بهترین دریل خانگی کدام است؟

بهترین دریل خانگی کدام است؟

بهترین دریل خانگی به شما کمک می کند تا انواع فعالیت های سوراخکاری و تعمیرات را به خوبی انجام دهید. دریل یک ابزار پرکاربرد است که در انواع برقی، شارژی و بادی تولید می شود.

این ابزار علاوه بر کاربردهای خانگی، در انواع صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دریل یک ابزار فنی محسوب می شود و جهت انجام کارهایی همچون سیم کشی، نصب انواع پنل، حفاری و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید انواع دریل
خرید انواع دریل

دریل ها با توجه به کاربردهایی که دارند، در انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شوند. برخی از انواع دریل ها از موتور گیربکسی برخوردار هستند و برخی دیگر قابلیت تنظیم سرعت دارند. سه نظام نیز قطعه مهمی در دریل است که مته بر روی آن قرار می گیرد و موجب انتقال قدرت در موتور می شود.

نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید دریل باید مورد توجه قرار بگیرد. پس اگر شما هم قصد خرید دریل خانگی خوب را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع دریل و ویژگی آنها آشنا نماییم.


بیشتر بخوانید: دریل چیست؟ دریل خوب چی بخرم؟


آنچه در ادامه می خوانیم:

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده دریل

دریل ها مانند دیگر ابزارآلات از قطعات گوناگونی تشکیل می شوند. در ابتدای مقاله بهترین دریل خانگی لازم است تا با قطعات تشکیل دهنده انواع دریل آشنا شویم. در ادامه به اصلی ترین قطعات دریل ها اشاره خواهیم کرد:

موتور

موتور دریل از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده این ابزار است. همانطور که می دانید، موتور ابزار برقی تعیین کننده قدرت و سرعت آنها است. برخی از انواع این موتورها ساده هستند و برخی دیگر از گیربکس برخوردارند.

دریل هایی که موتور گیربکسی دارند، از قابلیت تنظیم سرعت و تغییر گشتاور برخوردار هستند. نوع دیگری از موتورها قابلیت چکشی و ضربه زدن به سطح مورد نظر را دارند که همین ویژگی ها نوع دریل ها را از یکدیگر متمایز می کنند.

میزان قدرت موتور دریل ها برحسب وات سنجیده می شود. لازم به ذکر است که قدرت این موتورها از 200 وات شروع می شود. هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، از این ابزار جهت انجام کارهای سنگین تر استفاده می شود.

سه نظام

سه نظام قطعه ای است که بر روی دریل نصب می شود تا مته بر روی آن بسته شود. به عبارتی سه نظام وظیفه نگهداری مته و گردش آن را برعهده دارد. سه نظام استفاده شده در انواع دریل به دو صورت آچارخور و خودکار در بازار موجود هستند.

سه نظام های آچارخور به وسیله آچار مخصوصی که دارند، باز و بسته می شوند. سه نظام های اتوماتیک به وسیله دست باز و بسته می شوند و از سرعت بیشتری برخوردار هستند.


بیشتر بخوانید: انواع سه نظام دریل و کاربرد آنها


مته

استفاده از مته مناسب به کیفیت فعالیت شما کمک می کند. مته ها بخشی از دریل هستند که وظیفه سوراخ کردن سطوح را برعهده دارند. مته ها در اندازه های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شوند و باتوجه به نوع فعالیت و جنس سطوح، باید نوع مناسب آن ها انتخاب و خریداری شود. از رایج ترین انواع مته می توان به مته الماسه و مته فولادی اشاره کرد.

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده دریل
آشنایی با اجزای تشکیل دهنده دریل

