دریل ماکیتا یا دریل رونیکس

دریل ماکیتا یا دریل رونیکس

دریل ماکیتا یا دریل رونیکس مقایسه ای است که بسیاری از افراد به دنبال نتیجه آن هستند. دو برند رونیکس و ماکیتا یکی از برترین و محبوب ترین تولیدکنندگان انواع ابزارآلات، از جمله دریل در جهان هستند. انواع دریل رونیکس و دریل ماکیتا باتوجه به منبع تغذیه، در سه نوع برقی، شارژی و بادی تولید می شوند. از انواع دریل نیز جهت سوراخکاری، تخریب، باز و بسته کردن انواع پیچ و موارد دیگر استفاده می شود.

خرید انواع دریل
خرید انواع دریل

همانطور که می دانید برندهای بسیاری به تولید دریل ها پرداخته اند که ماکیتا و رونیکس دو تا از برترین برندهای تولیدکننده انواع ابزارآلات برقی و شارژی مانند دریل هستند. این دو شرکت از رقبای اصلی بازار ابزار هستند که در ادامه این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله دریل ماکیتا یا دریل رونیکس از مجله راندنو با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

مشخصات و ویژگی های برند ماکیتا

در این بخش از مقاله دریل ماکیتا یا دریل رونیکس قصد داریم به بررسی فعالیت برند ماکیتا بپردازیم. احتمالاً برای شما هم سؤال پیش آمده است که محصولات ماکیتا ساخت کجاست و تاکنون چگونه توانسته است سهم ویژه ای از بازار ابزار را به خود اختصاص دهد؟ شرکت ماکیتا در ابتدا فعالیت خود را از سال 1915 در ژاپن آغاز نمود.

جالب است بدانید که موتور برقی، یکی از اولین محصولات ماکیتا بود که به بازار ارائه شد. سرانجام برند ابزار ماکیتا در سال 1938 به صورت رسمی شرکت خود را ثبت نمود. در حال حاضر ماکیتا یکی از برندهای جهانی و معتبر، در زمینه تولید انواع ابزار در جهان به شمار می آید. همچنین از آنجایی که قیمت ابزار ماکیتا برای کشورهای آمریکایی و اروپایی بسیار مقرون به صرفه هستند، این برند تاکنون توانسته است سهم یک پنجم از بازار ابزار جهان را دربر بگیرد.

از این رو کشورهایی مانند انگلستان، برزیل، اتریش و … از سهامداران شرکت ماکیتا هستند. همچنین نمایندگی ماکیتا نیز در این کشورها قرار دارد یا به عبارتی ماکیتا در کشورهای ذکرشده، شرکت هایی متعددی دارد.

از دیگر ویژگی های شرکت ماکیتا، برخورداری از طراحی فوق العاده، تأکید بر روی مهندسی دقیق و استفاده از استانداردهای بین المللی در تولید ابزارآلات خود است. همچنین راه اندازی خط تولید SSP از دیگر مزایای تولید شرکت ماکیتا محسوب می شود. تکنولوژی SSP در مقایسه با انواع ابزار حرفه ای از قیمت پایین تری برخوردار هستند اما به معنی کیفیت پایین این محصولات نیست.

به عبارتی برند ماکیتا تنها تکنولوژی هایی که موجب افزایش قیمت محصولات می شود را از این محصولات خود حذف کرده است. توجه داشته باشید که ابزارآلات معمولی ماکیتا با رنگ آبی و ابزارآلات خط تولید SSP با رنگ سبز به بازار عرضه شده اند.

مشخصات و ویژگی های برند ماکیتا
مشخصات و ویژگی های برند ماکیتا

ویژگی محصولات ماکیتا

پس از آشنایی با برند ماکیتا، در این بخش از مطلب دریل ماکیتا یا دریل رونیکس لازم است به ویژگی های مجموعه ابزار ماکیتا بپردازیم. محصولات ماکیتا به خصوص دریل های ساخته شده این شرکت، از قابلیت اتصال یک باتری به تمامی انواع ابزار ماکیتا برخوردار هستند. این قابلیت موجب شده است علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، به کاهشش پسماند در طبیغت و حفظ محیط زیست نیز کمک به سزایی بشود.

