ویژگی های دستکش ایمنی مناسب جوشکاری

ویژگی های دستکش ایمنی مناسب جوشکاری

دستکش ایمنی مناسب جوشکاری در تنوع زیادی تولید می‌شوند. دستکش ایمنی از تجهیزات حفاظت فردی کارآمدی است که برای پوشش دست ها مورد استفاده قرار می گیرد. کارکنان مشاغل مختلفی می توانند از انواع دستکش جوشکاری استفاده نمایند. استفاده از این محصولات ایمنی در صنایع شیمیایی، جوش و برش بسیار رایج واقع شده است.

جهت استعلام قیمت دستکش ایمنی جوشکاری با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار ایمنی را مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با دستکش مناسب جوشکاری و ویژگی های آن بپردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

دستکش جوشکاری چیست؟

دستکش نسوز جوشکاری یکی از کاربردی ترین تجهیزات در حوزه جوش و برش به شمار می آید. این تجهیزات از دست ها و انگشتان در برابر شعه های ماوراء بنفش و حرارت محافظت می کنند. لازم به ذکر است که این دستکش ها در برابر سایش مقاومت بالایی دارند. آسیب های وارده به افراد حین انجام فعالیت های جوشکاری از موارد پرخطری است که جان آنها را تهدید می کند.

از این رو با استفاده از دستکش ایمنی مناسب جوشکاری می توان آسیب های ناشی از کارهای جوش را به حداقل رساند. همچنین از بهترین دستکش جوشکاری می توان از برندهای تولیدکننده نام برده در لیست زیر اشاره نمود.

  • دستکش جوشکاری هوبارت
  • دستکش یووکس
  • دستکش جوشکاری پژو
  • دستکش پرفورمر
  • دستکش جوشکاری پاکستانی و دیگر مدل ها
دستکش جوشکاری چیست؟
دستکش جوشکاری چیست؟

بیشتر بخوانید: دستکش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


انواع دستکش جوشکاری

انواع این تجهیزات باتوجه به نوع جوشکاری به دو دسته کلی تقسیم می شوند. در این بخش به معرفی کاربردی ترین انواع دستکش ایمنی مناسب جوشکاری می پردازیم.

دستکش جوشکاری TIG

دستکش های جوشکاری برای انجام جوشکاری tig مناسب هستند، از چرم گاو، خوک و بز ساخته می شوند. عملکرد این دستکش ها به گونه ای است که از انگشتان دست در برابر آسیب های وارده محافظت می کنند. جهت تهیه دستکش جوشکاری آرگون با مراجعه به راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات ایمنی را مشاهده نمایید.

دستکش جوشکاری MIG

دستکش های مناسب برای جوشکاری میگ به طور معمول از پوست گاو، گوزن و خوک ساخته می شوند. این دستکش ها از دست کاربران محافظت حداکثری ایجاد می کنند.

ویژگی ها و مشخصات دستکش جوشکاری

همانطور که می دانید استفاده از این دستکش ها از مزایا و ویژگی های حائز اهمیتی برخوردار است. در این بخش به ویژگی ها و مشخصات دستکش ایمنی مناسب جوشکاری می پردازیم.

  • این محصول باید از جنس مناسب باتوجه به نوع فعالیت شما برخوردار باشد.
  • یک دستکش مناسب باید سطح مناسبی از دست کاربران را مورد پوشش قرار دهد.
  • توجه نمایید که دستکش جوشکاری مناسب باید مطابق با سایز دستان شما باشد و حین کار با آن احساس راحتی داشته باشید.
  • این دستکش به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر حفظ امنیت شما، موجب افزایش راندمان کار شود.
دستکش ایمنی مناسب جوشکاری
دستکش ایمنی مناسب جوشکاری

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره انواع دستکش ایمنی بدانید


انواع جنس دستکش ایمنی جوشکاری

دستکش ایمنی مناسب جوشکاری براساس متریال های استفاده شده در تولید آنها به چند دسته تقسیم می شوند. در این بخش به معرفی انواع دستکش های جوشکاری باتوجه به جنس پرداخته شده است. دستکش جوشکاری چرم از رایج ترین و عمومی ترین متریال هایی است که در ساختار این تجهزات مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی جنس دستکش جوشکاری می پردازیم.

دستکش جوش با پوست بز

چرم بز یکی از رایج ترین و متداول ترین پوست هایی است که در تولید این دستکش ها به کار می رود. دستکش هایی که با این متریال ساخته می شوند، از مقاومت بالایی در برابر روغن و آب برخوردار هستند.

دستکش جوشکاری تهیه شده از پوست گوزن

در این بخش از مطلب دستکش ایمنی مناسب جوشکاری به بررسی چرم گوزن می پردازیم. در ابتدا لازم است بدانید که چرم گوزن از مقاومت بالایی در برابر مواد مذاب برخوردار است. از برترین ویزگی های این چرم می توان به راحتی استفاده از آن اشاره نمود.

دستکش جوشکاری با پوست گاو

پوست گاو از بادوام ترین و مقاوم ترین چرم هایی است که در تولید دستکش های جوشکاری استفاده می شود. این نمونه از دستکش ها علاوه بر حفاظت از دستان، از طول عمر بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که دستکش های جوشکاری استیک معمولاً از چرم گاو و گوزن تولید می شوند.

