پولیش کردن خودرو با دست توسط خودتان

پولیش کردن خودرو با دست توسط خودتان

در این مقاله قصد داریم پولیش کردن خودرو با دست توسط خودتان را به شما آموزش دهیم. همه ما حداقل یک بار به دنبال پولیش کردن خودروی خود بوده ایم. ولی این کار نه تنها آسان نیست، بلکه شما را با چالش های مختلفی نیز مواجه می کند. در حال حاضر راه های بسیار زیادی برای پولیش کردن خودرو وجود دارد و هرکدام از این راه ها و روش ها یک سری ویژگی های خاص دارد.

خرید انواع دستگاه پولیش
خرید انواع دستگاه پولیش

قبل از اقدام برای پولیش کردن خودرو، شما باید به یک سری نکات و اطلاعات خاص توجه داشته باشید تا مشکل خاصی برایتان به وجود نیاید. امروز ما قصد داریم تا در همین مورد با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

خصوصیات مواد پولیش

قبل از پولیش کردن خودرو با دست ابتدا بیایید مقاله را با خصوصیات مواد پولیش شروع کنیم. پولیش یک وسیله ساینده و به شدت مهم به حساب می آید که می تواند مثل یک سنباده قوی عمل کند. دانه های پولیش ریز تر از انواع سنباده است. جالب است بدانید که کار با ابزارهای مربوط به پولیش اصلا راحت نیست و شما را با چالش های متنوعی مواجه می سازد.

هنگامی که شما قصد دارید تا خط و خش های موجود بر روی بدنه اصلی ماشین را از بین ببرید، خیلی راحت می توانید از ترفندهای مربوط به پولیش کردن خودرو استفاده کنید و این کار را در بهترین حالت و شرایط ممکن انجام دهید.

جالب است بدانید که پولیش کردن خودرو باعث می شود تا ماشین شما براق تر و زیباتر شود. شما می توانید از پولیش های مختلفی استفاده کنید. هرچه میزان قدرت پولیش مورد نظر شما بالاتر باشد، کار را سخت تر و قوی تر انجام می دهد. البته که این موضوع به این معنا نیست که شما باید از پولیش های خیلی سخت و سنگین استفاده کنید.

پولیش های سنگین فقط تحت شرایط خاص کاربرد دارند. برخی از مدل های پولیش گریس یا چرب هستند. بهتر است که از این محصولات استفاده نکنید. چراکه استفاده از این محصول باعث می شود تا پس از مدتی خراش ها نمایان شوند.

خصوصیات مواد پولیش
خصوصیات مواد پولیش

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه پولیش


دلایل پولیش کردن ماشین

افراد برای پولیش کردن ماشین، می توانند دلایل مختلفی هم داشته باشند. یکی از بهترین اقداماتی که شما برای بالا بردن ارزش ماشین می توانید از آن استفاده کنید، پولیش کردن است. مخصوصاً زمانی که شما قصد فروش ماشین خود را دارید، پولیش کردن می تواند باعث شود تا چند میلیون تومان به قیمت ماشین شما افزوده شود. در نتیجه، شما باید از راه ها و روش های مربوط به پولیش کردن خودرو استفاده کنید.

در ادامه شما می توانید مهم ترین دلایل پولیش کردن ماشین را مشاهده کنید:

  • مات شدن و تیره شدن رنگ ماشین شما
  • بالا بردن ارزش ماشین در زمان فروش
  • خرید خودروی نو یا کار کرده
  • پاک کردن گرد و غبار از روی سطح خودرو
  • از بین بردن خط و خش موجود بر روی خودرو

هر فردی برای پولیش کردن خودرو دلایل خاصی دارد. ولی عمده ترین و جامع ترین دلایل استفاده از روش های مربوط به پولیش کردن خودرو، دلایل ذکرشده هستند.

دلایل پولیش کردن ماشین
دلایل پولیش کردن ماشین

آموزش پولیش کردن ماشین با دست

برای پولیش کردن ماشین با استفاده از دست، شما باید مقداری از مایع پولیش را به همراه خود داشته باشید. این مایع به گونه ای طراحی شده است که یک لایه خیلی نازک از رنگ را نابود می کند و خط و خش های معمولی را از بین می برد.

