دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد؟ دریل سرکج با سری 90 درجه و دسته بلند، امکان دسترسی آسان و دریل کاری در فضاهای محدود و غیر قابل دسترس را فراهم می کند. این دریل همچنین برای انجام کارهایی مناسب است که در آنها امکان استفاده از دریل های معمولی وجود ندارد. با استفاده از این ابزار، تسلط کافی بر روی قطعه کار خواهید داشت.

با استفاده از این ابزار می توانید دریل کاری و سوراخکاری قطعات فلزی، سنگی، چوبی و بتنی را به آسانی انجام دهید. این ابزار از دقت بالایی برخوردار است. دریل های سرکج ترکیبی از دریل های ساده و پیچ گوشتی برقی هستند. جهت اطلاع از قیمت دریل سر کج با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید.

در این مقاله قصد داریم شما را با دریل سرکج و کاربردهای آن آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب دریل سرکج چیست با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع دریل سرکج

دریل های سرکج براساس تأمین انرژی مورد نیاز به چند دسته تقسیم می شوند. در ادامه مطلب دریل سرکج چیست به آشنایی با انواع این دریل می پردازیم.

دریل سرکج برقی

نوع برقی این ابزار همانطور که از نامش مشخص است، با استفاده از جریان برق شهری انرژی مورد نیاز خود را فراهم می کند. نمونه های برقی از قدرت بالایی برخوردار هستند. همچنین استفاده از آنها در محیط هایی مناسب است که دسترسی به پریز برق وجود داشته باشد.

دریل شارژی سرکج

منبع تغذیه مدل های شارژی این دریل، باتری است. دریل شارژی همانطور که از نامش مشخص است، برای انجام کار به جریان 220 ولت برق شهری نیازی ندارد. این ابزار به دلیل وجود باتری، وزن بیشتری نسبت به نمونه های برقی دارد. لازم است بدانید که میزان قدرت و توان آن نسبت به مدل های برقی کمتر است. باتری های به کار رفته در ساختار این دریل ها می تواند از نوع لیتیوم یون یا نیکل کادمیوم باشد.

دریل شارژی سرکج
دریل شارژی سرکج

کاربردهای دریل سرکج

در ابتدا به سؤال دریل سر کج چیست پاسخ دادیم. این دریل ها کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. یکی از اصلی ترین کاربردهای این ابزار، دریل کاری نقاط حساس و محدود است. همچنین در شرایطی که امکان استفاده از پیچ گوشتی برقی وجود ندارد، می توان از این ابزار استفاده نمود.

به طور کلی، این ابزار برای سوراخ کاری قطعات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش از مقاله دریل سرکج چیست به بررسی شغل هایی که نیازمند استفاده از دریل های سرکج هستند، می پردازیم:

  • لوله کشی
  • نجاری
  • کار درارتفاعات
  • سوراخ کاری و حفاری در محیط های تنگ و محدود و مواردی از این قبیل

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل در نجاری


نکات مهم در خرید دریل سرکج

هنگام خرید این ابزار باید به پارامترهای مهمی توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن تمامی نکات نام برده، می توانید مناسب ترین نوع این ابزار را خریداری نمایید. در این بخش از مقاله دریل سرکج چیست شما را با راهنمای خرید این دریل آشنا می نماییم:

قدرت دریل

توجه به قدرت این ابزار یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر داشته باید. قدرت دریل ها با حرف W نمایش داده می شود. همانطور که می دانید، این محصول برای سوراخکاری متریال های مختلف کاربرد دارد. از این رو با قدرت و توان های مختلف به بازار ارائه شده است. توجه داشته باشید دریل هایی که قدرت پایین تری دارند، برای سطوح پلاستیکی و چوبی مناسب هستند.

منبه تغذیه

در بخش ابتدایی مقاله دریل سرکج چیست با انواع این ابزار آشنا شدید. همانطور که می دانید، دریل های سرکج براساس نوع منبع تغذیه از یکدیگر متمایز می شوند. توجه به محیط شغلی مورد نظر و امکان دسترسی به پریز برق، در انتخاب شما تأثیرگذار است. اگر در محیط مورد نظر خود به پریز برق دسترسی دارید و نیازی نیست به طور مدام محل کار خود را تغییر دهید، می توانید از نمونه های برقی استفاده کنید.

