معرفی لباس کار زمستانی و انواع آن

معرفی لباس کار زمستانی و انواع آن

معرفی لباس کار زمستانی به شما کمک می کند این محصول را بهتر بشناسید. لباس کار گرم از تجهیزاتی است که در فصل زمستان، مورد استفاده کارکنان قرار می گیرد. با استفاده از این لباس های کار سلامت و ایمنی افراد در محیط های شغلی فراهم می شود. همانطور که می دانید کارگران بیشتر اوقات خود را در مخیط کار می گذرانند.

خرید انواع لباس کار
خرید انواع لباس کار

از این رو برخورداری از لباس کار مناسب در هر شرایط شغلی، یکی از لازمه های اصلی به شمار می آید. لازم به ذکر است که تهیه این تجهیزات در محیط های شغلی به عهده کارفرما است. توجه نمایید که انتخاب لباس زمستانی کار، به آیتم های مختلفی مانند نوع فعالیت، فصل کار، محیط و شرایط کار، ابزارآلاتی که کارکنان با آنها سروکار دارند و مواردی از این قبیل بستگی دارد.

از این رو باتوجه به تمامی این عوامل، باید به تهیه مناسب ترین نوع این تجهیزات اقدام نمایند. همانطور که می دانید کارکنان در نیمه دوم سال و در فصل های سرد، به لباس کار گرم نیاز دارند. درنتیجه استفاده از لباس گرم در فصل های سرد سال، از اهمیت بالایی برخوردار است.

جهت اطلاع از قیمت لباس کار با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی لباس کار زمستانی و انواع آن بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم در خرید این تجهیزات ایمنی آشنا شوید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

معرفی لباس کار زمستانه

در این بخش به معرفی لباس کار زمستانی و اهمیت استفاده از آن می پردازیم. در ابتدا بهتر است بدانید که این تجهیزات معمولاً به صورت دوتکه طراحی و تولید می شوند. این لباس ها مناسب برای محیط های شغلی سرد و فصول سرد سال هستند. نمونه های دو تکه این لباس برای استفاده در محیط های سرپوشیده مناسب است. اما اگر در محیط شغلی خود در معرض برف و باران قرار دارید، شرایط تغییر می کند.

توجه نمایید که باتوجه به جو شرایط شغلی خود باید متناسب ترین نوع لباس را انتخاب نمایید. در محیط های بارانی و برفی علاوه بر استفاده از لباس کار گرم، باید از کفش و کلاه کار زمستانه نیز استفاده نمایید.

همانطور که می دانید، لباس کار خنک برای استفاده در فصول گرم مناسب است. درنتیجه نمی توانید از لباس های نسبتاً خنک برای محیط های شغلی سرد استفاده نمایید.

معرفی لباس کار زمستانی
معرفی لباس کار زمستانی

بیشتر بخوانید: لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟


آشنایی با انواع لباس کار زمستانه

معرفی لباس کار زمستانی باتوجه به میزان سرما و نوع دوخت، به چند دسته رایج تقسیم می شوند. در این بخش به آشنایی با گرم بودن لباس های کار زمستانی می پردازیم. لازم به ذکر است که انواع لباس های کار گرم باتوجه به طراحی دوخت از یکدیگر متمایز می شوند.

کاپشن کار زمستانی

کاپشن کارگری یکی از پرمصرف ترین انواع این تجهیزات است. لازم به ذکر است که در بازار این تجهیزات را با نام اسپیلت شلوار نیز می شناسند. این نمونه از لباس های گرم زمستانه در چند نوع مختلف به بازار عرضه شده اند. اسپیلت شلوار نمدی و خزدار از رایج ترین انواع این محصول هستند. انواع این لباس ها براساس آستری استفاده شده در دوخت آنها از یکدیگر متمایز می شوند.

کاپشن شلوار

در این بخش به معرفی لباس کار زمستانی به صورت کاپشن و شلوار این نمونه از لباس های کار مناسب زمستان برای افرادی مناسب است که در طول روز ساعات مشخصی را در فضای آزاد مشغول هستند. همچنین افرادی که در صورت بارش باران هم مجبور به دادامه فعالیت هستند، از این کاپشن ها استفاده می کنند. از این رو جنس رویه این کاپشن ها از نوع ضدآب و شمعی تهیه می شود.

آستر داخلی این کاپشن ها توسط خز پوشش داده شده است تا گرمای مناسبی را برای کارکنان فراهم کند. پیک های موتوری، نصاب کارگاه های مختلف و مواردی از این قبیل، از این کاپشن ها استفاده می کنند.

