان این محصولات ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع فرز انگشتی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.