بهترین برندهای پچ پنل

بهترین برندهای پچ پنل

بهترین برندهای پچ پنل را می توانید از بازار خریداری کنید و در شبکه های مختلف استفاده کنید. وجود پچ پنل در هیچ شبکه ای الزامی نیست اما استفاده از آن مزایای زیادی دارد. پچ پنل قطعه ای مستطیلی شکل و اغلب از جنس فلز است که تعدادی پورت روی آن قرار گرفته است. با وجود این قطعه کابل ها به طور مستقیم به تجهیزات وصل نمی شوند و ابتدا به پچ پنل متصل می شوند. پچ پنل بین نقاط انتهایی کابل ها با ابزارهایی همچون روتر و … قرار می گیرد. انواع پچ پنل معمولاً به صورت پورت های 12، 24، 48 و … تولید می شوند.

خرید انواع پچ پنل شبکه
خرید انواع پچ پنل شبکه

شرکت های بسیار زیادی به تولید و ساخت این محصول کاربردی می پردازند. این پچ پنل ها کیفیت های مختلفی دارند. از برترین برندهای تولیدکننده پچ پنل می توان به لگراند، اشنایدر، نگزنس، امپ، دی لینک و … اشاره کرد. اگر قصد دارید برای شبکه خود پچ پنل خریداری کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بهترین برندهای پچ پنل می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

مزایای استفاده از پچ پنل در شبکه

در اولین بخش از موضوع بهترین برندهای پچ پنل به بررسی مزایای این محصول می پردازیم. در حال حاضر برای ایجاد ارتباط و انتقال داده ها از سیستم های بی سیم استفاده می شود. برای دست یابی به سرعتی بالاتر و سیستمی امن و پربازده به پچ پنل نیاز است. پچ پنل سرور شما را مرتب می کند و از درهم ریختگی کابل ها و پچ کوردها جلوگیری می کند. همچنین به کمک پچ پنل می توانید در آینده زیرساخت های شبکه را به راحتی تغییر دهید و یا کاربری به آن اضافه یا از آن کم کنید.

کابل های لن و فیبر نوری از طریق پچ پنل ها و پورت های تعبیه شده روی آن ها به سایر دستگاه متصل می شوند.

مزایای استفاده از پچ پنل در شبکه
مزایای استفاده از پچ پنل در شبکه

بیشتر بخوانید: پچ پنل چیست و چه کاربردی در شبکه دارد؟


انواع پچ پنل

پیش از آگاهی از بهترین برندهای پچ پنل به بررسی انواع این محصول می پردازیم تا بتوانیم برندهای پچ پنل را بهتر بررسی کنیم. پچ پنل ها براساس تعداد پورت ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. پچ پنل های 12 پورت، پچ پنل های 24 پورت و پچ پنل های 48 پورتی بیشترین کاربرد را در بازار دارند.

پچ پنل ها براساس ماژولار یا غیرماژولار بودن نیز تقسیم بندی می شوند. پچ پنل های ماژولار در صورتی که پورتی از آن ها خراب شود، لازم نیست کل پچ پنل تعویض شود و تنها پورت تعویض می شود. اما در پچ پنل های غیرماژولار در صورت خرابی یک پورت باید کل پچ پنل تعویض شود.

در این بخش از مقاله بهترین برندهای پچ پنل به بررسی پچ پنل های اترنت و فیبر نوری می پردازیم. پچ پنل های اترنت برای شبکه های مسی مناسب هستند با کابل های مختلف Cat5e ،Cat6 و Cat6a به بازار عرضه می شوند. پچ پنل فیبر نوری در شبکه های فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرند و در دو نوع Simplex و Duplex عرضه می شوند.

انواع پچ پنل
انواع پچ پنل

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پچ پنل


برندهای تولیدکننده پچ پنل

هر برند تولیدکننده پچ پنل می تواند محصولات خود را در اندازه های مختلف و تعداد پورت های گوناگونی عرضه کند. شاید برای شما هم این سوال پیش آید که بهترین برندهای پچ پنل چه برندهایی هستند؟ در ادامه به بررسی این برندها می پردازیم.

