اره فارسی بر چیست؟ راهنمای خرید بهترین اره فارسی بر

اره فارسی بر چیست؟ | راهنمای خرید اره فارسی بر

راهنمای خرید اره فارسی بر به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین اره فارسی بر را برای کار و پروژه خود انتخاب کنید.

اره فارسی بر یکی از انواع اره های برقی به شمار می آید که کاربرد ویژه ای در کارگاه های چوبی، کابینت سازی و نجاری دارد. در ادامه به بحث اره فارسی بر چیست؟ راهنمای خرید بهترین اره فارسی بر پرداخته ایم.

خرید انواع اره فارسی بر
خرید انواع اره فارسی بر

آنچه در ادامه می خوانیم:

اره فارسی بر چیست؟

در راهنمای خرید اره فارسی بر باید بگوییم به طور کلی، فارسی بری نوعی برش است که کاربر می تواند زاویه برش را از 90 درجه کامل به هر زاویه دلخواه دیگر تغییر دهد. البته به دلیل رایج بودن برش 45 درجه، به برش فارسی بری، برش 45 درجه نیز گفته می شود. برای خرید اره فارسی بر همین حالا اقدام نمایید.

کاربر به وسیله فارسی بر می تواند برش اریب، افقی، عمودی، فارسی و ترکیبی از برش اریب و 45 درجه را ایجاد کند. در بعضی از قطعات، برای حکاکی لوگوی محصول نیز از این نوع اره برقی استفاده می شود.

اره فارسی بر چیست؟
اره فارسی بر چیست؟

ساختار فارسی برها

این اره برقی از یک تیغه برنده تشکیل شده است و بر روی بازوهای این تیغه میله‌ های متحرکی قرار گرفته است. بازوها و میله های فارسی‌ بر به وسیله اهرم نصب شده در زیر دستگاه، نسبت به صفحه زیر دستگاه به صورت افقی تغییر می کنند. به وسیله این اهرم، کاربر می تواند با توجه به نقاله متحرک موجود، زاویه را تغییر دهد و چوب یا اشیای دیگر را در زوایای دلخواه خود برش بزند.

این اره ها اغلب برای برش چوب استفاده می شوند اما می توان از آنها برای برش فلز و آلومینیوم نیز استفاده کرد که به آن ها اره فارسی بر فلز و آلومینیوم گفته می شود.

برای مشاهده قیمت انواع اره برقی با مراجعه به سایت راندنو می توانید با نماینده اصلی در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید: اره برقی و انواع آن، معرفی کامل اره الکتریکی و روش کار با آن


انواع اره فارسی بر

در ادامه به انواع اره فارسی بر اشاره شده است:

فارسی بر دستی (ساده)

این اره به وسیله نیروی دست کار می کند و ابتدایی ترین نوع این وسیله به شمار می آید. نحوه تنظیم زاویه در این اره بسیار راحت است. گیره به کار رفته در این محصول، از لغزش قطعه کار در حین انجام برش جلوگیری می کند.

فارسی بر دستی (ساده)
فارسی بر دستی (ساده)

 فارسی بر ثابت

این نوع فارسی برها برای انجام برش با زوایای مختلف به کار می روند و از طرف چپ، برای برش های مورب خم می شوند. تیغه این نوع فارسی بر فقط در جهت بالا و پایین حرکت می کند و توانایی برش به صورت اریب را ندارد و فقط می تواند برش های عمودی، افقی و فارسی را بر روی سطح مورد نظر ایجاد کند. فارسی برهای ثابت دو نوع هستند:

  •  فارسی بر دینامی
  •  فارسی بر آرمیچری

فارسی بر دینامی

این فارسی بر دینامی به تسمه ای نیز شهرت دارد. مدل فارسی بر دینامی، دستگاه کم صدا است و قدرت برش کمتری نسبت به نوع آرمیچری دارد.

در البته لازم به ذکر است که قدرت برش به معنای قدرت و سرعت کمتر این مدل نیست، بلکه به معنای این است که کاربر برای برش با اره دینامی، باید زمان زیادتری را صبر کند تا دستگاه به میزان دور مورد نظر کاربر برسد.

