زمان تعویض لباس کار

زمان تعویض لباس کار

زمان تعویض لباس کار یکی از اقداماتی است که افراد زیادی به دنبال نتیجه آن هستند. لباس کار از تجهیزاتی است که به منظور پوشش دهی بدن افراد در محیط های شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه نمایید که استفاده از این تجهیزات، علاوه بر یکسان سازی افراد یک مجموعه، جنبه ایمنی نیز دارد. تصور برخی از افراد از تعویض لباس های کار در صورت سوختگی، پارگی و کهنه شدن آنها است.

خرید انواع لباس کار
خرید انواع لباس کار

زمان تعویض لباس کار در قانون کار براساس مشاغل صنعتی هر 6 ماه یک بار است. همانطور که می دانید افرادی که در مشاغل صنعتی به فعالیت مشغول هستند، در معرض خطرات بالاتری قرار دارند. از این رو لباس های افراد به سرعت و در مدت زمان کوتاهی از بین می رود. در مقابل در مشاغل غیر صنعتی نیز افراد باتوجه به از بین رفتن کارایی لباس های خود، آن را تعویض می کنند.

اگر شما هم به دنبال لباس کار ارزان قیمت هستید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم به لباس کار تعویض روغن و زمان تعویض آنها و دیگر لباس های کار بپردازیم. پس تا انتهای مطلب زمان تعویض لباس کار با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

تغییر کیفیت لباس

یکی از اصلی ترین و مهم ترین عواملی که کاربران را در زمینه زمان تعویض لباس کار قرار می دهد، تغییر کیفیت لباس آنها است. همانطور که می دانید ظاهر لباس های کار ابتدایی ترین موضوعی است که مشتریان به آن توجه می کنند. همچنین این موضوع می تواند دید مشتریان نسبت به مجموعه شما را تغییر دهد. درنتیجه اگر در محیط های کاری شلوغ به فعالیت مشغول هستید، باید نسبت به هرگونه تغییر در لباس کار اقدام نمایید.

از این رو فاصله میان تغییر لباس افراد یکی از مهم ترین عوامل متأثر بر عوض کردن آن است. تغییر رنگ پارچه، پارگی لباس و سوختگی آن از عواملی هستند که کاهش کیفیت لباس های کار را نشان می دهند. زیرا علاوه بر تأثیرات منفی بر استایل و ظاهر شما، موجب اختلال در راندمان کاری شما می شود. توجه نمایید که لباس خود را پیش از پوشیدن باید بررسی کنید.

توجه داشته باشید که هزینه های تعویض لباس فرم های کاری در مقابل آسیب های مالی و جانی، ناچیز است.

تغییر کیفیت لباس
تغییر کیفیت لباس

بیشتر بخوانید: لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟


تغییر فصل

یکی از مهم ترین اقداماتی که هر کارفرما باید برای کارکنان مجموعه خود در نظر بگیرد، انتخاب لباس کار باتوجه به شرایط فصلی است. کاملاً مشخص است که تهیه لباس گرم و استفاده از آن در فصل تابستان موجب کلافگی کارکنان می شود. همچنین انتخاب لباس نخی برای فصول زمستان بر تمرکز و نحوه عملکرد کارکنان اثر می گذارد. درنتیجه لباس کارگران باید باتوجه به شرایط آب و هوایی و طبق فصل انتخاب شود.

تغییر فصل
تغییر فصل

تغییر نام تجاری

تغییر نام برند و یا مجموعه شما از دیگر عواملی است که در زمان تعویض لباس کار تأثیر به سزایی دارد. پس از مدتی این امکان وجود دارد که نام شرکت شما تغییر کند. درنتیجه باید لباس کاری را انتخاب کنید که در بازاریابی برند فعلی شما کمک به سزایی داشته باشد.

تغییر نام تجاری
تغییر نام تجاری

تعویض براساس ترند

در برخی از مشاغل، کاکنان و کارمندان باید پیرو ترندهای جدید باشند. به عبارتی پیشروی با ترندها و مد روز جهان موجب سوددهی صنعت مورد نظر می شود. نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، مدت زمان باقی ماندن ترند است. برخی از ترندها کوتاه مدت هستند و پیش از تصمیم گیری باید به سودآوری آن در برند خود توجه نمایید.

درنتیجه تنها در صورت سودمند بودن آن برای مجموعه خود می توانید لباس کارکنان را ارتقاء دهید.

تعویض براساس ترند
تعویض براساس ترند

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن، لباس کار ارزان و باکیفیت


راهکارهای حفظ کیفیت لباس کار

در ابتدا باید بدانید که زمان تعویض لباس کار به نوع فعالیت و محیط شغلی شما بستگی دارد. همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره نمودیم، استفاده از لباس های کار در محیط های صنعتی در مرت زمان کوتاهی انجام می شود. در این بخش قصد داریم به روش هایی که در حفظ و نگهداری از لباس های کار تأثیرگذار هستند بپردازیم.

عدم قرار دادن لباس در معرض اشعه خورشید

نور خورشید اشعه های مضری به همراه دارد. در صورت قرار گرفتن لباس ها در برابر آن، آسیب های وارده به بافت لباس نیز افزایش می یابد. لازم به ذکر است که لباس های مشکی رنگ و تیره در معرض نور خورشید، زیبایی و رنگ اولیه خود را از دست می دهند.

عدم شست و شوی بیش از حد لباس

برخی از کارکنان به شستن روزانه لباس های خود عادت کرده اند. همچنین بدون استفاده از شوینده مناسب، کیفیت اولیه لباس های کار را از بین می برند. شست و شوی مداوم و روزانه لباس ها از دیگر مسائلی است که زمان تعویض لباس کار را در مدت زمان کوتاهی فراهم می کند. توجه نمایید که استفاده از آب گرم برای شستن لباس ها، تار و پود آنها را از بین می برد و موجب از بین رفتن ظاهر آنها می شود.

تنها توصیه و پیشنهاد ما برای تمیز کردن لباس های کار، استفاده از آب سرد است. همچنین از شست و شوی آنها به صورت مداوم و روزانه پرهیز کنید تا طول عمر لباس افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: ویژگی های لباس کار مناسب چیست؟ | خصوصیات لباس کار


عدم شست و شوی لباس با شوینده های قوی

استفاده از سوینده های ملایم و ضعیف تر از قابلیت تمیز کردن بالایی برخوردار هستند. از این رو برای از بین بردن روغن و رنگ های باقی مانده بر روی لباس خود نیازی به استفاده از شوینده های قوی ندارید. توجه نمایید که استفاده از مواد شوینده قوی، موجب از بین رفتن بافت لباس می شود.

راهکارهای حفظ کیفیت لباس کار
راهکارهای حفظ کیفیت لباس کار

امیدواریم که مقاله زمان تعویض لباس کار برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به بررسی مناسب ترین زمان برای عوض کردن لباس کار پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده لیست انواع لباس کار و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان محصول مورد نظر را برای شما فراهم نموده است. با مراجعه به سایت راندنو می توانید لباس کار حرفه ای و لباس کار مهندسی مورد نظر را خریداری نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.