دریل های ماکیتا نیز از موتور براشلس باکیفیتی برخوردار هستند. همچنین تفاوت عمده این نوع دریل های ماکیتا با دیگر دریل ها، در طراحی فوق العاده سیستم کنترل موتور است. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیذ، علائم و نوشته های حک شده بر روی ابزار آلات، به خصوص انواع دریل های برقی و شارژی است.

به نوعی علائم اختصاری بر روی ابزار مشخصه های محصول مورد نظر را نشان می دهد که امکان دارد برای کاربرد شما مناسب نباشد. به طور مثال تکنولوژی DXT (Deep and exact cutting technology) در ابزار ماکیتا نشان می دهد که ابزار مورد نظر، از قابلیت ایجاد برش های دقیق و عمیق برخوردار است. رعایت عوامل مرتبط با ارگونومی و طراحی محصولات، از دیگر مواردی است که کار با انواع ابزار ماکیتا را برای شما آسان می نماید.


بیشتر بخوانید: تکنولوژی DXT در ابزار ماکیتا به چه معناست و چه کاربردی دارد؟


مشخصات و ویژگی های برند رونیکس

بررسی برند رونیکس از دیگر مطالبی است که در این بخش از مقاله دریل ماکیتا یا دریل رونیکس به آن می پردازیم. شاید در ابتدا برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که برند رونیکس برای کدام کشور است؟ که برند رونیکس یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین شرکت های تولیدکننده ایرانی ابزار دستی، ابزار برقی و دیگر انواع ابزار باغبانی، ابزار نجاری، ابزار اندازه گیری و … در جهان است. شرکت رونیکس علاوه بر کشور ایران، در دیگر کشورهایی همچون اسپانیا و آلمان فعالیت می کند که به عبارتی نمایندگی فروش محصولات رونیکس هستند.

این شرکت به صورت قانونی به ثبت رسیده است و با بهره گیری از خلاقیت و نوآوری خود توانسته است تکنولوژی مناسبی را برای تولید محصولات خود به کار بگیرد. همچنین شرکت رونیکس هر یک از انواع ابزارآلات خود را به یک تولیدی مجزا واگذار کرده است. برند رونیکس با این کار از وقوع هرگونه اختلال در حوزه های فعالیتی خود نیز توانسته است جلوگیری نماید.

لازم به ذکر است که این تقسیم کار هیچگونه ارتباطی با کیفیت پایین محصولات تولیدشده کشور چین نسبت به استرالیا ندارد. همچنین انواع ابزار برقی رونیکس توسط کشورهای کره جنوبی، چین و تایوان تولید می شوند. مجموعه ابزار رونیکس از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار هستند و محصولات خود را تحت عنوان تاپ لاین ارائه می دهند.

محصولات رونیکس نیز با رنگ قرمز تولید می شوند که به خط تولید رونیکس اختصاص دارد.

مشخصات و ویژگی های برند رونیکس
مشخصات و ویژگی های برند رونیکس

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار رونیکس


بهترین مدل دریل رونیکس

جهت مقایسه دریل ماکیتا یا دریل رونیکس باید با انواع دریل رونیکس و دریل های ماکیتا آشنا شوید. در ادامه شما را با تعدادی از انواع دریل رونیکس شارژی و برقی آشنا خواهیم نمود.

دریل شارژی Ronix 8614

از بهترین دریل شارژی رونیکس می توان به دریل شارژی رونیکس مدل 8614 اشاره نمود. این دریل شارژی از سه نظام خودکار برخوردار است و مناسب برای فعالیت های سبک و تعمیرات خانگی است. این ابزار از وزن پایینی برخوردار است که همین ویژگی موجب شده است کار با این دریل آسان شود.

