راهنمای خرید چکش تخریب

راهنمای خرید چکش تخریب

راهنمای خرید چکش تخریب یا پیکور به شما کمک می کند در بین مدل های موجود، بهترین چکش تخریب را انتخاب کنید. چکش تخریب در بسیاری از کارهای ساختمانی و عمرانی قبل از ساخت و ساز، به منظور تخریب برخی از سازه های بتنی قدیمی استفاده می شود. در ادامه به بررسی این محصول و نکات مهم در هنگام خرید آن می پردازیم.

خرید انواع چکش تخریب
خرید انواع چکش تخریب

آنچه در ادامه می خوانیم:

چکش تخریب چیست؟

در بخش اول راهنمای خرید چکش تخریب به بررسی این دستگاه می پردازیم. چکش تخریب یا پیکور یکی از بزرگ ترین و قدرتمندترین ابزار برقی به شمار می رود.

پیکور به دلیل قدرت بالایی که دارد، برای سطوح غیر فلزی استفاده می شود. اغلب افراد در ایران به اشتباه این محصول را با نام هیلتی نیز می شناسند.

پیکور برای تخریب سطوحی همچون آسفالت، بتن و انواع سازه کاربرد دارد. این محصول نسبت به ابزارآلات سنتی همچون پتک، چکش و سایر موارد، عملکرد بسیار بهتری دارد. البته از این ابزار برای شکستن و تخریب سریع دیوارها و سایر قسمت ها نیز استفاده می شود.

چکش تخریب چیست؟
چکش تخریب چیست؟

بیشتر بخوانید: چکش تخریب چیست و چه کاربردی دارد؟


انواع چکش تخریب

چکش تخریب وزن های مختلفی دارد. این ابزار از 15 تا 20 کیلوگرم در بازار موجود است. به طور کلی، این ابزار به دو نوع گیریسی و روغنی تقسیم می شود. مدل های گیریسی قدرت بالاتری دارند. اما در مقابل، نوع روغنی به دلیل وجود روغن، استهلاک کمتر و قدرت بالاتری دارد.

انواع چکش تخریب
انواع چکش تخریب

نکات مهم در خرید چکش تخریب

تنوع این محصول بسیار زیاد است و هرکدام از شرکت ها براساس استانداردها و تجربه های خود در زمینه طراحی موتور، توانسته اند براساس شرایط و ویژگی های مختلف محصولات جدیدی را روانه بازار کنند.

هرکدام از محصولات برندهای مختلف دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در هنگام خرید یک چکش تخریب باید ویژگی های زیادی از این محصول را در نظر داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکات می توانید یک محصول مناسب و برابر با بالاترین کیفیت های روز دنیا را خریداری کنید.

شرکت تولیدکننده

شرکت های زیادی امروزه در حوزه ساخت و تولید انواع چکش تخریب فعالیت می کنند. اولین و مهم ترین نکته در راهنمای خرید چکش تخریب که لازم است به آن توجه کنید، نوع و برند محصول است. از محبوب ترین و بهترین شرکت های تولیدکننده این محصول می توان به چکش تخریب هیلتی، هیوندای، ادون، رونیکس، پوکا، ماکیتا و دیوالت اشاره کرد.

قدرت تخریب و ابعاد

چکش هایی که معمولاً قدرت زیادی دارند، از وزن و ابعاد بیشتری برخوردار هستند. قدرت دستگاه برحسب وات سنجیده می شود. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، می توان از آن برای انجام کارهای سنگین تر استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که توان دستگاه ارتباطی مستقیم با قیمت و وزن دستگاه دارد. هرچه توان بالاتر باشد، قیمت و وزن دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.

راهنمای خرید چکش تخریب
راهنمای خرید چکش تخریب

سیستم ضد لرزش

به دلیل برخورد پیاپی و سریع چکش به زمین، این ضربات به صورت لرزش به سمت دسته برمی گردند. این موضوع سبب آسیب رسیدن یا خستگی دست شما می شود. به همین دلیل بسیاری از شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، به کمک روش های گوناگون به دنبال راهی برای کاهش لرزش ها و کنترل بهتر تجهیزات هستند.

نوع قلم گیر

نوع کارگیر در چکش های تخریب متفاوت است. این کارگیرها عبارتند از:

  • کارگیر چهارشیار
  • کارگیر پنج شیار
  • کارگیر شش شیار یا شش ضلعی

نوع قلم پیکور باید با نوع کاگیر دستگاه تناسب داشته باشد. به همین دلیل اگر قبل از خرید پیکور مته یا قلمی خریداری کردید، به نوع کارگیر نیز توجه کنید.

منبع تغذیه

پیکورها می توانند برقی، بادی و یا شارژی باشند. نوع برقی و بادی از قدرت بیشتری برخوردار است. نوع شارژی نیز در مواقعی که دسترسی به منبع برق و کمپرسور باد وجود ندارد، بسیار پرکاربرد است.

