راهنمای خرید متر لیزری

راهنمای خرید متر لیزری

راهنمای خرید متر لیزری کمک می کند بهترین دستگاه را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. متر لیزری وسیله ای ساده، سبک و کوچک است که قادر به اندازه گیری طول، حجم، سطح، توان، برخی از محاسبات فیثاغورث و … است. این دستگاه از طریق باریکه نور متمرکز و کنترل شده که لیزر نام دارد کار می کند.

خرید انواع متر لیزری
خرید انواع متر لیزری

این وسیله لیزر را به سطح یا جسم می تاباند و با انعکاس آن عمل اندازه گیری را انجام می دهد. دقت و سرعت بسیار بالا، دو مؤلفه و ویژگی بارز و مهم مترهای لیزری است.

آنچه در ادامه می خوانیم:

متر لیزری چیست؟

قبل از پرداختن به راهنمای خرید متر لیزری ابتدا بهتر است با این وسیله آشنا شوید. همان طور که گفته شد، این وسیله یکی از ابزار اندازه گیری پرکاربرد است.

این محصول به کمک زمان رفت و برگشت یک پالس لیزری به سوی هدف کار می کند که به کمک آن می توانید فاصله محل قرارگیری لیزر تا جسم را بدست آورید.

نور لیزر بسیار پایدار و دارای طول موج استاندارد و ثابت است. نور لیزر معمولاً به صورت تک موج استفاده می شود و برای اندازه گیری با دقت بسیار بالا بکار می رود. نور لیزر به دلیل آنکه دارای سرعت ثابتی است، پایایی بیشتری دارد و می تواند مسافت های طولانی را نیز به خوبی جوابگو باشد.

از آنجایی که نور لیزر دیرتر از نور سفید پراکنده می شود، استفاده از آن برای اندازه گیری بسیار مناسب است. به کمک این ابزار و نور لیزر شما به راحتی می توانید فاصله اجسام تا مسافت های دور را نیز بدست آورید.

 

متر لیزری چیست؟
متر لیزری چیست؟

بیشتر بخوانید: خرید ابزار آنلاین چگونه است؟ انواع ابزارآلات و بهترین آن ها کدامند؟


کاربرد متر لیزری

از این محصول برای انجام کارهای مختلف استفاده می شود. از مهم ترین مشاغل و کارهایی که از این دستگاه استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع نظامی
  • رشته های ورزشی مختلف
  • صنعت ساختمان سازی
  • نصب تابلو و قاب
  • معماری و مدل سازی
  • صنعت فولاد
کاربرد متر لیزری
کاربرد متر لیزری

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع متر و کاربرد آنها


مزایای استفاده از متر لیزری

در این بخش از مقاله راهنمای خرید متر لیزری شما با مزایای مختلف استفاده از این محصول آشنا خواهید شد. مترهای لیزری به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند، به شما این امکان را می دهند تا بتوانید به آسانی و در هر محیطی اجسام مختلف را متر کنید. استفاده از این وسیله باعث افزایش سرعت و دقت در کار می شود.

مترهای لیزری سبک هستند و استفاده طولانی مدت از آنها شما را خسته نمی کند. همچنین یک متر لیزری معمولی می تواند تا 250 متر را به راحتی اندازه گیری کند. این وسیله در کارهای نیمه صنعتی و کارگاهی نیز بسیار مناسب است. به طور خلاصه مزایای متر لیزری عبارتند از:

  • استفاده از متر لیزری بسیار آسان است.
  • امکان استفاده از آن در فاصله های طولانی و اندازه گیری فاصله تا سقف وجود دارد.
  • برای محیط های کوچک که تنها یک نفر در آن کار می کند، مناسب است.
  • متر لیزری سبک تر است و سرعت بالایی در اندازه گیری دارد.
  • دقت اندازه گیری با این ابزار بسیار بالا است.
  • کیفیت و راندمان کار با این دستگاه بالاتر است.
مزایای استفاده از متر لیزری
مزایای استفاده از متر لیزری

نحوه استفاده از متر لیزری

برای اینکه بتوانید از متر لیزری استفاده کنید، کافی است دو نقطه را در نظر بگیرید. سپس با روشن کردن لیزر، برای اندازه گیری دقیق، نور لیزر را به نقطه A بتابانید. در ادامه با زدن دکمه ثبت و حرکت دادن لیزر به نقطه B، بدون نیاز به دخالت فرد دیگر، فاصله دو جسم را اندازه گیری کنید.

