اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی

اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی

اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی به چند مشخصه کلی بستگی دارد. انتخاب کفش ایمنی نامناسب باعث می شود علاوه بر پرداخت هزینه های سنگین، استفاده از آن برای شما دشوار شود. حتی در برخی از موارد، علاوه برمحافظت از پاهای شما موجب آسیب به آنها می شود. یک کفش ایمنی مناسب باید به گونه ای باشد که از پاها در برابر حوادث احتمالی در محل کار، مراقبت کند.

خرید انواع کفش ایمنی
خرید انواع کفش ایمنی

کفش های ایمنی باتوجه به کاربردهایی که دارند، در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. از این رو انتخاب کفش ایمنی مناسب اهمیت زیادی دارد. توجه نمایید که بدون در نظر گرفتن شرایط شغلی، سلامتی خود را در معرض خطر قرار می دهید. در این مقاله قصد داریم به 4 اشتباه رایج در خرید کفش ایمنی بپردازیم. پس تا انتهای مطلب اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از قیمت کفش ایمنی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار ایمنی را مشاهده نمایید. همچنین اگر قصد خرید کفش کار را دارید، می توانید به صورت مستقیم با فروشندگان این تجهیزات در ارتباط باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

عدم توجه به شرایط محیط کار

یکی از اصلی ترین و مهم ترین اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی در نظر نگرفتن شرایط شغلی است. هر فرد باید متناسب با نوع فعالیت و شرایط محیطی محل کار خود، به خرید کفش ایمنی اقدام کند. توجه نمایید که کفش های ایمنی باتوجه به شرایط شغلی شما در انواع مختلفی تولید می شوند. کفش ایمنی با سرپنجه فولادی یکی از پرمصرف ترین انواع این ابزار ایمنی است.

این محصول مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و مناسب افرادی که فعالیت های سنگین انجام می دهند. نوع دیگری از این محصول به نام کفش کار ضد آب وجود دارد که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. استفاده از این کفش مناسب کسانی است که در محیطی خارجی یا بیرون از محوطه کار می کنند. بنابراین هنگام خرید و تهیه این محصول ایمنی باید شرایط محیط کار خود را در نظر داشته باشید.

عدم توجه به شرایط محیط کار
عدم توجه به شرایط محیط کار

بیشتر بخوانید: کفش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


خرید سایز اشتباه

یکی از اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی عدم توجه به سایز کفش است. هنگامی که برای خرید کفش کار اقدام کرده اید، نباید عجولانه تصمیم گیری کنید. بهتر است کفش را بپوشید و چند دقیقه آنها را در پای خود نگه دارید. پس از بررسی های لازم مقداری در فروشگاه با آن قدم بزنید و مطمئن شوید که استفاده از آنها راحت است.

توجه نمایید کفش منتخب شده نباید بزرگتر و یا کوچکتر از پاهای شما باشد. کفش هایی که با سایز پای شما تناسب ندارند، موجب اذیت پاهای شما می شوند. همچنین با انتخاب کفش نامناسب، میزان ایجاد خطر در محیط کار شما افزایش می یابد. کفش بزرگتر از اندازه پا، امکان زمین خوردن شما را افزایش می دهد.

همچنین کفش های کوچکتر از سایز پای افراد، موجب ناراحتی پاهای شما می شود و باعث می شود تسلط کافی بر فعالیت مورد نظر نداشته باشید.

خرید سایز اشتباه
خرید سایز اشتباه

بیشتر بخوانید: بهترین برند کفش ایمنی


توجه به ظاهر کفش نسبت به راحتی آن

بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن کاربرد و کیفیت کفش، تنها به ظاهر آن اهمیت می دهند. از مورد، از دیگر اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی محسوب می شود. با عدم اهمیت به راحتی و عملکرد مناسب کفش، تنها سلامت پاهای خود را به خطر می اندازید. پس به این مورد توجه نمایید که کفش انتخابی شما علاوه بر زیبایی، باید احساس راحتی به شما بدهد. همچنین نباید مانع تسلط شما بر انجام فعالیت مورد نظر بشود.

توجه به ظاهر کفش نسبت به راحتی آن
توجه به ظاهر کفش نسبت به راحتی آن

خرید از برندها و شرکت های نامعتبر

داشتن خساست در قیمت کفش، از دیگر معیارهای نادرستی است که در لیست اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی قرار می گیرد. اگر هنگام تهیه این ابزار درگیر هزینه شده اید، پس به طور کلی مسئله ایمنی را فراموش کرده اید. برندهایی که کفش های کار را با قیمت پایین به بازار عرضه می کنند، معمولاً از استانداردهای لازم در تولید کفش ایمنی استفاده نمی کنند.

