بهترین برند کابل افشان

بهترین برند کابل افشان

بهترین برند کابل افشان موضوعی است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. کابل یکی از مهم ترین اتصالات در راه اندازی سیستم های مختلف محسوب می شود. در زندگی روزمره، ما با انواع کابل ها سر و کار داریم که هر کدام کاربردهای صنعتی متفاوتی دارند. کابل های افشان نوعی کابل برق هستند که از مهم ترین و کاربردی ترین کابل ها در صنایع مختلف محسوب می شوند. در ادامه به معرفی بهترین برند کابل افشان در مجله راندنو می پردازیم.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

آنچه در ادامه می خوانیم:

کابل افشان چیست؟

کابل افشان از تعداد زیادی سیم تک رشته افشان و مسی تشکیل می شود. انعطاف پذیری این کابل بسیار بالا است به همین منظور به آن کابل نرم نیز گفته می شود. این کابل ها بیشتر در مکان هایی که کابل نیاز به پیچش و انعطاف بیشتری دارند استفاده می شوند. کابل های افشان هادی و روکش دارند و برخی از آن ها زره، شیلد و محافظ دارند.

هادی کابل های افشان از جنس مس است و عایق این محصولات از جنس های مختلفی تولید می شود. مقدار جریان دهی این کابل با یکدیگر متفاوت است. در دمای 20 درجه مقاومت کابل افشان مسی آزمایش می شود. در درجه های متفاوت این کابل قابلیت خود را مشخص می کند.

ولتاژ کابل افشان در حالت فشار ضعیف معمولاً 5000 الی 3000 ولت و یا 1000 الی 600 ولت است. کابل افشان فشار متوسط نیز ولتاژی معادل 12 الی 20 کیلو ولت دارد.  کابل افشان فشار قوی در بازه ولتاژی 63 و 32 کیلو ولت به کار گرفته می شود. پرکاربردترین کابل، کابل افشان 5 رشته است.

امروزه شرکت های بسیار زیادی به تولید و ساخت این محصولات می پردازند. در ادامه به بررسی بهترین بهترین برند کابل افشان می پردازیم.

کابل افشان چیست
کابل افشان چیست

بیشتر بخوانید: کابل افشان چیست و چه تفاوتی با کابل مفتول دارد؟


کابل افشان اردستان

اولین شرکت در این لیست و بهترین برند کابل افشان شرکت اردستان است. این شرکت در سال 1383 در استان اصفهان تاسیس شد. کمپانی اردستان تولید کننده کابل های پلاستیکی با قابلیت استفاده در شرایط سخت و بازه های دمایی وسیع است. محصولات این شرکت در برابر حرارت، آب، سایش، ضربه، روغن ها و هیدروکربن ها مقاوم هستند.

کابل افشان اردستان دارای گواهینامه استاندارد ISIRI 1926 از موسسه استاندارد ایران است. در حال حاضر این برند با تولید کابل توزیع LV و جوش طبق استانداردهای IEC60245  و IEC60502 سطح وسعی از نیازهای بازار را رفع کند.

کابل های تولید شده شرکت اردستان قابل استفاده در صنایع نفت گاز و پتروشیمی، چاه های آب شرب، بنادر و کشتیرانی و دیگر موارد هستند.

کابل افشان البرز

دومین شرکت در لیست بهترین برند کابل افشان، کابل افشان البرز است. شرکت البرز یکی از پیشروترین تولیدکنندگان کابل افشان در ایران است. این شرکت در سال 1357 تاسیس شده است. کمپانی البرز کابل هایی با فشار متوسط تا 33 کیلو ولت و فشار قوی تا 132 کیلو ولت با روش گاز کیورینگ تولید می کند.

شرکت البرز دارای گواهینامه استاندارد ایران برای کابل های فشار متوسط و فشار قوی است. همچین گواهینامه 9001:2015 ISO را از TUV دریافت کرده است.

کابل البرز
کابل البرز

بیشتر بخوانید: انواع کابل افشان


کابل افشان خراسان افشارنژاد

سومین و بهترین برند کابل افشان شرکت صنعتی التریک خراسان است که در سال 1345 در شهر مشهد تاسیس شده است. در سال 1346 به عنوان یکی از تولید کنندگان موفق در حوزه کابل در ایران شناخته شد. اولین دریافت کننده نشان استاندارد ایران ISIRI که معادل IEC227 اروپا است.

برند خراسان محصولات را مطابق با در خواست مشتریان خود و بر اساس استاندار هایی نظیر VDE، ICE، BS تولید می کند. همچنین در سال 2000 از شرکت SGS سوئیس گواهینامه ایزو 9002 را دریافت نموده است.

تولیدات شرکت خراسان شامل انواع کابل های افشان، کابل ساختمانی، کابل های کنترل و قدرت با عایق های pvc و xlpe، سیم های خودرو و دیگر موارد است.

کابل افشان ایران

چهارمین برند در لیست بهترین برند کابل افشان کابل ایران است. این شرکت در مهر 1362 تاسیس شد. کابل های ایران اغلب با روکش های پلاستیکی و کیفیت بالا تولید می شوند. کابل ایران از بهترین مواد اولیه برای روکش و عایق سیم و کابل استفاده می کند. محصولات این کمپانی دارای استاندارهای ملی و بین المللی است. قبل از ارائه محصول به بازار آن را در آزمایشگاهای تخصصی تست و ارزیابی می کنند.

کابل افشان پارسیان

پنجمین شرکت در لیست بهترین برند کابل افشان شرکت تولیدی و صنعتی کابل پارسیان است. این کمپانی در سال 1393 با تولید انواع کابل ها با عایق و روکش لاستیک برای استفاده در شرایط سخت و خاص در شهر اصفهان تاسیس شد. از ویژگی های کابل های این برند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب بودن
  • مقاوم در برابر حرارت بالا
  • انعظاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر حرارت مواد نفتی
  • ضربه پذیر و مستحکم در برابر سایش
بهترین برند کابل افشان
بهترین برند کابل افشان

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل افشان


کابل افشان افق البرز

آخرین شرکت در لیست بهترین برند کابل افشان افق البرز است که در سال 1999 افق البرز فعالیت خود را در تولید سیم و کابل آغاز نمود. کمپانی افق البرز با بهره گیری از ماشین آلات روز دنیا در زمینه کابل سازی قادر به تولید و تامین انواع سیم و کابل با مرغوب ترین کیفیت شده است. این برند دارای استاندارد بین المللی ISO/IEC 17025 است که مهم ترین آن ها: آنالیز فیزیکی و شیمیایی مواد اولیه مصرفی، آزمون های R&D جهت توسعه محصولات و آزمون کنترل کیفیت است.

در مقاله بهترین برند کابل افشان 6 برند موفق در حوزه تولید کابل افشان را به شما معرفی کردیم. امیدوارم این مقاله از مجله راندنو برای شما مفید بوده باشد.