لگراند

از بهترین برندهای پچ پنل می توان به لگراند اشاره کرد. محصولات این شرکت کیفیت بالایی دارند و براساس استانداردهای خاصی تولید می شوند. پچ پنل های لگراند معمولاً به صورت Cat6 و Cat6a تولید می شوند و پورت های آن نیز اغلب UTP یا SFTP است. پچ پنل لگراند SFTP قیمت بیشتری نسبت به پچ پنل لگراند UTP دارد.

البته لازم به ذکر است که پچ پنل های لگراند فروش بالایی در بازار دارند به همین دلیل ممکن است مدل های غیراصلی و تقلبی آن نیز در بازار زیاد باشد. پچ پنل های چینی نیز به ایران وارد می شوند البته لازم به ذکر است که پچ پنل لگراند وارداتی کیفیت پایین تر و قیمت کمتری دارد.

داخل جعبه قرمز و سفید  پچ پنل لگراند ریل فلزی مرغوب، کیستون، بروشور، جدول و … قرار گرفته است. در خرید پچ پنل لگراند اصلی توجه کنید که ریل صاف و بدون خط و خش باشد.

لگراند شرکتی فرانسوی است که در سال 2011 توانست عنوان بزرگترین شرکت دنیا در زمینه تولید تجهیزات شبکه را به خود اختصاص دهد.

بهترین برندهای پچ پنل
بهترین برندهای پچ پنل

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع پچ پنل شبکه و کاربرد آنها


نگزنس

تجهیزات شبکه نگزنس از بهترین تجهیزات موجود در بازار هستند. حیف است که در لیست بهترین برندهای پچ پنل نام نگزنس ذکر نشود. این محصولات کیفیت بالایی دارند و به صورت SFTP و UTP تولید می شوند. پچ پنل نگزنس SFTP قیمت بیشتری نسبت به پچ پنل نگزنس UTP دارد. این شرکت علاوه بر Patch Panel به تولید کیستون، پچ کورد، کابل شبکه و … نیز می پردازد. پچ پنل های Nexans با پارت نامبرهای N521.661 و N521.663 به بازار عرضه می شوند. پچ پنل های نگزنس با استانداردهای جهانی تولید می شوند.

این محصولات با کابل های Cat5e – Cat6 – Cat6a سازگاری دارند و در تعداد پورت های مختلف عرضه می شوند و می توانید مطابق با شبکه خود آن را خریداری کنید. در جعبه های سفید رنگ نگزنس یک فریم فلزی باکیفیت، کابل، کیستون، درفترچه راهنما و برچسب قرار گرفته است.

 اشنایدر

اشنایدر برند دیگری است که در لیست بهترین برندهای پچ پنل جای می گیرد. این شرکت محصولات متنوعی به بازار عرضه می کند و در دو گروه 24 پورت و 48 پورت تولید می شود. منظور از پچ پنل اکتاسی اشنایدر پچ پنل هایی است که به سفارش اروپا ساخته می شوند و از لحاظ کیفیت و ظاهر بهینه تر هستند. پچ پنل اشنایدر دی جی لینک نیز به بازار عرضه می شود که پچ پنل هایی هوشمندتر و قابل کنترل هستند.

این پچ پنل ها با کابل های Cat6 و Cat5 سازگاری دارند و به راحتی می توان آن ها را در شبکه های مختلف مورد استفاده قرار داد.

 اشنایدر
اشنایدر

پچ پنل امپ

پچ پنل های امپ نیز در لیست بهترین برندهای پچ پنل قرار می گیرند. این محصولات در انواع 12 و 24 پورت عرضه می شوند و به استانداردهای بین المللی مجهز شده اند. این محصول کیستون هایی از نوع Cat6 دارد و می تواند از سرعت 1 گیگابایت برثانیه و 250 مگاهرتز پشتیبانی کند. داخل جعبه های پچ پنل امپ فریم 19 اینچی از جنس آلومینیوم، 24 عدد کیستون، 24 عدد بخش قفل شونده، 8 عدد پیچ و 4 بست کمربندی وجود دارد. همچنین راهنمای نصب و برچسب نیز در کنار سایر اعضا قرار گرفته است.