راهنمای خرید بهترین دریل ستونی

راهنمای خرید بهترین دریل ستونی

راهنمای خرید دریل ستونی به شما کمک می کند بهترین دریل ستونی یا دریل ایستاده را خریداری کنید.

این دریل یکی از ابزارهای قدرتمند به شمار می آید که از آن برای سوراخ کاری انواع مواد استفاده می شود. انتخاب درست این نوع دریل، به نوع مواد، قدرت و سرعت مورد انتظار شما بستگی دارد.

خرید انواع دریل ستونی
خرید انواع دریل ستونی

دریل های ستونی در انواع مختلفی تولید و همراه با انواع مته و همچنین لوازم جانبی دیگر به بازار عرضه می شوند. شما می توانید برای اطلاع از نحوه استفاده از این دستگاه، به کاتالوگ دریل ستونی که در جعبه محصول قرار داده شده است، مراجعه کنید و از آن کمک بگیرید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه خرید مناسب ترین دریل ستونی متناسب با کار خود آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید…

آنچه در ادامه می خوانیم:

نکات مهم در خرید دریل ستونی

سرعت دریل

امروزه اغلب ابزارآلات برقی سرعت و دیمرهای متفاوتی دارند. سرعت متفاوت در دریل های ستونی به معنای قابلیت سوراخکاری های مختلف برای انواع متریال است. انتخاب دریل ستونی با سرعت دریل رابطه مستقیم دارد.

قبل از استفاده از این دستگاه باید بدانید که چگونه و برای چه کاری قصد استفاده از این دستگاه را دارید و بر این اساس، سرعت مناسب خود را انتخاب کنید. سرعت سوراخکاری در این دستگاه با استفاده از چرخش در دقیقه توصیف می شود.


بیشتر بخوانید: دیمر چیست و چگونه کار می کند؟ معرفی انواع دیمر و کاربرد آن


اندازه و وزن دریل

بعضی از مدل های دریل ستونی بسیار سبک هستند و به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد. اما پیشنهاد ما به شما این است که دریل های ستونی را در دست خود نگه ندارید و فضای کافی برای قرار دادن دستگاه را در نظر بگیرید.

معمولاً برای خرید دریل ستونی اندازه و وزن دستگاه بسیار حائز اهمیت است. به خاطر داشته باشید که حتماً چند سانت بیشتر از اندازه خود دستگاه، برای آن فضا ایجاد کنید تا بتوانید آن را به راحتی حرکت دهید.


بیشتر بخوانید: روش تعویض سه نظام دریل


قدرت دریل

همانطور که می دانید، موتورهای قوی تر و بهتر، موجب افزایش قیمت دستگاه می شوند. تولیدکنندگان این نوع دریل از موتورهای مختلفی برای تولید آن ها استفاده می کنند. قدرت یا توان دریل های ستونی را با اسب بخار یا وات علامت گذاری می کنند.


بیشتر بخوانید: کدام دریل برای شما بهتر است؟


اندازه میز دریل ستونی

در هنگام انتخاب بهترین دریل ستونی حتماً به میز دریل توجه نمایید.

تمام دریل های ستونی دارای میز هستند اما اندازه آن ها با هم متفاوت است. اندازه میز بستگی به کاری دارد که شما قصد انجام آن را دارید. اگر می خواهید حفاری و سوراخ کاری در واحدهای بزرگ را انجام دهید، مدلی از دریل ستونی را خریداری کنید که میز بزرگی داشته باشد.

چراغ LED دریل

چراغ ال ای دی می تواند دقت مته کاری شما را بالاتر ببرد. چراغ ال ای دی به شما کمک می کند تا در مکان هایی که نور کافی وجود ندارد نیز، بتوانید به راحتی به کار خود ادامه دهید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل همزن


ظرفیت حفاری دریل

کاربران باید با توجه به مواد و متریال مورد نظرشان، ظرفیت حفاری را انتخاب کنند. اگر شما قصد انجام کار با مواد ضخیم و بزرگ را دارید، مدلی را انتخاب کنید که ظرفیت حفاری گسترده تری داشته باشند.

لوازم جانبی دریل

بعضی از مدل های دریل ستونی دارای لوازم جانبی هستند. به این معنا که دیگر لازم به پرداخت هزینه اضافی برای این لوازم نیست. بعضی از این وسایل عبارتند از: گیره ها، لیزر راهنما، میز اضافی و … .


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل بتن کن ارزان و باکیفیت


راهنمای خرید دریل ستونی
راهنمای خرید دریل ستونی

مزایای خرید دریل ستونی دیمردار

  1. کسب مهارت: اگر تجربه ای برای کار کردن با دریل ایستاده دیمردار ندارید، می توانید برای شروع با سرعت های پایین کار کنید. اینکار باعث می شود علاوه بر پیش رفتن کار، شما روز به روز کار با آن را نیز یاد بگیرید. معمولاً انواع بهترین دریل ستونی ها دارای دیمر هستند.
  2. مناسب برای انواع مختلف مواد: شما می توانید با انتخاب سرعت های متفاوت، مواد مختلفی را برای سوراخ کاری انتخاب کنید.
  3. ضخامت قطعه کار مختلف: شما می توانید با تنظیم کردن سرعت دریل ستونی دیمردار، ضخامت قطعه کار خود را نیز انتخاب کنید.
  4. سوراخ کاری پلاستیک: پلاستیک ماده حساسی است و ممکن است ذوب شود. به همین دلیل بهتر است کار کردن با آن را با سرعت پایین انجام دهید.
  5. سوراخ کاری فلز: اگر می خواهید روی فلزها سوراخ کاری انجام دهید و کار شما بی نقص به نظر برسد، باید زمان زیادی را صرف انجام این کار کنید. سوراخ کاری باید با سرعت پایین انجام شود. به همین دلیل برای انجام این کار نیازی به دستگاه قدرتمند ندارید مگر اینکه بخواهید با قطعات فلزی ضخیم کار کنید.
  6. سوراخ کاری نجاری: به دلیل اینکه مدل های جداگانه ای برای استفاده چوب وجود ندارد، توصیه می شود که اگر قصد دارید از این دریل برای برش قطعات چوبی استفاده کنید، به دنبال یک مدل سریع و قدرتمند باشید. یکی از ویژگی هایی حائز اهمیت این دستگاه، قابلیت سرعت متغیر است. زیرا به شما اجازه می دهد تا نسبت به ضخامت قطعه چوبی که در حال حفاری آن هستید، سرعت خود را انتخاب کنید.
مزایای خرید دریل ستونی دیمردار
مزایای خرید دریل ستونی دیمردار

بیشتر بخوانید: دریل ستونی چیست و چه کاربردی دارد؟


قیمت دریل ستونی

پس از آشنایی با راهنمای خرید دریل ستونی لازم به ذکر است که کاربران می توانند جهت اطلاع از قیمت دریل ایستاده و یا خرید دریل ایستاده به سایت راندنو مراجعه کنند و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایند.

 


بیشتر بخوانید: آموزش کار با دریل ستونی