فارسی بر آرمیچری

این مدل به فارسی بر ذغالی نیز شهرت دارد. این مدل به طور مستقیم و از طریق کوپلینگ به کار رفته باعث چرخش تیغه می شود. بهتر است در استفاده از این مدل کمی صبر کنیم تا موتور شتاب لازم را بگیرد.

فارسی برهای ثابت دارای خط لیزر هستند که این ویژگی باعث افزایش دقت در برش می شود.

فارسی بر آرمیچری
فارسی بر آرمیچری

 فارسی بر کشویی

این نوع اره نمونه به روزتر و جدیدتری نسبت به فارسی برهای ثابت است. فارسی بر کشویی ریل یا بازو دارد که به کمک آن می تواند به سمت جلو و عقب حرکت کند. این نوع اره برای برش عمودی، افقی، اریب، فارسی و ترکیبی مناسب است و می توان از آن برای برش قطعات بزرگ تر استفاده کرد.

فارسی بر کشویی
فارسی بر کشویی

 فارسی بر کشویی دو طرفه

فارسی برهای دو طرفه نوع دیگری از اره های فارسی بر هستند که از لحاظ ظاهری، به اره های ثابت شباهت دارند، با این تفاوت که از دو طرف چپ و راست خم می شوند و بدین ترتیب، می توان بدون تکان دادن قطعه، آن را برش داد.

 فارسی بر کشویی دو طرفه
فارسی بر کشویی دو طرفه

 فارسی بر صندوقی

این مدل اره ساختاری بسیار ساده ای دارد و اولین نوع فارسی بر به شمار می رود. ساختار این اره شبیه به یک صندوق فلزی است و به همین دلیل، با نام صندوقی نامگذاری شده است. این اره از نوع دینامی است و وزن و صدای بالایی دارد.

 فارسی بر صندوقی
فارسی بر صندوقی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اره نواری یا اره فلکه و کاربرد آن


تفاوت فارسی بر کشویی و ثابت

  • در مدل کشویی اره بر روی یک ریل قرار دارد و با حرکت رفت و برگشتی و ثابت نگه داشتن تیغه می توان آن را به جلو و عقب برد. در حالی که مدل ثابت فاقد ریل و حرکت رفت و برگشتی است و کاربر قدرت مانور کمتری دارد.
  • از فارسی بر کشویی برای برش قطعات بزرگ تر استفاده می شود در حالی که از مدل ثابت برای برش قطعات ظریف تر و و عرض برش کمتر استفاده می شود.
  • وزن نوع کشویی بیش تر از نوع ثابت است و قدرت جابجایی کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک اره عمود بر


فارسی بر چه مارکی خوبه؟

فارسی بر نیز مانند بسیاری از ابزارآلات برقی دیگر به دلیل تقاضای زیادی که دارد، توسط بسیاری از شرکت های معتبر دنیا تولید و عرضه می شود. شرکت های صنعتی زیادی در سراسر جهان به تولید این محصول می پردازند که از مهم ترین آن ها می توان به اره فارسی بر ماکیتا، محک، توسن، رونیکس، دلتا، یونیک، فمی، دیوالت، فکس، بوش، هیوندای و آاگ اشاره کرد.

چرا میگن فارسی بر؟

یکی از سؤالات متداول در بین کاربران، علت نامگذاری این محصول با نام فارسی بر است. فارسی بر در واقع برش 45 درجه قطعات و اتصال آن ها به یکدیگر است. برش فارسی بیشتر برای قرنیزکاری کف پوش استفاده می شود.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اره موتوری یا اره زنجیری


نکات مهم در خرید اره فارسی بر

در راهنمای خرید اره فارسی بر لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

توان و قدرت موتور

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید این محصول، توان و قدرت موتور است. هر چه توان و قدرت موتور بیش تر باشد، می توان از آن برای کارهای سنگین تر استفاده کرد.

