انواع لنز عینک ایمنی

انواع لنز عینک ایمنی

انواع لنز عینک ایمنی باتوجه به کاربردهایی که دارند، در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. شیشه عینک ایمنی از جنس های گوناگون و در رنگ های مختلفی ساخته شده است. همچنین هر یک از انواع عینک ایمنی براساس لنز به کار رفته در آنها، از کاربردهای گوناگونی برخوردار هستند.

خرید انواع عینک ایمنی
خرید انواع عینک ایمنی

درنتیجه قابلیت های به کار رفته در ساختار هر یک از انواع این ابزار ایمنی، آنها را از یکدیگر متمایز کرده است. لازم است بدانید که معمولاً لنزهای استفاده شده در عینک های ایمنی از جنس پلی کربنات و پلاستیک ساخته می شوند. همچنین لنز برخی از انواع این محصول، با استفاده از متریال شیشه ساخته می شوند.

اگر شما هم قصد آشنایی با انواع لنز عینک های ایمنی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله راندنو به طور کامل به آشنایی با انواع لنز عینک ایمنی و کاربرد آنها پرداخته شده است.

آنچه در ادامه می خوانیم:

لنز شفاف و بی رنگ

در ابتدای این بخش از مطلب انواع لنز عینک ایمنی به معرفی لنز بی رنگ و شفاف عینک های ایمنی می پردازیم. لنز شفاف یکی از رایج ترین انواع شیشه های عینک ایمنی است که جهت مصارف عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. جنس لنز شفاف از متریال هایی با مقاومت بالا، مانند پلی کربنات ساخته می شود.

لنزهای بی رنگ از بیشترین میزان انتقال نور برخوردار هستند. از این رو اگر برای کار در شرایط کم نور از عینک ایمنی استفاده می کنید، انتخاب لنز شفاف بهترین گزینه است. از این نوع لنزها در شرایطی که کارکنان در محیط های شغلی خود با عوامل پرخطر در ارتباط نیستند، استفاده می شود. لنزهای شفاف همانطور که از نامشان مشخص است، موجب افزایش دید افراد در محیط کار می شوند.

به عبارتی استفاده از این لنزها موجب تشخیص رنگ ها از یکدیگر می شود و می توانید قطعات کار را به وضوح مشاهده نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که این لنز عینک در برابر اشعه ها و پرتوها مقاومتی ندارند. لنز عینک ایمنی شفاف در دو نوع ساده و UV400 تولید و عرضه می شوند. لازم به ذکر است که قیمت این نوع از لنزها بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر انواع این محصول است.

لنز شفاف و بی رنگ
لنز شفاف و بی رنگ

بیشتر بخوانید: بهترین مارک عینک ایمنی


لنز قطبی

لنز عینک ایمنی پلاریزه یا قطبی در لیست انواع لنز عینک ایمنی قرار می گیرد. همانطور که می دانید برخورد نور با ناهمواری های سطوح، موجب پراکنده شدن نور می شود. همچنین در برخی مواقع، برخورد نور با سطوح صاف مانند فلز، آب و … نور را به صورت مستقیم انعکاس می دهد. درنتیجه برخورد این نور منعکس شده با چشم افراد، موجب آسیب به این عضو می شود.

از این رو این لنزها به منظور کاهش اشعه های نور خورشید و همچنین افزایش دید در محیط های برفی و مرطوب، استفاده می شود. لازم به ذکر است که نوعی ماده شیمیایی در ساختار لنزهای قطبی به کار رفته است که همانند فیلتر عمل می کند و بخشی از نور را پیش از برخورد با چشم کاربران، حذف می کند.

استفاده از لنز پلاریزه عینک برای افرادی که مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، کاربرد دارد. لازم به ذکر است که پوشش به کار رفته در ساختار این لنزها، تیره است و موجب عدم تشخیص رنگ های واقعی می شود. همچنین از این نوع لنزها در عینک های آفتابی، به دلیل مقاومت در برابر پرتو ایکس یا اشعه خورشید استفاده می شود.

به این نکته توجه داشته باشید افرادی که بینایی حساسی نسبت به تغییر رنگ نور دارند، نباید از این لنز عینک ایمنی استفاده کنند.