تفاوت بتن کن و چکش تخریب

از نظر ظاهری و ساختاری، بتن کن ها تفاوت بسیار زیادی با چکش تخریب ندارند. قابلیت هایی در بتن کن وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از آن در کارهای مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال، حالت هایی همچون حرکت چرخشی باعث می شود شما از بتن کن بتوانید در موارد خاص به عنوان یک دریل قوی نیز استفاده کنید. به عنوان مثالی دیگر، حالت های چکشی به شما کمک می کنند تا با بتوانید با ایجاد ضربات مداوم، با سرعت بیشتری بتن را بشکنید.

چکش تخریب وزن بیشتری نسبت به بتن کن ها دارد. اما تفاوت اصلی بتن کن و پیکور در کاربرد آن هاست. از پیکور برای تخریب مواد سخت مانند آسفالت و سنگ استفاده می شود. در حالی که از بتن کن برای تخریب سطوحی مانند بتن و سیمان استفاده می شود.

تفاوت بتن کن و چکش تخریب
تفاوت بتن کن و چکش تخریب

بیشتر بخوانید: تفاوت بتن کن و چکش تخریب


نحوه استفاده از چکش تخریب

در ادامه مقاله راهنمای خرید چکش تخریب به روش استفاده از این دستگاه و موارد ایمنی مربوط به آن خواهیم پرداخت. به طور کلی بسیاری از افراد تصور می کنند که استفاده از چکش یا بتن کن کار بسیار ساده ای است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که موارد خاص و جزئی نیز وجود دارد که تنها یک اپراتور ماهر از آنها آگاه است.

در هنگام کار با یک دستگاه چکش تخریب، شما باید این نکته را درنظر داشته باشید که درست گرفتن و ایجاد فشار مناسب به دسته باعث می شود تا شما از آسیب دیدن در امان باشید.

در کنار این موارد، در هنگام استفاده از چکش تخریب شما باید از لوازم ایمنی برای این کار استفاده کنید و جهت جلوگیری از سر خوردن دسته آن، از دستکش ضد ارتعاش استفاده نمایید.

برای کار با پیکور با ایجاد کردن یک فشار مناسب، مانع سر خوردن سر مته از روی بتن شوید. همچنین اپراتورهای حرفه ای به خوبی می دانند که استفاده از این وسیله باید به صورت مورب باشد تا عمل تخریب به خوبی انجام شود. در صورتی که به صورت مستقیم به دیوار یا زمین فشار وارد کنید، فقط یک حفره درون آن ایجاد می شود.

نحوه استفاده از چکش تخریب
نحوه استفاده از چکش تخریب

بهترین مارک چکش تخریب

در آخرین بخش از راهنمای خرید چکش تخریب به معرفی بهترین و محبوب ترین برندهای این حوزه می پردازیم. چکش های تخریب به دلیل وجود تنوع بسیار زیاد، در مدل های مختلفی روانه بازار شده اند که شما براساس بودجه و کاری که می خواهید انجام دهید، باید یک محصول مناسب را خریداری نمایید.

چکش تخریب هیلتی

برند هیلتی یکی از بهترین مارک های موجود در بازار است. هیلتی اولین شرکتی است که در این حوزه ابزارآلات خود را تولید می کند. این محصولات ویژگی های فوق العاده ای دارند و برای استفاده در محیط های گوناگون ساخته شده اند. کیفیت قطعات و بدنه پیکور هیلتی بسیار فوق العاده است و برای استفاده های طولانی مدت ساخته شده است.

تمام محصولات هیلتی در حوزه تخریب بسیار عالی هستند و یک سر و گردن از شرکت های دیگر بهتر عمل می کنند.

چکش تخریب هیلتی
چکش تخریب هیلتی

چکش تخریب رونیکس

رونیکس یکی از برندهایی است که به دلیل قیمت و کیفیت مناسب در ایران بسیار محبوب شده است. این شرکت محصولات خود را در ابعاد و اندازه های مختلفی مانند چکش تخریب 16 کیلویی رونیکس طراحی کرده است. محصولات رونیکس کیفیت فوق العاده ای دارند و می توانند در پروژه های ساختمانی به خوبی جوابگوی کار شما باشند.

چکش تخریب رونیکس
چکش تخریب رونیکس

چکش تخریب هیوندای

شرکت هیوندای به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز تولید موتورهای برقی در جهان به شمار می رود. هیوندا در زمینه ساخت لوازم صنعتی نیز فعالیت گسترده ای دارد. محصولات این شرکت کمی گرانقیمت هستند، اما به دلیل وجود موتورهای اختصاصی از قدرت بسیار زیادی برخوردارند.

چکش تخریب هیوندای
چکش تخریب هیوندای

چکش تخریب ماکیتا

ماکیتا یک برند ژاپنی در حوزه تولید ابزارآلات است. این شرکت یکی از 5 برند برتر در زمینه تولید ابزارآلات مختلف است. پیکور ماکیتا دارای موتور قدرتمند است و می توان از آن برای انجام کارهای سنگین استفاده کرد.

چکش تخریب ماکیتا
چکش تخریب ماکیتا

کاربران می توانند سؤالات و نظرات خود را در رابطه با مقاله راهنمای خرید چکش تخریب در زیر این مقاله درج نمایند.