راهنمای خرید برانکارد

راهنمای خرید برانکارد

راهنمای خرید برانکارد شامل بررسی مواردی همچون نوع برانکارد، ویژگی‌های محصول، برخورداری از آزمایش سلامت و شرکت تولیدکننده محصول می‌شود. برانکارد یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین تجهیزات پزشکی است. این تجهیزات پزشکی به منظور حمل کوتاه مدت بیماران و مصدومانی که به مراقبت پزشکی نیاز دارند، استفاده می‌شوند. برانکاردها به طور معمول در شرایط حاد مراقبت خارج از بیمارستان توسط اورژانس، ارتش و امدادگران عملیات نجات کاربرد دارند.

ارتفاع پایه برانکارد توسط چرخ‌ها و ریل‌های موجود بر روی محصول تنظیم می‌شوند. لازم به ذکر است برانکاردهای ساده پایه قابل تنظیم ندارند و توسط یک یا چند نفر باید حمل شوند. در ادامه توضیحات تکمیلی در خصوص خرید برانکارد برای شما آورده شده است.

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

برانکارد چیست؟

وقوع حوادث ناگهانی و ناگوار، باعث ایجاد آسیب‌های حرکتی برای انسان‌ها می‌شود. همچنین افرادی که دچار آسیب‌های حرکتی می‌شوند، در سریع‌ترین زمان ممکن باید به مراکز پزشکی منتقل شوند. به همین دلیل، وجود برانکاردها در اورژانس‌ها و ماشین‌های حمل بیمار، الزامی است.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، برانکارد از اساسی‌ترین تجهیزاتی است که برای حمل بیماران در مدت زمان کوتاه، استفاده می‌شود. استفاده از این تجهیزات برای انتقال بیماران در واحدهای مراقبت، کاربرد دارد. در واقع این تجهیز نوعی تخت چرخ‌دار یا سیار است و انتقال بیمار در موقعیت درازکشیده را فراهم می‌کند.

عمدتاً وجود برانکاردها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاملاً ضروری است. توسط این وسیله می‌توان افراد کم‌توان و ناتوان جسمی را جابه‌جا کرد. انواع برانکارد براساس ساختار و ویژگی‌هایی که دارند، در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. در ادامه این بخش از مطلب راهنمای خرید برانکارد به بررسی مدل‌های مختلف این محصول خواهیم پرداخت.

انواع برانکارد

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تغییرات جزئی در ساختار برانکاردها ایجاد شده است. به همین دلیل، پیش از خرید برانکارد باید به نیاز مجموعه، شرایط محیطی و نوع کاربری آن توجه داشته باشید. در ادامه این بخش شما را با رایج‌ترین برانکاردهای بازار و کاربردهایی که دارند، آشنا خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید : برای مشاهده و خرید ابزار ایمنی در انواع مختلف، راندنو هوشمندانه‌ترین فروشگاه جهت تهیه است.


برانکارد تاشو

نوع تاشو این محصول یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع این تجهیزات است و مقاومت بسیار بالایی دارد. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، به صورت تاشو طراحی می‌شود. این برانکارد مزایای بسیار زیادی دارد و یکی از پرمصرف‌ترین انواع این تجهیزات به شمار می‌آید. استفاده از نمونه‌های تاشو در شرایط اورژانسی کاربرد دارند.

برانکارد امداد و نجات

این محصول یکی از مقاوم‌ترین انواع برانکارد است و فرد مصدوم را به صورت عمودی جابه‌جا می‌کند. استفاده از این وسیله برای جابه‌جایی بیمارانی که در مکان‌های محدود و غیرقابل دسترس قرار دارند، مناسب است. این نوع برانکارد، ساختار و ویژگی‌های متفاوت‌تری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد.

برانکارد آمبولانس

نوع دیگر این محصول در ماشین‌های حمل بیمار یا آمبولانس به کار می‌رود. در قسمت بستر این برانکارد فوم‌هایی به کار رفته است که راحتی بیمار را فراهم می‌کنند. این نوع برانکارد نیز از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.

برانکارد قابل حمل

برانکاردهای ساده با نام قابل حمل یا پرتابل نیز شناخته می‌شوند. این کالا ساده‌ترین نوع برانکارد محسوب می‌شود و امکان حمل و جابه‌جایی آسانی دارد. استفاده از این محصول در مکان‌هایی که دسترسی دشواری دارند، مناسب است.

برانکارد بسکت

در این بخش از راهنمای خرید برانکارد به بررسی مدل بسکت این تجهیز می‌پردازیم. این برانکارد از قابلیت اتصال به بالابر برخوردار است. همچنین به یک کمربند و یک تخته فیکس‌کننده برای ثابت نگه داشتن مصدوم مجهز شده است. استفاده از این نوع برانکارد در حوزه مسابقات ورزشی و جابه‌جایی ورزشکاران مصدوم کاربرد دارد.

