تفاوت کارواش دینامی با ذغالی

تفاوت کارواش دینامی با ذغالی

تفاوت کارواش دینامی با ذغالی از رایج ترین سؤالات حوزه ابزار برقی است. از تفاوت های کارواش خانگی ذغالی با دینامی می توان به میزان بازدهی، هزینه نگهداری، وزن و ابعاد اشاره کرد. کارواش های خانگی با توجه به کاربردی که دارند، در مدل های مختلفی تولید می شوند.

هریک از انواع گوناگون این محصول از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم. کارواش های دینامی محصولات پرکاربردی هستند که شما می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده نمایید.

خرید انواع کارواش خانگی
خرید انواع کارواش خانگی

در این مقاله قصد داریم تا به مهم ترین تفاوت کارواش دینامی با ذغالی بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کارواش دینامی چیست؟

در ابتدا پیش از پرداختن به مبحث کارواش دینامی، لازم است به توضیح مختصری از کارواش ها بپردازیم. کارواش خانگی دستگاهی است که جهت نظافت و تمیز کردن منازل و محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در انواع گوناگونی تولید به بازار ارائه می شود که در ادامه مقاله تفاوت کارواش دینامی با ذغالی به انواع آن براساس نوع موتور اشاره خواهیم کرد.

کارواش دینامی با نام کارواش القایی نیز شناخته می شود. این ابزار با استفاده از جریان متناوب AC و عبور از سیم پیچ های اصلی موتور، نیروی الکترومغناطیسی را تولید می کند. سپس با استفاده از محورهای خاص، موتور را می چرخاند.

هنگامی که موتور شروع به حرکت می کند، انرژی الکتریکی به انرژی مورد نیاز برای حرکت یا همان انرژی مکانیکی تبدیل می شود. این مدل موتور در ساخت کارواش های تک فاز خانگی یا سه فاز صنعتی کاربرد دارد. شما با استفاده از این موتور می توانید بازدهی فوق العاده ای را دریافت کنید. همچنین این مدل موتور جدیدتر است و بازدهی بالاتری دارد.

کارواش دینامی چیست؟
کارواش دینامی چیست؟

بیشتر بخوانید: کارواش خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟


ویژگی های کارواش دینامی

در این بخش از مقاله تفاوت کارواش دینامی با ذغالی قصد داریم تا به ویژگی های کارواش دینامی بپردازیم. در ادامه شما می توانید مهم ترین ویژگی های این محصول را مشاهده کنید:

  • طول عمر بالا
  • وزن نسبتاً زیاد و حمل دشوار
  • مناسب جهت مصارف خانگی و صنعتی
  • مناسب جهت انجام فعالیت ها به صورت طولانی مدت
  • کار به صورت آرام و بدون ایجاد سر و صدای خیلی زیاد
  • میزان استهلاک کم و هزینه نگهداری مناسب
ویژگی های کارواش دینامی
ویژگی های کارواش دینامی

کارواش ذغالی چیست؟

حال که مباحث مربوط به کارواش های دینامی را پشت سر گذاشتیم، نوبت به کارواش های ذغالی می رسد. این مدل کارواش خانگی به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توانید از آن در موقعیت های مختلف استفاده نمایید. این مدل کارواش با نام مدل های یونیورسال یا براش نیز شناخته می شود.

مسیر حرکت جریان الکتریکی در این کارواش ها، توسط ذغال یا براش صورت می گیرد. در واقع این محصول عملکردی شبیه به موتورهای دینامی دارد با این تفاوت که از سرعت پایین تری برخوردار است. کارواش یونیورسال نیز معایبی دارد. اصلی ترین تفاوت کارواش دینامی با ذغالی نیز در همین معایب است.

استفاده از این کارواش باعث می شود تا شما استهلاک بالاتری را دریافت نمایید. به عبارتی هنگام استفاده از این کارواش، شما گرمای بیشتری را دریافت می کنید و می توانید هدر رفتن انرژی را به طور کامل مشاهده نمایید. در نتیجه استفاده از آن با وجود کارواش دینامی، بازده مطلوبی نخواهد داشت.

کارواش ذغالی چیست؟
کارواش ذغالی چیست؟

ویژگی های کارواش ذغالی

کارواش های ذغالی همچون کارواش دینامی از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. این محصول با برخورداری از این ویژگی ها، محبوبیت به سزایی در میان خریداران خود به دست آورده است. در ادامه به ویژگی های این محصول اشاره خواهیم کرد:

  • وزن سبک و قابلیت حمل آسان
  • مناسب برای فعالیت های سبک خانگی
  • میزان استهلاک بالا و هزینه نگهداری نسبتاً زیاد
  • نیاز به تعویض براش اصلی
  • برخورداری از قیمت مقرون به صرفه
  • صدای خیلی زیاد به علت استفاده از براش های مختلف
  • هزینه کم در هنگام تعمیر

لازم به ذکر است که استفاده از این محصول فقط برای افرادی که بودجه محدودی دارند، توصیه می شود. زیرا این مدل کارواش سرعت و قدرت پایین تری دارد.

 


بیشتر بخوانید: آموزش کار با کارواش خانگی


فرق کارواش دینامی با ذغالی

پس از توضیحاتی مختصر درباره هریک از انواع این محصول، لازم است تا به صورت تخصصی تفاوت کارواش دینامی با ذغالی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه شما می توانید مهم ترین تفاوت های موتور دینامی و ذغالی را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که هریک از این تفاوت ها به نحوی خاص بر روی خرید شما تأثیرگذار خواهد بود.

