آموزش نحوه بستن قفل پدال + راهنمای خرید

آموزش نحوه بستن قفل پدال + راهنمای خرید

آموزش نحوه بستن قفل پدال موضوع اصلی این مقاله است. با افرایش قیمت اتومبیل و لوازم جانبی آن‌ها، میزان سرقت خودروها به طور چشمگیر رو به افزایش است. پیرو سرقت‌های انجام شده، این مشکل به یکی از دغدغه‌های افراد مبدل شده است و حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع دارند. احتمالاً می‌دانید که روش‌های مختلفی برای حفظ امنیت خودروها وجود دارد.

یکی از اصلی‌ترین روش‌های جلوگیری از سرقت اتومبیل و لوازم جانبی آن، استفاده از قفل پدال و قفل فرمان است. قفل پدال‌ها و قفل فرمان‌ها امکان دزدیده شدن خودروها را به حداقل می‌رسانند. انواع قفل پدال براساس میزان حفاظت و نوع عملکرد به چند دسته تقسیم می‌شوند.

در سایت راندنو امکان تهیه قفل پدال و قفل فرمان‌های مختلف وجود دارد. با مراجعه به راندنو می‌توانید به صورت مستقیم با فروشندگان قفل پدال خودرو در ارتباط باشید و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

همچنین در این مقاله به بررسی طریقه بستن قفل پدال در مدل‌های مختلف پرداخته شده است. پس تا انتهای این مطلب از مجله راندنو با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

قفل پدال چیست و چه کاربردی دارد؟

در اولین بخش از مطلب آموزش نحوه بستن قفل پدال به آشنایی با این قفل می‌پردازیم. قفل پدال یکی از پرکاربردترین قفل‌های مورد استفاده برای اتوموبیل‌ها است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، با استفاده از این قفل امکان دسترسی به پدال و در نهایت سرقت آن کاهش می‌یابد.

این قفل ساختاری مشابه قفل‌های فرمان دارد با این تفاوت که بر تنها بر روی پدال نصب می‌‌شود. این قفل با نصب بر روی پدال‌های گاز و کلاچ، مانع حرکت آن‌ها می‌شود. به طور کلی استفاده از این قفل از کار کردن پدال‌ها جلوگیری می‌کند و سارق نمی‌تواند اتومبیل را حرکت دهد.

قفل پدال چیست و چه کاربردی دارد؟
قفل پدال چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع قفل پدال

پیش از آن که به بررسی شیوه بستن قفل پدال بپردازیم، بهتر است با انواع قفل‌های پدال آشنا شوید. از انواع قفل پردال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قفل پدال قدیمی
  • قفل پدال پمپی
  • قفل پدال کتابی
  • قفل پدال بولاک

برخی از مدل‌های این یراق در بازار موجود هستند که قفل پدال عصایی نام دارند.این قفل می‌تواند به طور همزمان فرمان و پدال ماشین را قفل کنند. در واقع این قفل همان قفل فرمان است. اما میله بلندتری دارد و قابلیت دارد پدال را نیز قفل کند. استفاده از قفل فرمان و قفل پدال با هم نیز شرایط ایمن‌تری برای اتومبیل فراهم می‌کند. لازم به ذکر است نحوه بستن قفل پدال عصایی نیز دشواری خاصی ندارد.

طریقه بستن انواع قفل پدال

در ادامه این بخش از مقاله آموزش نحوه بستن قفل پدال به نحوه صحیح بستن این قفل‌ها پرداخته شده است. به طور کلی طریقه بستن قفل پدال ماشین به گونه‌ای است که در ابتدا باید دسته قفل را به سمت بیرون بکشید و آن را بر روی دو پدال ترمز و گاز ببندید. در ادامه نحوه صحیح این فعالیت را با جزئیات بیشتر برای شما شرح داده‌ایم:

نحوه بستن قفل پدال قدیمی

چگونه قفل پدال بزنیم؟ برای بستن مدل قدیمی این قفل، در ابتدا باید دسته انتهایی آن را باز کرد. سپس با استفاده از گیره قفل که برای نگهداری پدال طراحی شده است، می‌توان دو پدال ترمز و کلاچ را به یکدیگر قفل کرد. توجه نمایید اگر اتومبیل شما به گیربکس مجهز شده است، دو پدال گاز و ترمز را باید درون قفل قرار دهید.

نحوه بستن قفل پدال پمپی

آموزش بستن قفل پدال پمپی مبحث دیگری است که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم. برای بستن قفل‌های مدل پمپی در ابتدا باید دو فک آن از یکدیگر جدا شوند. سپس با جایگذاری دو پدال گاز و ترمز میان دو فک، می‌توان آن‌ها را قفل کرد.

برای باز کردن قفل پدال پمپی نیز باید دو فک را به یکدیگر نزدیک کرد تا فشرده شوند. سپس کلید را خلاف جهت اولیه قفل بچرخانید تا قفل باز شود.

