تفاوت کارواش صنعتی و خانگی

تفاوت کارواش صنعتی و خانگی

تفاوت کارواش خانگی و صنعتی یکی از مهم ترین مسائلی است که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید. کارواش خانگی قابلیت پاشش آب با فشار بالا بر روی سطوح مختلف را دارد. جالب است بدانید که این دستگاه فقط کاربرد صنعتی ندارد و از آن برای مصارف خانگی مانند شستن مبلمان، در و پنجره و … استفاده می شود.

خرید انواع کارواش خانگی
خرید انواع کارواش خانگی

آنچه در ادامه می خوانیم:

کارواش خانگی چیست؟

کارواش خانگی که با نام هایی همچون واترجت نیز شناسایی می شود، محصولی مهم، کاربردی و قوی به حساب می آید. این محصول می تواند فشار آب را چندین برابر کند. با استفاده از این محصول، شما می توانید آب را با فشار خیلی زیاد بر روی سطح مورد نظر بپاشید. این محصول می تواند جرم و آلودگی محیط مورد نظر را به طور کامل پاک کند. استفاده از این دستگاه باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و کاهش مصرف آب می شود.

موتور بکاررفته در ساخت و طراحی این محصول، سرعت و فشار آب لوله را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. اکثر افراد فکر می کنند که کارواش صنعتی تنها مدل کارواش موجود در دنیا به حساب می آید، اما این تفکر به طور کامل اشتباه است. چرا که شما می توانید مدل های خانگی کارواش را نیز با خیال راحت تهیه کنید. کارواش خانگی در مدل های مختلفی به فروش می رسد که عبارتند از:

  • کارواش خانگی کوچک
  • کارواش خانگی متوسط
  • کارواش خانگی بزرگ

هرکدام از این مدل ها یک سری کاربردهای خاص و ویژه ای دارند و به یک نحو خاص به شما کمک می کنند.

کارواش خانگی چیست؟
کارواش خانگی چیست؟

بیشتر بخوانید: کارواش خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟


کارواش صنعتی چیست؟

دستگاه کارواش صنعتی یکی از مهم ترین و قوی ترین انواع تجهیزات به کار رفته در ساخت و نظافت ماشین به حساب می آید. این مدل از کارواش قدرت فوق العاده بالایی دارد و شما می توانید از مدل ها و ساختار های مختلف آن در موقعیت های متفاوت استفاده کنید.

جالب است بدانید که این محصول می تواند وظیفه تمیز کردن سطوح مختلف در موقعیت های متفاوت را برعهده داشته باشد. با استفاده از این محصول قوی و باارزش، شما می توانید آلاینده های مختلف را در محیط های صنعتی از بین ببرید.

کارواش های صنعتی می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. هرکدام از این کاربردها به نحوی خاص و ویژه بر روی زندگی شما تأثیرگذار است. برای مثال، شما می توانید از این محصول برای لایه برداری، جرم بری، رسوب زدایی، زنگ بری، حذف رنگ های پوسیده و … استفاده کنید.

مهم ترین مسئله ای که شما باید به آن توجه داشته باشید، توجه به نوع دستگاه است. هرکدام از انواع این محصول، کاربردهای خاص و ویژه ای دارند. همچنین در هنگام خرید شما باید به قدرت کارواش صنعتی نیز توجه داشته باشید. به هر حال، قدرت می تواند کارایی محصول را مشخص کند.

کارواش صنعتی چیست؟
کارواش صنعتی چیست؟

بیشتر بخوانید: نکات ایمنی کار با کارواش خانگی


فرق کارواش خانگی و صنعتی

در این بخش از مقاله به تفاوت کارواش خانگی و صنعتی می پردازیم. انواع کارواش در دسته بندی های مختلف به فروش می رسند. مسلماً هرکدام از این دسته بندی ها، ویژگی های خاصی دارند. شما می توانید از نظر وزن، شلنگ، موتور و … تفاوت این دو مدل را بررسی کنید. پس با ما همراه باشید.

موتور

اولین و مهم ترین مبحثی که برای بررسی تفاوت کارواش خانگی و صنعتی باید به آن توجه شود، موتور کارواش است. مهم ترین تفاوت میان یک کارواش خانگی و صنعتی، موتور آن ها است. معمولاً در کارواش خانگی از موتورهای کلکتوری استفاده می شود و شما می توانید به گونه ای از آن استفاده کنید که نیازهای شما را رفع کند. همچنین، شما تحت هیچ شرایطی نباید فشار بیش از اندازه به موتور کارواش خانگی وارد کنید. چرا که موتور داغ می شود و آسیب های جدی می بیند.

ولی در عین حال موتور کارواش صنعتی از نوع القایی است. این موتور می تواند برای شستشو در طولانی مدت به شدت مناسب باشد. همچنین، شما می توانید این محصول را با خیال راحت برای ساعات طولانی به کار بگیرید. اما همچنان باید مراقب ساختار کلی و اصلی آن باشید تا مشکل خاصی برای شما به به وجود نیاید.

وزن

تفاوت دیگر این دو مدل دستگاه در وزن آن ها است. کارواش های صنعتی در مقایسه با کارواش های معمولی وزن خیلی بیشتری دارند. آنها از بدنه محکم تری استفاده کرده اند و در برابر آسیب های مختلف نیز مقاومت بالاتری از خود نشان می دهند. اما کارواش های خانگی بدنه سبک تری دارند و انعطاف پذیرتر هستند. چرا که شما باید بتوانید به راحتی آنها را حمل کنید.

این تفاوت وزن می تواند با کارایی دستگاه ها نیز رابطه داشته باشد. برخی از مدل های کارواش خانگی آنقدر قوی هستند که وزن بالایی دارند اما به صورت کلی، وزن کارواش صنعتی بیشتر از وزن کارواش خانگی است.

فرق کارواش خانگی و صنعتی
فرق کارواش خانگی و صنعتی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارواش خانگی


شلنگ

شلنگ دستگاه از دیگر تفاوت های این دو مدل کارواش است. در هر دوی این دو دستگاه ها از شلنگ های فشار قوی استفاده شده است. جنس این شلنگ ها با یکدیگر متفاوت است. در کارواش صنعتی، جنس شلنگ از نوع فولادی و مستحکم است و قابلیت عبور آب با فشار بالا را دارد اما جنس شلنگ در کارواش خانگی از جنس فولاد نیست.

شاسی و بدنه

از دیگر تفاوت کارواش صنعتی و خانگی شاسی و بدنه دستگاه است. کارواش های صنعتی به دلیل استفاده در محیط های صنعتی دارای بدنه و شاسی قدرتمندتر و سخت تری هستند. این مدل دستگاه ها عموماً از فلز ساخته شده اند. در مقابل، کارواش های خانگی جنس ضعیف تری دارند و از پلاستیک ساخته می شوند.

تفاوت کارواش صنعتی و خانگی
تفاوت کارواش صنعتی و خانگی

تنظیم فشار

تمام کارواش های صنعتی دارای گیج فشار جهت سنجش فشار دستگاه هستند. به کمک این گیج، می توان فشار دستگاه را کم و یا زیاد کرد. در صورتیکه در کارواش های خانگی گیج جهت سنجش فشار وجود ندارد. در مدل خانگی، معمولاً فشار آب واقعی نیست و نازل‌ های چرخشی در ایجاد فشار نقش دارند.


بیشتر بخوانید: آموزش کار با کارواش خانگی