راهنمای خرید گاز انبر

راهنمای خرید گاز انبر

راهنمای خرید گاز انبر به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین نوع گاز انبر را خریداری نمایید. انواع گاز انبر یا انبر آرماتور بندی نوعی انبر هستند که جهت انجام فعالیت های ساختمان سازی، نجاری، آهنگری و زمینه های دیگر، استفاده می شوند. از این ابزار دستی می توان به منظور بریدن سیم های مفتولی و چیدن سرمیخ های فرو رفته، استفاده نمود. گاز انبر نیز عملکردی مشابه سیم چین و انبردست دارد.

به طوریکه برای نگه داشتن، برش قطعات و بیرون کشیدن میخ از سطوح مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت گاز انبر نیز باتوجه به نوع این ابزار و کاربردی که دارد، متغیر است. اگر شما هم قصد استعلام قیمت گاز انبر توسن و گاز انبر رونیکس را دارید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید با فروشندگان این محصول در ارتباط باشید. در این مطلب به طور مفصل به بررسی گاز انبر کوچک و بزرگ و کاربرد هر یک از آنها می پردازیم. پس تا انتهای مقاله راهنمای خرید گاز انبر با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

گاز انبر چیست

همانطور که در ابتدای مقاله راهنمای خرید گاز انبر به تعریف کوتاهی از گاز انبر و عملکرد آن پرداختیم، این ابزار نوعی انبر محسوب می شود. گاز انبر ابزاری است که توسط دو اهرم، بر روی یک نقطه از قطعه مورد نظر تمرکز می کند و عملیات را انجام می دهد. این ابزار دستی طراحی خاصی ندارد و تمامی قدرت آن، در دهانه یا نوک آن است. همچنین این ابزار از دو فک منحنی برخوردار است که نوک آنها در انتها با یکدیگر برخورد می کنند.

استفاده از این ابزار دستی به گونه ای است که نیروی دست افراد بر روی قسمت انتهایی این ابزار متمرکز می شود. سپس با وارد شدن نیروی دست کاربران، فشار زیادی به قطعه کار وارد می شود. انتهای فک انبر آرماتور بندی صاف یا تخت است که برش یک قطعه را از نزدیک ترین نقطه به سطح کار، انجام می دهد.

گاز انبر چیست
گاز انبر چیست

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ابزار دستی


انواع گاز انبر

در ابتدا لازم است بدانید که استفاده از این ابزار در صنایع چوب و نجاری، کاربردهای زیادی دارد. در این بخش از مقاله، به معرفی انواع گاز انبر و کاربرد آنها می پردازیم. همچنین آشنایی با انواع این ابزار، بخشی از راهنمای خرید گاز انبر به شمار می آید.

گاز انبر نجاری

گاز انبر نجاری یکی از پرکاربردترین انواع این محصول است که مورد استفاده نجاران بسیاری قرار می گیرد. از این گازانبر می توان برای انجام کارهایی مانند بیرون کشیدن منگنه و میخ از قطعه چوب استفاده نمود. این ابزار از قدرت بالایی برخوردار است و نوک آن مخروطی شکل و تیز است. قسمت انتهایی گاز انبر نیز از یک انحنا برخوردار است که به شما کمک می کند تا به صورت اهرمی بتوانید برای بیرون کشیدن آسان تر میخ از چوب استفاده نمایید.

همچنین این نوع گاز انبر ابزار مناسبی برای نگهداری قطعات داغ است. لازم به ذکر است که به منظور نگهداری قطعات داغ به کمک از این ابزار، باید از پنس نگهدارنده استفاده نمود. به طور کلی برداشتن و بیرون کشیدن میخ از قطعات، از اصلی ترین کاربرد گاز انبر نجاری است. اما نوعی از این ابزار به بازار ارائه شده است که دهانه تیزتری دارد. همچنین می توان جهت بریدن میخ و اجسام فلزی از آن استفاده نمود.

لازم به ذکر است که اگر برای انجام فعالیت های نجاری قصد خرید این محصول را دارید، باید توجه داشته باشید که نوک این ابزار پهن باشد.

گاز انبر آرماتور بندی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید گاز انبر به بررسی انبر آرماتور بندی می پردازیم. گاز انبر آرماتوربندی قدرت بالاتری نسبت به نوع نجاری این ابزار دارد. به گونه ای که می توان برای برش پیچ هایی با ضخامت 6 میلی متر از این ابزار استفاده نمود. نوک انبر آرماتور بندی نیز نسبت به انبر نجاری تیزتر است. از این نوع گاز انبر به منظور برش سیم، فنر و پیچ می توان استفاده نمود.

از اصلی ترین کاربرد گاز انبر آرماتوربندی می توان به برش فلزات، جهت ساخت جواهرات اشاره نمود. نوک این گاز انبر صاف است و هیچگونه انحنایی ندارد و مانند کف چین، قطعات را از انتها برش می زند. همچنین از این نوع گاز انبر می توان جهت خم کردن سیم و مفتول در کارگاه های ساختمانی نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که انبر آرماتوربندی از دو لولا برخوردار است که لولای اول سوراخ را می بندد.

