آشنایی با دستکش برزنتی نسوز

آشنایی با دستکش برزنتی نسوز و کاربردهای آن

آشنایی با دستکش برزنتی نسوز به شما کمک می کند بتوانید از مزایای این ابزار ایمنی برخوردار شوید. در ابتدا لازم است بدانید که دستکش ایمنی از تجهیزاتی است که در برابر عوامل خطرساز در محیط های شغلی، از دست افراد محافظت می کند. دستکش های نسوز نیز از انواع دستکش های کار هستند که در برابر حرارت و گرما مقاومت بالایی دارند.

دستکش جوشکاری که آن را با نام دستکش نسوز هم می شناسند، در شرایطی که افراد با حرارت و شعله در ارتباط هستند، کاربرد دارد. این دستکش ها از مقاومت بالایی در برابر اجسام داغ برخوردار هستند. جهت اطلاع از قیمت دستکش نسوز کوره با مراجعه به راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید.

خرید انواع دستکش ایمنی
خرید انواع دستکش ایمنی

آنچه در ادامه می خوانیم:

دستکش برزنتی نسوز چیست؟

در ابتدا بهتر است به آشنایی با دستکش برزنتی نسوز بپردازیم. دستکش برزنتی یا دستکش حرارتی از محبوب ترین تجهیزات ایمنی است که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. دستکش های نسوز برزنتی از مقاومت بالایی در برابر اجسام داغ و حرارت برخوردار هستند. از این دستکش کار در مشاغلی مانند مکانیکی، آهنگری، جوشکاری، افرادی که با کوره ها در ارتباط هستند و مواردی از این قبیل، استفاده می شود.

همانطور که می دانید با استفاده از دستکش ایمنی می توان آسیب های وارده به دست کاربران را تا حدودی کاهش داد. توجه نمایید فعالیت هایی مانند مونتاژکاری و انجام کارهای مکانیکی، به استفاده از دستکش های استاندارد نیاز دارند. این دستکش ها از مواد پلیمری، پلاستیکی و پارچه های کتان ساخته می شوند. لازم به ذکر است که ساختار اصلی پارچه های برزنتی نسوز، الیاف فایبر گلاس است.

این پارچه ها در برابر حرارت هایی تا 250 درجه سانتی گراد، مقاومت دارند. از این رو کیفیت و ضخامت مطلوب این دستکش ها موجب شده است استفاده از این ابزار ایمنی در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی گزینه مناسبی باشد. به این نکته توجه نمایید انواع دستکش کار براساس نوع فعالیت شما باید با ضخامت مناسب انتخاب شود.

آشنایی با دستکش برزنتی نسوز
آشنایی با دستکش برزنتی نسوز

بیشتر بخوانید: ویژگی های دستکش ایمنی مناسب جوشکاری


انواع دستکش برزنتی

پس از آشنایی با دستکش برزنتی نسوز به معرفی انواع این محصول می پردازیم. دستکش های نسوز باتوجه به کارایی افراد در گستره وسیعی قرار دارند. این محصولات از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. دو لایه بودن کف دستکش، برخورداری از سایز استاندارد و انعطاف پذیری بالا از اصلی ترین ویژگی های این ابزار ایمنی هستند. در ادامه به آشنایی با انواع دستکش های برزنتی در مشاغل مختلف می پردازیم.

  • دستکش ایمنی آتش نشانی
  • دستکش نسوز ریخته گری
  • دستکش نسوز کوره
  • دستکش برزنتی جوشکاری
  • دستکش های نسوز آشپزی
  • دستکش نسوز

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره انواع دستکش ایمنی بدانید


کاربرد دستکش برزنتی نسوز

همانطور که به آشنایی با دستکش برزنتی نسوز پرداخته شد، در صنایع مختلفی می توان از این ابزار استفاده نمود. دستکش ایمنی از مهم ترین پوشش هایی است که جهت انجام فعالیت های خاص استفاده می شود. بهتر است با یک مثال این توضیح را برای شما کامل نماییم. به عنوان مثال، دستکش ضد برش یکی از رایج ترین انواع این ابزار است.

با استفاده از این محصول می توان در مشاغلی مانند قصابی که افراد با اجسام تیز و برنده در ارتباط هستند، از وارد شدن آسیب به دست ها جلوگیری نمود. از کاربرد دستکش برزنتی کار نیز می توان به جلوگیری از آسیب های ناشی از فعالیت های کوره ای اشاره نمود. در لیست زیر به تعدادی از رایج ترین کاربردهای این ابزار ایمنی پرداخته شده است:

  • استفاده در صنایع کاشی سازی
  • استفاده در صنایع شیشه سازی
  • کار با کوره های ریخته گری
  • سر و کار داشتن با مواد مذاب و دیگر موارد

به طور کلی کاربرد اصلی این محصول محافظت از دست کاربران در برابر حرارت و گرمای بیش از حد است. لازم به ذکر است که این دستکش ها از ویژگی دیگری مانند مقاومت در برابر خوردگی های ناشی از مواد شیمایی و اسیدی هستند.

کاربرد دستکش برزنتی نسوز
کاربرد دستکش برزنتی نسوز

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش ایمنی


خصوصیات دستکش نسوز

دستکش های نسوز باتوجه به کاربری های گوناگونی که دارند، از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. در این بخش از مطلب آشنایی با دستکش برزنتی نسوز به خصوصیات این محصول می پردازیم.

  • برخورداری از مقاومت بالا
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاوم در برابر مواد اسیدی و شیمیایی
  • برخورداری از کیفیت و طول عمر بالا
  • مقاومت در برابر سوراخ شدن
  • ساخته شده از متریال های طبیعی و باکیفیت
خصوصیات دستکش نسوز
خصوصیات دستکش نسوز

بیشتر بخوانید: آشنایی با دستکش ایمنی ضد تعریق


امیدواریم که مقاله آشنایی با دستکش برزنتی نسوز برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به بررسی دستکش نسوز برزنتی پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دستکش برزنتی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان محصول مورد نظر را برای شما فراهم نموده است. همچنین با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست تجهیزات ایمنی را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.