سشوار صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

سشوار صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

سشوار صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به بررسی این ابزار و مزایای آن می پردازیم. سشوار صنعتی یا تفنگ حرارتی همانند سشوارهای معمولی عمل می کند. وظیفه این دستگاه، تبدیل انرژی الکتریکی به باد گرم است. میزان درجه حرارت و باد تولیدشده توسط سشوار صنعتی، چندین برابر سشوارهای معمولی است.

خرید انواع سشوار صنعتی
خرید انواع سشوار صنعتی

این سشوارها از نظر طراحی و کاربرد همانند مدل های خانگی هستند و تنها تفاوت آن ها در میزان تولید بسیار زیاد باد گرم  است. میزان خروجی این محصولات در مقایسه با نسخه های خانگی بسیار بیشتر است و از این رو در کارهای صنعتی از آن ها استفاده می شود.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کاربرد سشوار صنعتی

این بخش از مقاله سشوار صنعتی چیست به بررسی کاربردهای این سشوار در صنعت می پردازیم:

  • دودی کردن شیشه اتومبیل و ساختمان
  • جدا کردن برچسب و هولوگرام از روی سطوح
  • وکیوم کردن و هواگیری
  • لحیم کاری و مونتاژ
  • تعمیرات موبایل
  • بلند کردن و از بین بردن رنگ از روی دیوار
  • جدا کردن کفپوش
  • خشک کردن رنگ بر روی سطوح
  • صیقل دادن مدارهای الکتریکی
  • پاک کردن چسب های صنعتی
  • خم کردن لوله های پلاستیکی
  • آب کردن یخ در تجهیزات سرمایشی
  • برداشتن روکش مواد مختلف
  • صافکاری ماشین

کاربرد سشوار صنعتی در رزین

رزین یک ماده چسبناک است که طی فرآیند پخت به پلیمر سخت تبدیل می شود. یکی از کاربردهای اصلی سشوار صنعتی در رزین کاری است. به کمک این دستگاه می توان رزین را حباب گیری کرد. علاوه بر آن، این دستگاه سرعت خشک کردن رزین را بالا می برد.

کاربرد سشوار صنعتی
کاربرد سشوار صنعتی

بیشتر بخوانید: آموزش کار با سشوار صنعتی


انواع سشوار صنعتی

این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود. انواع این کالا عبارتند از:

سشوار صنعتی گازی

این نوع سشوار ارزان و کوچک است، با گاز کار می کند و اغلب برای انجام کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. البته اگر کار با این دستگاه را کامل و دقیق ندانید، ممکن است بسیار خطرناک باشد. استفاده از این دستگاه، نیازمند تعویض و یا پر کردن کپسول گاز است و این ابزار نسبت به نوع برقی، از محبوبیت کمتری برخوردار است.

سشوار صنعتی مادون قرمز

اگر به یک سشوار حرارتی ارزان و کوچک نیاز دارید که هوای گرم آن به بیرون نفوذ نکند اما همچنان جسم را به خوبی گرم کند، این نوع دستگاه انتخاب مناسبی خواهد بود. این محصول معمولاً زیاد گرم نمی شود و محدوده دمایی آن از ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد است. این مدل نسبت به مدل های دیگر ایمن تر است.

سشوار صنعتی برقی

این سشوار همانند دیگر ابزار برقی مانند دستگاه جوش و دریل از برق به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند. معمولاً دامنه دما برای این نوع دستگاه از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد متغیر و قابل تنظیم است.

انواع سشوار صنعتی
انواع سشوار صنعتی

تفاوت سشوار صنعتی با سشوار معمولی

از نظر طراحی، سشوارهای صنعتی در برخی از مدل ها همانند نسخه های معمولی و خانگی طراحی شده اند. تفاوت عمده این دو محصول، در میزان تولید گرما و قدرت موتور آنها است.

سشوارهای صنعتی می توانند گرمای بسیار زیادی تولید کنند و به همین دلیل برای استفاده در محیط های صنعتی کاربرد دارند. اما سشوارهای معمولی برای استفاده های شخصی طراحی شده اند و نسبت به مدل های صنعتی گرمای کمتری تولید می کنند.