همچنین تخصص کافی در زمینه ارائه تجهیزات ایمنی ندارند و محصولات بی کیفیتی را غرضه می کنند. خرید کفش ایمنی که تحت عنوان برندهای نامعتبر به بازار عرضه شده است، موجب خراب شدن هر چه سریعتر کفش با چند بار استفاده می شود. از این رو شما مجبور می شوید در مدت زمانی کم، کفش خود را تعویض کنید. مهم تر از موضوع هزینه، سلامتی شما است که با استفاده از کفش ایمنی نامرغوب به خطر می افتد.

خرید از برندها و شرکت های نامعتبر
خرید از برندها و شرکت های نامعتبر

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش ایمنی


زمانی که کفش ایمنی به انگشتان پا آسیب رساند، چه باید کرد؟

پیش از این، به تحلیل موضوع اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی پرداخته شد. درنتیجه کفش خود را باید باتوجه با معیارهای نام برده شده انتخاب نمایید تا از آسیب به پاهای شما جلوگیری شود. به طور کلی، کفش های کار زمانی باعث اذیت پاها می شوند و یا به آنها آسیب می زنند که در تولید آنها از استانداردهای لازم به کارگیری نشده باشد.

در لیست زیر به کارهایی که پس از آسیب دیدن پاها لازم است انجام دهید، پرداخته شده است:

  • در صورت عرق کردن پاها در کفش ایمنی، بهتر است از پودر بچه استفاده نمایید.
  • کفش های کار از کفی مناسبی برخوردار هستند و مانع از سر خوردن پاها درون کفش می شوند. در صورت سر خوردن پاها باید کفی را تعویض کنید و از کفی مناسبی استفاده کنید. لازم به ذکر است که کفی ژله ای از مناسب ترین نوع کفی هایی است که در کفش های ایمنی استفاده می شود.
  • اگر با پوشیدن کفش ایجاد فشار بر روی پاهای خود احساس کردید، بهتر است از کفی سیلیکونی یا فوم استفاده نمایید. این کفی ها در داروخانه های در دسترس هستند و می توانید خریداری کنید.
  • در برخی از موارد، استفاده از جوراب نامناسب موجب آسیب به پاها می شود. در بازار جوراب هایی وجود دارند که ضد عرق هستند و پاها را به طور کامل خشک نگه می دارند. درنتیجه توجه به جنس جوراب در زمان استفاده از کفش ایمنی، موجب جلوگیری از آسیب به پاها می شود.
زمانی که کفش ایمنی به انگشتان پا آسیب رساند، چه باید کرد؟
زمانی که کفش ایمنی به انگشتان پا آسیب رساند، چه باید کرد؟

بیشتر بخوانید: ویژگی کفش ایمنی استاندارد چیست؟


سؤالال متداول

در این بخش از مطلب اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی به تعدادی از سؤالات رایج در زمینه خرید این محصول پرداخته شده است:

  • چگونه کفش ایمنی خود را انتخاب کنیم؟

با در نظر گرفتن نوع شغل و خطرات احتمالی موجود در محل کار، می توانید کفشی را انتخاب کنید که با نوع فعالیت شما تناسب کافی را داشته باشد. امروزه کفش های ایمنی به گونه ای طراحی شده اند که از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. اگر در محیط کار خود با جریان الکتریسیته در ارتباط هستید، می توانید به خرید کفش ایمنی برق اقدام نمایید.

  • چگونه کفش ایمنی مناسب را انتخاب کنیم؟

ابتدا نیازهای خود را تحلیل کنید و پس از بررسی های لازم در صورت مناسب بودن کفش، آن را خریداری نمایید. حتماً به نکات ذکرشده در این مقاله توجه نمایید که کفش، متناسب با سایز پای شما باشد.

اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی
اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی

بیشتر بخوانید: چه نوع کفش ایمنی بخریم؟


امیدواریم که مقاله اشتباهات رایج در خرید کفش ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به نکات مهم پیش از خرید کفش ایمنی پرداخته شده است. جهت خرید کفش کار و اطلاع از قیمت کفش ایمنی می توانید با مراجعه به سایت راندنو، لیست فروشندگان این تجهیزات ایمنی را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت کفش کار و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این ابزار ایمنی را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.