بادگیر مردانه

پس از بررسی لباس کار کاپشن زمستانی به معرفی انواع بادگیر این تجهیزات می پردازیم. بادگیر نوعی لباس کار زمستانی مردانه است و در مناطقی که باران زیادی می بارد، استفاده می شود. معمولاً این بادگیرها در مناطقی مانند شمال کشور که بارندگی زیاد است، کاربرد دارد. معمولاً ماهیگیرها از بادگیر استفاده می کنند. لازم به ذکر است که پارچه این لباس ها از نوع شمعی تولید می شود و دوخت آنها کاملاً ریز است تا آب به داخل بادگیر نفوذ نکند.


بیشتر بخوانید: زمان تعویض لباس کار


بادگیر شلوار

در این بخش به معرفی لباس کار زمستانی به صورت بادگیر و شلوار می پردازیم. این نمونه مانند نوع قبلی است با این تفاوت که شلوار به همراه دارد. این نوع از بادگیرها نیز از خاصیت ضد آب برخوردار هستند. در ساختار این بادگیرها از پارچه شمعی پشت لاستیک استفاده می شود. هنگام خرید توجه نمایید که محصول انتخابی شما تک لایه نباشد. زیرا مقاومت ضد آب پایینی دارد و آب را به راحتی عبور می دهد.

کاشن مهندسی

کاپشن های مهندسی از دیگر نمونه های لباس گرم زمستانی مردانه هستند. این تجهیزات به صورت تک طراحی و تولید می شوند. در ساختار این لباس از دو نوع آستری لایکو و مخمل استفاده می شود. لازم به ذکر است که رویه این کاپشن ها به طور معمول از متریال کتان است.

آشنایی با انواع لباس کار زمستانه
آشنایی با انواع لباس کار زمستانه

معیارهای انتخاب لباس زمستانی

هنگام تهیه این تجهیزات ایمنی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در این بخش از مطلب معرفی لباس کار زمستانی به راهمای خرید لباس کار گرم زمستانی می پردازیم.

  • هانطور که با انواع این لباس ها آشنا شدید، در ابتدا باتوجه به نوع نیاز خود مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. براساس نوع فعالیت خود می توانید نمونه های لباس کار یکسره زمستانی یا نوع کاپشن شلوار این محصولات را خریداری نمایید.
  • به دوام پارچه مورد نظر توجه داشته باشید. به طور کلی لباس های کار مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو باید لباسی را انتخاب کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد.
  • جنس پارچه از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب این محصول است. لباس کارهایی که جنس رویه آنها از سانتانا، لاستیک و یا به صورت شمعی هستند، ضد آب بوده و دوام بالایی دارند.
  • وزن لباس کار از دیگر عوامل مهم در خرید این محصول به شمار می آید. توجه نمایید که لباس کار مورد نظر باتوجه به گرمایش بالا، از وزن سبکی برخوردار باشد. براساس این ویژگی، راندمان کاری کارکنان کاهش پیدا نخواهد کرد.
  • توجه داشته باشید لباسی که انتخاب می کنید، گردن و یقه شما را پوشش دهد.
  • داخل تمامی لباس های گرم کاری یک لایه پشم شیشه یا خز وجود دارد. برخی از انواع این محصول به گونه ای طراحی شده اند که لایه خز آنها قابل جدا شدن است. درنتیجه در فصل های گرم نیز می توانید این لباس ها استفاده نمایید.
  • لازم به ذکر است که هر کارفرما این لباس ها را باید باتوجه به واحد کار لباس زمستانی تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین برند لباس کار


قیمت لباس کار زمستانی

توجه به قیمت لباس کار از دیگر عواملی است که بر قیمت این ابزار تأثیر می گذارد. شما باتوجه به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید، می توانید لباس مناسب را انتخاب نمایید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه مبلغ بیشتری برای خرید این تجهیزات بپردازید، سلامت کارکنان را تأمین کرده اید.

معیارهای انتخاب لباس زمستانی
معیارهای انتخاب لباس زمستانی

بیشتر بخوانید: رنگ لباس کار | انطباق رنگ لباس کار با شرایط محیطی


امیدواریم که مقاله معرفی لباس کار زمستانی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی لباس کار  پرداخته شده است. جهت خرید لباس کار اورجینال می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع لباس کار را مشاهده نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت لباس ایمنی کار و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.