انواع دریل براساس منبع تغذیه

دریل ها با توجه به منبع تغذیه ای که دارند، به 3 دسته تقسیم می شوند. از این رو پیش از خرید دریل برقی باید انواع دریل را بشناسید. در ادامه این بخش از مقاله بهترین دریل خانگی به انواع دریل با توجه به منبع انرژی آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. دریل برقی: منبع تغذیه دریل برقی توسط برق شهری تأمین می شود. این دریل در مقایسه با دریل های شارژی از قدرت بیشتری برخوردار است. دریل برقی گشتاور بالایی دارد و جریان آن بین 3 تا 10 آمپر است. این دریل جهت سوراخکاری چوب، فایبرگلاس، فلز، پلاستیک و مواد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. دریل شارژی: دریل شارژی در محیط هایی که امکان دسترسی به پریز برق وجود ندارد، کاربرد دارد. ولتاژ دریل های شارژی بین 6 تا 24 ولت است. منبع تغذیه دریل های شارژی می تواند باتری لیتیومی، یونی، نیکل و کادمیومی باشد. این دستگاه از قابلیت حمل آسانی برخوردار است و وزن سبکی دارد. از این رو این دریل ها جهت مصارف خانگی گزینه مناسبی به شمار می آیند.
  3. دریل بادی: منبع تغذیه انواع دریل بادی توسط هوای فشرده کمپرسورها تأمین می شود. دریل بادی از قدرت بالایی برخوردار است و به دلیل وجود روغن، طول عمر بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع دریل


انواع دریل براساس کاربرد

دریل ها با توجه به کاربردی که دارند، در انواع گوناگونی تولید و عرضه می شوند. در ادامه این بخش از مقاله، به انواع رایج و کاربردی این محصول اشاره خواهیم کرد:

دریل ساده

دریل های ساده یا معمولی از متداول ترین انواع دریل های بازار هستند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، قابلیت هایی مانند تنظیم سرعت و تغییر گشتاور، به ساختار این دریل ها افزوده شده است.

از انواع دریل ساده جهت انجام فعالیت های حفاری مواد گوناگون همچون چوب، فلز و پلاستیک استفاده می شود. این ابزار جهت باز و بسته کردن انواع پیچ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که نوع مته استفاده شده در این دریل ها، با توجه به جنس قطعه مورد نظر تعیین می شود. وجود یک دریل ساده در منازل و واحدهای صنعتی کوچک، از ضرورت های تعمیرات به شمار می آید.

دریل چکشی

انواع دریل های چکشی جهت حفاری سطوح سخت مانند سیمان و بتن مورد استفاده قرار می گیرند. این دریل از قدرت موتور بسیار بالایی برخوردار است و سه نظام آن به صورت خاصی طراحی می شود. کارکرد این دریل به گونه ای است که هنگام چرخش مته، به صورت عمودی به سطح مورد نظر برخورد می کند.

دریل بتن کن

انواع دریل های بتن کن که به دریل های چکشی چرخشی نیز معروف هستند، جهت حفاری سطوح سنگی و بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. کارایی این دریل ها همانند دریل های چکشی است، با این تفاوت که دریل های بتن کن عملکرد ضربه ای دارند. این دریل ها را می توانید در موقعیتی قرار دهید که حالت چرخشی آن را خاموش کنید و تنها به سطح مورد نظر ضربه وارد نمایید.

از این ابزار جهت انجام فعالیت هایی مانند تعویض کاشی، تخریب دیوارهای کاذب، سیم کشی داخلی و … می توان استفاده نمود. لازم به ذکر است که دریل های بتن کن با وزن و ابعاد بالایی تولید می شوند. از این رو گزینه مناسبی جهت انجام کارهای سبک در منازل نیستند.

دریل ستونی

از انواع دریل ستونی یا دریل ایستاده جهت انجام فعالیت هایی همچون حفاری سطوح مختلف استفاده می شود. این محصول همانطور که از نامش مشخص است، از قابلیت برش عمودی برخوردار است. همچنین جهت انجام کارهای حساس مانند طلاسازی، می توان از این ابزار استفاده نمود. دریل ستونی معمولاً در کارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید: دریل ستونی چیست و چه کاربردی دارد؟


دریل نمونه بردار

انواع دریل های نمونه بردار همانطور که از نامشان مشخص است، جهت ایجاد سوراخ های بزرگ و برداشتن نمونه ای از قطعه کار مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که فناوری استفاده شده در ساختار این دریل ها، با دیگر انواع دریل ها متفاوت است.

از دیگر انواع دریل می توان به دریل همزن، دریل سرکج، دریل مگنتی، دریل گیربکسی و … اشاره کرد که هریک از کاربردهای متنوعی برخوردار است.

