آشنایی با دستکش باغبانی

آشنایی با دستکش باغبانی

آشنایی با دستکش باغبانی به شما کمک می کند متناسب ترین نوع این محصول را برای انجام فعالیت های باغبانی خریداری نمایید. دستکش ایمنی از تجهیزات مهم حفاظت فردی است که در برابر شرایط شغلی مختلف، از دست کارکنان محافظت می کند. دستکش باغبانی نیز یکی از انواع دستکش  های کار است که به منظور انجام فعالیت های باغداری مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید انواع دستکش ایمنی
خرید انواع دستکش ایمنی

دستکش های باغبانی جهت مراقبت از دستان کاربران حین انجام فعالیت هایی مانند گل کاری و باغداری کاربرد دارند. این دستکش ها دستان شما را  تمیز نگه می دارند و محافظ خوبی در برابر تیغ گیاهان هستند. همچنین باتوجه به کارایی که دارند، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است که به طور معمول این دستکش ها از جنس نیتریل و کتان ساخته می شوند.

همچنین برای خرید دستکش باغبانی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید. دستکش باغبانی بوش یکی از برندهای محبوب تولیدکننده این وستکش ها است. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با دستکش باغبانی و کاربردهای آن بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع دستکش باغبانی

دستکش های باغبانی باتوجه به کاربردی که دارند، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. در این برخش از مطلب آشنایی با دستکش باغبانی به معرفی  انواع این تجهیزات می پردازیم.

دستکش نخی

دستکش نخی یکی از رایج ترین انواع دستکش های باغبانی است که مورد استفاده باغبانان قرار می گیرد. نکته ای که هنگام استفاده از این دستکش ها وجود دارد، مقاومت پایین آنها است. همانطور که می دانید باغبانی شغلی است که افراد با آب و خاک در ارتباط هستند. از این رو نخ متریالی است که آب را به خود جذب می کند که نتیجه این فعالیت خیس شدن دست کارکنان است.

همچنین دستکش های نخی در برابر تیغ و خار گیاهان مقاومت بالایی ندارند و برای این فعالیت مناسب نیستند. این دستکش ها از جنس پنبه ساخته می شوند و لازم است بدانید که در کوتاه ترین زمان ممکن از بین می روند.

دستکش مصنوعی

در این بخش از مطلب آشنایی با دستکش باغبانی به بررسی نوع مصنوعی این محصول می پردازیم. این نمونه از دستکش های باغبانی جهت انجام فعالیت های سبک، گزینه مناسبی هستند. همچنین بسیار خوش فرم هستند و باتوجه به کیفیت، در دسته دستکش های متوسط قرار می گیرند. لازم به ذکر است که هنگام کار با این دستکش برای انجام فعالیت های سنگین، احتمال پارگی رویه آن وجود دارد.

اگر  به منظور استفاده روزمره در باغ ها به دستکش نیاز دارید، نی توانید انواع مصنوعی این ابزار ایمنی را خریداری نمایید.

دستکش باغبانی چنگک دار

دستکش های چنگک دار از دیگر انواع این دستکش ها هستند که به منظور پخش آسان تر خاک ها مورد استفاده قرار می گیرند. ظاهر این دستکش ها مشابه دستکش های معمولی است با این تفاوت که یکی از  جفت های آن نوعی ناخنک پلاستیکی دارد. لازم به ذکر است که برخی از افراد این محصول را با نام دستکش باغبانی ناخن دار می شناسند.

توجه نمایید که برخی از انواع این تجهیزات در بازار موجود هستند که بر روی انگشت شست آن یک تیغ برای هرس کردن وجود دارد. به طور معمول از این ناخن باغبانی برای اصلاح ساقه های باریک و کوچکتر استفاده می شود.

دستکش باغبانی چنگک دار
دستکش باغبانی چنگک دار

بیشتر بخوانید: آشنایی با دستکش برزنتی نسوز و کاربردهای آن


دستکش کار با خاک

آشنایی با دستکش باغبانی کار با خاک، از دیگ انواع این محصول است که در این بخش به بررسی آن می پردازیم. این نوع از دستکش ها در برابر سموم و کودهای شیمیایی، از دست کاربران محافظت می کنند. به عبارتی محافظ خوبی در برابر میکروب ها هستند. معمولاً این دستکش ها در برابر مواد روغنی نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند. برداشتن آفات و سمپاشی، از رایج ترین و اصلی ترین کاربرد این دستکش ها به شمار می آید.

دستکش باغبانی ضد خار

دستکش ضد خار از دیگر انواع این محصول است که کاربران آن را با نام دستکش چرمی نیز می شناسند. این نمونه از دستکش های باغبانی، توسط چرم مصنوعی تولید و عرضه می شوند. با استفاده از این دستکش ها می توان به آسانی با گیاهان تیغ دار و خاردار کار کرد. توجه نمایید که این نوع از دستکش های باغبانی، از مناسب ترین انواع این محصول به شمار می آیند. اگر به دنبال دستکش باغبانی کاکتوس هستید، می توانید به سایت راندنو مراجعه نمایید و به صورت مستقیم با فروشندگان این تجهیزات ارتباط برقرار نمایید.

