کارواش خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

کارواش خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله به صورت کاملاً تخصصی به سؤال کارواش خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ خواهیم داد و این محصول را بررسی خواهیم کرد. واترجت یا کارواش خانگی یک دستگاه دارای آب با فشار بالا محسوب می شود که به کمک یک نازل، آب را بر روی سطح می پاشد. این آب که با فشار بالا از نازل خارج می شود، می تواند آلودگی را به راحتی از بین ببرد.

خرید انواع کارواش خانگی
خرید انواع کارواش خانگی

این محصول تنها برای مصارف صنعتی ساخته نشده است و به دلیل وجود فشار آب مناسب، می تواند برای شستن خانه، پنجره ها و سایر موارد نیز استفاده شود. این محصول از نظر دسته بندی به سه مدل کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی می شوند.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع کارواش خانگی

با بررسی مقاله کارواش خانگی چیست شما می توانید با انواع این محصول آشنا شوید. در اصل کارواش های خانگی در سه حالت کوچک، متوسط و بزرگ ساخته می شوند و هرکدام برای استفاده در بخشی خاص مناسب هستند.

کارواش خانگی کوچک

مدل های کوچک با میزان فشار آب 100 برابری برای شست و شوی ماشین و حیاط خانه مناسب هستند.

کارواش خانگی متوسط

مدل های متوسط با میزان فشار 120 برابری برای تمیز کردن نمای ساختمان ها، نرده ها و سایر قسمت ها مناسب هستند.

کارواش خانگی بزرگ یا حرفه ای

مدل های بزرگ با میزان فشار 160 برابری عملیاتی همچون رنگ برداری یا از بین بردن آلودگی از روی سطوح بسیار کثیف کاربرد دارند. این ابزار با توجه به موتوری که دارد، به دو نوع دینامی و ذغالی تقسیم می شود.

کارواش خانگی بزرگ یا حرفه ای
کارواش خانگی بزرگ یا حرفه ای

کارواش دینامی یا القایی

موتور کارواش های دینامی به گونه ای طراحی شده است که قابلیت کار به صورت مداوم را دارد. این کارواش ها به خنک کاری کمتری نیاز دارد. طول عمر و قدرت این مدل بیشتر است. این کالا قیمت بیشتری دارد و برای کارهای سنگین و حرفه ای پیشنهاد می شود.

کارواش دینامی یا القایی
کارواش دینامی یا القایی

کارواش ذغالی

این کارواش ها دارای موتور ذغالی هستند. موتورهای ذغالی قدرت کمتری نسبت به مدل های دینامی دارند. این کارواش ها دارای قیمت پایین تری و برای کارهای خانگی و سبک بکار می روند. طول عمر این مدل ها کمتر است و در دوره های زمانی مشخص باید ذغال آن ها تعویض شود.

کارواش ذغالی
کارواش ذغالی

کارواش خانگی تقسیم بندی دیگری نیز دارد که براساس آب آن ها است. این محصولات به دو نوع آب گرم و آب سرد تقسیم می شوند.


بیشتر بخوانید: تفاوت کارواش دینامی با ذغالی


کارواش آب گرم

این مدل کارواش به گونه ای طراحی شده است که دارای یک سیستم گرمکن آب است. کارواش های آب گرم از قدرت بالاتری برخوردار هستند. این مدل کارواش در محیط های صنعتی و کارگاه ها برای پاک کردن سطوح چرب و روغنی مانند گریس استفاده می شود. به طور کلی، از این مدل برای پاک کردن تمام سطوحی که کارواش های آب سرد قادر به پاک کردن آن ها نیستند، استفاده می شود.

کارواش آب سرد

این مدل دایره کاربردی وسیع تری دارد. از مدل آب سرد برای شست شوی گرد و خاک ماشین ها، پیاده روها و کاشی های کف استخرها استفاده می شود. این کارواش دارای فشار بالایی است و قابلیت اضافه کردن مواد شوینده را نیز دارد. این کارواش قادر است به راحتی گرد و غبار و بسیاری از لکه ها را پاکسازی کند.

