راهنمای خرید دستگاه پولیش

راهنمای خرید دستگاه پولیش

راهنمای خرید دستگاه پولیش به شما کمک می کند تا در بین مدل ها و برندهای موجود، بهترین خرید را انجام دهید. دستگاه پولیش یا پولیشر یکی از ابزارآلات پرکاربرد صنعتی است که برای جلا دادن و درخشندگی سطوح ماشین، کف پوش، پارکت، سنگ، سرامیک، بتن و بسیاری از سطوح دیگر از آن استفاده می شود. این محصول یکی از دستگاه های پرکاربرد برای نظافت به شمار می رود.

برای اطلاع از قیمت دستگاه پولیش می توانید به دسته بندی این محصول در راندنو مراجعه نمایید. سپس می توانید قیمت دستگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید و به صورت مستقیم با فروشنده کالای مورد نظر ارتباط برقرار نمایید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

دستگاه پولیش چیست

قبل از آشنایی با راهنمای خرید دستگاه پولیش ابتدا بهتر است با این وسیله بیشتر آشنا شوید. همان طور که گفته شد، این محصول یک دستگاه نظافتی است.  پولیشر مجهز به یک برس تکی است که می تواند با چرخش آن، کف و سطوح مختلف را تمیز کند. این دستگاه از نظر ظاهری به فرز بسیار شبیه است و از تکنولوزی فرزها نیز استفاده می کند.

واژه پولیش به معنای استفاده از ابزارآلات و مواد شیمیایی مختلف است که به کمک آنها می توانید، مشکلات موجود در بدنه خودرو را رفع کنید. در این بین برای استفاده کردن از مواد پولیش مناسب، نیازمند استفاده از دستگاه پولیش خواهید بود. این ابزار برقی توسط جریان الکتریسیته به شما این امکان را می دهد تا با صرف انرژی کمتر و به صورت کاملاً یکدست، تمام سطح خودرو را پاکسازی کنید.

دستگاه پولیش چیست
دستگاه پولیش چیست

کاربرد دستگاه پولیش

این دستگاه به دلیل کاربرد بسیار ساده و البته مناسب، سبب می شود تا سطح بدنه ماشین شما کاملاً از آلودگی ها پاک شود. حتی از آن برای برق انداختن و از بین بردن برخی از خط ها و خش های روی سطح ماشین نیز استفاده می شود.

تنها مورد استفاده از دستگاه پولیش، ایجاد برق و تمیزی بر روی سطح خودرو نیست و بیشتر از این وسیله جهت محافظت از رنگ خودرو در برابر آلودگی ها استفاده می شود. به کمک پولیش مشکلاتی که در رنگ خودرو پیش آمده است، کاملاً از بین می رود و دوام رنگ بیشتر از قبل می شود.

در صورت بروز مشکل رنگ در بدنه خودرو، شما ابتدا باید بسته به عمق و نوع مشکل، آن را بررسی کنید و به کمک دستگاه پولیش و مواد مخصوص، سطح رنگ را پاکسازی نمایید.

کاربرد دستگاه پولیش
کاربرد دستگاه پولیش

بیشتر بخوانید: تفاوت دستگاه پولیش و فرز


انواع دستگاه پولیش

در بخش سوم از راهنمای خرید دستگاه پولیش شما با انواع مختلف این تجهیزات آشنا خواهید شد.

در اصل تنوع دستگاه پولیش امروزه بسیار زیاد است. حتی از مدل های رومیزی آن نیز برای ظریف کاری و تمیز کردن قطعات خاص و کوچک استفاده می شود. اما در حالت کلی این تجهیزات به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارتند از:

دستگاه پولیش روتاری

دستگاه پولیش چرخشی در واقع همان ساختار آسیاب مانند را در خود دارد. ویژگی اصلی این وسیله، حرکت کردن حول یک محور به طور ثابت است. این موضوع سبب می شود تا لایه برداری سریع تر انجام شود و امکان استفاده از دستگاه را نیز بسیار ساده تر می کند.

