دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی | چگونه شیشه ماشین را دودی کنیم؟

دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی چگونه است؟

دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی یکی از فعالیت هایی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. سشوار صنعتی ابزاری است که باد و حرارت بالایی از خود تولید می کند. با استفاده از حرارت تولیدشده توسط این دستگاه، می توان انتقال گرما به قطعات مختلف را به خوبی انجام داد. همچنین عملکرد این ابزار شبیه به سشوارهای خانگی است. با این تفاوت که گرما و حرارت تولیدشده توسط مدل های صنعتی نسبت به مدل های معمولی بیشتر است.

خرید انواع سشوار صنعتی
خرید انواع سشوار صنعتی

احتمالاً شما هم می دانید که برخی از شیشه های اتوموبیل ها به صورت فابریک دودی هستند. در ایران این نوع از شیشه ها را به  نام شیشه رفلکس می شناسند. همچنین لازم است بدانید که دودی کردن شیشه ها با سشوار صنعتی، یک روش دستی است. احتمالاً می دانید که قیمت دودی کردن شیشه ماشین پراید و دیگر ماشین ها توسط افراد متخصص، شامل هزینه های دستمزد می شود.

ما در این مقاله قصد داریم آموزش دودی کردن شیشه ماشین با استفاده از سشوار صنعتی را برای شما بازگو کنیم. پس تا انتهای مقاله دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

سشوار صنعتی چیست؟

در ابتدای بخش دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی با این ابزار کاربردی آشنا شدید. این محصول یکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنعت است. با اسنفاده از این ابزار می توانید سطوح مختلف را گرم کنید. همچنین این محصول گرمایی تا 600 درجه سانتی گراد از خود تولید می کند. از این ابزار صنعتی برای انجام فعالیت های کابینت سازی، صافکاری، نقاشی و رنگ کاری، نجاری و موارد مشابه استفاده می شود.

افراد زیادی با استفاده از این وسیله شیشه های اتوموبیل خود را دودی می کنند. برای دودی کردن شیشه ها از برچسب ها تیره کننده استفاده می شود. سپس این برچسب ها طیق قاعده های خاص، توسط سشوار صنعتی به شیشه ها می چسبند. لازم است بدانید که دودی کردن شیشه ها با سشوار صنعتی، یک روش دستی است که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

سشوار صنعتی چیست؟
سشوار صنعتی چیست؟

بیشتر بخوانید: سشوار صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟


نحوه دودی کردن شیشه ماشین با سشوار صنعتی

  1. ابتدا باید شیشه اتوموبیل را بشویید و آن را به خوبی تمیز کنید. با شست و شوی شیشه، تمامی گرد و غبارهای موجود بر روی شیشه از بین می روند. همچنین در صورت تمیز بودن شیشه، هیچ دلیلی برای عدم چسبیدن چسب بر روی شیشه وجود نخواهد داشت.
  2. در برخی شرایط ممکن است برجستگی های موجود بر روی شیشه در صورت شست و شو از بین نروند. درنتیجه بهتر است با استفاده از یک تیغ ساده، قسمت های برجسته و دانه های چسبنده را تمیز کنید.
  3. پس از تمیز کردن باید شیشه را به طور کامل بالا ببرید و کار را آغاز کنید. در این مرحله باید محلولی که از ترکیب آب و مواد شوینده درست کرده اید را بر روی شیشه اسپری کنید.
  4. سپس برچسب های مورد نیاز را آماده کنید. توجه داشته باشید تا زمانی که شیشه خیس است، باید برچسب را بچسبانید.
  5. یک نکته در رابطه با برچسب ها وجود دارد. این تجهیزات مانند گلس های گوشی موبایل هستند و از دو لایه تشکیل شده اند. بخش اول لایه محافظ است و بخش دوم نیز ورقه اصلی است که به شیشه می چسبد. درنتیجه با دقت و تمرکز بالا باید این دو لایه را از یکدیگر جدا کنید و سپس مرحله به مرحله به شیشه نصب کنید.
  6. هنگام چسباندن، ممکن ست حباب هایی بر روی شیشه ظاهر شود. یا به اصطلاح برچسب ور بیاید و فکر کنید برچسب خراب شده است. اما هر میزان از برچسب که بالا آمد را با استفاده از لیسه نرم پلاستیکی می توانید از بین ببرید.
  7. اصلی ترین کاربرد سشوار صنعتی در این مرحله است. در این مرحله پس از چسباندن، با استفاده از این ابزار می توانید استحکام چسب را تضمین کنید.
  8. در آخر تمامی قسمت های اضافه برچسب را با استفاده از کاتر جدا کنید و کار تمام است.

