جدیدترین تکنولوژی های ابزار

جدیدترین تکنولوژی های ابزار

در حال حاضر تکنولوژی و فناوری به سرعت در تمامی حوزه ها در حال پیشرفت است. حوزه ابزارآلات نیز از این پیشرفت مستثنی نبوده و روز به روز در حال پیشرفت و تجهیز کردن ابزارآلات مختلف است. در این مقاله قصد داریم به جدیدترین تکنولوژی های ابزار که توسط برندهای مختلف بوجود آمده اشاره کنیم.

مهم ترین مزیت تکنولوژی ابزار، آسان شدن کارها و هم چنین افزایش سطح ایمنی است. این تکنولوژی می تواند در نوع موتور، طراحی و دیزاین دستگاه، باتری و تمامی قابلیت های یک ابزار باشد.

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

تکنولوژی برند میلواکی

شرکت آمریکایی میلواکی همواره از برندهای پیشرو در زمینه استفاده و ابداع تکنولوژی بر روی ابزارآلات مختلف بوده است. میلواکی تکنولوژی های مناسبی را برای ابزارآلات شارژی به کار برده است. یکی از این تکنولوژی ها در حوزه ابزارآلات شارژی، باتری هایی با نام M12 و M18 است. این باتری ها دارای 50% شارژ بیشتر و هم چنین 20% قدرت بالاتر نسبت به باتری های دیگر این مجموعه هستند. این باتری ها به باتری رد لیتیومی شهرت دارند.


بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره باتری دریل شارژی بدانیم


MX Fuel چیست

یکی از جدیدترین تکنولوژی های ابزار سری ابزارآلات MX Fuel است. میلواکی با استفاده از باتری های رد لیتیوم خود اقدام به تولید سری محصولاتی بنام MX Fuel کرد. این ابزارآلات مجهز به سه فناوری موتور براشلس، هوش رد لینک پلاس و باتری های رد لیتیومی هستند.

باتری های رد لیتیوم به کار رفته در این ابزار از طول عمر بالایی برخوردار هستند و با شارژ و دشارژ سریع باعث افزایش بازده و سرعت در کار می شوند. شارژرهایی که برای این دسته از ابزارآلات تولید شده اند، علاوه بر سرعت شارژ بالا، قابلیت جابجایی بسیار راحتی برای کاربران فراهم می سازند.

موتورهای براشلس به کاررفته در این ابزارآلات دارای قدرت بالا و صدای کم هستند. هوش رد لینک نیز بردی است که به منظور جلوگیری از داغ شدن موتور در دستگاه به کار می رود.

MX Fuel چیست
MX Fuel چیست

بیشتر بخوانید: بهترین برند ابزار در سال ۲۰۲۰


تکنولوژی ONE-KEY

one-key یک تکتولوژی نظارتی است که از طریق wi-fi امکان دسترسی و اتصال به دستگاه را برای کاربر فراهم می کند. این تکنولوژی به کمک کیت های جداگانه قابل نصب بر روی دستگاه های دیگر است. وجود این تکنولوژی باعث نظارت بر عملکرد دستگاه و هم چنین پیدا شدن راحت و آسان آن در محیط های کارگاهی می شود.

در اماکنی مثل کارگاه های بزرگ وجود one-key بسیار ضروری است. به عنوام مثال، می توان به کمک این قابلیت مشخص کرد چه مدت زمانی باید از دستگاه استفاده کرد و یا ورود و خروج ابزارآلات و تعداد آن ها را چک کرد. مهم ترین مزیت این تکنولوژی، جلوگیری از گم شدن ابزارآلات است.

تکنولوژی ONE-KEY
تکنولوژی ONE-KEY

جدیدترین ابزارآلات میلواکی

از بروزترین ابزارآلاتی که توسط میلواکی به بازار عرضه شده است، می توان به میخکوب بادی آن اشاره کرد. به تازگی شرکت میلواکی میخکوب هایی را روانه بازار کرده است که منبع تغذیه آنها ترکیبی از منبع بادی و شارژی است. این مدل میخکوب ها مجهز به مخزن نیتروژن هستند که نیاز به هیچ گونه شارژ مجددی ندارد. این میخکوب ها قابلیت تنظیم عمق کوبش میخ را دارند و می توانند در هر ثانیه 3 میخ را وارد سطح مورد نظر نمایند.

از دیگر ابزارآلات بروز تولیدشده توسط این برند می توان به شارژهای چند کاناله که قابلیت شارژ چند باتری به صورت همزمان را دارند و مجهز به رادیو هستند، اشاره کرد. اره نواری شارژی دو طرفه، آچارهای شارژی دیجیتالی همراه با ترکمتر و … از دیگر محصولات این شرکت هستند که به تازگی وارد بازار شده اند.

جدیدترین تکنولوژی های ابزار
جدیدترین تکنولوژی های ابزار

تکنولوژی برند دیوالت

دیوالت از بهترین برندهای تولیدکننده ابزار است که در سال های اخیر از جدیدترین تکنولوژی ها در ابزارآلات خود استفاده کرده است. تکنولوژی های بزرگی از جمله باتری های شارژی قدرتمند با طول عمر بالا تا گوشی های دیجیتالی قابل استفاده برای کارگران و مهندسان توسط این شرکت طراحی و تولید شده است. اما مهم ترین تکتولوژی که دیوالت در سال های اخیر به آن دست پیدا کرده است، تکنولوژی tool connect است.

