راهنمای خرید دریل سرکج

راهنمای خرید دریل سرکج ارزان و باکیفیت

راهنمای خرید دریل سرکج به شما کمک می کند تا خریدی مفید و مقرون به صرفه داشته باشید. این ابزار از یک سه نظام مخصوص برخوردار است که به صورت زاویه قائمه یا 90 درجه قرار گرفته است. این ابزار برقی حجم کمی دارد ولی عملیات سوراخ کاری را بسیار دقیق انجام می دهد.

دریل سرکج اغلب توسط لوله کش ها و برق کارها مورد استفاده قرار می گیرد. خرید بهترین دریل سرکج ارزان با توجه به تنوع محصولات و برندهای موجود در بازار کار سختی است که به تخصص و آگاهی نیاز دارد.

در مقاله راهنمای خرید دریل سرکج قصد داریم شما را با کاربردها و فاکتورهایی که در زمان خرید این دستگاه لازم است به آن ها دقت نمایید، آشنا کنیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از پرداختن به راهنمای خرید دریل سرکج لازم است تا با این ابزار آشنا شویم. دریل سرکج از ترکیب یک پیچ گوشتی و یک دریل دسته کوچک ساخته شده است که از قابلیت سوراخکاری و پیچ گوشتی برخوردار است. این دستگاه برای فضاهای بسته و محدود که امکان کار کردن در آن ها مشکل است، تولید و به بازار عرضه می شود.

عملکرد این دستگاه مانند دریل ساده است اما طراحی متفاوتی نسبت به آن ها دارد. این دریل از نظر ظاهری دارای دسته بلند و سری کوتاه است که سر آن با زاویه 90 درجه تنظیم می شود. این دستگاه به این دلیل این گونه طراحی شده است که بتوانید به راحتی و بدون خم کردن بازوهای خود، عملیات سوراخ کاری را انجام دهید.

همانطور که در ابتدا گفته شد، این ابزار جهت سوراخکاری فضاهای محدود که امکان دسترسی به قطعه مورد نظر وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استفاده از این ابزار در میان نجاران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

از انواع دریل سرکج جهت انجام فعالیت هایی از قبیل کابینت سازی، برق کاری، لوله کشی و موارد دیگر استفاده می شود. همچنین این دریل علاوه بر مصارف صنعتی، جهت تعمیرات و مصارف شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی کامل با این ابزار می توانید به مقاله دریل سرکج چیست مراجعه کنید.

دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد؟
دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد؟

بیشتر بخوانید: دریل چیست؟ دریل خوب چی بخرم؟


نکات مهم در خرید دریل سرکج

در ادامه مقاله راهنمای خرید دریل سرکج قصد داریم تا شما را با فاکتورهای مهمی که هنگام خرید این محصول باید مورد توجه قرار بگیرد، آشنا نماییم:

منبع تغذیه

منبع تغذیه یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید این محصول است که نشان می دهد دستگاه از چه طریق انرژی مورد نیاز خود را تأمین می کند. دریل های برقی در دو نوع شارژی و برقی تولید می شوند که می توانید متناسب با کار خود هر یک از آن ها را خریداری نمایید.

نوع شارژی این دریل از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. اما راج ترین ویژگی که باعث شده است تا این دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، دسته بلند آن است. این دسته بلند امکان حرکت آسان تر  و وسیع تری را برای شما فراهم می نماید.

همانطور که می دانید، منبع تغذیه این دریل توسط باتری تأمین می شود. از این رو با استفاده از نوع شارژی این محصول، می توانید بدون نیاز به برق شهری فعالیت های گوناگون را انجام دهید.

در مقابل نوع برقی این محصول به گونه ای طراحی شده است که تنها با اتصال به برق شهری می توانید از آن استفاده نمایید. کاربرد کلی دریل برقی با نوع شارژی آن تفاوتی ندارد و هر دوی آنها از دسته بلندی برخوردار هستند.پ

دریل های سرکج برقی از یک کابل بلند برخوردار هستند و به وسیله آن ها به برق متصل می شوند. همچنین با استفاده از این دریل دیگر نگران تمام شدن باتری دریل خود نخواهید بود.

توان

توان دریل سرکج یکی از فاکتورهایی است که هنگام خرید این محصول باید مورد توجه قرار بگیرد. در نتیجه با توجه به نوع کاربرد مورد نظر خود می توانید نوع مناسب این محصول را خریداری نمایید.