تفاوت سشوار صنعتی با سشوار معمولی
تفاوت سشوار صنعتی با سشوار معمولی

اجزای تشکیل دهنده سشوار صنعتی

در این بخش از مقاله سشوار صنعتی چیست اجزای مختلف یک سشوار را بررسی میکنم که باید در هنگام خرید حتماً به آنها توجه کنید:

المنت

این بخش وظیفه تولید گرما را برعهده دارد. با افزایش توان جریان الکتریکی، المنت به مرور و بسته به نیاز شما گرم می شود و هرچه المنت گرم تر شود، می تواند دمای بیشتری را تولید کند. این بخش در سشوار صنعتی اهمیت زیادی دارد و در هنگام خرید باید به آن دقت کنید.

موتور

این بخش به شما کمک می کند تا هوای ایجادشده به وسیله المنت را بتوانید به بیرون منتقل کنید. در اغلب موارد از یک فن بسیار قوی بر روی موتورها استفاده می شود که به شما کمک می کند تا گرما را با سرعت بیشتری به بیرون هدایت کنید.

اجزای تشکیل دهنده سشوار صنعتی
اجزای تشکیل دهنده سشوار صنعتی

نمایشگر

نمایشگر دستگاه می تواند به صورت ال ای دی (LED) و یا ال سی دی (LCD) باشد. این نمایشگرها می توانند داده های مفیدی همچون اطلاعات دما، سرعت و جریان هوا را به صورت تصویری در اختیار کاربر قرار دهند.

نازل

نازل در سایزهای مختلف تولید شده است. وظیفه نازل کنترل میزان باد خروجی است. سشوار صنعتی می تواند دارای یک یا چند نازل باشد.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده این کالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیم برق
  • بدنه دستگاه
  • کلید پاور
  • کلید کنترل دما

مزایای استفاده از سشوار صنعتی

این بخش از مقاله سشوار صنعتی چیست به بررسی مزایای استفاده از این دستگاه اشاره می کند که شامل موارد ذیل است:

  • سشوار صنعتی به دلیل تولید گرمای زیاد می تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
  • مزیت اصلی این دستگاه عدم ایجاد آتش است. با این ویژگی، از این محصول می توانید برای گرم کردن یا کندن اجسام مختلف از روی بدنه خودرو یا سایر موارد استفاده کنید.
  • این دستگاه می تواند با سرعت زیادی ماشین آلات مختلف را گرم کند و برای افزایش راندمان کاری بسیار کاربردی است.
  • روش استفاده از این محصول بسیار ساده است.
  • به کمک این سشوارها می توانید میزان گرمای تولیدی مورد نظر خود را کنترل کنید.
  • کاربرد این محصول در صنعت بسیار زیاد است و در بسیاری از بخش های صنعتی از آن استفاده می شود.
مزایای استفاده از سشوار صنعتی
مزایای استفاده از سشوار صنعتی

نکات مهم در خرید سشوار صنعتی

در هنگام خرید یک سشوار صنعتی باید به موارد زیادی توجه کنید. این بخش از مقاله سشوار صنعتی چیست به صورت تخصصی به این موضوع می پردازد.

برای خرید یک سشوار صنعتی مناسب، شما باید ابتدا قدرت المنت و میزان گرمای آن را در نظر بگیرید. برخی از این تجهیزات به دلیل تولید گرمای مناسب، می توانند برای کارهای بزرگ و صنعتی استفاده شوند. هرچه المنت بتواند گرمای بیشتری تولید کند، سشوار صنعتی توان خروجی بالاتری خواهد داشت.

دکمه های کنترلی نیز به شما کمک می کنند تا بتوانید با انعطاف پذیری بیشتری از این نوع سشوارها استفاده کنید. وجود دکمه هایی همچون خاموش و روشن کردن یا کاهش و افزایش دما، سبب می شوند مدیریت بهتری بر روی تولید هوای گرم داشته باشید.

قدرت موتور سشوار صنعتی نیز یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. هرچه دور موتور یک سشوار بیشتر باشد، میزان گرمای خروجی نیز چند برابر می شود. این مورد به صورت مستقیم بر روی خرید شما تأثیرگذار خواهد بود.