فقط توجه داشته باشید که در هنگام استفاده، تلرانس 1 یا 2 میلی متری را نیز در نظر داشته باشید. چرا که حباب های هوا یا اجسامی که می توانند تغییراتی در شکست نور ایجاد کنند، می توانند تاحدودی در هنگام اندازه گیری فاصله ها مشکل ساز باشند.

نحوه استفاده از متر لیزری
نحوه استفاده از متر لیزری

نکات مهم در خرید متر لیزری

در این بخش از مقاله راهنمای خرید متر لیزری به بررسی ویژگی های مهم یک متر لیزری که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید، می پردازیم:

برد یا دامنه اندازه گیری

برد یا دامنه اندازه گیری متر لیزری یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید به آن توجه کنید. هر متر بسته به قیمت و مدلی که دارد، دارای یک دامنه اندازه گیری بین 0.5 تا 250 متر است.

این موضوع به شما این امکان را می دهد تا اجسامی در فواصل دورتر را بررسی کنید. همچنین در کنار این عدد یک مقدار به نام تلرانس نیز وجود دارد که با یک عدد مثبت یا منفی نشان داده می شود و به معنای احتمال خطا است.

محاسبات پیچیده

برخی از مترهای لیزری دارای ویژگی هایی همچون محاسبه مقادیر فیثاغورث، بررسی حجم یک جسم و تبدیل واحد است. این محاسبات برای کارهای مختلف می تواند مناسب باشد. همچنین وجود این ویژگی ها قیمت متر لیزری را چندین برابر می کند.

بدنه

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه داشت، مقاومت بدنه متر است. برخی از این محصولات کیفیت فوق العاده ای دارند و برای انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل مترها در برابر فشار، ضربه و حتی گرما نیز مقاومت بسیار خوبی دارند.

دقت متر لیزری

دقت متر لیزری یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در راهنمای خرید متر لیزری به آن توجه داشته باشید. دقت یک عدد است که با علامت مثبت و منفی مشخص می شود. این عدد خطای اندازه گیری متر را نشان می دهد. این عدد هرچه کمتر باشد، دقت متر بیشتر است.

مقاومت در برابر آب

یکی دیگر از پارامترهای مهم در خرید این محصول، مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است. اگر شما در مناطقی که در آنجا بارندگی و رطوبت زیاد است زندگی می کنید، این یک موضوع مهم به شمار می رود.

 ذخیره اطلاعات

در تمامی محاسبات و اندازه گیری ها با وسایل مختلف، امکان از دست رفتن و یا فراموش کردن اطلاعات وجود دارد. بعضی از مترهای لیزری این امکان را دارند که اندازه های ثبت شده را داخل خود ذخیره کنند. مقدار ذخیره کردن اطلاعات در مدل هایی که این ویژگی را دارند، با یکدیگر متفاوت است. این ویژگی در فعالیت های ساختمانی که در آن ها تعداد محاسبات زیاد است، کارایی دارد.

قابلیت اتصال به تلفن همراه

در نمونه های جدیدتر متر لیزری، امکان اتصال به تلفن همراه از طریق اپلیکیشن های مختلف وجود دارد. به کمک این قابلیت می توان اطلاعات و محاسبات مختلف را از طریق متر خروجی گرفت.

باتری

تمامی این دستگاه ها با باتری های مختلف کار می کنند. برخی از مترهای لیزری دارای باتری های قابل تعویض مثل باتری قلمی و نیم قلمی هستند. برخی دیگر از این دستگاه ها دارای باتری های قابل شارژ هستند و بعد اتصال آن ها به شارژ می توان از آن ها استفاده کرد.