آموزش نحوه بستن قفل پدال
آموزش نحوه بستن قفل پدال

نحوه بستن قفل پدال کتابی

در پاسخ به سؤال چگونه قفل پدال را ببندیم می‌توان گفت برای بستن قفل پدال کتابی تنها کافی است قفل را پشت پدال ترمز قرار دهید. در نهایت می‌توانید آن را توسط حفره‌های موجود در ساختار قفل محکم کنید تا پدال‌ها قفل شوند.

نحوه بستن قفل پدال بولاک

در صورتی که قفل پدال بولاک خریداری کرده‌اید و برای شما سؤال پیش آمده است که قفل پدال چگونه بسته می شود؟ در ابتدا باید قفل را روی پدال‌ها قرار دهید. سپس باید آن را به سمت پایین فشار دهید تا ضامن قفل فعال شود. با انجام این کار، دو فک موجود از طرف بالا و پایین به یکدیگر نزدیک شده و پدال‌ها قفل می‌شوند.

در ضمن شما کاربران گرامی با مراجعه به سایت راندنو می‌توانید لیست فروشندگان و نمایندگان اصلی انواع قفل ازجمله قفل پدال را مشاهده نمایید. راندنو امکان خرید بی واسطه را برای خریداران فراهم کرده است.

مزایای استفاده از قفل پدال نسبت به قفل فرمان

در این بخش از مطلب آموزش نحوه بستن قفل پدال به بررسی مزایای این محصول می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید از هر دو ابزار به منظور حفظ ایمنی خودروها استفاده می‌شود. همچنین هیچ یک از انواع این تجهیزات جانبی نمی‌توانند مانع عملکرد سارقین بشوند. اما اگر بخواهیم این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم، بهتر است بگوییم که قفل پدال مقاومت و بازدارندگی بالاتری دارد.

دلیل بازدارندگی قفل پدال نسبت به قفل فرمان، تنها در این است که سارقین برای باز کردن قفل پدال ماشین باید خم شوند. این موضوع موجب می‌شود سارقین دید کاملی نسبت به محیط اطراف خود نداشته باشند. همچنین باز کردن قفل پدال به زمان بیشتری نیاز دارد و کار سارق دشوارتر می‌شود. علاوه بر این، در قفل پدال‌هایی که به فرمان وصل هستند، سرقت بسیار سخت‌تر و باز کردن هر دو زمان‌بر است.

بهترین قفل پدال

شرکت‌های متعددی درصدد تولید قفل پدال برآمده‌اند. در ادامه به بهترین تولیدکنندگان قفل پدال پرداخته‌ایم:

قفل پدال آرین لاک

برند آرین لاک یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات یدکی و جانبی اتومبیل‌ها است. این شرکت محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. قفل پدال آرین لاک مدل 2010 از برترین قفل پدال‌های تولیدشده توسط برند آرین لاک است.

قفل پدال آیرون مکس

آیرون مکس یکی از بهترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان انواع ابزار یراق در ایران است. ابزار این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در تنوع بالایی تولید می‌شوند. قفل پدال آیرون مکس مدل IM-PL504 یکی از پرمصرف‌ترین قفل پدال‌های تولیدشده توسط این برند است.

قفل پدال لوکمس

لوکمس از برندهای قدیمی و شناخته شده در زمینه تولید انواع قفل خودرو است. قفل‌های تولیدشده توسط برند لوکمس از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین با توجه به استانداردهای جهانی طراحی می‌شوند. قفل پدال خودرو لوکمس مدل 6084، 6010D و … از محبوب‌ترین قفل پدال‌های تولیدشده توسط این شرکت است.

قفل پدال سامکو

سامکو از دیگر شرکت‌های فعال تولیدکننده لوازم یدکی خودرو است. این برند در سال 1386 تأسیس شد. محصولات ارائه شده برند سامکو از کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند. قفل پدال سامکو مدل YP015 ،YP-18 ،YP42 و … از بهترین قفل پدال‌های ارائه شده توسط این شرکت هستند.

قفل پدال جی اس اس، نیکو پارس، اسمارت و گارد از تولیدکنندگانی هستند که نام آن‌ها در لیست بهترین مارک قفل پدال قرار می‌گیرند.

بهترین قفل پدال
بهترین قفل پدال

جمع‌بندی

امیدواریم که مقاله آموزش نحوه بستن قفل پدال برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله به سؤال قفل پدال چگونه بسته می شود نیز پاسخ داده شد. همچنین دانستید که طریقه زدن قفل پدال پراید، 206 و خودروهای دیگر هیچ دشواری خاصی ندارد. علاوه بر این، در این مقاله از مجله راندنو به موضوع راهنمای خرید قفل پدال و معرفی بهترین تولیدکنندگان آن نیز پرداخته شد.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع قفل پدال و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این تجهیزات را برای شما فراهم نموده است. در راندنو می‌توانید کالاهای خود را به طور کاملاً مستقیم به فروش برسانید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.