روش کار با دریل مگنت

روش کار با دریل مگنت

روش کار با دریل مگنت به گونه ای است که با رعایت چند نکته خاص، می توانید از آن استفاده کنید. دریل مگنتی از انواع دریل ها است که جهت سوراخکاری ورق ها و قطعات فلزی استفاده می شود. این دستگاه از سرععت بالایی برخوردار است. همچنین کار با دریل مگنت در شرایط خاص نیز امکان پذیر است. دریل مگنتی باتوجه به نوع منبع تغذیه، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است.

خرید انواع دریل مگنتی
خرید انواع دریل مگنتی

جهت اطلاع از قیمت دریل مگنتی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استفاده از دریل های مگنتی آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب روش کار با دریل مگنت با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

آموزش کار با دریل مگنتی

استفاده از دریل مگنتی باتوجه به پیشروی از مراحل خاصی انجام می شود. در این بخش از مطلب روش کار با دریل مگنت شما را با نحوه استفاده از این ابزار آشنا می نماییم.

آماده سازی دریل

پیش از انجام کار با دریل، از در دسترس بودن تجهیزات ایمنی اطمینان حاصل نمایید. انواع ابزار ایمنی مانند عینک ایمنی و دستکش ایمنی از مهم ترین وسایلی هستند که حین کار با این محصول باید آنها را در اختیار داشته باشید. با استفاده از این تجهیزات از آسیب به چشم ها و دستان شما جلوگیری می شود.

وجود مته تیز و سالم از دیگر نکاتی است که در مرحله آماده سازی باید به آن توجه شود. لازم به ذکر است که مته کند، موجب ایجاد مشکلاتی در فعالیت دریل کاری شما می شود.

آماده سازی دریل
آماده سازی دریل

تنظیمات اولیه ابزار

از دیگر نکاتی که در روش کار با دریل مگنت تأثیرگذار است، تنظیمات ابتدایی دریل است. در ابتدا دریل را بر روی سطح مورد نظر که قصد سوراخکاری آن را دارید، قرار دهید. در این شرایط باید به اتصال آهنربای دریل و قطعه کار توجه داشته باشید. اگر نیاز به تنظیم بازوی فنر است، می توانید آن را تغییر دهید. در این صورت می توانید نیروی بیشتری به دستگاه وارد کنید. همچنین دریل را محکم در سر جای خود نگه می دارد.

به این نکته توجه داشته باشید اگر سطح دریل کاری شما یکنواخت نیست یا به اصطلاح تاب دارد، می توانید از تکه های چوب برای تراز ایستادن دریل استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید: دریل مگنتی چیست و چه تفاوتی با دریل برقی دارد؟


روشن کردن دریل

پس از بررسی های لازم، دریل را به منبع تغذیه مورد نظر متصل نمایید. لازم به ذکر است برخی از انواع این دریل انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری، باتری و کمپرسور باد تأمین می کنند. اگر ابزار شما برقی است، دوشاخه آن را به پریز برق متصل کنید. اگر هم توسط باتری کار می کند، پیش تر باید آن را شارژ کرده باشید.

در این مرحله از آموزش کار با دریل مگنتی باید دریل را روشن کنید. سپس باتوجه به نوع قطعه کار، می توانید سرعت آن را تنظیم نمایید. لازم به ذکر است برخی از انواع این ابزار در بازار موجود هستند که قابلیت تنظیم سرعت دارند. برخورداری از این ویژگی موجب می شود شما با دقت بالاتری دریل کاری قطعات گوناگون را انجام دهید.

سوراخکاری با دریل

از دیگر مراحلی که در روش کار با دریل مگنت اهمیت دارد، فرآیند سوراخکاری قطعه کار است. حین انجام فعالیت سوراخکاری با دریل مگنتی، باید از یک سرعت متوسط و ثابت استفاده نمایید. توجه نمایید که سرعت بیش از اندازه موجب داغ کردن دستگاه و حرکت کندتر مته می شود. در مقابل به کارگیری از سرعت بیش از اندازه پایین نیز موجب شکستگی مته می شود.

لازم به ذکر است اگر از مته گردبر استفاده می کنید، حرکات دریل را باید به صورت دورانی پیش ببرید. با این کار، قطعه کاری صاف و گرد در اختیار خواهید داشت.

