بهترین مارک عینک ایمنی

بهترین مارک عینک ایمنی

معرفی بهترین مارک عینک ایمنی به شما کمک می کند تا از میان برندها و مدل های گوناگون، بهترین گزینه را انتخاب کنید. عینک ایمنی یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی است که جهت حفاظت و جلوگیری از آسیب دیدگی چشم افراد مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید چشم های ما عضو حساسی هستند که هنگام انجام انواع فعالیت ها، می توانند آسیب جدی ببینند.

امروزه افراد به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های شغلی متنوع مانند جوشکاری، فعالیت های آزمایشگاهی، نجاری، قرار گرفتن در معرض خطرات گازهای سمی و شیمیایی و … از این ابزار محافظ و کاربردی استفاده می کنند. از این رو با توجه به نوع کار و خطرات احتمالی، این وسیله ایمنی در انواع مختلف و همچنین با کیفیت های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شود.

خرید انواع عینک ایمنی
خرید انواع عینک ایمنی

تمام افرادی که قصد خرید عینک ایمنی را دارند، همیشه به دنبال خرید بهترین برند عینک ایمنی هستند. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که بهترین مارک عینک ایمنی کدام است؟ بنابراین اگر پاسخی برای آن ندارید، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

عینک ایمنی چیست؟

هنگام انجام فعالیت های مختلف، باید از یک سری ابزار های خاص بهره گیری کرد تا مشکل خاصی به وجود نیاید. استفاده از عینک ایمنی، بهترین راهی است که شما می توانید با استفاده از آن از چشمان خود در برابر خطرات احتمالی و شغلی استفاده نمایید. همچنین استفاده از عینک های ایمنی باعث می شود تا شما در هنگام انجام فعالیت های خطرناک، با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. از این رو استفاده از آنها هنگام انجام فعالیت های گوناگون، ضروری واقع می شود.


بیشتر بخوانید: عینک ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


انواع عینک ایمنی

در ادامه این بخش از مقاله به انواع عینک های ایمنی اشاره خواهیم کرد.

  • عینک ایمنی جوشکاری
  • عینک ایمنی آزمایشگاهی
  • عینک سنگ زنی
  • عینک ایمنی فتوکرومیک
  • گاگل ایمنی
انواع عینک ایمنی
انواع عینک ایمنی

انواع لنز عینک ایمنی

در ادامه این بخش از مقاله به معرفی انواع لنزهای عینک ایمنی و کاربردهای آن می پردازیم:

لنز شفاف

این نوع لنزهای عینک ایمنی از متداول ترین انواع لنزها هستند که در ساختار آنها از مواد مقاومی همچون پلی کربنات استفاده می شود. این نوع لنزها جهت انجام کارهای عمومی و همچنین حفاظت در برابر خرده مواد مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع عینک ها بینایی فرد را کاهش نمی دهند. همچنین رنگ و میزان نور را به صورت طبیعی در اختیار قرار می دهند. لازم به ذکر است که این عینک ها برای استفاده در برابر اشعه ها، لیزر و جرقه های قوی مناسب نیستند.

لنز کهربایی

این نوع لنزها تابش نور را از صفحه نمایشگر کاهش می دهند. همچنین برای افرادی مناسب هستند که مدت زمانی طولانی با کامپیوتر، گوشی همراه و … کار می کنند. بهره گیری از رنگ قرمز این لنزها در عینک های صنعتی، موجب کاهش روشنایی دید فرد می شود و جهت استفاده در شرایط کم نور کاربرد دارد. لازم به ذکر است که این لنزها در برابر خطرات فیزیکی از مقاومت چندانی برخوردار نیستند.

لنز قطبی

این نوع لنزهای عینک ایمنی جهت کاهش نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام استفاده از این نوع عینک ها، احتمال عدم تشخیص رنگ ها وجود دارد اما این لنزها همچنان بسیار واضح و دقیق عمل می کنند.