طول عمر

از مهم ترین تفاوت های این دو ابزار، می توان به طول عمر موتور هریک از آنها اشاره کرد. همانطور که پیش از این نیز به ویژگی های هریک از این کارواش ها پرداختیم، موتور کارواش دینامی از طول عمر بالاتری نسبت به موتور ذغالی این محصول برخوردار است.

وزن و اندازه

پیش از این به موضوع اندازه هر یک از این دو ابزار اشاره کرده ایم. کارواش های دینامی وزن سنگین تر و ابعاد بزرگ تری نسبت به نوع ذغالی دارند.

قیمت

کارواش دینامی با توجه به ویژگی های قابل توجهی که دارد، از قیمت بیشتری نسبت به نوع ذغالی برخوردار است.

هزینه نگهداری

شاید این موضوع خیلی مهم به نظر نرسد اما هزینه نگهداری این ابزار نظافتی پس از خرید می تواند کمی بالا باشد. کارواش های ذغالی ممکن است هر سال خراب شوند. شما باید به آنها رسیدگی کنید و براش آنها را تعویض نمایید.

همین کار هزینه بالایی دارد و آسیب های مختلفی را به شما وارد می کند. در نتیجه هزینه نگهداری آنها از دیگر تفاوت هایی است که این دو محصول را از یکدیگر متمایز می کند.

صدا و لرزش

همانطور که پیش از این نیز بیان شد، میزان تولید صدای کارواش ذغالی و لرزش آن، از کارواش دینامی بیشتر است.

قدرت و توانایی

موتور کارواش های دینامی از اصطکاک و گرمای کمتری برخوردار است. همچنین کارواش هایی با موتور ذغالی پس از مدت کوتاهی کار کردن داغ می شوند. کارواش ذغالی جهت انجام کارهای سبک گزینه مناسبی است زیرا در صورت به کارگیری این محصول به طور مداوم، موتور آن آسیب می بیند و دچار مشکل می شود.

میزان مصرف آب

موتور دینامی به دلیل برخورداری از قدرت بالاتر، در هنگام انجام فرآیندهای نظافتی، آب بیشتری نسبت به نوع موتور ذغالی مصرف می کند.

قیمت کارواش

همانطور که می دانید، کارواش دینامی از قدرت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. همچنین اگر این دو نوع کارواش را در شرایط یکسان مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم که عوامل خاصی بر روی قیمت آنها تأثیر می گذارند.

عواملی مانند برند تولیدکننده کارواش، قدرت موتور، سیستم و تکنولوژی استفاده شده در ساختار و … در قیمت انواع این محصول تأثیرگذار هستند.

کاربرد

از دیگر تفاوت های این دو محصول، کاربرد آنها است. همانطور که پیش تر نیز به این مبحث پرداختیم، کارواش دینامی جهت مصارف خانگی و صنعتی کاربرد دارد. در مقابل، کارواش ذغالی تنها جهت مصارف خانگی و سبک تر مورد استفاده قرار می گیرند.

استهلاک

استهلاک کارواش ذغالی نسبت به کارواش دینامی بیشتر است. این موضوع از دیگر تفاوت های این دو محصول به شمار می آید.

فرق کارواش دینامی با ذغالی
فرق کارواش دینامی با ذغالی

بیشتر بخوانید: تفاوت کارواش صنعتی و خانگی


کدام نوع کارواش مناسب تر است؟

انواع کارواش ها از لحاظ نوع موتور به دو دسته دینامی و ذغالی تقسیم می شوند. هریک از کارواش ها با توجه به نحوه استفاده و کاربردی که دارند، جهت انجام کارهای نظافتی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو به طور قطعی نمی توان گفت که کدام یک از آنها برای استفاده مناسب تر است.

کارواش های خانگی جهت نظافت خودرو، نمای ساختمان و نظافت محیط های وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه برای پاسخ به این سؤال که کدام یک از انواع این محصول مناسب تر است، در ابتدا لازم است نوع کاربری و انتظاری که از این دستگاه دارید را در نظر بگیرید.

تفاوت کارواش دینامی با ذغالی
تفاوت کارواش دینامی با ذغالی

کارواش دینامی بخرم یا کارواش ذغالی

حال که در مورد تفاوت کارواش دینامی با ذغالی به طور کامل صحبت کردیم، این سؤال به وجود می آید که کدامیک از انواع کارواش برای شما بازدهی بیشتری خواهد داشت؟ انواع کارواش ها می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند و شما باید بسته به نیازهای کلی و جامع خود، یک مدل خاص را تهیه نمایید. در واقع تفاوت های این دو محصول، موجب می شود تا شما نوع مورد نظر خود را تهیه نمایید.

در ابتدای مقاله تفاوت کارواش دینامی با ذغالی به ویژگی های هریک از این ابزار نظافتی پرداختیم. همانطور که می دانید، کارواش های ضعیف تر و قدیمی تر از موتور های ذغالی استفاده می کنند. در نتیجه اگر به دنبال استفاده از انواع این محصول هستید، لازم است که آمادگی دریافت قدرت متوسط رو به پایین آن را داشته باشید.

در عین حال، دیگر مدل های کارواش می توانند قدرت بالایی داشته باشند و البته که قیمت آنها نیز بیشتر است. پس شما باید بودجه کلی خود را نیز مد نظر قرار دهید.


بیشتر بخوانید: بهترین کارواش خانگی کدام است؟


امیدواریم که مقاله تفاوت کارواش دینامی با ذغالی برای شما کاربردی و مفید واقع شده باشد. جهت خرید کارواش دینامی و اطلاع از قیمت بهترین کارواش دینامی می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت کارواش دینامی صنعتی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.