معرفی کفش ایمنی نسوز

معرفی کفش ایمنی نسوز

کفش ایمنی نسوز یکی از تجهیزات ایمنی است که استفاده از آن در مشاغل پرخطر، ضروری است. کفش ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی فردی است که جهت مراقبت از پاهای افراد در برابر عوامل پرخطر استفاده می شود. کفش ایمنی زیره نسوز از رایج ترین انواع این کفش ها است که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. لازم به ذکر است که کفش ایمنی مقاوم در برابر حرارت باید از استانداردهای ضروری برخوردار باشد.

خرید انواع کفش ایمنی
خرید انواع کفش ایمنی

جهت اطلاع از قیمت کفش ایمنی کف نسوز با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات ایمنی را مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی کفش ایمنی عایق حرارت بپردازیم. پس تا انتهای مطلب آشنایی با کفش ایعایقمنی نسوز با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کفش ایمنی نسوز چیست؟

همانطور که می دانید استفاده از کفش کار یکی از الزامات مهم در محیط های شغلی به شمار می آید. افرادی که در مشاغلی مانند جوشکاری، آهنگری، ریخته گری و مواردی از این قبیل فعالیت می کنند، در معرض خطرات جبران ناپذیری قرار دارند. همچنین سروکار داشتن با مواد نفتی و شیمیایی، گازها و مواد اسیدی از جمله مواردی هستند که سلامت و ایمنی افراد را مورد تهدید قرار می دهند.

از این رو با استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کفش های کار، می توان آسیب های حاصل از فعالیت های نام برده را به حداقل رساند. کفش کار نسوز یکی از پرمصرف ترین انواع این تجهیزات ایمنی است که در مقابل آتش و حرارت، تا حد امکان از سوختگی پاهای کارکنان جلوگیری می کند. زیره این کفش های ایمنی از لاستیک خاصی ساخته شده است و از مقاومت بالایی برخوردار است.

کفش ایمنی نسوز قابلیت تحمل حرارت تا 150 درجه سانتی گراد را دارند و از انتقال آن به پای افراد جلوگیری می کنند. استفاده از این کفش ها در مشاغلی مانند آتش نشانی، جوشکاری و دیگر شغل هایی که افراد با مواد مذاب و جرقه های آتش در ارتباط هستند، بسیار کاربرد دارد.

لازم به ذکر است که آزمون تست این محصول به گونه ای است که کفش مورد نظر را در معرض حرارت 300 درجه قرار می دهند. در صورت عدم بروز هرگونه ترک خوردگی و ذوب شدن، آن را به بازار عرضه می کنند. همچنین در صورت ذوب شدن یا ترک خوردگی، کفش مورد نظر در محیط هایی با گرمای بالا موجب آسیب به پاهای کاربران می شود.

کفش ایمنی نسوز
کفش ایمنی نسوز

بیشتر بخوانید: کفش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


ویژگی های کفش ایمنی نسوز

ساختار کفش های نسوز از ویژگی های خاصی برخوردار است. همانطور که گفته شد، در برخی از محیط ها امکان افزایش جرقه و آتش سوزی وجود دارد. بنابر این طراحی این کفش ها از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه نمایید که در ساختار این ابزار ایمنی هیچگونه میخ نباید استفاده شده باشد. در این بخش به بررسی ویژگی های کفش کار نسوز می پردازیم.

  • عدم وجود میخ
  • برخورداری از جنس نسوز
  • عایق مناسب در برابر گرما و حرارت
  • برخورداری از پنجه های فولادی

لازم به ذکر است در راندنو می توانید لیست کفش ایمنی خارجی را مشاهده و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

کاربرد کفش ایمنی نسوز

همانطور که در بخش قبل به آشنایی با این ابزار ایمنی پرداخته شد، این تجهیزات کاربردهای به سزایی دارند. افرادی که در محیط کار در معرض حرارت بالایی قرار دارند، باید از این کفش ها استفاده نمایند. همچنین استفاده از این کالای ایمنی در فصل تابستان نیز توصیه می شود. به طور کلی از این تجهیزات هنگام استفاده می شود که پاهای افراد بر روی سطوحی با دمای بالا قرار می گیرد.

لازم به ذکر است کفش های عایق حرارت باید از سرپنجه قوی برخوردار باشد. به طور معمول این کفش ها به صورت ساق بلند طراحی و تولید می شوند.با وجود این این ویژگی، محافظت از پاها چند برابر می شود. در لیست زیر به تعدادی از رایج ترین موارد استفاده از کفش های ایمنی نسوز پرداخته شده است:

  • آتش نشانی
  • ریخته گری
  • آهنگری و جوشکاری
  • صنایع الکتریکی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • راه و ساختمان سازی
  • متالوژی مواد
  • ماشین سازی
  • تراشکاری و سایر مشاغلی که افراد با آتش سروکار دارند.
کاربرد کفش ایمنی نسوز
کاربرد کفش ایمنی نسوز

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش ایمنی


مزایای کفش کار نسوز

استفاده از کفش نسوز ایمنی مزایای قابل توجهی را دربر گرفته است. در این بخش به مهم ترین مزیت های استفاده از این ابزار ایمنی می پردازیم. در ابتدا لازم است بدانید که این کفش ها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین برخورداری از کلاهک محافظ پنجه، جذب ضربه، مقاومت بالا در مقابل سوراخ شدن و کفی ضد لغزش از برترین مزایای استفاده از این تجهیزات به شمار می آیند.

این کفش های عایق حرارت از لاستیک هایی برخوردار هستند که موجب مقاومت آنها در برابر دمای بالا می شود. آسترهای داخلی این محصول ایمنی به گونه ای تولید شده اند که تهویه داخل کفش ها را فراهم می کنند. لازم به ذکر است که پوشش داخلی این کالا، ضد تعریق تولید می شود. همچنین رویه و کلاهک آن از موادی تولید می شوند که باعث عدم جذب گرما می شوند.


بیشتر بخوانید: بهترین برند کفش ایمنی


جنس کفش کار نسوز

کفش ضد حریق از متریال هایی تولید می شود که در برابر حرارت و دمای بالا مقاومت دارد. به طور معمول این کفش ها از جنس چرم ساخته می شوند و مانع از انتقال گرما به پاها می شوند. زیره این کفش ها به صورت دو لایه و از جنس چرم خاصی تولید می شود. سرپنجه این محصول از فولاد ساخته می شود. با این قابلیت از انگشتان پا در برابر برخورد اجسام سنگین مراقبت می شود.

درنتیجه می توان گفت این محصول بهترین عایق در برابر آتش به شمار می آید. این نمونه از کفش ها علاوه بر محافظت از پاها در برابر حرارت، در برابر مواد شیمیایی، روغنی و حلال های نفتی نیز محافظ خوبی برای پاها هستند.

جنس کفش کار نسوز
جنس کفش کار نسوز

امیدواریم که مقاله کفش ایمنی نسوز برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به آشنایی با کفش نسوز برای کار پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده قیمت کفش ایمنی نسوز و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. با ثبت نام در سایت راندنو می توانید به فروش کفش ایمنی نسوز اقدام نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.