دستکش جوشکاری تهیه شده از پوست آهو

چرم آهو از دیگر انواع پوست هایی است که در ساختار این دستکش ها استفاده می شود. حین استفاده از این تجهیزات، این دستکش ها فرم دست کاربران را به خود می گیرند. درنتیجه موجب افزایش راندمان در انجام فعالیت های جوشکاری می شوند.

در پایان لازم است بدانید باتوجه به نوع پروژه خود باید مناسب ترین دستکش را انتخاب نمایید. همانطور که گفته شد، هر یک از انواع این دستکش ها از ویژگی ها و دوام خاصی برخوردار هستند. از این رو برای انجام هر یک از روش های جوشکاری باید دستکش متناسب با نوع فعالیت خود را خریداری نمایید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش ایمنی


استاندارد دستکش جوشکاری

از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های دستکش جوشکاری، می توان به استانداردهای به کار رفته در آنها اشاره نمود. انواع دستکش جوشکاری به طور معمول با بهره گیری از دو نوع استاندارد A و B تولید می شوند. استاندارد نوع A دربرگیرنده دستکش‌ هایی است که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند اما انعطاف پذیری آنها کم است. در مقابل دستکش های نوع B مقاومت کمی در برابر حرارت دارند اما انعطاف پذیری آن ها بالا است.

از این رو هنگام خرید و تهیه این ابزار به تأییدیه های باید توجه داشته باشید. در این بخش به استانداردهای استفاده شده در دستکش ایمنی مناسب جوشکاری می پردازیم.

استاندارد EN408

این استاندارد نشان دهنده مقاومت محصول در برابر براده های فلز مذاب و شعله مستقیم است. به عبارتی دستکش هایی که از این تأییدیه برخوردار هستند، در برابر حرارت و گرمای شدید مقاومت بالایی دارند.

استاندارد EN420

این استاندارد نشان دهنده میزان انعطاف پذیری دستکش های کار است. استفاده از دستکش هایی که از تأییدیه EN420 برخوردار هستند، احساس راحتی را برای کاربران فراهم می کند.

استاندارد EN388

در ابتدا لازم است بدانید که قیمت دستکش جوشکاری ساق بلند نسبت به انواع ساق کوتاه این ابزار بیشتر است. این استاندارد تأییدیه ای برای مقاومت دستکش ها در برابر گرما است. لازم به ذکر است که تنها تفاوت این استاندارد با نمونه های EN408 در میزان مقاومت ساق دستکش ها است. دستکش هایی که از این استاندارد برخوردار هستند، قسمت ساق دستکش آنها مقاومت بیشتری دارد. اما به طور کلی این نمونه از دستکش ها نیز در دسته محصولاتی با مقاومت بالا در برابر حرارت قرار دارند.

استانداردهای دستکش ایمنی جوشکاری
استانداردهای دستکش ایمنی جوشکاری

بهترین دستکش جوشکاری

در حال حاضر شرکت های زیادی به تولید انواع دستکش جوشکاری پرداخته اند. در ادامه به بررسی محبوب ترین شرکت ها و برندهای تولیدکننده دستکش ایمنی جوشکاری پرداخته شده است:

دستکش جوشکاری هوبارت

برتد هوبارت یکی از برترین و شناخته شده ترین تولیدکنندگان دستکش کار جوشکاری در بازار است. این شرکت به تولید انواع تجهیزات ایمنی از جمله دستکش کار می پردازد. ابزار ایمنی تولیدشده توسط این برند از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و باتوجه به استانداردهای ضروری طراحی و تولید می شوند.

دستکش جوشکاری پژو

کارخانه برند ابزار پژو از دیگر برندهای معتبر ایرانی است که به تولید انواع دستکش ایمنی جوشکاری نیز می پردازد. ابزارآلات ایمنی این شرکت کیفیت بالایی دارند و در میان کاربران بسیار محبوب واقع است. از برترین دستکش جوشکاری تولیدشده توسط برند پژو می توان به دستکش جوشکاری پژو مدل PEG1 ،BTG و مدل های دیگر اشاره نمود.

دستکش جوشکاری میداس

برند میداس از برترین برندهای تولیدکننده انواع ابزار ایمنی از جمله دستکش های جوشکاری در ایران است.

دستکش ضد حرارت FOX، مکسی ترم، کامفورت و بسیاری از برندهای دیگر، از تولیدکنندگان معتبر این تجهیزات به شمار می آیند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مهم ترین ویژگی های دستکش کار جوشکاری پرداخته شد. همان طور که گفته شد، چرم های متنوعی در ساختار این دستکش ها به کار می رود. همچنین براساس میزان مقاومت و انعطاف پذیری، با بهره گیری از استانداردهای مختلف طراحی و تولید می شوند.

امیدواریم که مقاله دستکش ایمنی مناسب جوشکاری برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به ویژگی های دستکش جوشکاری پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دستکش جوشکاری و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست بهترین دستکش کار را مشاهده نمایید. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.