راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک اره عمود بر

راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک اره عمود بر

اره عمود بر خوب کدام است؟ اگر نیاز به خرید یک اره عمود بر یا اره چکشی دارید، راهنمای خرید اره عمود بر کمک زیادی به شما خواهد کرد. اره عمودبر یک ابزار قدرتمند است که در همه جا کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک اره عمود بر بپردازیم.

این دستگاه می تواند طیف گسترده ای از برش ها را با ضریب اطمینان بالا انجام دهد.

خرید انواع اره عمود بر
خرید انواع اره عمود بر

در این مطلب نکات مهم قبل از خرید اره چکشی نو و دست دوم را به شما ارائه می دهیم. این مقاله به شما در انتخاب و خرید بهترین مارک اره عمود بر مطابق بودجه و نیازتان کمک خواهد کرد. پس تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

اره عمود بر یا اره چکشی چیست؟

اره عمود بر یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت نجاری است. از این اره برای برش های منحنی و صاف به صورت آزاد و گاهی اوقات همراه با گونیا استفاده می شود. این دستگاه به دلیل داشتن وزنی سبک (حدود 3 کیلوگرم) به راحتی قابلیت جابه جایی دارد.

برش این محصول برش های تمیزی نیست و فقط برای برش های اولیه می توان از آن استفاده کرد یعنی پس از استفاده از این دستگاه، لازم است محل برش خورده پرداخت شود. کاربران می توانند برای خرید انواع اره برقی همین حالا اقدام نمایند.

اره عمود بر یا اره چکشی چیست؟
اره عمود بر یا اره چکشی چیست؟

چگونه با اره عمود بر کار کنیم؟

در این دستگاه برش به صورت حرکت رفت و برگشتی تیغه انجام می شود. به همین دلیل به آن اره چکشی نیز می گویند. طرز کارکرد اره عمودبر به این صورت است که موتور آن به گردش در می آید و سپس این گردش به یک سیلندر پیستون انتقال پیدا می کند.

در مرحله بعد، سیلندر پیستون حرکت رفت و برگشتی ایجاد می کند و پایه نگهدارنده تیغه را به صورت چکشی به حرکت در می آورد.

کورس حرکت تیغه این دستگاه تقریباً 26 میلی متر است. پایه نگهدارنده تیغ آن داخل یک سیلندر قرار دارد تا در اثر فشار برش، از محل خود منحرف نشود.

در دستگاه های باکیفیت، پایه نگهدارنده تیغه داخل سیلندر به صورت جذب حرکت می کند و اجازه نمی دهد تیغه منحرف شود که در این حالت می توان با دقت بالایی مسیر برش را دنبال کرد. اما تیغه دستگاه هایی که کیفیت پایینی دارند، مدام به سمت چپ و راست منحرف می شود و کار برشکاری را بسیار سخت می کند.

پشت تیغه اره عمود بر، یک ریل غلطکی وجود دارد که از منحرف شدن تیغه هنگام برشکاری جلوگیری می کند. اما از آنجاییکه سر دیگر تیغه آزاد است، در پیچ های تند کمی دیوار برش کج می شود که این کج شدن دیواره اغلب در چوب هایی با ضخامت زیاد اتفاق می افتد.

چگونه با اره عمود بر کار کنیم؟
چگونه با اره عمود بر کار کنیم؟

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تیغ اره


اره عمود بر با چه توانی بخریم؟

در راهنمای خرید اره عمود بر لازم است بدانید از اره عمودبر می توان هم به صورت خانگی و هم کارگاهی استفاده کرد. با توجه به نوع استفاده خود، می توانید قدرت و برند دستگاه را انتخاب کنید. با رعایت کردن این نکته می توان از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

برای مصارف خانگی دستگاه هایی با قدرت کمتر از 450 وات مناسب است. از دستگاه هایی با توان کمتر از 450 وات می توان برای بریدن پانل های گچی، برش ام دی اف و چوب های نرم با ضخامت 5 سانتی متر استفاده کرد.