این محصولات موتورهای پرقدرتی دارند و برای انجام کارهای حرفه ای ساخته شده اند. برخی از مدل های موجود در بازار برای استفاده نیاز به فشار و مهارت زیادی دارند. این پولیشرها را به سختی می توان بر روی سطح خودرو کنترل کرد.

دستگاه پولیش روتاری
دستگاه پولیش روتاری

دستگاه پولیش دوآل اکشن

این مدل در انواع مختلفی ساخته شده است. این محصول حرکت دو حالته دارد و می توان گفت ترکیبی از پولیشر تک دیسک و اوربیتال است. پولیش دوال اکشن دور یک محور حرکت می کند، اما به صورت همزمان می تواند از یک حالت دورانی شکل نیز استفاده کند.

کنترل این دستگاه ساده تر است و برای استفاده طولانی مدت در کارواش ها بیشتر از این نوع پولیش استفاده می شود. یکی از ایراداتی که در برخی از مدل های قدیمی این دستگاه وارد بوده است، غیرقابل تعویض بودن صفحه نگهدارنده آن است.

دستگاه پولیش دوآل اکشن
دستگاه پولیش دوآل اکشن

دستگاه پولیش اوربیتال

این محصول نیز همانند پولیش های دوآل اکشن است و می تواند به صورت چند حالته در یک محور مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع براساس نوع محور، هیچ نوع نظمی در حرکات این پولیش وجود ندارد و حرکات آن کاملاً تصادفی است.

این محصول حرکت های متغیری دارد که بسته به نوع پد، ابعاد و نوع کار می تواند متفاوت باشد. این دستگاه اغلب برای افراد مبتدی طراحی شده است و کنترل آن نیز بسیار ساده تر است.

دستگاه پولیش اوربیتال
دستگاه پولیش اوربیتال

دستگاه پولیش انگشتی

اگر می خواهید سطوحی که غیر قابل دسترس هستند را در نظر بگیرید، باید از این نوع پولیش ها استفاده کنید. این تجهیزات بسیار کوچک و حساس ساخته شده اند. دستگاه پولیش آیبرید به شما این امکان را می دهد تا محیط هایی که از دست پولیش های بزرگ در امان مانده اند را پاکسازی کنید. این دستگاه شباهت زیادی به سنباده زن های ساده دارد.

دستگاه پولیش انگشتی
دستگاه پولیش انگشتی

انواع دستگاه پولیش براساس قدرت


بیشتر بخوانید: دستگاه پولیش بادی (Air Sander) چیست؟ + انواع و راهنمای خرید


پولیشرها براساس قدرتی که دارند، به دو نوع تک دیسک و برنشیر تقسیم می شوند:

دستگاه پولیش تک دیسک

مدل تک دیسک ساختاری ساده ای دارد. از این مدل می توان برای هر دو عملیات برس زنی و جلادهی استفاده کرد. سرعت چرخش این نوع در حدود 400 دور در دقیقه است. از سرعت پایین این کالا برای برس زنی سطح با آب و محلول شوینده و از سرعت بالای آن برای صیقل دادن و جلادهی استفاده می شود. پولیشرهایی که سایز کوچک تری دارند، معمولاً از این مدل هستند.

دستگاه پولیش برنشیر

این نوع دستگاه پولیش نسبت به نوع تک دیسک از ساختار پیچیده تری برخوردار است. برس این مدل نسبت به نوع تک دیسک بزرگ تر است. سرعت گردش این دستگاه 1500 دور در دقیقه است و از آن برای ترمیم های عمقی و میزان درخشندگی های بسیار بالا استفاده می شود.

این نوع دستگاه پولیش در دو مدل برقی و شارژی تولید شده است. از مدل برقی آن برای مساحت های کوچک و از مدل شارژی آن برای مساحت های بزرگ تر استفاده می شود.