لنز قطبی
لنز قطبی

لنز کهربایی

لنز قهوه ای یا کهربایی از دیگر انواع این محصول است که نام آن در لیست انواع لنز عینک ایمنی قرار گرفته است. استفاده از این نوع لنزها موجب جلوگیری از برخورد نور صفحه نمایش به چشم افراد می شود. درنتیجه استفاده از این لنز عینک ایمنی برای افرادی که مدت طولانی با لپتاپ و کامپیوتر و یا گوشی های همره خود کار می کنند، گزینه مناسبی است.

همانطور که می دانید نور منعکس شده از صفحه نمایش، آبی رنگ است و برخورد آن موجب آسیب به چشم کاربران می شود. از این رو استفاده از این نوع لنزهای عینک در برابر خطرات فیزیکی مقاومت بالایی ندارند. لازم به ذکر است که استفاد ه از لنز عینک قهوه ای در محیط های مه آلود مناسب نیست. همچنین عینک ایمنی با لنز کهربایی در شرایطی که نور زیادی وجود دارد، توصیه نمی شود.

لنز کهربایی
لنز کهربایی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عینک ایمنی


لنز آبی

در این بخش از مقاله انواع لنز عینک ایمنی به بررسی لنز آبی رنگ می پردازیم. عینک شیشه آبی در برابر نور زرد مقاومت بالایی دارد. از این رو در محیط هایی که نور زرد رنگ شدیدی وجود دارد، می توان از این نوع لنزها استفاده نمود. لازم به ذکر است که لنز آبی نور حاصل از بخار سدیم را خنثی می کند و موجب جلوگیری از آسیب به چشم کاربران می شود.

استفاده از این لنز برای افرادی که به طور مداوم از کامپیوتر و گوشی های موبایل استفاده می کنند، مناسب نیست. اگر به دنبال عینک ایمنی ضد بخار هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب لنز آبی است.

لنز آبی
لنز آبی

لنز آیینه ای

لنز آیینه ای عینک های ایمنی از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله انواع لنز عینک ایمنی به بررسی آن می پردازیم. این نوع از لنز عینک ایمنی نیز در برابر نور خورشید و اشعه های پرخطر، مقاومت بالایی دارند. توجه داشته باشید که این لنزها در محیط های مرطوب، برفی و ماسه ای کارکرد صحیحی ندارند. این نوع از لنزهای عینک، مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارند.

لازم به ذکر است که پوشش آیینه ای این لنز موجب شده است عبور نور با میزانی حدود 10 الی 60 درصد کاهش داشته باشد. درنتیجه خستگی چشم کاربران را تا حد زیادی کاهش می دهد.

لنز آیینه ای
لنز آیینه ای

بیشتر بخوانید: عینک ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


لنز نارنجی

بررسی لنز نارنجی از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله انواع لنز عینک ایمنی قصد بررسی آن را داریم. در ابتدا لازم است بدانید که این نوع لنز همانند نوع کهربایی آن، مناسب برای استفاده در شرایط کم نور است. استفاده از عینک لنز نارنجی موجب افزایش روشنایی دید افراد می شود. لازم به ذکر است که این لنز نور آبی را فیلتر می کند.

به طور کلی جهت انجام فعالیت هایی که به دقت بالایی نیاز دارد، می توان از عینک ایمنی با لنز نارنجی استفاده نمود.

لنز نارنجی
لنز نارنجی

لنز سبز

لنز سبز از دیگر انواع لنز عینک ایمنی است که جهت افزایش وضوح دید کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از لنزها مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارند. همچنین برای مسدود کردن تابش EMR یا الکترومغناطیسی و اشعه های مادون قرمز، گزینه مناسبی به شمار می آیند. اگر به دنبال عینک ایمنی کوره هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب عینک ایمنی لنز سبز است.

لازم به ذکر است که برخی از انواع لنزها جهت انجام فعالیت های جوشکاری، توسط جوشکاران مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع لنز عینک ایمنی
انواع لنز عینک ایمنی

بیشتر بخوانید: عینک ایمنی برای چه مشاغلی ضروری است؟


امیدواریم که مقاله انواع لنز عینک ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی لنز عینک های ایمنی پرداخته شده است. جهت خرید عینک ایمنی و اطلاع از قیمت عینک ایمنی می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع عینک ایمنی را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت عینک ایمنی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.