با دستگاه هایی که توان بالای 450 وات دارند، می توان چوب های سخت با ضخامت بیش از 5 سانتی متر را به راحتی برش زد و از آنها برای برش فلزات نیز استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: آموزش کار با اره عمود بر


در انتخاب و خرید اره عمود بر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در نگاه اول برای مقایسه این نوع اره ها، بایستی به قدرت دستگاه، وزن، نوع تعویض تیغه و در آخر قیمت آن توجه کنید. بعد از گذراندن مرحله اول، باید به موارد دیگری همچون قابلیت نصب مکنده، داشتن لیزر برای مسیر برش، دیمر و قفل کن کلید نیز توجه شود.

خدمات پس از فروش عمود بر

در هنگام خرید باید به خدمات پس از فروش دستگاه دقت کنید. یعنی اگر دستگاه شما خراب شود، قطعات آن به راحتی پیدا می شود یا خیر. در صورتی که از برندهای معروف این دستگاه را خریداری کنید، قطعات یدکی آن به راحتی قابل تهیه است.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که اگر دستگاهی با برندی غیرشناخته شده خریداری کنید، دستگاه شما عملاً به صورت یکبار مصرف است و اگر قطعات آن خراب شوند، باید آن را به طور کامل کنار بگذارید و دستگاه جدیدی تهیه کنید. با خرید دستگاهی باکیفیت و از برندی معتبر، این محصول برای شما سال ها عمر می کند و در وقت و هزینه تان نیز صرفه جویی می شود.

کیفیت و لرزش دستگاه

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب دستگاه و بررسی کیفیت ساخت آن، لرزش کم دستگاه است. هرچه لرزش دستگاه کمتر باشد، صدای آن نیز کمتر خواهد بود. صدای کم دستگاه موجب تمرکز بیشتر برای شما می شود.

صفحه اره چکشی

در خرید اره عمودبر، نوع صفحه آن نیز مهم است. در بعضی از صفحه ها از ورق فلزی استفاده شده است. به دلیل حرکت رفت و برگشتی تیغه به سمت صفحه، به مرور زمان صفحه کج یا شکسته می شود. پس باید مطمئن شوید که صفحه دستگاهتان مقاوم است و می تواند فشار ناشی از برش را تحمل کند.

ظاهر دستگاه اره چکشی

مشخصات ظاهری نیز برای خرید این دستگاه بسیار مهم است. ظاهر دستگاه می تواند در سهولت برش و سهولت در استفاده از دستگاه تأثیرگذار باشد. بنابراین در هنگام خرید به وزن دستگاه و خوش دست بودن آن نیز توجه کنید.

راهنمای خرید اره عمود بر
راهنمای خرید اره عمود بر

بیشتر بخوانید: اره برقی و انواع آن، معرفی کامل اره الکتریکی و روش کار با آن


برای خرید اره عمود بر دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  1. ظاهر دستگاه: ظاهر دستگاه را بررسی کنید تا بدنه آن دچار شکستگی نباشد. توجه کنید که در هنگام روشن بودن دستگاه، از محل خروج هوا قسمت ذغال و کلکتور بررسی شود که دارای جرقه زیادی نباشد. داشتن جرقه زیاد به این معنی است که محل قرارگیری ذغال ها لق است، ذغال زود به زود تمام می شود و کلکتور دستگاه نیز خورده می شود.
  2. صفحه و تیغه دستگاه: دقت کنید که صفحه دستگاه دارای ترک، شکستگی و یا خمیدگی نباشد و شفت نگهدارنده تیغه نیز در جای خود دچار لقی نباشد. همچنین تیغه به درستی داخل نگهدارنده قرار بگیرد و در حین کار خارج نشود. به حرکت تیغه نیز توجه کنید که به نرمی انجام شود.
  3. بررسی سایر قطعات: سیم دستگاه دچار پارگی و وصله نباشد و دیمر دستگاه نیز به درستی تغییر سرعت را انجام دهد.

