تکنولوژی DXT در ابزار ماکیتا به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

تکنولوژی DXT در ابزار برقی ماکیتا چیست؟

تکنولوژی DXT یکی از تکنولوژی های بکار گرفته شده در ابزارهای ماکیتا است. شرکت های تولیدکننده ابزارآلات جهت راحتی کاربران و هم چنین عقب نماندن از رقبا در بازار ابزارآلات، همواره به دنبال فناوری ها و تکنولوژی های جدید هستند. اکثر شرکت های تولیدکننده ابزارآلات، با درج کلمات و حروف بر روی محصولات خود، تکنولوژی های جدید را به اطلاع کاربران خود می رسانند.

در این مقاله سعی داریم به این سؤال پاسخ دهیم که تکنولوژی DXT در ابزار ماکیتا به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

تکنولوژی دی ایکس تی (DXT) چیست؟

DXT مخفف عبارت Deep And Exact Cutting Technology به معنای ایجاد برش عمیق و دقیق است. شرکت ماکیتا این تکنولوژی را در اره فارسی بر خود ارائه داده است. این سری از اره های فارسی بر که از این تکنولوژی بهره برده اند، به نام سری DXT شهرت دارند. اره فارسی بر ماکیتا مدل LS1219 و LS1219L به این تکتولوژی مجهز هستند.

برای ایجاد برش دقیق و عمیق، لازم است شرایطی وجود داشته باشد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

تکنولوژی DXT
تکنولوژی DXT

بیشتر بخوانید: معرفی برند ابزار ماکیتا


عوامل ایجادکننده برش دقیق

ایجاد برش دقیق در این تکنولوژی به کمک اعمال تغییراتی است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

استفاده از ریل دوبل کوتاه

شرکت ماکیتا در اره های فارسی بر خود به جای استفاده از یک جفت ریل بلند، از دو جفت ریل بلند از جنس فولاد استفاده کرده است که میزان تنش را به حداقل می رساند.

این انتخاب باعث ایجاد لرزش کمتر، ایجاد برش دقیق و هم چنین وزن کمتر و حمل و نقل آسان تر می شود.

بلبرینگ خطی

اره های فارسی بر ماکیتا دارای شش بلبرینگ هستند که با وجود چهار ریل موجود در این محصول، حرکت را به آرامی فراهم می کنند و در ایجاد یک برش دقیق، به کاربر کمک خواهند کرد.

صفحه گونیا متحرک

در تکنولوژی dxt صفحات گونیا در دستگاه به صورت دوبل متحرک هستند. صفحات دوبل گونیا باعث می شوند تا با حرکت دادن آنها، فضای بیشتری برای برش در اختیار فرد قرار بگیرد.

عوامل ایجادکننده برش دقیق
عوامل ایجادکننده برش دقیق

بیشتر بخوانید: جدیدترین تکنولوژی های ابزار


عوامل ایجادکننده برش عمیق

ایجاد برش عمیق در این تکنولوژی با استفاده از گیربکس مستقیم سه مرحله ای صورت می گیرد.

گیربکس مستقیم سه مرحله‌ای

در بسیاری از مدل های برند ماکیتا، موتور به صورت کج در دستگاه نصب شده است. در این حالت، کاربر این امکان را دارد که برشی عمیق تر داشته باشد. در این حالت که موتور به صورت کج نصب شده است، یکی از بهترین کارها برای ایجاد یک برش عمیق، استفاده از گیربکس است. یکی از عوامل ایجاد برش عمیق، استفاده از گیربکس مستقیم سه مرحله ای است که این گیربکس ها در سری دی ایکس تی به کار رفته اند.

شرکت ماکیتا یک شرکت ژاپنی در زمینه تولید انواع ابزارآلات است. این شرکت یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت ها در این حوزه به شمار می آید. کاربران می توانند سؤالات خود را در رابطه با این تکنولوژی، جهت آگاهی خود و کاربران دیگر در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: اره فارسی بر چیست؟ راهنمای خرید بهترین اره فارسی بر