انواع دریل براساس کاربرد
انواع دریل براساس کاربرد

کدام نوع دریل مناسب کار من است؟

در بخش قبلی مقاله بهترین دریل خانگی به توضیح مختصری از انواع دریل پرداختیم. اکنون لازم است بدانید کدام دریل برای فعالیت مورد نظر شما مناسب است؟

در ابتدا باید به انتظار خود از این دستگاه توجه نمایید. به عبارتی باتوجه به کاربرد مورد نظر خود، باید نوع مناسب این محصول را انتخاب نمایید. همانطور که قبلاً گفته شد، اگر تنها جهت انجام کارهای سبک در خانه به این محصول نیاز دارید، انتخاب دریل ساده گزینه مناسبی است.

اگر به یک دریل قابل حمل و پرکاربردتر نیاز دارید، باتوجه به کاربرد و سطح مورد نظر خود، بهتر است دیگر انواع دریل ها را انتخاب نمایید. جهت انجام فعالیت های صنعتی و کارگاهی بهتر است دریلی را انتخاب کنید که از قدرت و استحکام بالاتری برخوردار باشد.

نحوه صحیح استفاده از دریل

استفاده از انواع دریل از قاعده های خاصی برخوردار است. قطعاً در صورت نداشتن تجربه، فعالیت مورد نظر شما کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. از این رو به هنگام کار با هر نوع دریل، در ابتدا بهتر است اصول و روش های استفاده از آن را به خوبی فرا بگیرید. در ادامه این بخش از مقاله بهترین دریل خانگی به نحوه استفاده از دریل ها می پردازیم:

  • پیش از شروع کار توجه داشته باشید که اندازه کابل به حد لازم بلند باشد. همچنین در صورت کوتاه بودن کابل دریل، از سیم سیار نیز می توانید استفاده نمایید. جهت استفاده از دریل های شارژی از کامل بودن شارژ باتری اطمینان داشته باشید و در صورت لزوم، یک باتری اضافه به همراه داشته باشید.
  • اگر از دریلی استفاده می کنید که سه نظام آچارخور دارد، آچار را در محل مناسب قرار دهید و آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. محفظه نگهدارنده مته را با توجه به اندازه مورد نیاز باز نمایید و مته را داخل آن قرار دهید. در نهایت آچار را جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا مته به خوبی در سر جای خود قرار بگیرد. لازم به ذکر است که پیش از روشن کردن دریل، از محکم بودن مته در سر جای خود اطمینان حاصل نمایید.
  • پیش از شروع کار نقطه مورد نظر از سطح کار را علامت گذاری کنید. با این کار نوک مته در قسمت مورد نظر شما قرار می گیرد.

نحوه کار با دریل باتوجه به سطح کار

  • جهت استفاده از دریل پیش از انجام هر کاری لازم است جنس قطعه مورد نظر را بشناسید و از دریل و مته متناسب با سطح کار استفاده نمایید. به عنوان مثال، جهت انجام دریل کاری بر روی سطوح چوبی، فلزی و پلاستیکی باید از مته فولادی استفاده کنید. همچنین برای دریل کاری سطوح سیمانی و گچی بهتر است از مته الماسه استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اگر از مته متناسب با سطح مورد نظر استفاده نشود، مته کنده می شود و کیفت کار از بین می رود.
  • توجه داشته باشید که برای سوراخ کردن سطوح، نیازی به وارد کردن فشار نیست. اگر از یک مته مناسب با سطح کار استفاده نمایید و فشار ملایمی وارد کنید، دریل کار خود را به خوبی انجام می دهد. لازم به ذکر است که در صورت وارد نمودن فشار زیاد به دستگاه، دریل آسیب می بیند و طول عمر آن کم می شود. همچنین امکان دارد که سرمته از جای خود کنده شود.
  • اگر دریل شما از سیستم چکشی برخوردار است، جهت دریل کاری سطوح چوبی، فلزی و پلاستیکی وضعیت آن را بر روی حالت ساده قرار دهید. همچنین در رابطه با سطوح گچی و سیمانی، دریل را در وضعیت چکشی قرار دهید و از مته الماسه استفاده نمایید.
  • اگر قصد دارید تا سطح مشخصی از قطعه کار را دریل کاری کنید، از خط کش دریل استفاده نمایید. در صورت عدم وجود خطکش، می توانید روی مته دریل را علامت گذاری نمایید.
نحوه صحیح استفاده از دریل
نحوه صحیح استفاده از دریل

بیشتر بخوانید: کدام دریل برای شما بهتر است؟


دریل شارژی خانگی

خرید دریل شارژی به آگاهی نیاز دارد در ادامه این بخش از مقاله بهترین دریل خانگی قصد داریم تا به نکات مهمی که هنگام خرید دریل شارژی باید به آنها توجه کنید، بپردازیم:

باتری

همانطور که می دانید، تفاوت دریل های برقی و شارژی در منبع تغذیه آنها است. باتری از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده دریل شارژی و منبع تغذیه آن محسوب می شود.