بهترین مارک اره عمود بر

برندهایی مانند دیوالت، بوش و ماکیتا دارای قدرت کمتر و وزن کمتری نسبت به برندهای رونیکس و توسن هستند ولی می توانند با آن ها رقابت کنند. تمام این برندها باکیفیت هستند و طول عمر زیادی نیز دارند. اما توجه داشته باشید که قیمت این برندها چندین برابر برندهای معمولی است.

مهم تر از نوع برند انتخابی شما، نحوه عملکرد و کارکرد دستگاه است که روی طول عمر آن اثر بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، یک دستگاه چینی در کار خانگی ممکن است یک عمر مورد استفاده قرار بگیرد ولی یک دستگاه قوی از برندهایی که نام برده شد، امکان دارد پس از 5 سال کارکردن مدام و سخت در یک کارگاه مستهلک شود.

اره عمودبر ماکیتا

شرکت ماکیتا از برترین و بهترین شرکت های تولیدکننده ابزار در سطح جهان به شمار می رود. این شرکت در سال 1918 در شهر آیچی ژاپن فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در سال 1958 اولین ابزار برقی خود را تحت عنوان رنده برقی به بازار عرضه کرد.

شرکت ماکیتا رفته رفته دریل و اره های برقی را به جمع ابزارآلات خود اضافه کرد و توانست جایگاه خود را در بین تولیدکنندگان ابزار تثبیت کند. هم چنین این شرکت در سال 2002، خط تولید مک تک (Maktec) را جهت استفاده کشورهای آسیایی و کشور های دیگر راه اندازی کرد تا آن ها نیز بتوانند به راحتی از محصولات ماکیتا استفاده کنند.

از محبوب ترین اره های عمود بر ماکیتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اره عمودبر ماکیتا مدل 4329
  • اره عمودبر ماکیتا مدل 4304
  • اره عمودبر ماکیتا مدل 4350CT
  • اره عمودبر ماکیتا مدل 4350
  • اره عمودبر ماکیتا مدل 4323
  • اره عمودبر شارژی ماکیتا مدل JV100DWE
اره عمودبر ماکیتا
اره عمودبر ماکیتا

اره عمودبر بوش

شرکت بوش از قدیمی ترین تولیدکنندگان ابزارآلات در صنعت ابزار به شمار می رود. این شرکت از سال 1886 فعالیت خود را در بازار آغاز کرد. این شرکت در سال 1932 اولین دریل برقی خود را تولید کرد و در سال 1946 موفق به تولید اولین اره عمودبر خود شد.

برند بوش علاوه بر تولید ابزار به تولید لوازم خانگی و محصولات دیگر نیز می پردازد و بیش از 92% سود حاصل از فعالیت های خود را به خیریه می دهد. از محبوب ترین اره های عمود بر این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اره عمودبر بوش مدل GST 700
  • اره عمودبر بوش مدل GST 135
  • اره عمودبر بوش مدل GST 8000
  • اره عمودبر بوش مدل GST 65 be
  • اره عمودبر بوش مدل  PST 900 PEL
  • اره عمودبر بوش مدل GST 90 BE
اره عمودبر بوش
اره عمود بربوش

بیشتر بخوانید: معرفی برند بوش Bosch


اره عمودبر دیوالت

دیوالت از پرقدرت ترین، برترین و محبوب ترین شرکت های تولیدکننده ابزارآلات است که توسط ریموند ای دیوالت در سال 1924 تأسیس شد و شروع به کار کرد. برند دیوالت در زمان کارکرد خود دچار فراز و نشیب های مدیریتی بسیاری شده است و اکنون جزو زیرمجموعه های شرکت بلک اند دکر به شمار می رود.