شما باید براساس رنگ ماشین خود یک ماده را انتخاب کنید. همچنین، شما باید یک حوله نرم یا دستمال میکروفایبر نیز داشته باشید. در ادامه مراحل پولیش کردن خودرو با دست آورده شده است:

تهیه وسایل

اولین قدم برای این کار، خرید و تهیه وسایل لازم برای پولیش است. شما برای این کار نیاز به یک قوطی پولیش و چند دستمال نرم و لطیف دارید. می توانید در این عملیات از سنباده نرم نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید به دلیل این که عملیات پولیش در چند مرحله انجام می شود، باید دو یا چند دستمال داشته باشید. می توانید از دستمال های حوله ای و یا فایبرگلاس نیز برای این کار استفاده کنید.

شستن خودرو

برای پولیش کردن خودرو، در ابتدا باید ماشین خود را خوب بشویید و مطمئن شوید که آلودگی بر روی ماشین مشاهده نمی شود. وجود آلودگی باعث می شود تا ماشین شما خط های جدیدی به خود بگیرد. در صورت وجود آلودگی ممکن است خط و خش های جدیدی بر روی سطح خودرو بیفتد.

برای پولیش کردن خودرو شما باید دمای بدنه ماشین خود را متعادل کنید. اگر دمای بدنه ماشین متعادل نیست، حتماً آن را متعادل کنید. دمای ماشین نباید خیلی سرد و یا خیلی گرم باشد.

پولیش کردن بدنه خودرو

دقت داشته یاشید که برای پولیش کاری باید خودروی شما به صورت کامل خشک شده باشد. در ادامه شما باید مایع پولیش را بر روی ناحیه و قسمت مورد نظر بریزید و با استفاده از دستمال و مقدار کمی فشار، مالیدن را شروع کنید. شما باید با حرکات دایره وار و با سرعت یکنواخت، مالیدن را انجام دهید. بهترین روش انجام این کار همین روش است.

مرحله پایانی

برای از بین بردن خط و خش ها، این فرآیند را آنقدر انجام دهید تا رنگ ها به طور کامل از بین بروند. اما اگر شما می خواهید تا کل بدنه را بدرخشانید، بهتر است که از ماده پولیش بر روی کل بدنه ماشین استفاده کنید. در آخر، شما باید از با استفاده از دستمال مخصوص سطح خودرو را بار دیگر تمیز کنید. چرا که معمولاً مقداری مایع پولیش بر روی بدنه ماشین شما باقی می ماند.

پولیش کردن خودرو با دست
پولیش کردن خودرو با دست

بیشتر بخوانید: تفاوت دستگاه پولیش و فرز


انواع پولیش

پولیش ها در 4 دسته بندی و مدل بندی اصلی به فروش می رسند. هرکدام از این مدل ها ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند. شما در ابتدا باید با یک فرد متخصص صحبت کنید و مطمئن شوید که در حال خرید بهترین مدل ها برای کار و فعالیت مدنظر خود هستید. در ادامه ما به معرفی انواع مواد موجود برای پولیش کردن ماشین می پردازیم:

پولیش های زبر

این مدل از پولیش ها به شدت قوی هستند و خاصیت لایه برداری فوق العاده بالایی دارند. با استفاده از پولیش زبر شما می توانید خراش های عمیق را به طور کامل از بین ببرید. البته پس از استفاده از این پولیش، رنگ ماشین شما مات می شود.

به هیچ عنوان از این مدل برای سطوح سطحی استفاده نکنید. چرا که این مدل برای این سطوح می تواند مانند یک سنباده عمل کند. برای تشخیص سطوح عمیق، باید ناخن خود را روی خطوط قرار دهید. اگر ناخن شما به سطح آهن رسید، آن خطوط عمیق است. در غیر این‌ صورت خطوط سطحی هستند.

پولیش های نرم

دومین پولیشی که ما قصد بررسی کلی آن را داریم، پولیش نرم است. این مدل پولیش به گونه ای طراحی شده است که کمی نرم است و برای خراش های سطحی مناسب است. شما می توانید از آن برای کل بدنه خودرو استفاده کنید.

پولیش های تک مرحله ای

این مدل پولیش که می تواند با نام متوسط نیز شناخته شود، لایه برداری کمی دارد. یعنی قدرت و خاصیت لایه برداری آن نسبتاً پایین است. همچنین، براق کنندگی این مدل از پولیش بالا است.

واکس

واکس به صورت مستقیم به عنوان یک ماده پولیش کننده شناخته نمی شود. اما اگر شما نیاز داشته باشید، می توانید تحت شرایط خاص و ویژه از این محصول برای بهبود رنگ و وضعیت خودروی خود استفاده کنید. در سایت راندنو می توانید قیمت دستگاه پولیش در برندهای مختلف را مشاهده کنید و محصول مورد نظر خود را مستقیماً از فروشنده خریداری نمایید.