راهنمای خرید چسب

راهنمای خرید چسب

راهنمای خرید چسب به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین چسب را متناسب با جنس سطوح و کاربرد خود انتخاب نمایید. انواع چسب باتوجه به جنس و کیفیتی که دارند، در دسته بندی های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. چسب اپوکسی، چسب آهن، چسب ضد آب، چسب یک دو سه، چسب آکواریوم، چسب نواری و … از انواع چسب به شمار می آیند.

همچنین چسب های صنعتی مانند چسب چوب، چسب چرم، چسب قطره ای و … نیز وجود دارند که می توان به منظور فعالیت ها و سازه های خانگی، از آنها استفاده نمود. در این مقاله به معرفی انواع چسب می پردازیم تا اطلاعات کاملی از راهنمای خرید چسب حرارتی و راهنمای خرید چسب چوب به دست آورید. چسب ها یکی از بهترین ابزارآلاتی هستند که با استفاده از آنها می توانید تعمیرات و یا ترمیم لوازم مختلف را انجام دهید.

همانطور که می دانید یکی از رایج ترین کاربرد چسب ها، اتصال اجسام مختلف به یکدیگر است. همچنین برای انجام کارهای هنری و صنایع دستی از چسب های گوناگون استفاده می کنیم. اگر شما هم به منظور ترمیم وسایل خود به یک چسب قوی نیاز دارید اما نمی دانید کدام چسب با کاربرد شما تناسب دارد، تا انتهای مقاله راهنمای خرید چسب با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

معرفی انواع چسب

امروزه استفاده از چسب ها تنها به استفاده های جزئی و روزمره محدود نمی شود. بلکه جهت انجام کارهای خاصی مانند فعالیت های هنری، صنعتی، طراحی، سازه های دستی، صنایع ساخت و ساز و … از انواع چسب ها استفاده می شود. از این رو این فعالیت های گوناگون موجب شده اند تا چسب های بسیاری باتوجه به جنس سطوح و میزان اتصالی که در اجسام ایجاد می کنند، تولید و به بازار عرضه شوند.

به عبارتی هر یک از چسب ها به منظور کاربری خاصی تولید می شوند که باید باتوجه به نوع فعالیت خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید. در ادامه این بخش از مقاله شما را با انواع این کالا و راهنمای خرید چسب آشنا خواهیم نمود.

معرفی انواع چسب
معرفی انواع چسب

بیشتر بخوانید: انواع چسب و کاربرد آنها


چسب اپوکسی

چسب اپوکسی یکی از رایج ترین انواع چسب ها به شمار می آید. از این نوع چسب به منظور اتصال مواد مختلفی مانند پلاستیک، چوب، سنگ، سرامیک و … می توان استفاده نمود. انواع چسب های اپوکسی از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار هستند. همچنین می توانید به منظور پر کردن شکاف ها از این محصول استفاده نمایید.

چسب اپوکسی برای ترک دیوار یکی از کاربردی ترین محصولاتی است که می توانید به منظور پر کردن درز دیوار، از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که چسب های اپوکسی در ایران با نام چسب هل شناخته شده هستند.

چسب حرارتی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید چسب به بررسی چسب حرارتی می پردازیم. راهنمای خرید چسب تفنگی نیز به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین محصول را خریداری نمایید. در ابتدا لازم است بدانید که چسب حرارتی به صورت جامد تولید و به بازار عرضه می شود. از این رو همانطور که از نامشان مشخص است، پیش از استفاده باید حرارت داده شوند تا بتوانید از آنها استفاده نمایید.

این نوع از چسب ها از سریع خشک می شوند و استحکام بالایی دارند. همچنین استفاده به منظور مصارف خانگی، از اصلی ترین کاربرد چسب حرارتی محسوب می شود.

چسب آهن

چسب آهن ظاهری شبیه به عسل دارد و برای خشک شدن آن به 15 الی 20 دقیقه زمان نیاز دارید. همچنین چسب آهن خیلی قوی است و برای چسباندن چرم و متریال های دیگر، استفاده می شود.

چسب آهن
چسب آهن

چسب ماتیکی

کاربرد چسب ماتیکی از دیگر مباحث مقاله راهنمای خرید چسب است. از چسب ماتیکی برای ساختن کاردستی استفاده می شود که سطوح نیازی به چسباندن مستحکمی ندارند.

چسب کاغذی

به طور معمول این چسب ها برای ثابت نگه داشتن کاغذ بر روی تخته شاسی استفاده می شود. این نوع از چسب ها در بیشتر مواقع مورد استفاده دانشجویان و دانش آموزان قرار می گیرد.

چسب چوب

راهنمای خرید چسب چوب از دیگر مباحثی است که افراد بسیاری به دنبال نتیجه گیری از آن هستند. این محصول همانطور که از نامش مشخص است، جهت اتصالات متریال های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد استفاده از چسب چوب ها ازگستره وسیعی برخوردار است و معمولاً به زمان زیادی برای خشک کردن نیاز دارند. لازم به ذکر است که چسب پلی اورتان و چسب چوب از انواع چسب چوب به شمار می آیند.

چسب چوب
چسب چوب

بیشتر بخوانید: انواع چسب چوب و کاربرد آن ها را بهتر بشناسید


چسب آکواریوم

این چسب از ماده چسبنده فوق العاده قوی برخوردار است که هنگام استفاده یک ماده پلاستیکی سخت را بر روی سطح مورد نظر ایجاد می کند. چسب سیلیکون از انواع این محصول است که بسیار مستحکم هستند. همچنین علاوه بر استفاده برای اتصالات عمومی، به صورت گسترده ای در صنایع مختلف کاربرد دارند.

