راهنمای خرید پیچ گوشتی

راهنمای خرید پیچ گوشتی

راهنمای خرید پیچ گوشتی به شما کمک می کند باتوجه به نیاز خود، یک پیچ گوشتی خاص را انتخاب نمایید. پیچ گوشتی یکی از انواع ابزار دستی است که کاربردهای بسیاری دارد. انواع پیچ گوشتی از متداول ترین ابزارآلاتی هستند که وجود آنها در هر جعبه ابزاری ضروری است. از این ابزار در صنایع الکترونیک، تعمیرات موبایل و لوازم خانگی، مکانیکی و موارد دیگر می توان استفاده نمود.

خرید انواع پیچ گوشتی
خرید انواع پیچ گوشتی

پیچ گوشتی ها در انواع دستی، بادی، شارژی و برقی تولید و به بازار ارائه می شوند. برخی از انواع پیچ گوشتی ها نیز جهت انجام فعالیت های ساده تر طراحی و تولید شده اند. همچنین بهترین مارک پیچ گوشتی دستی و برقی یا شارژی، در انتخاب شما می تواند تأثیرگذار باشد.

آنچه در ادامه می خوانیم:

پیچ گوشتی چیست؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، پیچ گوشتی یکی از متداول ترین ابزارآلاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش از مقاله راهنمای خرید پیچ گوشتی به معرفی این ابزار و کاربردهایی که دارد، می پردازیم. پیچ گوشتی یا پیچ گشتی ابزاری است که توسط نیروی گشتاور و اهرمی، انواع پیچ را باز و یا می بندد.

به عبارتی همانطور که از نام این محصول مشخص است، جهت باز و بسته کردن پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. پیچ گوشتی ها باتوجه به سایز پیچ و کاربردهایی که دارند، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. به طوریکه استفاده از پیچ گوشتی دستی برای انجام فعالیت های سنگین مناسب نیست. از این رو باید از پیچ گوشتی برقی و یا از نوع شارژی آن استفاده نمایید.

در نتیجه شما باتوجه به حجم و نوع فعالیت خود، می توانید مناسب ترین پیچ گوشتی را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که انتخاب یک پیچ گوشتی مناسب با کاربرد شما، موجب افزایش سهولت و عدم خستگی شما حین انجام کار می شود.

پیچ گوشتی چیست؟
پیچ گوشتی چیست؟

انواع پیچ گوشتی

همانطور که در ابتدای مقاله راهنمای خرید پیچ گوشتی به این موضوع پرداخته شد، پیچ گوشتی ها در انواع مختلفی تولید می شوند. همچنین پیچ گوشتی ها سری های مختلفی دارند که می توانید بهترین سری پیچ گوشتی را باتوجه به نیاز خود انتخاب نمایید. در ادامه شما را با انواع پیچ گوشتی و کاربرد هر یک از انواع پیچ گوشتی آشنا خواهیم نمود.


بیشتر بخوانید: انواع پیچ گوشتی و کاربردی ترین مدل های آن کدام است؟


پیچ گوشتی دستی

پیچ گوشتی دستی از ساده ترین انواع این ابزار است که در این بخش از مطلب راهنمای خرید پیچ گوشتی به بررسی آن می پردازیم. پیچ گوشتی دستی ساختار ساده ای دارد و با نیروی دست کاربران کار می کند. این نوع از پیچ گوشتی ها باتوجه به نوع پیچ در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. در ادامه به رایج ترین انواع پیچ گوشتی های دستی و کاربردی که دارند، می پردازیم.

  • پیچ گوشتی دوسو: پیچ گوشتی دو سر یا دوسو از متداول ترین انواع این ابزار دستی است. از این پیچ گوشتی دستی جهت باز و بسته نمودن پیچ های معمولی استفاده می شود.
  • پیچ گوشتی چهارسو: این پیچ گوشتی ساختاری همانند نوع قبلی دارد. با این تفاوت که به منظور باز و بسته کردن پیچ های چهارسو استفاده می شود. با استفاده از این ابزار، کنترل بیشتری بر روی فعالیت مورد نظر داریم.
  • پیچ گوشتی تخت: از این پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ های دوگوش استفاده می شود.
  • پیچ گوشتی چکش خور: قسمت انتهایی این پیچ گوشتی از جنس آهن است و با ضربه زدن می توانید به عنوان قلم بنایی از این ابزار دستی استفاده نمایید.
  • پیچ گوشتی ساعتی: این ابزار مناسب باز و بسته کردن پیچ های ریز و ظریف است.
  • پیچ گوشتی عایق: این پیچ گوشتی از روکش عایق برخوردار است و می توان برای انجام فعالیت های برق کاری از این ابزار استفاده نمود.
  • پیچ گوشتی دسته T: شکل ظاهری این ابزار مانند حرف T انگلیسی است. با استفاده از این ابزار می توان نیروی گشتاور بیشتری برای باز و بسته کردن پیچ ها به کار گرفت.
  • پیچ گوشتی مشتی: این پیچ گوشتی از دسته کوتاهی برخوردار است و در محیط هایی که نمی توان از پیچ گوشتی بلند استفاده نمود، کاربرد دارد.
پیچ گوشتی دستی
پیچ گوشتی دستی

پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی برقی نوع دیگری از این ابزار کارآمد است که در این بخش از مقاله راهنمای خرید پیچ گوشتی به بررسی آن می پردازیم. پیچ گوشتی های برقی باتوجه به کاربردی که دارند، در دو بخش خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. قدرت پیچ گوشتی برقی، ابعاد و موتور این ابزارآلات از تفاوت هایی هستند که نوع خانگی و صنعتی این ابزار را از یکدیگر متمایز می کند.