اگر مجبور به تغییر محیط کار هستید یا به پریز برق دسترسی ندارید، می تواند نمونه های شارژی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از دریل سرکج شارژی باید آن را شارژ کنید.

سرعت

سرعت ابزار از دیگر پارامترهای مهمی است که در این بخش از مقاله دریل سرکج چیست به بررسی آن می پردازیم. سرعت دریل تأثیر زیادی در قدرت سوراخکاری مواد مختلف دارد. موضوعی که اهمیت زیادی دارد، این است که سرعت بالا به معنی برخورداری دریل از تمامی پارامترهای مثبت نیست. شما با توجه به نوع و سختی کار، می توانید مناسب ترین نوع این دریل را انتخاب نمایید.

همچنین کنترل سرعت یکی از قابلیت هایی است که بر روی برخی از انواع این ابزار تعبیه می شود. این ویژگی امکان تسلط شما بر روی قطعه کار را افزایش می دهد.

سه نظام

سه نظام یکی از اصلی ترین قسمت های تشکیل دهنده این ابزار است. سه نظام وظیفه نگهداری مته سر کج را به عهده دارد. همچنین موجب انتقال نیرو به مته می شود. سه نظام های دریل می توانند در انواع اتوماتیک و آچاری ساخته شود. برای بستن مته در نمونه های خودکار، نیازی به آچار ندارید. اما برای تعویض مته در سه نظام های آچاری، باید به صورت دستی این کار را انجام دهید. پیش از این در مجله راندنو به روش تعویض سه نظام دریل به صورت گام به گام پرداخته شده است.

دریل سرکج چیست
دریل سرکج چیست

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل سرکج ارزان و باکیفیت


گشتاور موتور

گشتاور نشان دهنده سرعت گردش موتور ابزار است. این پارامتر تأثیر مستقیمی بر قدرت سوراخکاری دارد. معمولاً دریل های موجود در بازار گشتاور ثابتی دارند. برخورداری از میزان ثابت گشتاور، برای دریل کاری سطوح با مقاومت خاص مناسب هستند. توجه داشته باشید اگر برای انجام فعالیت های مختلف به این ابزار نیاز دارید، باید میزان گشتاور را متناسب با فعالیت خود تنظیم نمایید. در نتیجه بهتر است دریلی را انتخاب کنید که از تنظیمات مختلف برخوردار باشد.

توجه به طراحی دریل

از دیگر نکاتی که در این بخش از مقاله دریل سرکج چیست به بررسی آن می پردازیم، طراحی دریل است. پیش از خرید دریل مورد نظر به امکان استفاده آسان از آن توجه داشته باشید. دریلی که انتخاب می کنید، باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. مسلماً ابزاری که از وزن متعادلی برخوردار است، موجب افزایش راندمان کار شما می شود.

همچنین لازم است بدانید برخی از انواع این ابزار از رابط سرکج دریل برخوردار هستند. با استفاده از رابط می توانید استفاده از این دستگاه را آسان تر کنید.

دکمه قفل

برخی از انواع دریل ها در بازار موجود هستند که از یک دکمه قفل برخوردارند. این دکمه در شرایطی که قصد داشته باشید به طور مداوم از دریل استفاده کنید، کاربرد دارد. به طور کلی دکمه قفل دریل سرکج موجب می شود که آن را در وضعیت مشخص، ثابت کنید. همچنین تا زمانی که نیاز داشته باشید، می توانید بدون خاموش شدن دستگاه، از آن استفاده کنید.

وجود این قابلیت در دریل ها باعث شده است از خستگی دست ها و انگشتان افراد جلوگیری شود.

بهترین مارک دریل سرکج

برندها و تولیدکنندگان زیادی به تولید این دریل ها پرداخته اند. در این بخش از مقاله دریل سرکج چیست به معرفی بهترین برندهای ارائه دهنده این ابزار می پردازیم:

  • دریل سرکج رونیکس
  • دریل سرکج dca
  • دریل سرکج محک
  • دریل سرکج توسن
  • دریل سرکج ماکیتا
  • دریل سرکج دیوالت
بهترین مارک دریل سرکج
بهترین مارک دریل سرکج

بیشتر بخوانید: دریل ماکیتا یا دریل رونیکس


جمع بندی

امیدواریم که مقاله دریل سرکج چیست برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی دریل های سرکج و کاربرد آنها پرداخته شد. جهت اطلاع از قیمت انواع دریل با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان محصول مورد نظر را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.