کارواش آب گرم و کارواش آب سرد
کارواش آب گرم و کارواش آب سرد

کارواش های خانگی براساس قابلیت حمل نیز به دو نوع دستی و سیار تقسیم بندی می شوند:

کارواش دستی

این مدل کارواش همان طور که از نامش منشخص است، از نوع دستی است و از محبوبیت بالایی برخوردار است. فرد به کمک این دستگاه می تواند به راحتی تمامی نقاط کنج و گوشه را نیز تمیز کند.

کارواش سیار

این کارواش ها قابلیت تبدیل جریان آب معمولی به آب پر فشار را دارند. این مدل کارواش به دو نوع بنزینی و الکتریکی تقسیم می شود.

کارواش دستی و کارواش سیار
کارواش دستی و کارواش سیار

همان طور که گفته شد، کارواش ها براساس منبع تغذیه ای که دارند، به دو نوع برقی و بنزینی تقسیم می شوند:

کارواش خانگی برقی

این مدل برای انجام کارهای خانگی بسیار مناسب است. این محصول صدای کمتری تولید می کند و هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ندارد. این محوصل همان گونه که از نامش مشخص است، به کمک انرژی برق شهری کار می کند.

کارواش بنزینی

این مدل انرژی خود را از طریق سوخت فسیلی بنزین تأمین می کند. این مدل قدرت بیشتری نسبت به نوع برقی دارد. صدای تولیدشده توسط این دستگاه زیاد است. از این مدل در مواقعی که امکان دسترسی به منبع برق وجود ندارد، استفاده می شود. استفاده از این محصول باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی می شود.

کارواش خانگی برقی و کارواش بنزینی
کارواش خانگی برقی و کارواش بنزینی

بیشتر بخوانید: تفاوت کارواش صنعتی و خانگی


کاربرد کارواش خانگی

  • شست و شوی سطوح مختلف
  • شست و شوی انواع خودرو
  • تمیز کردن مبلمان
  • تمیز کردن نمای ساختمان
  • شست و شوی موتور سیکلت و دوچرخه
  • شست شوی کف استخر
  • تمیز کردن کف حیاط و پارکینگ
  • تمیز کردن کاشی و سرامیک
کاربرد کارواش خانگی
کاربرد کارواش خانگی

مزایای کارواش خانگی

  • افزایش سرعت کار
  • شستشوی انواع آلودگی ها
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش کیفیت و راندمان کار
  • مناسب برای انواع سطوح
  • پایین بودن هزینه نگهداری و تعمیرات
  • آسان بودن استفاده از این ابزار
مزایای کارواش خانگی
مزایای کارواش خانگی

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کارواش خانگی


نکات مهم در خرید کارواش خانگی

در سومین بخش از مقاله کارواش خانگی چیست به بررسی اجزای مهم این محصول می پردازیم. در این بخش شما می توانید اجزای مهم در این محصول را بهتر بشناسید و بهترین وسیله را بسته به نوع بودجه و درآمد خود خریداری کنید. یک کارواش خانگی از اجزای زیادی تشکیل شده است که شامل موارد ذیل می شود:

موتور

موتور یک کارواش، وظیفه ایجاد توان خروجی و فشار آب موردنیاز را برعهده دارد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه موتور بزرگ و قوی تر باشد، میزان فشار آب تولیدی نیز بیشتر می شود و به همان نسبت نیز میزان مصرف انرژی دستگاه بیشتر می شود. قیمت یک کارواش خانگی بطور مستقیم به موتور آن بستگی دارد.

حجم آب خروجی

هرچه دبی یک کارواش خانگی بیشتر باشد، قدرت و میزان توان دستگاه برای شست و شو نیز بیشتر است. این بخش به صورت مستقیم بر روی منبع محصول تأثیر می گذارد. میزان دبی زیاد آب می تواند برای شست و شو مناسب باشد. هرچه دبی بیشتر باشد، به احتمال زیاد موتور نیز قوی تر خواهد بود، پس در هنگام خرید یک کارواش به این دو فاکتور مهم دقت کنید.

کارواش خانگی چیست
کارواش خانگی چیست

حداکثر دمای آب

به دلیل وجود فشار در هنگام استفاده از کارواش های خانگی، آب گرم می شود و شما می توانید به صورت مستقیم از آب گرم برای شست و شوی خودروی خود نیز استفاده کنید، به همین دلیل شما دیگر نیاز به استفاده از مواد شوینده زیادی ندارید و آب گرم می تواند آلودگی ها را بهتر پاک کند.