تولید محصولات ابزارآلات دیوالت در سال 2002 از آمریکا به کشورهایی نظیر چین، مکزیک، ژاپن، برزیل، انگلیس، ایتالیا، کره و … منتقل شد. اما این شرکت در سال 2013 اعلام کرد که خط تولید بعضی از محصولات خود را از کشورهای ذکرشده به آمریکا انتقال داده است. محصولاتی که در خود ایالت متحده تولید می شوند، دارای نام تجاری Built in the USA with global materials هستند.

از محبوب ترین و بهترین اره عمودبرهای شرکت دیوالت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اره عمودبر دیوالت مدل dw331k
  • اره عمودبر دیوالت مدل dw349
  • اره عمودبر دیوالت مدل 7002
اره عمودبر دیوالت
اره عمودبر دیوالت

اره عمودبر رونیکس

رونیکس یکی از برندهای پیشرو در زمینه تولید ابزارآلات است. این شرکت در طی سالیان اخیر محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کرده و توانسته جایگاه خود را در بین مشتریان در بازار تثبیت نماید.

شرکت رونیکس بیش از 500 نماینده در بیش از 11 کشور جهان دارد و محصولات خود را تحت نظارت مهندسین و متخصصین ماهر و زبده تولید می کند. از محبوب ترین و برترین اره های عمود بر رونیکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اره عمودبر رونیکس 4120
  • اره عمودبر رونیکس 4150
  • اره عمودبر رونیکس 4110
  • اره عمودبر رونیکس 4165
  • اره عمودبر رونیکس 4155
  • اره عمودبر رونیکس 8801
اره عمودبر رونیکس
اره عمودبر رونیکس

اره عمودبر آاگ

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر و قدیمی ابزار شرکت آاگ است. این برند در سال 1883 در شهر برلین تأسیس شد. این شرکت علاوه بر تولید ابزارآلات خدمات زیادی انجام می دهد که از مهم ترین آن ها می توان به تولید لوازم خانگی، اختراع خط، تولید قطعات یدکی هواپیما و بسیاری از خدمات و تولیدات دیگر اشاره کرد.

از محبوب ترین و برترین اره های عمودبر آاگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اره عمودبر آاگ مدل step 100
  • اره عمودبر آاگ مدل step 80
  • اره عمودبر آاگ مدل js500e
  • اره عمودبر آاگ مدل step 1200 bx
اره عمودبر آاگ
اره عمودبر آاگ

برندهای اره عمود بر موجود در بازار ایران

اره عمودبر دارای برندهای گوناگونی در بازار است که از معروف ترین آن ها می توان به اره عمود بر wido، اره عمود بر گرتیک، دیوالت، ماکیتا، متابو و بوش اشاره کرد که از نظر کیفیت جزو بهترین ها هستند.

در درجه دوم می توان برندهایی مانند رونیکس، توسن و محک را نام برد که از لحاظ قدرت می توانند با برندهای بالا رقابت کنند ولی از لحاظ کیفیت و ساخت، در درجه های پایین تری قرار می گیرند.

برندهای دیوالت، ماکیتا، بوش و متابو دارای کیفیت ساخت، سهولت کار با دستگاه، سابقه زیاد و همچنین قیمت بالاتری نسبت به برندهایی مانند رونیکس، توسن، محک و کرون هستند.

اره عمود بر
اره عمود بر

سخن آخر

همانطور که در راهنمای خرید اره عمود بر مشاهده کردید، زمانی که تصمیم به خرید یک اره عمود بر می گیرید، باید بسیار دقت داشته باشید. این دستگاه بسیار ارزشمند است و انتخاب درست آن، در کیفیت و سرعت کار شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

خریداران می توانند پس از خواندن این راهنما، برای اطلاع از قیمت اره عمودبر و یا آشنایی با نحوه خرید اره عمودبر به سایت راندنو مراجعه کنند و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایند.


بیشتر بخوانید: ۵ مورد از پرکاربردترین اره های برقی