برانکارد اسکوپ

نام دیگر این محصول، برانکارد قاشقی است و برای جابه‌جایی قربانیان سانحه و مصدومان زخمی کاربرد دارد. طراحی این محصول به صورت دو یا چهار قسمتی است. تمامی قسمت‌های این برانکارد از یکدیگر جدا می‌شوند و در اطراف بیمار قرار می‌گیرند. به طور معمول این محصول از آلومینیوم ساخته می‌شود.

از دیگر انواع کاربردی این محصول می توان به برانکارد تشییع جنازه، برانکاردهای چند منظوره، پدی بورد، اسپرایت بورد، تخت برانکارد اضطراری و مدل‌های دیگر اشاره نمود.


فراموش نکنید که جعبه کمک اولیه از جمله تجهیزات ضروری در هر خانه، ماشین، محل کار و … است


ویژگی‌های یک برانکارد استاندارد

همان‌طور که می‌دانید برانکاردها برای انتقال و جابه‌جایی بیماران استفاده می‌شوند. یک برانکارد استاندارد باید استحکام کافی داشته باشد تا ستون فقرات افراد حین جابه‌جایی، دچار آسیب نشود. همچنین تخته به کار رفته در ساختار آن باید به اندازه کافی محکم باشد و برای انتقال مصدوم به تخته دیگری نیاز نباشد.

آزمایش سلامت برانکارد

همانطور که پیش‌تر گفته شد، برانکاردها باید از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند. نحوه آزمایش برانکارد به گونه‌ای است که پیش از استفاده، باید قسمت‌های مختلف آن بررسی شود. برای انجام این آزمایش، یک نفر باید بر روی تخت برانکارد بخوابد. سپس یک شخص قسمت بالای برانکارد و شخص دیگر، قسمت پایین برانکارد را به طور همزمان بلند کنند.

در نهایت می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که برانکارد وزن مصدوم را متحمل می‌شود یا خیر. توجه نمایید بهتر است این آزمایش پیش روی مصدوم انجام نشود.

محبوب‌ترین برندهای برانکارد

شرکت‌های زیادی به تولید انواع برنکارد می‌پردازند. در این بخش از مطلب راهنمای خرید برانکارد به معرفی بهترین تولیدکنندگان این تجهیزات پرداخته شده است:

اکتیو

برند اکتیو یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده انواع ابزارآلات، از جمله تجهیزات ایمنی است. این برند با تولید محصولات باکیفیت توانسته است جایگاه ویژه‌ای در زمینه تولید تجهیزات ایمنی را به خود اختصاص دهد. از برترین برانکاردهای تولیدشده توسط برند اکتیو تولز می‌توان از برانکارد تعمیرگاهی اکتیو مدل AC-3340C نام برد.

برانکارد تعمیرگاهی نووا

شرکت نووا از دیگر برندهای محبوب و شناخته شده در زمینه تأمین و ارائه انواع ابزار و تجهیزات ایمنی است. ابزارآلات تولیدشده توسط برند نووا از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و باتوجه به استانداردهای جهانی تولید می‌شوند. برانکارد تعمیرگاهی نووا مدل NTS 2086 از بهترین نوع این محصول است.

برانکارد پارس مهر

شرکت پارس مهر در زمینه تولید انواع محصولات پزشکی بیش از 15 سال سابقه دارد. این برند در این زمینه توانسته است مشتریان زیادی را به خود جذب نماید. این شرکت به تولید انواع برانکارد از جمله تخت برانکارد، برانکارد پاچلاقی، برانکارد تاشو، برانکارد کار در ارتفاع و دیگر مدل‌های این محصول، پرداخته است.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله راندنو به بررسی نکات مهم هنگام خرید برانکارد پرداخته شد. همان‌طور که گفته شد، برانکاردها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و هر یک از آن‌ها برای استفاده در شرایط خاص مناسب هستند. در راندنو امکان خرید برانکارد در انواع مختلف تاشو، آمبولانس، تعمیرگاهی، پاچلاقی، ریکاوری و مدل‌های دیگر وجود دارد.

برای خرید برانکارد حمل بیمار با مراجعه به سایت راندنو می‌توانید لیست قیمت تجهیزات مورد نظر را مشاهده نمایید و به صورت مستقیم با فروشندگان این تجهیزات در ارتباط باشید.

امیدواریم که این مقاله برای شما کاربران گرامی مفید واقع شده باشد. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع برانکارد و برقراری ارتباط بی‌واسطه با فروشندگان تجهیزات ایمنی را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و تجهیزات ایمنی است.