خنک کاری دستگاه

خنک کاری دریل یکی از مهماتی است که در صورت استفاده مداوم از دستگاه باید انجام شود. در ابتدا باید بدانید که تنها برخی از انواع دریل های مگنت از سیستم خنک کننده برخوردار هستند. اما اگر دریل مگنتی شما این قابلیت را ندارد، می توانید به صورت دستی یا با استفاده از هر خنک کننده دیگر، این کار را انجام دهید. با خنک نگه داشتن مته دریل، از آسیب به دستگاه و داغ کردن آن جلوگیری می شود.

نحوه روغن کاری دریل به گونه ای است که باید روغن  را در قسمت سوراخکاری اعمال نمایید. درنتیجه با روغن کاری دریل مگنت می توانید به صورت مداوم از این ابزار استفاده نمایید.

تکمیل و پایان عملیات

تکمیل کار آخرین مرحله روش کار با دریل مگنت به شمار می آید. اگر پس از انجام مراحل ذکرشده، دریل کاری مورد نظر خود را به دست آوردید، به آهستگی باید میزان نیروی وارده به دریل را کاهش دهید. پس از آن کلید خاموش دستگاه را فشار دهید و دریل را به آرامی از قطعه کار بردارید. توجه داشته باشید که آهنربا و مته آسیب نبینند.

پس از انجام کار باید دستگاه و مته آن را تمیز کنید. با این کار ابزار را برای انجام فعالیت های بعدی آماده کرده اید.

روش کار با دریل مگنت
روش کار با دریل مگنت

بیشتر بخوانید: بهترین دریل خانگی کدام است؟


تنظیم لقی دریل مگنت

در ساختار دریل های مگنت ریل هایی استفاده شده است. این ریل ها هرگز نباید لق باشند زیرا موجب شکستگی مته می شوند. اگر می خواهید بدانید سفتی لقی گیر دریل مگنت چگونه انجام می شود، تا انتهای این بخش با ما همراه باشید. در مطلب روش کار با دریل مگنت شما را با نحوه لقی گیر دریل های مگنتی آشنا می نماییم.

  • ابتدا دستگاه را روشن نمایید و قدرت موتور را بر روی کمترین میزان قرار دهید.
  • با استفاده از یک آچار آلن که همراه این دریل به شما ارائه شده است، مهره ها را شل کنید.
  • سپس با استفاده از همان آچار، پیچ ها را سفت نمایید. توجه داشته باشید پیچ ها را باید به اندازه ای سفت کنید تا موتور ثابت شود.
  • توجه داشته باشید که لق گیر را باید در فاصله های منظم، گریس کاری کنید. با انجام این فعالیت از خوردگی لقی گیر جلوگیری می شود.
تنظیم لقی دریل مگنت
تنظیم لقی دریل مگنت

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل چیست؟ چرا از دریل استفاده می کنیم؟


جمع بندی

در مطلب روش کار با دریل مگنت به بررسی نحوه استفاده از این ابزار پرداخته شد. همانطور که می دانید استفاده از این ابزار کارآمد دشوتاری خاصی ندارد. تنها باید به رعایت نکات ذکرشده در این مقاله توجه داشته باشید. همچنین رعایت نکات ایمنی از اصلی ترین کارهایی است که حین کار با این ابزار باید به آن توجه شود.

همچنین با پیشروی مراحل استفاده از دریل مگنتی می توانید بازدهی فعالیت مورد نظر را افزایش دهید. لازم به ذکر است نوع قطعه کار می تواند میزان بازدهی کار را تعیین کند. توجه داشته باشید برخز از متریال ها مانند چدن، درجه سختی بالایی دارند. از این برای انجام کار بر روی قطعات چدنی و فولادی به مته خاصی نیاز دارید.

توجه به سایز مته از دیگر عوامل مؤثر بر استفاده از این دریل محسوب می شود. مته ای که انتخاب می کنید نباید بیش از اندازه بزرگ و یا بیش از اندازه کوچک باشد.

امیدواریم که مقاله روش کار با دریل مگنت برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به آموزش کار با دریل مگنتی پرداخته شده است. جهت تهیه دریل مگنت آلمانی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان محصول مورد نظر را مشاهده نمایید. راندنو امکان دریافت استعلام قیمت دریل مگنت بوش را از فروشندگان این ابزار برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.