چسب یک دو سه

استفاده از چسب یک دو سه در تمامی صنایع کاربرد دارد و به سرعت خشک می شود. همچنین برای سرعت چسبندگی این چسب، یک اسپری فعال کننده به همراه این محصول به خریداران داده می شود.

چسب پارچه

بررسی چسب مناسب لباس یا پارچه از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله راهنمای خرید چسب به آن می پردازیم. چسب مناسب پارچه همانطور که از نامش پیداست، به منظور اتصال دو تکه پارچه به یکدیگر، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از چسب ها پس از خشک شدن انعطاف پذیر هستند و معمولاً ضد آب عمل می کنند. به طوری که پس از استفاده از این چسب ها، می توانید به شست و شوی لباس و پارچه مورد نظر خود، اقدام نمایید.

چسب پارچه
چسب پارچه

اسپری چسب

این نوع چسب مانند چسب 123 عمل میکند و می توانید برای چسباندن سطوح مختلف، از این محصول استفاده نمایید. لازم به ذکر است که دوام و قدرت چسبندگی این چسب به متریال مورد نظر شما بستگی دارد.

چسب حساس به فشار یا PSA

بررسی و معرفی چسب PSA از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله راهنمای خرید چسب به بررسی آن می پردازیم. از کاربرد چسب حساس به فشار می توان به استفاده در امور هنری و صنایع دستی اشاره نمود. جدا کردن این نوع از چسب ها از قطعه مورد نظر بسیار آسان است و در صورت هرگونه عاملی، می توانید به جدا کردن این چسب اقدام نمایید و در صورت نیاز، دوباره از آن استفاده نمایید.

چسب پلی اورتان

همانطور که در مبحث بررسی چسب اپوکسی به این موضوع پرداخته شد، این چسب در دسته بندی چسب های اپوکسی قرار می گیرد. از چسب پلی اورتان می توان جهت اتصال قطعات با متریال های مختلف استفاده نمود. لازم به ذکر است که چسب های پلی اورتان از خاصیت ضد آب برخوردار هستند.

چسب کاغذ دیواری

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید چسب به بررسی  و کاربرد چسب کاغذ دیواری می پردازیم. این چسب همانطور که از نامش مشخص است، به منظور چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار، استفاده می شود. چسب های کاغذ دیواری باتوجه به قدرت چسبندگی که دارند، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

چسب کاغذ دیواری
چسب کاغذ دیواری

چسب سوپر گلو

چسب سوپرگلو یک چسب قوی است که خاصیت چسبندگی آن فوق العاده است. از این چسب می توان به منظور اتصال چند قطعه فلز، چوب، سرامیک، چرم، شیشه و … استفاده نمایید. چسب دوقلو و چسب یک دو سه از جمله چسب هایی هستند که از انواع چسب های سوپر گلو به شمار می آیند. لازم به ذکر است که چسب های سوپر گلو به سرعت خشک می شوند.

تاریخچه چسب

در این بخش از مقاله راهنمای خرید چسب به تاریخچه استفاده از چسب ها می پردازیم. تولید و استفاده از چسب ها، در گذشته های بسیار دور نیز رایج بوده است. در گذشته برای اتصالات و چسباندن متریال های مختلف از موادی مانند قیر، صمغ درختان، سیریش و دیگر مواد، استفاده می شده است. انواع چسب ها تا قرن 19 با استفاده از منشاء های گیاهی و حیوانی ساخته می شدند.

به طوری که مصریان باستان از استخوان حیوانات، نوعی شیره خارج می کردند که حالت چسبندگی داشت. در نتیجه با گذشت سال ها و پیشرفت فناوری، اولین کارخانه چسب سازی راه اندازی شد. لازم به ذکر است که این کارخانه چسب سازی در ابتدا در کشور هلند تأسیس شد. همچنین پس از آن شرکت های متعددی به تولید انواع چسب ها پرداختند که پیش از این با آنها آشنا شدید.

تاریخچه چسب
تاریخچه چسب

راهنمای خرید انواع چسب

پس از آشنایی با انواع چسب ها و ویژگی آنها، به صورت کلی به نکات مهم در خرید چسب می پردازیم.

  • چسب ها از کارایی های مختلفی برخوردار هستند. از این رو باتوجه به نوع متریال که قصد چسباندن آن را دارید، مناسب ترین نوع محصول را انتخاب نمایید.
  • رنگ برخی از چسب ها پس از خشک شدن تغییر می کند. در نتیجه اگر به دیده شدن چسب حساس هستید، چسبی را انتخاب کنید که بی رنگ باشد.
  • به تولیدکننده چسب توجه داشته باشید. چسبی را انتخاب نمایید که یک برند یا شرکت معتبر آن را تولید کرده باشد.

دستورالعمل کلی استفاده از انواع چسب

در این بخش از مقاله راهنمای خرید چسب به نکات مهم پیش از استفاده از چسب، می پردازیم.

  • تمیز کردن سطح یا سطوح، پیش از استفاده از چسب
  • سنباده زدن مواد مورد نظر، پیش از استفاده از چسب هایی که کاربرد خاصی دارند.
  • در تولید و ساخت چسب ها از مواد شیمیایی مضر استفاده می شود. از این رو در فضایی با تهویه مناسب کار کنید.
  • هنگام استفاده از چسب، یک تکه مقوا یا پارچه آماده کنید. با این کار از نشتی و کثیف کاری های احتمالی حین انجام کار، جلوگیری می شود.
راهنمای خرید چسب
راهنمای خرید چسب

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید چسب برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به معرفی انواع چسب پرداخته شده است. جهت خرید چسب قطره ای و اطلاع از قیمت چسب پهن می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع چسب را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت چسب هل و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.


بیشتر بخوانید: پاک کردن چسب از روی لباس