روش های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی

روش های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی

تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی بسیار ساده است. تنها با توجه به چند نکته ساده، می توانید بهترین کفش ایمنی را انتخاب نمایید. بسیاری از افراد در هنگام خرید کفش ایمنی به استاندارهای آن توجه می کنند. انتخاب آنها کفشی است که در تولید آن، استانداردهای ایمنی رعایت شده باشد. مشخصه های زیادی هستند که با توجه به آنها می توانید کفش ایمنی اصل را از نمونه های فیک یا تقلبی تشخیص دهید.

خرید انواع کفش ایمنی
خرید انواع کفش ایمنی

اسنفاده از کفش کار در محیط های صنعتی و مشاغلی که افراد در معرض خطر قرار دارند، ضروری است. این ابزار ایمنی از آسیب به پاهای افراد در برابر خطراتی همچون شوک الکتریکی، برخورد با وسایل سنگین، تماس با اجسام تیز و برنده و مواردی از این قبیل، جلوگیری می کند.

کفش های ایمنی از برخی مشخصه ها برخوردار هستند. به همین دلیل با توجه به این مشخصه ها می توانید کفش کار استاندارد مورد نظر را خریداری نمایید. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با نحوه تشخیص کفش کار تقلبی و اصلی بپردازیم. پس تا انتهای مطلب تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

بررسی کفش در سایت رسمی

در اولین بخش تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی به اهمیت بررسی کفش در سایت رسمی آن می پردازیم.احتمالاً می دانید که مشخصات و عکس تمامی مدل های کفش های ایمنی در سایت رسمی شرکت تولیدکننده آن وجود دارد. بنابراین به کمک مدل کفش، می توانید به سایت تولیدکننده مراجعه کنید و ویژگی های کفش مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی کفش در سایت رسمی
بررسی کفش در سایت رسمی

بیشتر بخوانید: چگونه کفش ایمنی مناسب را انتخاب کنیم؟


بررسی جعبه کفش

تمامی کفش های اصل و برند، در جعبه های مستحکم و با کیفیت بسته بندی می شوند. همچنین بر روی جعبه کفش ها، مشخصات تولیدکننده و لوگوی آن درج شده است. به طور کلی بر روی جعبه، مشخصات کمپانی و لوگوی شرکت درج می شود. همچنین با توجه به اطلاعات درج شده بر روی جعبه، می توانید کد کفش، مدل کفش، تصویر ظاهری کفش، سایز و رنگ آن را نیز مشاهده نمایید.

توجه به برچسب مشخصات روی جعبه

یکی دیگر از راه های تشخیص کفش اصلی از تقلبی دقت به برچسب روی جعبه است. در این مرحله باید به تطابق شماره سریال روی جعبه با شماره سریال کفش توجه نمایید. همچنین توجه به چاب مناسب برچسب و رعایت حد فاصل در چاپ آن، اهمیت زیادی دارد. شما با اسکن بارکد محصول می توانید مشخصات دقیق آن را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است در صورت عدم تطابق برچسب با اسکن مورد نظر، محصول انتخابی شما فیک و تقلبی است.


بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی


توجه به مارک کفش ایمنی

یکی دیگر از روش های تشخیص کفش کار  ایمنی اصلی از تقلبی توجه به نام شرکت تولیدکننده بر روی کفش است. معمولاً شرکت های تولیدکننده نام برند خود را  بر روی کفش حک می کنند. هنگام خرید کفش ایمنی باید از لوگوی اصلی شناخت کامل داشته باشید و اصل بودن آن را تشخیص دهید. زیرا افراد متقلب می توانند از نام برندهای معتبر بر روی محصولات خود استفاده کنند.

تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی
تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی

توجه به کیفیت دوخت کفش و سوراخ بندها

از دیگر موارد مهم در تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی آن، توجه به کیفیت دوخت محصول است. نوع دوخت کفش های برندهای شناخته شده، بدون هیچگونه برآمدگی و به صورت یکنواخت است. به انتهای دوخت ها نیز توجه نمایید که ظرافت داشته باشد و به خوبی بسته شده باشند. توجه نمایید وجود هرگونه ناهمواری در دوخت، نشانه تقلبی بودن کفش است.

به سوراخ های روی کفش و بندهای داخل آن توجه نمایید. باید به خوبی دقت داشته باشید بندها داخل سوراخ قرار گرفته باشند. همچنین پرس شدن سوراخ ها باید به طور یکنواخت و با ظرافت بالا انجام شده باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین برند کفش ایمنی


قیمت کفش ایمنی

همانطور که می دانید، برندهای داخلی و خارجی متعددی در ایران و خارج ایران وجود دارند که به تولید انواع این تجهیزات ایمنی پرداخته اند. به همین دلیل یکی از مهم ترین مواردی که در تشخیص کفش های کار اصل و تقلبی تأثیرگذار است، قیمت آن است. محصولات برندهای معتبر خارجی، به دلیل تولید در خارج از ایران، قیمت بیشتری دارند که بر حسب نرخ دلار روز محاسبه می شوند.

حتی کفش ایمنی استوک آنها نیز قیمت بیشتری نسبت به نمونه های فیک دارد. توجه داشته باشید تولیدکننندگان تجهیزات فیک، از مواد نا مرغوبی در ساخت محصولات خود استفاده می کنند. به همین دلیل محصولات خود را با نام برند اصلی با پایین ترین قیمت ممکن به فروش می رسانند.

قیمت کفش ایمنی
قیمت کفش ایمنی

بیشتر بخوانید: مراحل تولید کفش ایمنی | ساخت کفش کار چگونه است؟


امیدواریم که مقاله تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به نکات مهم در هنگام خرید کفش کار اصل و تشخیص آنها از ابزار تقلبی پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت کفش ایمنی اصلی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این تجهیزات ایمنی را برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.