این لنزها جهت استفاده در محیط هایی که فرد در معرض نور زیاد قرار دارد، مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از چشم های حساس مراقبت می کنند و در طولانی مدت از سوزش چشم جلوگیری می کنند.

لنز سبز

این نوع لنزها معمولاً جهت ایجاد وضوح بیشتر و مراقبت از چشم ها مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربردهای این لنز می توان به محافظت از چشم در برابر اشعه های ماوراء بنفش و مادون قرمز اشاره کرد. شیشه های این عینک به رنگ سبز هستند و در دسته تیره ترین عینک های ایمنی قرار دارند.

لنز آبی

لنزهای آبی نور ناشی از بخارسدیم را خنثی می کنند و جهت استفاده در مکان هایی که نور زرد رنگ زیادی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع لنز عینک ایمنی
انواع لنز عینک ایمنی

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه انواع عینک ایمنی


انواع مواد به کار رفته در ساخت عینک ایمنی

مواد استفاده شده در لنز عینک های ایمنی انواع گوناگونی دارند. این عینک ها باتوجه به کاربردی که دارند، با انواع گوناگون مواد تولید و به بازار ارائه می شوند. به طور کلی شیشه های این ابزار به دو نوع گاگل ایمنی و عینک ایمنی تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی انواع موادی که عینک های ایمنی توسط آنها تولید می شوند، می پردازیم:

پلی اورتان NXT

جنس شیشه های این نوع عینک های ایمنی در برابر ضربه و شکننندگی از مقاومت بالایی برخوردار است. عینک ایمنی پلی اورتان از وزن کمی برخوردار اسن و محافظ خوبی در برابر نور به شمار می آید. همچنین این محصول با توجه به ویژگی های قابل توجهی که دارد، از قیمت بیشتری نیز برخوردار است.

پلی کربنات

این عینک ها در برابر ضربه و خط و خش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این ابزار ایمنی جهت محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش گزینه مناسبی است. همچنین عینک ایمنی پلی کربنات از وزن کمی برخوردار بوده و بسیار سبک است. لازم به ذکر است که این شیشه ها در برابر نور معمولی و نور قوی مقاومت مطلوبی ندارند.

آکریلیک

این عینک ها از وزن سبکی برخوردار هستند و قیمت ارزانی دارند. از کاربردهای اصلی عینک آکریلیک می توان به مقاومت آن در برابر انواع حلال های شیمیایی اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که این عینک ها به دلیل وضوح کم و مقاومت فیزیکی پایین، برای انجام کارهای حساس گزینه مناسبی نیستند.

اپتیکال

این نوع عینک های ایمنی همانند نوع پلی کربنات، از مقاومت بالایی دربرابر خراشیدگی و خط و خش برخوردار هستند. عینک ایمنی اپتیکال نسبت به انواع عینک های دیگر، وزن بالاتری دارد. عینک های ایمنی اپتیکال قیمت بالایی دارند و در برابر ضربه از مقاومت چندانی برخوردار نیستند. لازم به ذکر است که استفاده از این عینک ها دید فرد را محدود نمی کند.


بیشتر بخوانید: عینک ایمنی برای چه مشاغلی ضروری است؟


بهترین مارک عینک ایمنی

برند تولیدکننده عینک ایمنی در کیفیت این محصول تأثیرگذار است. در ادامه مقاله بهترین مارک عینک ایمنی به برندهای تولیدکننده معتبر و محبوب این ابزار ایمنی می پردازیم:

عینک ایمنی یووکس

اولین محصولی که ما در لیست بهترین برند عینک ایمنی قصد بررسی آن را داریم، برند یووکس است. برند یووکس با بهره گیری از استانداردهای CE و EN محصولات خود را با بالاترین سطح ایمنی تولید و عرضه می کند.

این شرکت تست محصولات را براساس لابراتوارهای کنترل کیفیت برند خود انجام می دهد. همچنین کلیه محصولات از لحاظ ظاهر و ارگونومی، در دانشکده ارگونومی پزشکی یووکس طراحی می شوند. پس از بررسی های تخصصی، محصول مورد نظر به مرحله تولید می رسد.