عوامل مؤثر بر قیمت دودی کردن شیشه اتوموبیل

همانطور که گفته شد، دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی به صورت دستی نیازمند ابزارآلات خاصی است. در این بخش شما با طرز دودی کردن شیشه اتوموبیل آشنا شدید. اصلی ترین تجهیزات برای انجام این کار، برچسب دودی شیشه است. همچنین دانستید که تمرکز و دقت بالا، گام بعدی برای چسباندن برچسب دودی به شیشه است.

در لیست زیر به عوامل مؤثر بر قیمت دودی کردن شیشه اتوموبیل پرداخته شده است:

  • نوع خودرو و شیشه آن
  • کیفیت برچسب دودی
  • برخورداری از قابلیت ضد خش
  • رنگ های دودی و سبز تیره
  • عدم شکستگی شیشه در صورت تصادف
  • نصب برچسب توسط حرارت
دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی
دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی

بیشتر بخوانید: آموزش کار با سشوار صنعتی


مزایای دودی کردن شیشه اتوموبیل با سشوار صنعتی

پیش از این با نحوه دودی کردن شیشه ماشین آشنا شدید. در این بخش از مقاله دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی شما را با دلایل این موضوع آشنا می نماییم.

  • جلوگیری از ورود گرما به داخل اتوموبیل و آفتاب سوختگی سرنشینان
  • جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی شیشه ماشین
  • افزایش مقاومت شیشه در برابر ضربات وارده
  • ایجاد حریم شخصی برای راننده

قوانین دودی کردن شیشه ماشین

دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی قوانین خاص خود را دارد. وجود برچسب های تیره کننده بر روی شیشه های اتوموبیل، موجب تسلط دید راننده می شود. همچنین تیره کردن شیشه خودرو، باید در چارچوب های قوانین راهنمایی و رانندگی انجام شود. در غیر این صورت جریمه هایی شامل خودرو می شود. در ایران 35 تا 40 درصد از تیره کردن شیشه ها مجاز است.

به عبارت دیگر دودی بودن شیشه ها باید به میزانی باشد که سرنشینان خودرو مشخص شوند. حتماً می دانید که اتوموبیل های دیپلماتیک شیشه های تیره دارند. به طور کلی امکان استفاده از این شیشه ها برای گروه هایی به جز عامه مردم، تفاوت هایی دارد.

قوانین دودی کردن شیشه ماشین
قوانین دودی کردن شیشه ماشین

بیشتر بخوانید: بهترین سشوار صنعتی را چگونه انتخاب کنیم؟


چگونه برچسب شیشه دودی ماشین را بکنیم؟

بسیاری از افراد قصد برداشتن برچسب شیشه دودی ماشین را دارند. در این بخش از مقاله دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی شما را با روش های کندن شیشه دودی آشنا می نماییم.

  • کندن برچسب شیشه دودی با سشوار صنعتی
  • کمک از شرکت های نصاب کننده برچسب شیشه دودی
  • استفاده از بخارشور
  • استتفاده از تیغ خود تراش
چگونه برچسب شیشه دودی ماشین را بکنیم؟
چگونه برچسب شیشه دودی ماشین را بکنیم؟

امیدواریم که مقاله دودی کردن شیشه خودرو با سشوار صنعتی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو شما را با روش دودی کردن شیشه ماشین آشنا نمودیم. جهت اطلاع از قیمت سشوار صنعتی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان محصول مورد نظر را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.