لازم به ذکر است که در ساختار این دریل رونیکس از لامپ LED استفاده شده است تا در محیط های کم نور و تاریک بتوان به راحتی از این دریل استفاده نمود.

دریل رونیکس 2211

دریل چکشی رونیکس مدل 2211 از طراحی فوق العاده ای برخوردار است که در 6 رنگ متنوع به بازار عرضه شده است. توان این دریل رونیکس 600 وات است که می توان گفت از قدرت مطلوبی برخوردار است.

دریل رونیکس 2210C

بررسی دریل چکشی برقی رونیکس مدل 2210C از موضوعاتی است که در این بخش از مقاله دریل ماکیتا یا دریل رونیکس به آن می پردازیم. این دریل ماکیتا در کشور چین به تولید رسیده است که به منظور انجام کارهای صنعتی و خانگی گزینه کاربردی محسوب می شود. ایم ابزار نیز از قابلیت چپ گرد و راست گرد و همچنین قدرت و کیفیت بالایی برخوردار است.

توان این دریل رونیکس 810 وات است که با سرعت 3000 دئور در دقیقه جهت دریل کاری سطوح چوبی و بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که وزن سنگین و نسبتاً بالای دریل رونیکس 2210C موجب می شود که دست کاربران حین انجام کار، مقداری خسته شود.

در لیست زیر به نمونه های پرطرفدار دیگری از انواع دریل رونیکس پرداخته شده است:

  • دریل رونیکس 2250
  • دریل رونیکس مدل 2726
  • دریل رونیکس 2260
  • دریل رونیکس مدل 2214
  • دریل رونیکس 2701 و …
بهترین مدل دریل رونیکس
بهترین مدل دریل رونیکس

بیشتر بخوانید: بهترین دریل رونیکس کدام است؟


بهترین دریل های ماکیتا

دریل های ماکیتا نیز در انواع شارژی و برقی تولید و به بازار عرضه می شوند. در ادامه این بخش از مقاله دریل ماکیتا یا دریل رونیکس شما را با انواع دریل های محبوب برند ماکیتا آشنا خواهیم نمود.

دریل ماکیتا 1630

دریل چکشی ماکیتا مدل 1630 از توان 710 واتی برخوردار است که قابلیت تنظیم تا حداکثر 3200 دور در دقیقه را دارد. از این دریل می توان جهت انجام فعالیت های خانگی و صنعتی نیز استفاده نمود. این دریل ماکیتا بسیار خوش دست است و برای سوراخکاری سطوح چوبی، سرامیکی و بتنی گزینه مناسبی است.

دریل ماکیتا مدل HP 1630K

این دریل ماکیتا توسط برند ژاپنی ابزار ماکیتا تولید و به بازار عرضه شده است. توان این دریل چکشی ماکیتا 710 وات است و سرعت قابل تنظیم آن تا 3200 دور در دقیقه است. این دریل نیز از قدرت بالایی برخوردار است و تا 30 میلی متر در سطوح چوبی، از قابلیت سوراخکاری برخوردار است.

دریل چکشی ماکیتا مدل HP1230

این دریل چکشی ماکیتا از وزن پایینی برخوردار است و سرعت گردش آزاد آن، 3000 دور در دقیقه است. سه نظام دریل HP1230، 10 میلی متی و از نوع آچارخور است.

  • دریل ماکیتا مدل HR2470
  • دریل ماکیتا مدل 2050
  • دریل ماکیتا مدل 1631
  • دریل ماکیتا مدل 2475 و …
بهترین دریل های ماکیتا
بهترین دریل های ماکیتا

بیشتر بخوانید: معرفی برند ابزار ماکیتا


مقایسه دریل های رونیکس و ماکیتا

تا این بخش از مقاله، به بررسی تعدادی از پرطرفدارترین انواع دریل های رونیکس و ماکیتا پرداختیم. به طور کلی یک سری ویژگی های خاصی وجود دارند که در هر دو نوع دریل ماکیتا و دریل رونیکس، مشاهده می شود. در این بخش از مقاله دریل ماکیتا یا دریل رونیکس به مشخصات کلی این دو دریل موجود در بازار می پردازیم:

  • توجه به نیاز مشتری و رفاه آنها
  • رعایت اصول ارگونومی در طراحی دریل ها
  • برخورداری از وزن و ابعاد مناسب
  • استفاده از موتور باکیفیت در ساختار دریل ها
  • تنوع بالای محصولات با کیفیت های گوناگون

مقایسه دریل رونیکس و ماکیتا

پس از پرداختن به موضوع مزایای استفاده از دریل های رونیکس و ماکیتا، به مطلب اساسی این مقاله یعنی مقایسه دریل رونیکس و ماکیتا می پردازیم. به طور کلی اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که راحتی استفاده از دریل و رعایت اصول ارگونومی، در انواع دریل های ماکیتا بیشتر مشاهده می شود.

همانطور که پیش از این گفته شد، همسان بودن باتری دریل ماکیتا و انواع ابزار شارژی این برند، بهترین ابتکاری بوده است که این شرکت از آن بهره مند شده است. این قابلیت نیز نشان دهنده توجه این شرکت به محیط زیست است. لازم است بدانید که زباله های الکترونیکی، عناصری مانند لیتیوم، کادمیوم و نیکل دارند که آسیب بزرگی به محیط زیست می رسانند.

ناگفته نماند که در مقابل دریل های ماکیتا، خدمات پس از فروش مناسب دریل های رونیکس قرار دارند که برای مصرف کنندگان این ابزار، بسیار ارزشمند است. همچنین لازم است بدانید که ابزار ماکیتا به دلیل استقرار در کشورهای خاص، درگیر مسئله های تحریم شده است.

همچنین قیمت دریل رونیکس نسبت به قیمت دریل ماکیتا، پایین تر است. اما هنگام خرید دریل رونیکس یا ماکیتا باید باتوجه به نیاز خود، دریل مناسب با کاربرد فعالیت خود را انتخاب نمایید. باید این نکته را در نطر بگیرید که در چه بازه زمانی قصد دارید از این ابزار استفاده نمایید. در نتیجه با بررسی های لازم کاملاٌ آگاه می شوید که کدام دریل برای شما مناسب است.

نتیجه گیری

در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که انواع دریل های رونیکس نسبت به انواع دریل ماکیتا، کیفیت پایین تری دارند. اما باتوجه به هزینه ای که برای خرید دریل رونیکس می پردازید، می توان گفت این دریل ساخت ایران نسبت به دریل های خارجی مانند ماکیتا، محصولات بسیار باکیفیت و به صرفه ای به شمار می آیند.

دریل ماکیتا یا دریل رونیکس
دریل ماکیتا یا دریل رونیکس

امیدواریم که مقاله دریل ماکیتا یا دریل رونیکس برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به مقایسه دو دریل رونیکس و ماکیتا پرداخته شده است. جهت خرید دریل رونیکس و اطلاع از قیمت محصولات رونیکس می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع دریل رونیکس را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دریل ماکیتا قدیمی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. در سایت راندنو نیز می توانید با مشاهده قیمت ابزار ماکیتا بهترین انتخاب را داشته باشید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.

سؤالات متداول

  • بهترین مزیت استفاده از دریل شارژی چیست؟

انواع دریل های شارژی مناسب برای استفاده در محیط هایی هستند که امکان دسترسی به پریز برق وجود ندارد. از جمله دریل رونیکس شارژی و دریل ماکیتا شارژی از محبوب ترین دریل های موجود در بازار هستند.

  • ویژگی های مهم دریل شارژی رونیکس

دریل های شارژی رونیکس از ویژگی هایی مانند موتور ضدآب، چراغ ال ای دی، طراحی ارگونومی و باتری لیتیوم برخوردار هستند.