راهنمای خرید محافظ گوش یا گوش گیر ایمنی

راهنمای خرید محافظ گوش یا گوش گیر ایمنی

راهنمای خرید محافظ گوش به شما کمک می کند مناسب ترین گوش گیر ایمنی را با توجه به مواردی مانند میزان کاهش صدا، اندازه گوش گیر، برند و قیمت آن خریداری کنید. محافظ گوش یکی از انواع تجهیزات حفاظت فردی است که برای مراقبت از شنوایی کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالاً می دانید که در برخی از مشاغل صنعتی، حجم بالایی از سروصداها وجود دارد.

در سایت راندنو بستری برای فروشندگان فراهم شده است تا محصولات مختلف را قیمت گذاری کنند. همچنین خریداران می توانند مشخصات کالای مورد نظر را در راندنو مشاهده نمایند. سپس می توانند به صورت مستقیم با فروشندگان محصول مورد نظر در ارتباط باشند و کالای مورد نظر را بدون هیچ واسطه‌ای خریداری کنند.

صداهای ناهنجار ایجادشده توسط ابزارآلات صنعتی موجب آزار کارکنان و در برخی شرایط آسیب به میزان شنوایی آنها می شود. این ابزار ایمنی با توجه به نوع و میزان پوشش دهی مجرای گوش در انواع مختلفی تولید می شود. در این مقاله از مجله راندنو قصد داریم شما را با نکات مهم در هنگام خرید این تجهیزات ایمنی آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید محافظ گوش با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع مختلف گوش گیر

همانطور که در ابتدا به این موضوع پرداخته شد، این محصولات در انواع مختلفی به بازار عرضه شده اند. در این بخش از مقاله راهنمای خرید محافظ گوش به معرفی انواع این تجهیزات ایمنی می پردازیم.

محافظ گوش ایرپلاگ

ایرپلاگ گوش یکی از رایج ترین و ساده ترین انواع این تجهیزات است. این گوش گیرها در مجرای خروجی گوش قرار می گیرند. این محافظ گوش تا مقدار زیادی از آسیب صداهای ناهنجار محیط به پرده گوش جلوگیری می کند. استفاده از این تجهیزات حفاظتی آسان است و با استفاده از آن می توانید بخوابید و استراحت کنید.

این تجهیزات با استفاده از متریال های فوم وینیل، سیلیکون، اسفنج فایبرگلاس و لاستیک تولید می شوند. انواع گوش گیر ایرپلاگ به صورت یکبار مصرف و چند بار مصرف تولید می شود.

محافظ گوش ایرپلاگ
محافظ گوش ایرپلاگ

مجافظ  گوش ایرماف

مدل ایرماف ظاهری شبیه به هدست دارد و از بالشتک های نرم ساخته می شود. همچنین در ساختار این محصول از دو کاپی مستحکم استفاده شده است. نمونه های ایرماف براساس نوع کاربری که دارند، در مدل های مختلفی تولید می شوند. برخی از انواع این تجهیزات ایمنی بر روی گردن و برخی دیگر از انواع آن بر روی سر قرار می گیرند.

لازم است بدانید که استفاده از این مدل گوشی ایمنی هنگام خواب، کمی دشوار است. گوش گیر ایرماف در رنگ ها و طراحی های متنوعی تولید می شود.


بیشتر بخوانید: انواع محافظ گوش و گوشی ایمنی ایرماف و ایرپلاگ


رتبه بندی میزان کاهش صدا

توجه به رتبه بندی های این ابزار ایمنی از دیگر عواملی است که در لیست راهنمای خرید محافظ گوش قرار می گیرد. میزان NRR و SNR گوش گیر در انتخاب شما اهمیت چشمگیری دارد. شاخص NRR میزان کاهش صدا و شاخص SNR نرخ تبدیل نویز به سیگنال است. توجه داشته باشید هرچه میزان عدد درج شده NRR بالاتر باشد، یعنی محصول مورد نظر توانایی بیشتری در برابر کاهش صدای محیط دارد.

توجه به سایز محافظ گوش

سایز گوش گیر ایمنی از دیگر پارامترهای مهم در راهنمای خرید محافظ گوش است. انتخاب محصولی که به درستی در مجرای گوش شما قرار بگیرد، اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید ابزاری را باید خریداری کنید که به طور صحیح در کانال شنوایی شما قرار بگیرد. امروزه این گوش گیرهای ایمنی در اندازه های مختلف به بازار عرضه شده اند. شما می توانید متناسب ترین اندازه این محصول را خریداری نمایید.