نکات مهم در خرید دستگاه پولیش

در این بخش از مقاله راهنمای خرید دستگاه پولیش به فاکتورها و موارد مهم به هنگام خرید این محصول می پردازیم. شما به کمک این فاکتورها می توانید یک دستگاه مناسب برای پولیش را خریداری کنید. این موارد عبارتند از:

منبع تغذیه

این کالا می تواند دارای منبع تغذیه برقی و یا شارژی باشد. با گسترش محصولات بی سیم و استفاده از باتری، شما می توانید در محیطی که کار می کنید، از دستگاه پولیش بی سیم استفاده کنید. این تجهیزات کیفیت فوق العاده ای دارند و برای انجام کارهای مختلف و استفاده کوتاه مدت ساخته شده اند.

وزن و اندازه

انواع دستگاه پولیش در بازار وجود دارد که بسته به نوع کار و همچنین ابعاد، برای کارهای بزرگ و کوچک ساخته شده اند. از آنجایی که برای کار با این دستگاه باید آن را در دست بگیرید، در نتیجه وزن دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما براساس نیاز خود می توانید یک دستگاه مناسب با قدرت موتور موردنظر خود را خریداری کنید، زیرا دستگاه های بزرگ تر علاوه بر کنترل سخت تر، موتور قوی تری دارند و گران قیمت تر نیز هستند.

سرعت گردش آزاد

یکی از معیارهای تقسیم بندی دستگاه های پولیش، سرعت آنها است. شما برای خرید باید این نکته را در نظر بگیرید. این پارامتر برحسب دور بر دقیقه محاسبه می شود. هرچه سرعت یک دستگاه پولیش بیشتر باشد، تمیزکاری سطح نیز بهتر انجام می شود.

توان دستگاه

یکی از مهم ترین نکات در تمامی ابزار برقی و شارژی قدرت و توان دستگاه است. هر چه توان دستگاه بالاتر باشد، می توان از آن برای انجام کارهای سنگین تر استفاده کرد. توان در مدل های برقی برحسب وات و در مدل های شارژی برحسب ولت سنجیده می شود. توجه داشته باشید که قدرت دستگاه با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. به همین علت باید آن را متناسب با کار خود انتخاب کنید.

اندازه صفحه

اندازه صفحه پولیش در واقع مساحتی است که پولیش آن را پوشش می دهد. هرچه این مساحت بیشتر باشد، پولیش ابعاد بیشتری را دربر می گیرد. عموماً اندازه صفحه های موجود در بازار 150، 210، 190 میلی متر و … است.

راهنمای خرید دستگاه پولیش
راهنمای خرید دستگاه پولیش

تفاوت دستگاه پولیش و اسکرابر

تفاوت اصلی این دو محصول، در زمینه نوع کاربرد و استفاده آنها خلاصه می شود. در حالت کلی، اسکرابرها به شما این امکان را می دهند تا به کمک مواد شوینده و محلول ها بتوانید سطح یک محیط را تمیز کنید. این موضوع در مورد پولیش ها متفاوت است. زیرا در پولیش به کمک برس ها می توانید سطح یک خودرو یا زمین را پاکسازی کنید. مهم ترین تفاوت های این دو کالا عبارتند از:

  • ماشین اسکرابر مجهز به خشک کن و موتور مکنده است. این دستگاه به راحتی آب آلوده را خشک و جمع آوری می کند.
  • ابعاد اسکرابر بزرگ تر است و سطحی که دربر می گیرد نیز بزرگ تر است.
  • سرعت چرخش پولیش بیشتر است.
  • اسکرابر شست و شو را با کیفیت بالا انجام می دهد اما جلادهی پولیش بهتر است.
تفاوت دستگاه پولیش و اسکرابر
تفاوت دستگاه پولیش و اسکرابر

تفاوت دستگاه پولیش و واکس

در اصل دستگاه واکس خودرو به کمک یک ماده چسبنده مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی واکس، برق انداختن سطح خودرو و محافظت از رنگ خودرو است.

در واقع واکس یک لایه محافظ به سطح مورد نظر اضافه می کند. در مقابل، دستگاه پولیش در حالت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه بدون نیاز به واکس می تواند سطح رنگ خودرو را کاملاً یکدست پاکسازی کند. پولیش اغلب در صافکاری ها و کارواش ها استفاده می شود.

