راهنمای خرید دستکش ضد برش

راهنمای خرید دستکش ضد برش

مطالعه راهنمای خرید دستکش ضد برش به شما کمک می کند بهترین نوع دستکش را مطابق با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. دستکش ضد برش جزئی از لوازم ایمنی محسوب می شود و در محیط هایی که افراد با لبه های تیز و برنده در تماس هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع دستکش در کارهایی از قبیل شیشه بری، باغبانی، قصابی و تمام حرفه هایی که با سطوح تیز سروکار دارند، کاربرد دارد. این دستکش در دو نوع فولادی و کف مواد تولید و عرضه می شود.

خرید انواع دستکش ضد برش
خرید انواع دستکش ضد برش

نوع فولادی از فولاد ضد زنگ ساخته می شود و اغلب در کارهایی همچون قصابی و خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع کف مواد از مقاومت کمتری نسبت به نوع فولادی برخوردار است و در کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد که فرد با تیغه برنده بدون ضربه و فشار زیاد سروکار دارد.

در اینجا قصد داریم شما را با راهنمای خرید دستکش ضد برش و بهترین برند دستکش، جنس بدنه دستکش، جنس محافظ و کف دستکش، سایز و نوع الیاف آن آشنا کنیم تا خرید مطمئنی داشته باشید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

انچه در ادامه می خوانیم:

سایز دستکش ضد برش

سایز دستکش یکی از موارد مهم در راهنمای خرید دستکش ضد برش است. در کارهایی که از دستکش ضد برش استفاده می شود، لازم است دستکش سایز دست شما باشد. در صورت هم سایز نبودن دستکش با دستان شما، امکان دارد دستکش از دست خارج شود و خطرات بزرگی را در پیش داشته باشد.

بیشتر مدل های دستکش به دلیل بافت کشی که دارند، امکان استفاده برای افراد با سایزهای مشابه را ایجاد می کنند اما با این حال، لازم است در هنگام خرید برای سایزهای کوچک همچون دست خانم ها و یا سایزهای بزرگ مانند دو ایکس لارج، دقت لازم صورت بگیرد.

سایز دستکش ضد برش
سایز دستکش ضد برش

بیشتر بخوانید: دستکش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


جنس الیاف دستکش ضد برش

بدنه اصلی این نوع دستکش ایمنی از الیاف مصنوعی یا طبیعی تولید می شود که امروزه نوع مصنوعی آن بیشتر در دسترس است. یکی از معروف ترین الیاف مصنوعی که در ساخت دستکش مورد استفاده قرار می گیرد، الیاف پلی استر است.

جنس لایه مقاوم به برش

جنس لایه کفی این دستکش ها از لاستیک طبیعی یا مصنوعی ساخته می شود. نوع طبیعی آن ها لاتکس است که از درخت Hevea Brasiliensi ساخته می شود.

با افزایش ضخامت لایه محافظتی، سطح مقاومت کفی دستکش در برابر تیغه های برنده بالاتر می رود. یکی از لاستیک های مصنوعی برای ساخت این نوع دستکش ها، نیتریل است. لایه های نیتریل بسیار مقاوم هستند و در شرایط خشک، مرطوب و روغنی مقاومت خود را از دست نمی دهند. اما لاتکس مقاومت مطلوبی در برابر روغن ندارد.

میزان مقاومت دستکش در برابر تیغه های برنده

میزان مقاومت این ابزار ایمنی باید با استانداردهای موجود مقایسه شود تا دستکش انتخابی، مقاومت لازم را برای کار شما داشته باشد. برای کارهایی که خطر کمتری دارند، نیاز به هزینه بیشتر و انتخاب دستکش با مقاومت بسیار بالا نیست. اگر کار شما خطر زیادی دارد، بایستی هزینه بیشتری را صرف کنید تا دستکشی با مقاومت بیشتر خریداری نمایید.

مقاومت سایشی، مقاومت برشی در برابر تیغه های گردان، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر سوراخ شدن، مقاومت برشی تیغ برنده و مقاومت در برابر ضربه از مواردی است که لازم است براساس استاندارد EN388 بررسی شود.

شغل مورد نظر برای خرید دستکش ضد برش

مشاغل زیادی از دستکش ضد برش استفاده می کنند. تمام شغل هایی که با تیغه های برنده سروکار دارند مانند کارهای تعمیراتی، تراشکاری، آهنگری، خیاطی، جمع آوری ضایعات، قصابی، نجاری، شیشه بری، باغبانی، جوشکاری، صنایع فلزی و … در تمام مودن کار خود، به دستکش ضد برش نیاز دارند که علاوه بر ایمنی، سرعت و کیفیت کار را نیز بالاتر می برد.


بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره انواع دستکش ایمنی بدانید


برند دستکش ضد برش

در راهنمای خرید دستکش ضد برش لازم است بگوییم امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید دستکش ضد برش می کنند که از نظر قیمت نیز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. این تفاوت قیمت بیشتر به کیفیت و میزان مقاومت دستکش در برابر تیغه های برنده که طبق استاندارد EN388 تعریف می شود، بستگی دارد.

برندهایی که این محصول را ارائه می دهند عبارتند از:

  • دستکش ضد برش سیگما
  • دستکش ضد برش تاپ
  • دستکش ضد برش گیلان
  • دستکش ضد برش فاکس
  • دستکش ضد برش هانیول
  • دستکش ضد برش ای بی سیفتی
راهنمای خرید دستکش ضد برش
راهنمای خرید دستکش ضد برش

بیشتر بخوانید: بهترین برند دستکش ایمنی


قیمت دستکش ضد برش

قیمت دستکش همیشه یکی از مواردی است که در راهنمای خرید دستکش ضد برش باید مورد توجه قرار بگیرد. دقت داشته باشید که برای خرید دستکش در مشاغل کم خطر لازم نیست قیمت بالایی را پرداخت کنید. یعنی هیچگاه قیمت را ملاک قرار ندهید و به شغل و حرفه مورد نظر توجه کنید.

کاربران می توانند جهت اطلاع از قیمت دستکش ضد برش و یا آشنایی با نمایندگی های دستکش ضد برش به سایت راندنو مراجعه کنند و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایند. فروشندگان نیز می توانند با ثبت نام رایگان در سایت راندنو و قیمت گذاری کالاهای خود روزانه با هزاران خریدار در ارتباط باشند.


بیشتر بخوانید: استاندارد دستکش ایمنی