نکات مهم در خرید سشوار صنعتی
نکات مهم در خرید سشوار صنعتی

نکات مهم در استفاده از سشوار صنعتی

برای استفاده از سشوارهای صنعتی نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در این بخش از مقاله سشوار صنعتی چیست به بررسی نکات مهم در هنگام استفاده از این محصول می پردازیم:

از دستکش استفاده کنید

به دلیل تولید هوای گرم بهتر است از دستکش مناسب جهت جلوگیری از سوختگی استفاده کنید. در اصل یک سشوار صنعتی هوای گرم تولید می کند و به همین دلیل باید مراقب دست های خود باشید.

سشوار را در جای خشک قرار دهید

توجه کنید که در هنگام استفاده از این تجهیزات الکتریکی، جهت خراب نشدن بردها یا قطعات داخلی آن، حتماً از آن در جاهای خشک استفاده کنید. در این صورت مشکلی برای عملکرد دستگاه پیش نمی آید.

سشوار صنعتی چیست
سشوار صنعتی چیست

از سری مناسب استفاده کنید

در یک سشوار صنعتی بسته به نوع کار، سری های مختلف به همراه محصول عرضه می شود. با توجه به نوع کار خود باید از سری مناسب استفاده کنید.

توجه به ولتاژ و توان دستگاه

به دلیل تولید گرمای زیاد، باید توجه داشته باشید که به المنت و موتور سشوار فشار زیادی وارد نکنید. به همین دلیل همیشه باید از ایجاد شدن فشار زیاد جلوگیری کنید.

بهترین سشوار صنعتی

در این بخش از مقاله سشوار صنعتی چیست به بررسی برندهای محبوب این حوزه می پردازیم:

سشوار صنعتی رونیکس

برند رونیکس به عنوان یکی از بهترین و باکیفیت ترین سشوارهای صنعتی، سبب می شود تا بتوانید تمام نیازهای کاری خود را رفع کنید. وجود سری های متنوع و  بدنه بسیار مقاوم، تنها برخی از ویژگی های این برند محسوب می شود.

سشوار صنعتی رونیکس
سشوار صنعتی رونیکس

سشوار صنعتی بلک اند دکر

بلک اند دکر یکی از شرکت های بزرگ در حوزه تولید محصولات صنعتی است. محصولات این شرکت به شما این امکان را می دهند تا بتوانید نیازهای خود را رفع کنید. سشوارهای صنعتی این برند بسیار حرفه ای هستند و برای استفاده های طولانی مدت ساخته شده اند.

سشوار صنعتی بلک اند دکر
سشوار صنعتی بلک اند دکر

سشوار صنعتی ادون

برند ادون که یک برند بزرگ چینی است، از نظر قیمت به عنوان یکی از ارزان ترین محصولات این حوزه شناخته می شود. سشوارهای صنعتی این شرکت کیفیت فوق العاده ای دارند و برای انجام کارهای گوناگون ساخته شده اند.

سشوار صنعتی ادون
سشوار صنعتی ادون

سشوار صنعتی بوش

بوش یکی از قدرتمندترین و برترین تولیدکنندگان ابزار در سراسر جهان به شمار می رود. اکثر محصولات این شرکت مجهز به موتور براشلس هستند. سشوارهای این برند مجهز به سری های مختلف هستند. قطعات به کار رفته در این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

سشوار صنعتی بوش
سشوار صنعتی بوش

بیشتر بخوانید: بهترین سشوار صنعتی را چگونه انتخاب کنیم؟


قیمت سشوار صنعتی

عوامل زیادی مانند برند، جنس بدنه یا چندکاره بودن این محصول می توانند بر روی قیمت نهایی آن تأثیرگذار باشند. توجه فرمایید که این محصول برای ایجاد هوای گرم استفاده می شود. بسته به ظرفیت کار خود باید المنت و موتور مناسبی را انتخاب کنید تا قدرت کافی برای تأمین گرمای مورد نظر شما وجود داشته باشد. این دو فاکتور به صورت کلی می توانند قیمت سشوار صنعتی را تغییر دهند.

عوامل دیگری مثل شرکت تولیدکننده، گارانتی، خدمات پس از فروش، قابلیت کنترل سرعت و … بر روی قیمت این محصول تأثیرگذار هستند.

قیمت سشوار صنعتی
قیمت سشوار صنعتی

کاربران می توانند سؤالات خود را در رابطه با سشوار صنعتی چیست در زیر این مقاله درج نمایند.