لازم به ذکر است که دستکش باغبانی زنانه از دیگر انواع این محصول است که مورد استفاده بانوان قرار می گیرد. همچنین در انواع متنوعی تولید و ارائه میی شوند که با سلیقه خانم ها تناسب داشته باشد. نمونه هایی از انواع این دستکش ها در بازار موجود هستند که مورد استفاده کودکان قرار می گیرد. دستکش باغبانی کودک از انواع این تجهیزاتت باغبانی است.

آشنایی با دستکش باغبانی
آشنایی با دستکش باغبانی

کاربرد دستکش باغبانی

حتماً می دانید افرادی که به فعالیت های باغبانی مشغول هستند، به مرور زمان دستان آنها دچار خشکی و زبری می شود. زیرا به صورت مداوم با خاک، ساقه گیاهان و تیغ آنها در ارتباط هستند. از این رو استفاده از دستکش های باغداری از وارد شدن آسیب به دست کاربران جلوگیری می کند.

به طور کلی انواع دستکش های باغبانی برای تمامی افرادی که با فعالیت های کشاورزی و باغداری سروکار دارند، مناسب است. استفاده از این دستکش ایمنی از پوست دست افراد در برابر آلودگی ها و مواد شیمیایی محافظت  می کند. در این بخش از مطلب آشنایی با دستکش باغبانی به بارزترین کاربردهای این تجهیزات ایمنی می پردازیم.

  • جهت انجام فعالیت های گلکاری
  • چمن کاری
  • کار در حیاط و ویلاهای شخصی
  • انجام کار در زمین هادی کشاورزی
  • ایجاد فضای سبز
  • هرس درختان
  • کار در گلخانه ها و مزارع کشاورزی
  • گلدان کاری و کاشن گل و گیاه
  • کار در باغ های بزرگ و باغداری و مواردی از این قبیل
کاربرد دستکش باغبانی
کاربرد دستکش باغبانی

بیشتر بخوانید: آشنایی با دستکش ایمنی ضد تعریق


ویژگی های دستکش باغبانی

دستکش های باغبانی در برابر مواد شیمیایی باغبانی، مقاومت بالایی دارند. با استفاده از دستکش های باغبانی احتمال آسیب رسیدن به دستان کارکنان پایین می آید. درنتیجه بدون هیچگونه نگرانی می توانید به فعالیت مورد نظر خود ادامه دهید. در ادامه این بخش از مطلب آشنایی با دستکش باغبانی به بررسی ویژگی ها و مزایای استفاده از این دستکش ها می پردازیم.

  • این دستکش ها از وزن سبکی برخوردار هستند و از اذیت شدن دست کارکنان جلوگیری می کنند.
  • برخورداری از طراحی ارگونومی از دیگر ویژگی های این محصول به شمار می آید.
  • این ابزار ایمنی همانطور که از نامش مشخص است، به صورت ضد آب و ضد حرارت ساخته شده است.
  • این تجهیزات باتوجه به کاربرد حائز اهمیتی که دارند، از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار هستند.
  • پوشش داخلی این دستکش ها انعطاف پذیر است و رویه خارجی آنها در برابر پارگی مقاوم است. توجه نمایید که لاتکس و چرم از متریال هایی هستند که در برابر آسیب های از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

اهمیت استفاده از دستکش باغبانی

همانطور که گفته شد، استفاده از این محصول از اهمیت به سزایی برخوردار است. پیش از  انجام هر فعالیت، باید طبق نکات مهمی پیشروی نمایید. همانطور که می دانید مواد ترکیب شده با خاک شیمیایی هستند و برخورد آنها با دست افراد، موجب بروز انگل ها و حساسیت های پوستی می شود. از این رو با استفاده از دستکش باغبانی می توان از بروز این حساسیت ها جلوگیری نمود.

توجه نمایید دستکش های باغبانی از متریال های مختلفی مانند پلی استر و نیتریل ساخته می شوند. این د ستکش های باغبانی از انواع مختلفی برخوردار هستند و باتوجه به کاربرد خود، می توانید مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید. لازم به ذکر است که این دستکش ها را می توانید از ابزار فروشی ها تهیه نمایید.

اهمیت استفاده از دستکش باغبانی
اهمیت استفاده از دستکش باغبانی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش ایمنی


امیدواریم که مقاله آشنایی با دستکش باغبانی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی دستکش ایمنی باغبانی پرداخته شده است. جهت خرید دستکش ایمنی می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان این تجهیزات فردی را مشاهده نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دستکش باغبانی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.