تکنولوژی tool connect

این تکنولوژی تا حد زیادی شبیه به تکنولوژی one-key در ابزارآلات میلواکی است. شاید در سالیان گذشته کنترل ابزارآلاتی مثل دریل، فرز و … امری محال و غیر ممکن به نظر می رسید.

این تکنولوژی دارای یک نرم افزار است که در گوگل پلی و اپ استور قابل دانلود است. به کمک این تکنولوژی می توانید از گم شدن ابزار جلوگیری کنید. با استفاده از tool connect کنترل همه چیز در دست شما است و پارامترهای مختلفی از جمله میزان باتری، مقدار کار ابزار، ورود و خروج و بسیاری از پارامترهای دیگر را می توانید کنترل کنید. دیوالت از این تکنولوژی را در ابزارآلات سری XR خود استفاده کرده است.

تکنولوژی tool connect
تکنولوژی tool connect

تکنولوژی برند ماکیتا

شرکت ماکیتا یک برند ژاپنی در زمینه تولید ابزارآلات است. این برند همواره همگام با تکنولوژی، ابزارآلات خود را تولید کرده است و جزو 5 شرکت برتر تولیدکننده ابزار به شمار می رود.


بیشتر بخوانید: معرفی برند ابزار ماکیتا


تکنولوژی DXT

DXT مخفف عبارت Deep And Exact Cutting Technology به معنای ایجاد برش عمیق و دقیق است. این تکنولوژی در اره های فارسی بر ماکیتا به کار رفته است. برشی که این سری از فارسی برهای ماکیتا ایجاد می کند، بسیار دقیق و با عمق مناسب است.

تکنولوژی DXT
تکنولوژی DXT

بیشتر بخوانید: تکنولوژی DXT در ابزار ماکیتا به چه معناست و چه کاربردی دارد؟


سیستم LXT

سری جدید ابزارآلات ماکیتا با نام LXT شناخته می شوند. این محصولات دارای موتور براشلس هستند که از قدرت بالایی برخوردارند و برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند. هم چنین باتری های به کار رفته در ابزارآلات شارژی این برند، از سرعت شارژ و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

شارژرهایی که توسط این برند تولید می شوند، دارای قابلیت گردش هوا هستند. این گردش هوا، دما را کنترل می کند و عملیات شارژ را سرعت می بخشد. این باتری ها قابلیت استفاده در دمای پایین را دارند و در برابر دشارژ از مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

سیستم LXT 
سیستم LXT

تکنولوژی برند بوش

بوش از برترین برندها در حوزه ابزارآلات برقی، شارژی و بادی به شمار می آید. این شرکت همواره سعی دارد که قدرت ابزارآلات خود را ارتقا دهد. به همین علت در ابزارهای خود از موتور BrushLess استفاده می کند.

به تازگی ابزارهای قدرتی تحت عنوان MegaWatt توسط شرکت بوش به بازار عرضه شده است. MegaWatt ابزارهایی نظیر بتن کن و چکش تخریب هستند که ولتاژ آن ها به 18 ولت رسانده شده است. حتی در بین بعضی از این ابزارآلات، دستگاه هایی با ولتاژ 36 ولت نیز به چشم می خورد.

تکنولوژی Bosch Simply Connected

این تکنولوژی همانند tool connect در دیوالت و one-key یک مدل تکنولوژی کنترل از راه دور و نظارتی است که به کمک اپلیکیشن و نرم افزار این کار را انجام می دهد. بوش از اولین برندهایی بود که تکنولوژی نظارتی از راه دور را در ابزار خود به کار برد.

تکنولوژی Bosch Simply Connected
تکنولوژی Bosch Simply Connected

کلید X –Lock

یکی دیگر از جدیدترین تکنولوژی های ابزار این کلید است که یک تکنولوژی فوق العاده در فرزهاست که جای قفل اسپیندل را در آن گرفته است. همان طور که می دانید، در فرزها برای تعویض دیسک فرز باید قفل اسپیندل را فشار داد و آن را نگه داشت و سپس عملیات تعویض را انجام داد. این کار در فرزهایی که دارای کلید X –Lock هستند، تنها با فشردن این کلید انجام می شود و سرعت تعویض دیسک فرز را تا 5 برابر افزایش می دهد.

کلید X –Lock
کلید X –Lock

تکنولوژی برند متابو

متابو از دیگر برندهای برتر در زمینه ابزارآلات است و مطابق معمول برای جا نماندن در عرصه رقابتی از تکنولوژی هایی خاص و بروز در ابزارآلات خود استفاده می کند. این برند در ابزارآلات شارژی خود از باتری های LIHD استفاده می کند که این باتری ها می توانند تنها در 35 دقیقه به طور کامل شارژ شوند. متابو برای استفاده ابزارآلات شارژی برندهای دیگر از این باتری نیز تلاش زیادی کرده است. این باتری ها که با نام باتری CAS شهرت دارند، توسط 16 برند تولیدکننده ابزار شارژی دیگر نیز استفاده می شوند.

باتری CAS
باتری CAS

کاربران می توانند سؤالات و نظرات خود را در خصوص جدیدترین تکنولوژی های ابزار و هم چنین وجود تکنولوژی های دیگر در ابزارآلات مختلف در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: تکنولوژی IGBT چیست؟