عینک های تولیدشده برند یووکس در دسته بندی ها و ساختار های مختلفی تولید و به فروش می رسد. هرکدام از عینک های ایمنی این برند از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. لازم است بدانید که این برند محصولاتی مناسب تمام فعالیت ها تولید می کند و به فروش می رساند.

عینک ایمنی دیوالت

دومین محصولی که در لیست بهترین مارک عینک ایمنی قرار می گیرد، برند دیوالت است. این برند یک برند آمریکایی به حساب می آید که محبوبیت زیادی در میان مردم کشور ما به دست آورده است.

این برند در زمینه تولید محصولات مربوط به نجاری فعالیت می کند. اما شما می توانید انواع عینک ایمنی تولیدشده توسط این برند را نیز با خیال راحت تهیه نمایید. جالب است بدانید که این برند محصولات عالی را طراحی کرده است.

عینک ایمنی امپیرال

امپیرال از دیگر برندهایی است که در لیست بهترین تولیدکنندگان عینک ایمنی قرار می گیرد. این برند آلمانی یکی از بهترین و محبوب ترین تولیدکنندگان خارجی عینک ایمنی به شمار می آِید. محصولات این شرکت توسط بهترین و قوی ترین افراد متخصص طراحی می شوند و شما با خیال راحت می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که محصولات عرضه شده توسط این شرکت، از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

عینک ایمنی پارکسون

برند پارکسون یکی از محبوب ترین برندهای تولید کننده عینک ایمنی به شمار می آید. برند پارکسون محصولات فوق العاده قوی و باکیفیتی را تولید و ارائه می کند. افراد این محصولات را به دلیل برخورداری از کیفیت مناسب و قدرت عالی شناسایی می کنند.

از این رو شما با خیال راحت می توانید از محصولات تولیدشده توسط شرکت پارکسون استفاده نمایید. این برند در سراسر جهان محصولاتش را ارائه می کند. لازم به ذکر است که محصولات این شرکت ساخت کشور چین و تایوان هستند و به بسیاری از کشورها صادر می شوند.

عینک ایمنی کاناسیف

عینک ایمنی کاناسیف یکی دیگر از عینک های ایمنی محبوب در ایران به حساب می آید. این برند می تواند محصولات فوق العاده ای را تولید نماید. محصولات کاناسیف به علت یک سری ویژگی های کلیدی محبوب شده اند.

هنگامی که شما از این عینک ها در موقعیت های مختلف استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که در حال استفاده از محصولات باکیفیت و باارزشی هستید. همچنین، شما می توانید این عینک ها را در شرایط مختلفی به کار بگیرید.

عینک ایمنی رونیکس

برند رونیکس با هدف گذاری های ملی و بین المللی، برای ساخت ابزارآلات مختلف تأسیس شده است. محصولات برند رونیکس کیفیت فوق العاده ای دارند و شما می توانید از آنها در موقعیت ها و شرایط مختلف استفاده نمایید. جالب است بدانید که در حال حاضر این محصولات در سراسر جهان عرضه می شوند و یکی از محبوب ترین محصولات تولیدشده در کشور ما به شمار می آیند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار رونیکس


عینک ایمنی توسن

شرکت توسن یک شرکت تولید کننده ایرانی است که از جایگاه ویژه ای در لیست بهترین مارک عینک ایمنی برخوردار است. این برند محصولات فوق العاده قوی و با ارزشی را تولید می کند و به دست مشتریان در سراسر جهان می رساند. شما با خیال راحت می توانید محصولات این برند را جهت فعالیت های نجاری و جوشکاری مورد استفاده قرار دهید.