توجه به سایز محافظ گوش
توجه به سایز محافظ گوش

بیشتر بخوانید: آشنایی با تجهیزات ایمنی جوشکاری | وسایل ایمنی برای جوشکاری را بهتر بشناسیم


بررسی شرایط محیطی

از دیگر نکاتی که در راهنمای خرید محافظ گوش باید به آن توجه کنید، بررسی شرایط شغلی شما است. شناخت وضعیت محیطی و منبع صدا در انتخاب بهترین محافظ گوش به شما کمک می کند. توجه داشته باشید مدت زمان قرارگیری در معرض صدا نیز می تواند در انتخاب شما تأثیر زیادی داشته باشد.

بهترین گوشی ایمنی

برندها و تولیدکننده های زیادی به تولید انواع محافظ گوش صنعتی می پردازند. تجهیزات هر یک از تولیدکنندگان، کیفیت های متنوعی دارند و از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. در مقاله راهنمای خرید محافظ گوش به معرفی بهترین محافظ گوش پرداخته شده است:

محافظ گوش هاوارد لایت

برند هاوارد لایت یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع محافظ گوش ایمنی است. تجهیزات ایمنی تولیدشده توسط این برند از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و با بهره‌گیری از استانداردهای جهانی به بازار ارائه می شوند. محافظ گوش هاوارد لایت مدل Smart fit ،Bilsom 303L ،C1F و … از بهترین مدل های این محصول هستند که توسط این برند به بازار عرضه شده است.

محافظ گوش ایگل

شرکت بلو ایگل از دیگر تولیدکنندگان این محصول به شمار می آید و در میان کاربران، طرفداران زیادی دارد. این برند با حفظ استانداردهای بهره گیری شده در تولید محصولات خود، توانسته است محصولات باکیفیتی را به بازار ارائه کند. از برترین محافظ گوش های تولیدشده توسط این برند می توان به محافظ گوش بلو ایگل مدل EM92RD ،EM62 ،EM92BL و … اشاره نمود.

محافظ گوش یووکس

شرکت یووکس در سال 1980 میلادی تأسیس شد و فعالیت خود را در کشور آلمان آغاز کرد. این برند در ابتدای فعالیت خود به تولید عینک آفتابی پرداخته بود و پس از چندی با ادامه به فعالیت خود، بخش ایمنی و ورزشی مجموعه را گسترش داد. از برترین محافظ گوش های تولیدشده توسط این برند می توان از مدل های K2 ،3V ،K1 و … نام برد.

محافظ گوش فلاویا

برند فلاویا در خاورمیانه با سابقه کمتر از یک دهه فعالیت و با کمک نیروی مجرب، توانسته است در زمینه تولید انواع تجهیزات ایمنی، طرفداران زیادی را به خود جذب نماید. تجهیزات ایمنی تولیدشده توسط این برند نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

در لیست زیر به معرفی دیگر تولیدکنندگان این تجهیز ایمنی پرداخته شده است:

  • گوشی ایمنی 3m
  • گرین لایف
  • هانیول
  • اینکو
  • محافظ گوش اخوان
  • تری ام پلتور
  • پارکسون
  • صامو پرشین
  • گوشی ایمنی پلتور
بهترین گوشی ایمنی
بهترین گوشی ایمنی

بیشتر بخوانید: بهترین برند ابزار ایمنی در ایران


قیمت محافظ گوش

قیمت گوش گیر ایمنی به موارد ذکرشده در قسمت های قبل بستگی دارد. به طور کلی شما باید براساس میزان صدای محیط شغلی خود به تهیه مناسب ترین نوع این تجهیزات ایمنی اقدام نمایید. البته لازم است بدانید که مدل های ایرماف قیمت بیشتری نسبت به ایرپلاگ ها دارند.

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید محافظ گوش برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو شما را با نقش گوشی های ایمنی در کاهش سروصدا آشنا نمودیم. جهت اطلاع از قیمت محافظ گوش ایمنی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان محصول مورد نظر را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.

راهنمای خرید محافظ گوش
راهنمای خرید محافظ گوش

جمع بندی

امیدواریم که این مقاله برای شما کاربران گرامی مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به بررسی انواع محافظ گوش ایمنی پرداخته شد. همان‌طور که می‌دانید استفاده از این ابزار ایمنی به منظور جلوگیری از آسیب ناشی از سروصدای زیاد، کاربرد دارد.

جهت اطلاع از قیمت گوش گیر ایمنی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید. سپس می توانید به صورت  مستقیم با فروشندگان و عاملین فروش این تجهیزات در ارتباط باشید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع محافظ گوش و برقراری ارتباط بی‌واسطه با فروشندگان تجهیزات ایمنی را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزارآلات است.