توان موتور در این نوع دریل ها با توجه به مدل های مختلف آن، متفاوت است. توان موتور با وات مشخص می شود و نشان دهنده قدرت موتور است. هرچه توان دستگاه شما زیاد باشد، می توان از آن جهت انجام کارهای سنگین تر استفاده نمود. همچنین اگر توان آن کم باشد، نشان دهنده این است که توانایی انجام کارهای سبک تر را دارد.

قابلیت کنترل سرعت

بعضی از دریل ها قابلیت کنترل سرعت دارند. به این صورت که شما می توانید با توجه به متریالی که می خواهید کار سوراخ کاری را روی آن انجام دهید، سرعت را کم یا زیاد کنید. این قابلیت می تواند به صورت دیمر یا کلیدی تعبیه شده باشد.

گشتاور

گشتاور نیروی چرخش دریل است که مقیاس اندازه گیری آن نیوتون متر است. اگر از این دریل قصد دارید برای کار با سطوح مختلف استفاده کنید، لازم است گشتاور دریل را متناسب با کار خود تنظیم نمایید.

لازمه این کار دستگاهی است که تنظیمات مختلفی برای گشتاور دارد. برای انجام کارهای سنگین مانند سوراخ کردن آجر، گشتاور دستگاه را روی بالاترین حالت گشتاور تنظیم کنید. اما اگر کار شما با سطوح چوبی و پلاستیکی است، گشتاور پایین ایمنی بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

سه نظام

از دیگر نکاتی که هنگام خرید دریل سرکج باید به آن توجه کنید، سه نظام دریل است. سه نظام قطعه ای است که مته یا سری دریل در آن جای می گیرد و نیروی ایجادشده توسط موتور را به مته انتقال می دهد.

این قطعه می تواند اتومات، دستی و یا به وسیله آچار مخصوص باز و بسته شود. اگر سرعت تعویض آچار برای شما اهمیتی ندارد، نوع آچاری آن گزینه مناسب تری محسوب می شود.

قفل سوئیچ

دکمه قفل سوئیچ در مواقعی استفاده می شود که لازم است دستگاه را در حالت روشن و بدون فشار دادن کلید پاور، روشن بگذاریم. استفاده از این قابلیت در شرایطی کاربرد دارد که فضای لازم برای انجام کار را ندارید.

راهنمای خرید دریل سرکج
راهنمای خرید دریل سرکج

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل


بهترین مارک دریل سرکج

شرکت تولیدکننده یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید هر محصولی از جمله دریل سرکج، باید به آن توجه شود. در واقع محبوبیت برند، نشان دهنده کیفیت محصولات تولیدشده آن برند است. در این بخش از مقاله راهنمای خرید دریل سرکج قصد داریم تا بهترین تولیدکنندگان انواع دریل سرکج را به شما معرفی نماییم:

دریل سرکج محک

برند محک در سال 1361 با احداث یک کارخانه در شهرک صنعتی البرز تأسیس شد. این برند متعلق به برند البرز ابزار است و طی سالها فعالیت خود به یکی از برترین تولیدکنندگان ابزارآلات تبدیل شده است. دریل سرکج محک مدل ADM-10 از محبوب ترین دریل های سرکج به شمار می آید.

دریل سرکج ماکیتا

برند ماکیتا یکی از برترین برندهای تولیدکننده ابزارآلات در جهان است. این شرکت در سال 1915 توسط ماسابورو ماکیتا تأسیس شد. محصولات تولیدشده این برند از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. در سال 1969 اولین دریل های شارژی توسط این برند ساخته شدند. از محبوب ترین دریل سرکج تولیدشده توسط این برند می توان به مدل DA3010 اشاره کرد.

دریل سرکج رونیکس

برند رونیکس از محبوب ترین و معتبرترین تولیدکنندگان انواع ابزارآلات در جهان است. این شرکت در سال 1379 توسط محمدرضا رامخو تأسیس شد. لازم به ذکر است که محصولات تولیدشده این برند طبق استانداردهای بین المللی تولید و به بازار ارئه می شوند.

دریل سرکج میلواکی، دیوالت، دی سی ای و … از دیگر برندهای محبوب تولیدکننده این محصول هستند.

بهترین مارک دریل سرکج
بهترین مارک دریل سرکج

بیشتر بخوانید: بهترین برند دریل


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید دریل سرکج برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت دریل سرکج و یا آشنایی با نحوه خرید دریل سرکج به سایت راندنو مراجعه کنند و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایند. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دریل سرکج و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.