باتری های استفاده شده در ساختار دریل های قدیمی نیکل کادمیوم بوده اند. امروزه معمولاً در ساختار دریل های شارژی از باتری لیتیوم یون قابل شارژ استفاده می شود. این باتری ها به سرعت شارژ می شوند و پس از کارکرد مداوم دیرتر تخلیه می شوند.

گیربکس دریل شارژی

انواع دریل شارژی به دلیل برخورداری از گیربکس دو سرعته محبوبیت بالایی دارند. جهت پیچ کاری و سوراخ کاری های سرعتی می توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

گشتاور

سیستم تنظیم گشتاور از دیگر قابلیت هایی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید. با استفاده از این قابلیت می توانید میزان سفت کردن هر پیچی را تنظیم نمایید.

آمپر

همانطور که می دانید، اندازه گیری قدرت حفاری دریل های شارژی برحسب آمپر است. دریل شارژی برای مصارف خانگی مناسب است که درجه بندی آن 6 یا 8 آمپر باشد.

چراغ

برخی از انواع دریل شارژی از چراغ های LED برخوردار هستند. وجود این چراغ زمانی برای شما کاربرد دارد که در شرایط تاریک، مجبور به استفاده از دریل باشید.

قفل سوئیچ

در ساختار برخی از دریل های شارژی از قفل سوئیچ استفاده شده است. قفل سوئیچ زمانی کاربرد دارد که نیاز دارید دستگاه را در حالت روشن و بدون استفاده از کلید پاور روشن نگه دارید.

توان دریل شارژی

دستگاهی که ولتاژ باتری بالاتری دارد، از توانایی بیشتری جهت نفوذ به مواد سخت برخوردار است و سرعت بالاتری جهت بستن و بازکردن انواع پیچ دارد. از این رو جهت انتخاب بهترین دریل خانگی، دریل شارژی با باتری 12 تا 18 ولت، گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود.

لازم به ذکر است که جهت انجام کارهای سنگین تر می توانید دریلی را انتخاب کنید که از قدرت 20 تا 24 ولت برخوردار باشد.

دریل شارژی خانگی
دریل شارژی خانگی

دریل برقی خانگی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با فاکتورهایی مهم خرید یک دریل خانگی مناسب آشنا نماییم. پس تا ادامه مقاله بهترین دریل خانگی با ما همراه باشید.

توان مصرفی

اگر قصد خرید دریل برقی را جهت مصارف خانگی دارید، دریلی مناسب است که از توان 600 تا 900 وات برخوردار باشد. همچنین جهت انجام فعالیت های سنگین تر دریل برقی مناسب است که از توان های بالاتری برخوردار باشد.

سیستم چپگرد و راستگرد

هنگام خرید دریل برقی محصولی را انتخاب کنید که از قابلیت چپ گرد و راست گرد برخوردار باشد. هنگام گیر کردن مته داخل سرمته، این ویژگی می تواند به شما کمک کند. جهت باز و بسته کردن پیچ نیز می توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

کلید دیمر

همانطور که پیش از این گفته شد، کلید دیمر یا کنترل سرعت جهت تنظیم سرعت دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت چکشی یا گیربکسی

برخورداری از قابلیت چکشی یکی از مهم ترین پارامترهایی است که هنگام خرید دریل برقی باید به آن توجه داشته باشید. از آنجایی که قصد استفاده از دریل را در خانه دارید، با استفاده از این قابلیت علاوه بر حرکت چرخشی، می توانید با وارد کردن ضربه به سطح مورد نظر آن را سوراخ نمایید.