بیشتر بخوانید: معرفی برند توسن


عینک ایمنی تری ام

برند تری ام از دیگر برندهای محبوب و معتبر تولیدکننده ابزار آمریکایی به شمار می آید. این برند محصولات باکیفیتی را تولید و عرضه می کند. جالب است بدانید که این برند چند سال پیش تا مرز ورشکستگی پیش رفت و به سرعت خود را از این وضعیت نجات داد. درحال حاضر برند تری ام محصولات تولیدشده خود را به سراسر جهان صادر می کند. شما با خیال راحت می توانید این محصولات از جمله عینک ایمنی را در کشور خودمان نیز تهیه نمایید.

عینک ایمنی ماتریکس

ماتریکس یک برند تولیدکننده چینی به شمار می آید. این برند جایگاه خود را در لیست بهترین مارک عینک ایمنی تثبیت کرده است. این شرکت محصولات خود را طبق استانداردهای روز اروپا و استرالیا، در کشور مالزی به تولید می رساند. همچنین این برند محبوبیت بالایی در میان مهندسان ایرانی پیدا کرده است.

عینک ایمنی
عینک ایمنی

راهنمای خرید عینک ایمنی

برای خرید بهترین مارک عینک ایمنی شما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید. در ادامه این نکات را به صورت کامل و تخصصی بررسی خواهیم کرد:

نوع عینک

اولین نکته ای که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، کاربرد عینک با توجه به شرایط کاری شما است. به عبارتی شما باید خطرات احتمالی شغل خود و میزان شدت آنها را در نظر بگیرید. امروزه عینک های ایمنی در انواع مختلفی تولید و به فروش می رسند. از این رو شما با توجه به کاربرد و متناسب با خطرات شغلی خود، می توانید نوع مناسب این محصول را انتخاب نمایید.

جنس بدنه

از دیگر نکاتی که نگام خرید عینک ایمنی مناسب باید در نظر بگیرید، جنس بدنه یا فریم این محصول است. در ساختار فریم عینک های ایمنی از پلی استر، چوب، فایبرگلاس و … استفاده می شود. از این رو با توجه به شرایط کاری خود، میزان مقاومت این محصول را درنظر بگیرید و مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید.

جنس لنز

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب عینک ایمنی مناسب، جنس لنز آن است. پپش از این، به بررسی انواع لنزهای بکاررفته در انواع عینک های ایمنی پرداختیم. در نتیجه با درنظر گرفتن مقاومت لنز با توجه به محیط کاری خود، می توانید آن را از نوع آکریلیک، پلی کربنات و … انتخاب نمایید.

وضوح دید

از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب این محصول، میدان دید حاصل از استفاده از عینک ایمنی است. اگر محیط شما خطراتی را به دنبال دارد و از این رو نیاز به دید دقیق تری دارید، عینک های اپتیکال گزینه مناسبی هستند.

رنگ لنز

از دیگر نکات مهم در خرید این محصول، توجه به رنگ لنز آن است. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، لنزها در انواع گوناگون و با کاربردهای متفاوت تولید می شوند. پس در نتیجه شما با در نظر گرفتن موقعیت و مقدار نور موجود در محیط کاری خود، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین پوشش لنز از دیگر نکات حائز اهمیتی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید. به عبارتی، با توجه به زمینه کاری فعالیت خود، می توانید از پوشش مناسبی استفاده کنید.

راحتی در استفاده

راحتی در استفاده از فاکتورهای مهمی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه نمایید. عینک ایمنی مناسبی را انتخاب کنید که از وزن پایینی برخوردار است. همچنین به طراحی دسته ها و پل بینی نیز توجه داشته باشید که هنگام استفاده مشکلی برایتان به وجود نیاورد. به این نکته توجه داشته باشید که لنز عینک انتخابی به صورت سراسری باشد و زوایای کناری چشم های شما را به خوبی پوشش دهد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مؤثر واقع شده باشد. جهت خرید بهترین مارک عینک ایمنی در سایت راندنو می توانید مشخصات عینک ایمنی و قیمت انواع عینک ایمنی را مشاهده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عینک ایمنی