لازم به ذکر است که پیچ گوشتی های برقی در دو نوع کلاچی و سه نظام، تولید می شوند. پیچ گوشتی هایی که از سه نظام برخوردار هستند، به عنوان دریل و برای انجام فعالیت های سوراخکاری نیز کاربرد دارند. برخورداری از قابلیت های چپگرد و راستگرد، کلید دیمر، موتور دو سرعته، بلبرینگ ضد غبار، سه نظام اتومات و … از عواملی هستند که در راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

پیچ گوشتی برقی
پیچ گوشتی برقی

بیشتر بخوانید: پیچ گوشتی برقی چیست و چه کاربردی دارد؟


پیچ گوشتی شارژی

در این بخش از مطلب راهنمای خرید پیچ گوشتی به بررسی نوع دیگری از انواع این ابزار می پردازیم. در ابتدا لازم است بدانید که پیچ گوشتی شارژی نوعی دریل است و در زمینه های گوناگون، می توان از این ابزار شارژی استفاده نمود. انواع پیچ گوشتی شارژی باتوجه به عملکردی که دارند، در دو نوع الکتریکی و چکشی تولید می شوند.

همچنین استفاده از این ابزار در مواقعی که به منبع برق دسترسی ندارید، گزینه مناسبی به شمار می آید. لازم به ذکر است که پیچ گوشتی چکشی شارژی برای انجام فعالیت های سنگین و طولانی گزینه مناسبی هستند. قدرت موتور این پیچ گوشتی شارژی، برخورداری از قابلیت دریل کاری، کلید چپگرد و راستگرد، نوع باتری و موارد دیگر، از فاکتورهایی هستند که راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی مناسبی به شمار می آیند.

پیچ گوشتی شارژی
پیچ گوشتی شارژی

راهنمای خرید پیچ گوشتی دستی

همانطور که می دانید ساختار نوع دستی این ابزار با نوع برقی و شارژی آن متفاوت است. در ادامه مطلب راهنمای خرید پیچ گوشتی به نکات مهم در خرید این ابزار دستی می پردازیم.

  • جنس دسته پیچ گوشتی باید از مقاومت بالایی در برابر لغزش برخوردار باشد. پیچ گوشتی هایی که دسته سیلیکونی دارند، مناسب ترین گزینه برای استفاده هستند. توجه داشته باشید که دسته این ابزار نباید پلیسه یا زائده خاصی داشته باشد.
  • نوع دسته پیچ گوشتی از دیگر فاکتورهای مهم در خرید این محصول است. طراحی دسته پیچ گوشتی باید ارگونومیک باشد تا سهولت استفاده افزایش یابد.
  •  هنگام خرید این ابزار توجه به طول دسته پیچ گوشتی، اهمیت زیادی دارد. از پیچ گوشتی دسته بلند برای انجام فعالیت های کارگاهی و صنعتی می توان استفاده نمود.
  • جنس میله پیچ گوشتی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا حین انجام کار خم نشود. به محل اتصال میله و دسته توجه داشته باشید که لق نزند.
  • معمولاً جنس نوک پیچ گوشتی های دستی از کروم وانادیوم ساخته می شوند. توجه داشته باشید که نوک پیچ گوشتی دچار ترک خوردگی و زنگ زدگی نباشد.
  • اگر برای انجام کارهای به پیچ گوشتی نیاز دارید، نوع عایق آن را خریداری نمایید.
راهنمای خرید پیچ گوشتی
راهنمای خرید پیچ گوشتی

راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی و برقی

هنگام خرید انواع پیچ گوشتی برقی و شارژی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • گشتاور یا نیروی چرخشی ابزار
  • قابلیت حمل آسان
  • ولتاژ محصول
  • نوع باتری
  • برخورداری از لامپ ال ای دی
  • وزن و ابعاد محصول
  • برخورداری از قابلیت سرعت متغیر
  • برند تولید کننده
  • برخورداری از گارانتی و ضمانت تعویض کالا
راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی و برقی
راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی و برقی

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه استفاده از پیچ گوشتی شارژی


بهترین مارک پیچ گوشتی

برندهای متعددی به تولید انواع پیچ گوشتی پرداخته اند. در ادامه مقاله راهنمای خرید پیچ گوشتی به معرفی محبوب ترین تولیدکنندگان این ابزار می پردازیم.

  • پیچ گوشتی شارژی رونیکس
  • پیچ گوشتی برقی رونیکس
  • پیچ گوشتی شارژی ماکیتا
  • پیچ گوشتی استنلی
  • پیچ گوشتی شارژی شیائومی و …
بهترین مارک پیچ گوشتی
بهترین مارک پیچ گوشتی

بیشتر بخوانید: بهترین برند پیچ گوشتی


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید پیچ گوشتی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به معرفی انواع پیچ گوشتی و کاربرد آنها پرداخته شده است. جهت خرید پیچ گوشتی و اطلاع از قیمت پیچ گوشتی دستی توسن می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع پیچ گوشتی را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت پیچ گوشتی استنلی و قیمت پیچ گوشتی چهارسو و همچنین برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. با مراجعه به سایت راندنو می توانید بهترین مارک پیچ گوشتی موبایل را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.