تفاوت دستگاه پولیش و واکس
تفاوت دستگاه پولیش و واکس

بهترین دستگاه پولیش

مبحث بعدی در مقاله راهنمای خرید دستگاه پولیش شرکت تولیدکننده آن است. شرکت های بزرگی در حوزه تولید پولیش در جهان فعالیت می کنند. برخی از این شرکت ها توانسته اند در این حوزه از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار شوند. این شرکت ها عبارتند از:

دستگاه پولیش رونیکس

شرکت رونیکس به عنوان یکی از پیشگامان بزرگ در این حوزه شناخته می شود. این شرکت محصولات فوق العاده ای را روانه بازار کرده است. رونیکس توانسته است با تولید انواع مختلفی از پولیش ها، به شما کمک کند تا در هر جایی بتوانید سطح خارجی خودرو خود را از بروز هرگونه ایراد و مشکل محافظت کنید.

دستگاه پولیش رونیکس
دستگاه پولیش رونیکس

دستگاه پولیش توسن

برند توسن از محبوب ترین و قدیمی ترین دستگاه های پولیش در ایران است. برخی از محصولات جدید این شرکت دارای دیمر هستند. شما به کمک آنها می توانید سرعت و نحوه چرخش موتور را در دستگاه کنترل کنید. کنترل این محصولات به دلیل کیفیت بسیار بالای دسته آن ها، ساده است و در کارهای صنعتی از آن ها بسیار زیاد استفاده می شود.

دستگاه پولیش توسن
دستگاه پولیش توسن

دستگاه پولیش محک

استفاده از پولیش های برقی محک بسیار ساده است. نوع کنترل و استفاده از این تجهیزات به دلیل طراحی خاص، سبب می شود تا بتوانید از آن ها در حالت های مختلف استفاده کنید. محک به عنوان یکی از شرکت های قدیمی در حوزه ساخت انواع پولیش به شمار می رود.

دستگاه پولیش محک
دستگاه پولیش محک

قیمت دستگاه پولیش

شما باید براساس نیاز، نوع کار و بودجه خود این محصول را تهیه کنید. توجه داشته باشید که پولیش ها از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند. پولیشر برای استفاده به صورت طولانی مدت ساخته شده است، پس حتماً در خرید آن دقت کافی داشته باشید.

قیمت این دستگاه با توجه به توان آن متفاوت است. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. شرکت تولیدکننده ابزار، اندازه صفحه، سرعت گردش آزاد، دیمر و … از عوامل دیگر در تعیین قیمت دستگاه پولیش به شمار می آیند.

کاربران می توانند سؤالات خود را در رابطه با راهنمای خرید دستگاه پولیش در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: پولیش کردن خودرو با دست توسط خودتان


جمع بندی

در این مقاله به طور جامع و کامل در مورد راهنمای خرید دستگاه پولیش توضیح داده شده است. در این مقاله، ابتدا به تعریف دستگاه پولیش اشاره شده و نکاتی که باید در نظر گرفته شوند تا بهترین دستگاه پولیش برای نیازهای خاص خریداری شود، بیان شده است. سپس، به انواع دستگاه‌های پولیش اشاره شده و ویژگی‌های هر نوع دستگاه پولیش برای کاربردهای مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در نهایت این مقاله به اهمیت آموزش و آگاهی کاربران در مورد استفاده صحیحیش و نکاتی که برای حفظ و نگهداری صحیح از آن باید رعایت شوند، تأکید کرده و تأکید شده است که انتخاب و استفاده صحیح از دستگاه پولیش می‌تواند به بهبود کیفیت و دقت در کارهای پولیش کمک کند.

جهت خرید دستگاه پولیش به سایت راندنو مراجعه کنید و با فروشگاه‌های عضو در راندنو بدون واسطه ارتباط برقرار کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا در دیدگاه این مقاله نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.