لازم به ذکر است هر چه توان دستگاه بیش تر باشد، وزن آن نیز تا حدودی بیش تر است. به همین علت باید توجه داشت دستگاه را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. همان طور که در قسمت بالا گفته شد، موتور اره های فارسی بر به دو نوع دینامی و ذغالی تقسیم می شوند که باید به آن توجه داشت.

نوع دستگاه

همان طور که گفته شد، اره فارسی بر انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربرد مختلفی دارد و باید آن را متناسب با کار خود انتخاب کنید.

دیمر یا کنترل سرعت دستگاه

دیمر یا کنترل سرعت به کاربر این امکان را می دهد تا سرعت تیغه دستگاه را کنترل کند و تسلط بیشتری بر روی دستگاه داشته باشد. بهتر است دستگاهی که خریداری می کنید دارای این قابلیت باشد.

منبع تغذیه

اره فارسی بر  می تواند دستی، برقی یا شارژی باشد. اره فارسی بر برقی به کمک نیروی برق کار می کند و از قدرت بیش تری برخوردار است. این اره فارسی بر شارژی به کمک باتری کار می کند و به کاربر امکان استفاده در محیط هایی که دسترسی به برق وجود ندارد را فراهم می سازد.

وزن و ابعاد دستگاه

وزن و ابعاد دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. وزن دستگاه ارتباط زیادی به قدرت و توان دستگاه دارد. وزن و ابعاد دستگاه باید متناسب با محیط کار باشد و قابلیت جابجایی راحتی داشته باشد.

دقت برش

دقت برش از اهمیت بالایی در خرید اره فارسی بر برخوردار است. دقت برش تأثیر زیادی در ظاهر دستگاه دارد و باید برای این کار، تیغه دستگاه بدون هیچ لغزشی از روی ریل، قطعه را برش بزند.

سایر نکات

  • پاندولی بودن یا ریلی بودن دستگاه
  • شرکت تولیدکننده اره فارسی بر
  • لیزر جهت افزایش دقت
  • طراحی استاندارد و ارگونومیک دسته
  • تیغه دستگاه را حتماً چک کنیم و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نماییم.
  • طول و عمق برش
  • گونیا
  • کیسه جهت جمع آوری دستگاه
راهنمای خرید اره فارسی بر
راهنمای خرید اره فارسی بر

بهترین فارسی بر

پس از آنکه با راهنمای خرید اره فارسی بر آشنا شدیم، باید بگوییم در حال حاضر به دلیل کاربرد زیاد اره فارسی بر نجاری در صنعت و نجاری، برندهای زیادی به تولید این محصول می پردازند. از مهم ترین و برترین شرکت های تولیدکننده این کالا می توان به اره فارسی بر رونیکس، ماکیتا، متابو، رادیال، گریتک، محک، توسن، هیوندای، داور و … اشاره کرد.

کاربران می تواند در صورت استفاده از فارسی برهای شرکت های مختلف، سؤالات و تجربیات خود را جهت آگاهی کاربران دیگر در زیر این مقاله به اشتراک بگذارند.


بیشتر بخوانید: اره آتشی چیست و چه کاربردی دارد؟


قیمت اره فارسی بر

قیمت این اره با توجه به نوع آن متفاوت است. عمومآً فارسی برهای دو طرفه، قیمت بیش تری نسبت به نوع کشویی و ثابت دارند. شرکت تولیدکننده دستگاه نیز تأثیر زیادی در قیمت آن دارد.

توان و قدرت دستگاه و مشخصات جانبی دیگر نیز، از عوامل تأثیرگذار در قیمت دستگاه به شمار می آیند. کاربران می توانند در صورت استفاده از اره های مختلف، نظرات خود را ثبت کنند و برای خرید، به راندنو مراجعه نمایند.

ابزار فروشی آنلاین

سایت راندنو یک مرجع مناسب برای ارتباط فروشندگان و خریداران با یکدیگر است. در این سایت کاربران با مشاهده کالا و قیمت آن می توانند به صورت آنلاین با نمایندگان محصولات ابزار یراق در ارتباط باشند. از طرفی صدها فروشگاه ابزار فروشی در سایت راندنو ثبت نام می کنند و کالاهای خود را قیمت گذاری می نمایند.