امکانات و قابلیت ها

  • قابلیت اندازه گیری با واحدهای اندازه گیری مختلف مثل فوت، اینچ، متر و …
  • قابلیت اندازه گیری مساحت
  • امکان اندازه گیری طول و مسافت
  • قابلیت اندازه گیری حجم
  • امکان نصب متر بر روی سه پایه
  • قابلیت اندازه گیری ارتفاع
  • محاسبه ماکزیمم و مینیمم
  • امکان محاسبه جمع و تفریق
  • مجهز به بلوتوث برای انتقال داده ها
  • کیف قابل حمل و محافظ
  • صفحه کلید ضد غبار
  • باتری اضافه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
راهنمای خرید متر لیزری
راهنمای خرید متر لیزری

بهترین برند متر لیزری

برندهای زیادی امروزه در حوزه تولید متر لیزری فعالیت می کنند. در این بخش از مقاله راهنمای خرید متر لیزری به بررسی چند برند برتر در  این حوزه می پردازیم.

متر لیزری هیوندای

اگر به دنبال یک متر ارزان قیمت با طول برد 20 تا 60 متر هستید، می توانید از هیوندا استفاده کنید. تجهیزات این شرکت بسیار باکیفیت ساخته شده اند. متر لیزری هیوندای به شما این امکان را می دهد که بتوانید از آن در هر مکانی استفاده کنید. همچنین بدنه محصولات این شرکت بسیار باکیفیت هستند. درصد خطای مترهای لیزری این برند نیز بسیار کم است.

متر لیزری هیوندا
متر لیزری هیوندا

متر لیزری لایکا

لایکا به دلیل قیمت و کاربرد آسان، به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات این حوزه شناخته می شود. لایکا یک برند محبوب و البته باکیفیت است. لایکا مترهای لیزری با طول موج 200 متر را روانه بازار کرده است. محصولات این شرکت به شما این امکان را می دهند که در کارهای صنعتی از آنها استفاده کنید.

متر لیزری لایکا
متر لیزری لایکا

متر لیزری لامویوم

اگر به دنبال یک متر لیزری با استانداردهای IP54 هستید، برند لامویوم به صورت حرفه ای در حوزه تولید مترهای لیزری مقاوم و باکیفیت فعالیت می کند. شما می توانید از این متر در کارهای صنعتی استفاده کنید. این برند کیفیت فوق العاده ای دارد و محصولات آن می توانند به کمک یک باتری نیم قلمی مدت زیادی را به خوبی کار کنند.

متر لیزری لامویوم
متر لیزری لامویوم

متر لیزری شیائومی

در بین محصولات صنعتی، برای کارهای روزمره یا استفاده در محیط خانه، شیائومی نیز به تولید متر لیزری پرداخته است. محصولات شیائومی از نظر طراحی و ظاهر بسیار متفاوت هستند. برخی از این ابزارآلات دارای صفحه لمسی هستند. محصولات این شرکت اغلب طیف 10 تا 50 متر را پشتیبانی می کنند و برای اندازه گیری در محیط های کوچک ساخته شده اند.

متر لیزری شیائومی
متر لیزری شیائومی

متر لیزری رونیکس

از بین تمام برندها، رونیکس به عنوان یک محصول آشنا و بسیار باکیفیت شناخته می شود. متر رونیکس به شما امکان استفاده از آن در کارهای صنعتی را می دهد. این برند محصولات خود را با طول موج های مختلف عرضه کرده است و از نظر خطا نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد. عمر طولانی، بدنه مقاوم و کیفیت برد و قطعات متر لیزری رونیکس بر کسی پوشیده نیست.

متر لیزری رونیکس
متر لیزری رونیکس

روش نگهداری متر لیزری

در بخش آخر شما با برخی از اصول نگهداری از متر لیزری آشنا خواهید شد. توجه داشته باشد که مترهای لیزری در برابر آب و رطوبت بسیار حساس هستند. باید در هنگام استفاده به این نکته دقت کنید و بعد از انجام کار متر را در یک محیط خشک نگهداری کنید.

سعی کنید به مرور زمان، باتری این محصول را تعویض کنید تا از سولفاته شدن و ایجاد اتصال کوتاه در برد آن جلوگیری شود. این محصول بسیار حساس است، به همین دلیل باید مراقب برد آن باشید.

بهتر است در هنگام جابجایی متر لیزری، مراقب صفحه نمایش و دکمه های آن باشید. زیرا بیشتر عملکرد این محصول به کمک دکمه ها انجام می شود و برای اینکار نیز بهتر است از یک کیف جداگانه برای حمل متر لیزری استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع متر و کاربرد آنها