همچنین لولای دوم به عنوان اهرم عمل کرده و کمک به سزایی به سهولت برش می نماید.

انواع گاز انبر
انواع گاز انبر

نکات مهم هنگام خرید گاز انبر

اگر قصد خرید و تهیه گاز انبر را دارید، باید باتوجه به نوع کاربری به خرید این ابزار اقدام نمایید. در ادامه این بخش از مقاله شما را با راهنمای خرید گاز انبر آشنا خواهیم نمود.

نوع گاز انبر

اولین نکته حین خرید گاز انبر، انتخاب نوع مناسب آن است. همانطور که گفته شد، گاز انبرها در چند نوع مختلف تولید می شوند که براساس کاربرد خود می توانید بهترین گاز انبر را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که اگر جهت انجام فعالیت های نجاری به این ابزار نیاز دارید، بهتر است نوعی از آن را خریداری نمایید که دهانه فک آن پهن ساخته شده باشد.

اندازه و وزن انبر

اندازه و وزن گاز انبر از دیگر نکات حائز اهمیت در خرید این محصول است. به این نکته توجه داشته باشید که هر چه انبر از وزن سبکی برخوردار باشد، استفاده از آن راحت تر است. همچنین با استفاده طولانی مدت از این ابزار، دست شما کمتر خسته می شود.

جنس بدنه گاز انبر

توجه به جنس گاز انبر از دیگر نکات مهمی است که در این بخش از مقاله راهنمای خرید گاز انبر به بررسی آن می پردازیم. به طور معمول گازانبرها از جنس فولاد و یا کروم وانادیو ساخته می شوند. توجه داشته باشید که ابزار انتخابی شما از جنس مقاومی در برابر ضربه، حرارت و فشار برخوردار باشد.


بیشتر بخوانید: نگهداری از ابزارآلات دستی به صورت کاربردی


جنس دسته انبر

از دیگر نکات مهم خرید گاز انبر توجه به جنس دسته آن است. شما باید باتوجه به سختی کار، بهترین انبر آرماتور بندی را انتخاب نمایید. اگر وجود دسته های آهنی و فولادی، موجب اذیت شدن دستتان می شود، بهتر است نوعی از این ابزار را انتخاب نمایید که دسته آن روکش پلاستیکی داشته باشد. لازم به ذکر است که وجود روکش پلاستیکی بر روی این ابزار، مانع از تعریق دست شما حین انجام کار می شود.

میزان باز شدن دهانه انبر

اندازه ای که دهانه گاز انبر باز می شود، از دیگر نکات مهم در خرید این محصول است. در این زمینه باید باتوجه به نوع فعالیت خود، به خرید انبر آرماتور بندی اقدام نمایید.

برخورداری انبر از قفل

برخورداری از وجود قفل در ساختار این ابزار، بخش دیگری از راهنمای خرید گاز انبر به شمار می آید. برخی از انواع این ابزار دستی وجود دارند که از یک قفل به منظور افزایش ایمنی برخوردار هستند. هنگامی که از گاز انبر استفاده نمی کنید، وجود این قفل موجب می شود که دسته های آن را بسته شوند و فک های آن کاملاٌ بر روی یکدیگر قرار بگیرند.

قیمت گاز انبر

قیمت گاز انبر از دیگر عوامل مهمی است که هنگام خرید این ابزار باید به آن توجه داشتته باشید. قیمت این ابزار دستی باتوجه به جنس بدنه آن، مواد بهره گیری شده در ساخت آن، سایز گاز انبر، برند تولیدکننده گاز انبر و موارد دیگر متغیر است. لازم به ذکر است که گاز انبر آمریکایی و آلمانی از کیفینت بالاتری نسبت به دیگر انواع این ابزار برخوردار هستند.

راهنمای خرید گاز انبر
راهنمای خرید گاز انبر

بهترین مارک گاز انبر

برندهای متعددی به تولید انواع گاز انبر پرداخته اند که هر یک از این تولیدکنندگان، محصولاتی را با ویژگی های خاصی به بازار ارائه می دهند. در این بخش از مقاله راهنمای خرید گاز انبر به معرفی بهترین مارک های گاز انبر می پردازیم.

  • گاز انبر رونیکس
  • گاز انبر توسن
  • گاز انبر اطلس
  • گاز انبر نجاری کنیپکس
  • گازانبر ایران پتک
  • گاز انبر تاپ تول
  • گاز انبر اکو
بهترین مارک گاز انبر
بهترین مارک گاز انبر

بیشتر بخوانید: بهترین برند ابزار دستی در ایران


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید گاز انبر برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو شما را با کاربردهای انواع گاز انبر آشنا نمودیم. جهت خرید گاز انبر و همچنین اطلاع از قیمت گاز انبر می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع گاز انبر را مشاهده نمایید. راندنو امکان مشاهده قیمت گاز انبر chrome vanadium و قیمت گاز انبر آلمانی و همچنین برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.