نازل

نازل را شاید بتوان به عنوان مهم ترین فاکتور یک کارواش خانگی دانست. این بخش با تنظیم کردن به شما این امکان را می دهد تا میزان فشار آب را به صورت عرضی کنترل کنید و مقدار آن را کم یا زیاد نمایید. همچنین در صورت نیاز به شست و شوی سطحی و جلوگیری از ایجاد فشار بر روی دستگاه، می توانید نازل را به صورت کم فشار تنظیم کنید و با این روش آسیب کمتری به سطح خودروی خود وارد نمایید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارواش خانگی


بهترین مارک کارواش خانگی

با مطالعه این بخش از مقاله کارواش خانگی چیست می توانید چندین برند محبوب در حوزه تولید کارواش خانگی را مشاهده کنید. شرکت های مختلفی در این حوزه در حال فعالیت هستند. باید گفت که امروزه فناوری های موجود در این حوزه سبب شده است تا مصرف آب بسیار کاهش پیدا کند.

کارواش خانگی رونیکس

به عنوان یکی از شرکت های محبوب تولیدکننده لوازم صنعتی، امروزه برند رونیکس در حوزه تولید لوازم صنعتی در جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد. این برند با خلق محصولات باکیفیت توانسته است نیاز تمام مشتریان خود را به صورت کامل رفع کند. اکنون در بازار ایران نیز این برند به دلیل قیمت مناسب، طول عمر بالا و کیفیت بدنه بسیار شناخته شده است.

کارواش خانگی رونیکس
کارواش خانگی رونیکس

کارواش خانگی آنووی ریوربری

اگر به دنبال یک محصول قدرتمند هستید تا بتوانید خانه یا محیط کار و حتی خودروی خودتان را بوسیله آن به آسانی شست و شو دهید، کارواش های خاص آنووی ریوربری به عنوان یکی از برندهای گران قیمت و البته بسیار قوی شناخته می شوند. این کارواش ها با داشتن دبی 151 تا 200 لیتر در دقیقه و توان موتور 9300 وات، به عنوان کارواش هایی بسیار قوی شناخته می شوند.

کارواش خانگی آنووی ریوربری
کارواش خانگی آنووی ریوربری

کارواش خانگی توسن

توسن یک برند ایرانی است که کار خود را از سال 1382 آغاز کرده است. محصولات این شرکت در کشورهایی همچون چین و تایوان تولید می شوند. شرکت توسن از نظر طراحی محصولات، همیشه یک پیشگام بوده است. این برند اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین برندهای تولیدکننده لوازم صنعتی و ابزارآلات در جهان شناخته می شود.

کارواش خانگی توسن
کارواش خانگی توسن

کارواش خانگی بوش

این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده های لوازم خودکار شناخته می شود. این شرکت یک برند آلمانی است که فعالیت رسمی خود را از سال 2010 آغاز کرد. از آن زمان تاکنون بوش به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان موتورهای صنعتی در جهان شناخته می شود. بوش اکنون محصولات صنعتی اختصاصی خود را برابر با استانداردهای جهانی در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

کارواش خانگی بوش
کارواش خانگی بوش

قیمت کارواش خانگی

در هنگام خرید یک کارواش خانگی حتماً باید به بخش راهنمای خرید مقاله کارواش خانگی چیست توجه داشته باشید. فاکتورهای زیادی از جمله برند و قدرت موتور می توانند بر روی قیمت تمام شده این دستگاه تأثیرگذار باشند. این محصولات موتورهای بسیار قدرتمندی دارند و استفاده از آنها نیز کمی مهارت می خواهد.

همچنین برخی از این محصولات دارای نازل های مختلف هستند. به همین دلیل در هنگام خرید یک کارواش خانگی ابتدا بودجه و نیازهای خود را رفع کنید و سپس به سراغ خرید این محصولات بروید. زیرا تنوع کارواش ها بسیار زیاد است و هرکدام برای انجام کاری مناسب است.


بیشتر بخوانید: نکات ایمنی کار با کارواش خانگی