کاربرد دریل در نجاری

کاربرد دریل در نجاری

کاربرد دریل در نجاری از گستره وسیعی برخوردار است که در صنعت چوب مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع دریل های صنعتی به منظور ایجاد سوراخ بر روی چوب، سنباده زنی و موارد دیگر استفاده می شود. همچنین آشنایی با انواع دریل و کاربرد آنها از دغدغه هایی است که صنعتگران بسیاری به دنبال مناسب ترین نوع آن هستند. به طور کلی دریل ابزاری است که توسط نیروی چرخشی، جهت سوراخکاری سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این ابزار در دو نوع برقی و شارژی تولید و به بازار عرضه می گردد. همچنین شما باتوجه به کاربرد خود می توانید مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید. اگر شما هم قصد اطلاع از قیمت انواع دریل را دارید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید خرید خود را به آسانی انجام دهید. همچنین اگر به دنبال همه چیز در مورد دریل و کاربرد آن در نجاری هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به کاربرد دریل در نجاری می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع دریل و کاربرد آنها در نجاری

همانطور که در ابتدا گفته شد، استفاده از دریل در صنایع چوب کاربردهای زیادی دارد. همچنین دریل برقی و دریل شارژی از انواع دریل به شمار می آیند که باتوجه به منبع تغذیه، از یکدیگر متمایز شده اند. در ابتدای این مقاله به رایج ترین و پرکاربردترین انواع دریل های صنعتی می پردازیم.

دریل دستی

دریل دستی یا شترگلو همانطور که از نامش مشخص است، توسط نیروی دست کاربران و یک چرخ دنده کار می کند. این وسیله از ابزارهای اولیه و سنتی ترین دریل های موجود در جهان است. از کاربرد این دریل نجاری در صنعت چوب، می توان به ایجاد سوراخ های کوچک بر روی متریال های مختلف اشاره نمود.

دریل گیربکسی

بررسی کاربرد و معرفی دریل گیربکسی از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله کاربرد دریل در نجاری به آن می پردازیم. این ابزار یکی از پرکاربردترین و رایج ترین دریل ها است که در صنایع نجاری و چوب استفاده می شود. کارکرد دریل گیربکسی به گونه ای است که با جابه جایی و تغییر دسته آن، می توانید میزان دور و قدرت خروجی دریل را تغییر دهید. لازم به ذکر است که باتوجه به سختی و نرمی قطعه مورد نظر چوبی، می توانید به جابه جایی دسته آن اقدام نمایید.

دریل پیچ گوشتی شارژی

یکی دیگر از انواع این ابزار، دریل پیچ گوشتی شارژی است که به صورت چند کاره عمل می کند. از این ابزار می توان به منظور باز و بسته نمودن پیچ ها و سوراخکاری ها استفاده نمود. لازم به ذکر است که بر روی این ابزار می توانید انواع مته و سری های مختلف را نصب نمایید. همچنین علاوه بر دریل کاری متریال های چوبی، می توانید برای دریل کاری سطوح فلزی از این ابزار استفاده نمایید.

دریل پیچ گوشتی شارژی
دریل پیچ گوشتی شارژی

بیشتر بخوانید: دریل ماکیتا یا دریل رونیکس


دریل چرخ دنده ای

این دریل جزو دریل های ساده و معمولی است و ساختاری مشابه با دریل گیربکسی دارد. با این تفاوت که گیربکش ندارد و برای ایجاد سوراخ های ویژه بر روی چوب، مورد استفاده قرار می گیرد.

دریل ضربه ای

در این بخش از مقاله کاربرد دریل در نجاری به بررسی دریل ضربه ای و کاربرد آن می پردازیم. از دریل های ضربه ای به منظور انجام فعالیت های سنگین تر، استفاده می شود. این ابزار همانطور که از نامش مشخص است، با وارد نمودن نیروی ضربه ای فعالیت خود را به شکل مناسب تری انجام می دهد. همچنین دریل کاری سطوح سفت و سخت از کاربرد این دریل به شمار می آید.

دریل چکشی

این دریل با عملکرد چکشی که دارد، به سطوح چوبی و دیگر متریال ها، فشار وارد می نماید. کارکرد دریل چکشی به گونه ای است که همانند چکش به سطوح برخورد می کند و به طور فوق العاده ای دریل کاری را انجام می دهد. به عبارتی چکشی بودن این دریل یک قابلیت مکانیکی است که در این ابزار وجود دارد.

دریل ساده الکترونیک

دریل ساده نیز از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله کاربرد دریل در نجاری به بررسی آن می پردازیم. همانند انواع چکشی و ضربه ای عمل نمی کند و از طول عمر بالاتری برخوردار هستند. این دریل با منبع تغذیه باتری و یا با استفاده از جریان برق شهری، مورد استفاده قرار می گیرد.

دریل ستونی یا ایستاده

دریل ستونی از دیگر انواع دریل هایی است که در صنایع نجاری مورد استفاده قرار می گیرد. دریل ستونی از دقت و قدرت بالایی برخوردار است و به منظور ایجاد جای لولای گازور بر چوب، مورد استفاده قرار می گیرد.

دریل ستونی یا ایستاده
دریل ستونی یا ایستاده

بیشتر بخوانید: دریل ستونی چیست و چه کاربردی دارد؟


کاربرد دریل در صنعت نجاری

همانطور که در ابتدا گفته شد، کاربرد دریل در نجاری از گستره وسیعی برخوردار است. به طور معمول از این ابزار در صنعت چوب، به منظور سوراخکاری سطوح چوبی استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که کاربرد دریل در صنعت را نمی توان تنها به سوراخکاری محدود نمود. همانطور که می دانید دریل با استفاده از مته های گوناگون، فرآیند عملیات را انجام می دهد.

از این رو با استفاده از سری های مختلف دریل می توان فعالیت هایی مانند پرداختن و سنباده کاری را انجام داد. لازم به ذکر است که بسیاری از افراد، از دریل شارژی و دریل برقی یا بی سیم جهت مصارف خانگی نیز استفاده می کنند. همچنین از دریل نجاری علاوه بر سوراخ کردن سطوح، برای باز و بسته کردن پیچ ها و گذاشتن پیچ بر روی چوب استفاده می شود. به طور کلی کاربردهای دریل در صنایع نجاری به موارد زیر منعقد می شود:

  • تسهیل فرو رفتن پیچ داخل چوب
  • رد کردن سیم از درون چوب
  • سوراخ کاری چوب ام دی اف
  • پیچ بندی
  • خالی کردن جای لولا گازور
  • نصب و تخریب های جزئی دیوار و …
کاربرد دریل در نجاری
کاربرد دریل در نجاری

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل چیست؟ چرا از دریل استفاده می کنیم؟


بهترین مارک دریل

برندهای متعددی به تولید انواع دریل پرداخته اند که محصولات هر یک از این تولیدکنندگان، ویژگی های خاصی دارد. در این بخش از مقاله کاربرد دریل در نجاری به معرفی بهترین مارک دریل می پردازیم.

  • دریل ماکیتا
  • دریل بوش
  • دریل شارژی رونیکس
  • دریل توسن
  • دریل دیوالت و …
بهترین مارک دریل
بهترین مارک دریل

امیدواریم که مقاله کاربرد دریل در نجاری برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور کلی به معرفی انواع دریل های صنعتی که در نجاری کاربرد دارند، پرداخته شده است. جهت خرید دریل رونیکس و دریل شارژی و همچنین اطلاع از قیمت انواع دریل می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع دریل را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده بهترین قیمت دریل و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.