جنس و طول کابل

هنگام استفاده از انواع دریل برقی به پریز برق نیاز خواهید داشت و دیگر نیازی به متوقف کردن کار برای شارژ باتری ندارید. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، در صورت کوتاه بودن طول سیم دریل، به سیم رابط نیاز دارید. از این رو هنگام خرید دریل به طول کابل توجه داشته باشید که دسترسی آسانی را برای شما فراهم کند. به طور معمول اندازه 3 متر برای طول کابل دریل مناسب است.

مواد استفاده شده در ساختار کابل این محصول نیز از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. کابلی که کیفیت نامطلوبی داشته باشد باعث می شود که به مرور سیم دریل پیچ بخورد و ترک ببیند. لازم به ذکر است که کابل هایی با جنس ژله ای از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

بودجه برای خرید دریل

از دیگرنکات حائز اهمیتی که هنگام خرید دریل باید مورد توجه قرار بگیرد، تعیین بودجه شما است. در ابتدا توجه داشته باشید که دریل را جهت انجام فعالیت سنگین یا سبک نیاز دارید. در نتیجه اگه برای انجام کارهای سنگین به این ابزار نیاز دارید، باید هزینه بیشتری را صرف نمایید. همچنین در مقابل، جهت مصارف خانگی دریل می توانید مدل های ساده تر را انتخاب کنید که هزینه کمتری را برای شما به دنبال دارد.

دریل برقی خانگی
دریل برقی خانگی

در ادامه به نکات کلی دیگری که هنگام خرید دریل باید مورد توجه قرار بگیرد، می پردازیم:

نوع دریل

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، باتوجه به نوع کاربرد مورد نظر خود، دریل مناسب را انتخاب نمایید. همچنین مشخص کنید که قصد دارید از تجهیزات خود برای چه کاری استفاده کنید.

اگر قصد انجام فعالیت های سنگین را دارید، دریل های برقی گزینه مناسب تری به شمار می آیند زیرا این دریل ها از قدرت و سرعت بالاتری برخوردار هستند و کارهای سنگین را بدون دشواری انجام می دهند. جهت انجام کارهای سبک تر و ساختمانی نیز بهتر است از دریل های شارژی استفاده نمایید.

قدرت و کیفیت ساخت

قدرت موتور دریل به توان و ولتاژ آن بستگی دارد. ابزاری که انتخاب می کنید، بهتر است بدنه ای از جنس فولاد یا ضد ضربه داشته باشد.

وزن مناسب و پایین

از نکات دیگری که حین خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، وزن دریل است.

منبع تغذیه

این دستگاه دارای منبع تغذیه برق یا باتری های لیتیومی است که در طول یک ساعت شارژ می شوند. دریل هایی با منبع قدرت برق، قوی تر از بی سیم هستند. ولتاژ ورودی اکثر دریل های خانگی بین 8 تا 12 ولت است.

بهترین برند دریل خانگی

یکی از مهم ترین عواملی که هنگام خرید دریل باید مورد توجه شما قرار بگیرد، برند تولیدکننده دریل است. در ادامه این بخش از مقاله بهترین دریل خانگی به معرفی تعدادی از برترین تولیدکنندگان دریل می پردازیم:

معرفی بهترین دریل های برقی موجود در بازار

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برترین مدل های دریل برقی بپردازیم:

  • دریل برقی رونیکس مدل 2211
  • دریل چکشی ماکیتا مدل HP1630K
  • دریل چکشی آاگ مدل SB2E-850RZ
  • دریل برقی توسن مدل 0100D
  • دریل چکشی بوش مدل GSB-13RE
  • دریل خانگی ماکیتا مدل

از بهترین دریل بوش می توان به مدل GBM1000 اشاره نمود.

معرفی بهترین دریل های شارژی موجود در بازار

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برترین مدل های دریل شارژی بپردازیم.

  • دریل شارژی Ronix 8614
  • دریل شارژی آاگ مدل BSB18G2LI
  • دریل شارژی دیوالت مدل DCD776S2
  • دریل شارژی توسن مدل 9014SC PLUS
  • دریل شارژی ادون مدل DPX-1201 و …

بیشتر بخوانید: بهترین دریل شارژی


خرید بهترین دریل خانگی

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. جهت خرید دریل و اطلاع از قیمت دریل شارژی و دریل برقی می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع دریل و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

بهترین دریل خانگی
بهترین دریل خانگی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل