راهنمای خرید عینک ایمنی

راهنمای خرید عینک ایمنی

راهنمای خرید عینک ایمنی به شما کمک می کند تا بهترین نوع این ابزار ایمنی را خریداری نمایید. عینک ایمنی یکی از انواع ابزارآلات ایمنی است که جهت محافظت از چشم افراد مورد استفاده قرار می گیرد. خطرات زیادی وجود دارد که در مشاغل گوناگون، سلامت افراد را تهدید می کند. به همین دلیل استفاده از عینک ایمنی در مشاغل گوناگون بسیار ضروری واقع است.

خرید انواع عینک ایمنی
خرید انواع عینک ایمنی

در نتیجه با توجه به اهمیت بالای سلامت جسمانی افراد، استفاده از انواع تجهیزات ایمنی فردی از جمله عینک ایمنی، لازم و ضروری خواهد بود. در مقاله راهنمای خرید عینک ایمنی از مجله راندنو، قصد داریم تا شما را با نکات مهم در خرید عینک ایمنی آشنا نماییم. اگر شما هم قصد خرید مناسب ترین عینک ایمنی را دارید، با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

عینک ایمنی چیست؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، عینک ایمنی ابزاری است که جهت حفاظت فردی مورد استفاده قرار می گیرد. عینک ایمنی جهت جلوگیری از آسیب به چشم افراد مورد استفاده قرار می گیرد. انواع این ابزار ایمنی به عینک های طبی شباهت زیادی دارند. اما این دو محصول براساس کاربرد از یکدیگر متمایز می شوند. عینک های ایمنی در برابر ذرات ریز، ویروس ها، مواد شیمیایی و … از چشم افراد محافظت می کنند.

در مقابل، عینک های طبی وظیفه جبران ضعف چشم شما را برعهده دارند. لازم به ذکر است که عینک های ایمنی شیشه و فریم ندارند و از طلق شفاف پلاستیکی ساخته شده اند.


بیشتر بخوانید: عینک ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


کاربرد عینک ایمنی کار

در ادامه مطلب راهنمای خرید عینک ایمنی از مجله راندنو، شما را با کاربردهای عینک ایمنی آشنا خواهیم کرد:

  • استفاده در مشاغلی که خطرات مکانیکی به همراه دارد.
  • استفاده در برابر خطرات تابش و اشعه
  • استفاده در برابر مواد شیمیایی
  • استفاده در شرایط محیطی گرم و …
کاربرد عینک ایمنی کار
کاربرد عینک ایمنی کار

انواع عینک ایمنی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید عینک ایمنی قصد داریم شما را با انواع این ابزار ایمنی آشنا نماییم:

عینک پزشکی

این عینک ها همانطور که از نامشان پیداست، مورد استفاده کارکنان مراکز درمانی قرار می گیرند. کناره های این ابزار ایمنی یک لاستیک وجود دارد که از ورود هرگونه ویروس و باکتری به داخل چشم جلوگیری می کند. امروزه این عینک های پزشکی با نام عینک ایمنی کرونا نیز شناخته می شوند.

عینک ایمنی گاگل

گاگل های ایمنی از پرکاربردترین و ایمن ترین انواع عینک های ایمنی به شمار می آیند. گاگل ها به صورتی طراحی می شوند که اطراف چشم ها را کاملاً می بندند و تحت پوشش قرار می دهند. همچنین از چشم شما در برابر ضربات مختلف و مواد شیمیایی به خوبی محافظت می کنند.

عینک جوشکاری

همانطور که از نام این محصول مشخص است، از این عینک جهت انجام فعالیت های جوشکاری استفاده می شود. عینک های جوشکاری در ابعاد بزرگی ساخته می شوند. همچنین این عینک های ایمنی از وزن کمی برخوردار هستند و در برابر خراش و ضربه نیز مقاومت دارند. از کاربرد عینک جوشکاری می توان به استفاده در برابر نور مرئی و ماوراء بنفش اشاره کرد. لازم به ذکر است که استفاده از این عینک، بر دید افراد تأثیرات منفی می گذارد.

عینک ایمنی آزمایشگاهی

عینک های آزمایشگاهی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که به طور کامل اطراف چشم افراد را پوشش می دهند و حتی بخشی از صورت را نیز می پوشانند. لنز عینک ایمنی آزمایشگاهی از ساختار مقاومی برخوردار است. همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاوم و تحریک ناپذیر است. وزن عینک ایمنی آزمایشگاهی نسبت به دیگر عینک های ایمنی بسیار کمتر است. لازم به ذکر است که این عینک ها قابل شستشو هستند.

عینک ایمنی محافظ لیزر

از کاربرد عینک محافظ لیزر می توان به استفاده در کارگاه های برش لیزری و حکاکی اشاره کرد. این عینک های ایمنی در برابر حرارت و اشعه لیزر بسیار مقاوم هستند و از آسیب به چشم کارکنان جلوگیری می کنند. این عینک ها با طراحی متناسبی تولید و به ارائه می شوند.

انواع عینک ایمنی
انواع عینک ایمنی

بیشتر بخوانید: عینک ایمنی برای چه مشاغلی ضروری است؟


انواع لنز عینک ایمنی

یکی از پارامترهایی که هنگام خرید عینک ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرد، لنز عینک است. در ادامه این بخش از مقاله راهنمای خرید عینک ایمنی به معرفی انواع لنز عینک های ایمنی می پردازیم:

  • لنز بی رنگ و شفاف: این لنز یکی از انواع لنز ارزان قیمت برای عینک های ایمنی است. این لنزها از پلی کربنات شفاف ساخته شده اند. همچنین در دو نوع UV400 و ساده تولید می شوند. لنز ساده جهت انجام فعالیت های معمولی و لنز UV400 جهت انجام فعالیت در مقابل نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرند.
  • لنز پلاریزه یا قطبی: از انواع لنز پلاریزه جهت کاهش تابش نور خورشید استفاده می شود. استفاده از این لنز در عینک های ایمنی موجب جلوگیری از سوزش چشم می شود.
  • عینک ایمنی لنز سبز: این نوع لنزها وضوح دید شما را بهبود می بخشند. همچنین استفاده از این لنزها، از چشم افراد در برابر اشعه های ماوراء بنفش و مادون قرمز محافظت می کند. این لنزها همانطور که از نامشان مشخص است، به رنگ سبز هستند.
  • لنز آبی رنگ: استفاده از این لنز در محیط هایی که نور زرد و بخار سدیم وجود دارد، گزینه مناسبی به شمار می آید. البته افرادی که در طی روز استفاده مداومی از کامپیوتر دارند، نباید از این لنز استفاده کنند.
  • لنز کهربایی: این لنزها تابش نور را از صفحه های نمایشگر کاهش می دهند. از این رو برای افرادی مناسب هستند که طولانی مدت با سیستم و کامپیوتر کار می کنند. لازم به ذکر است که این لنزها در برابر خطرات فیزیکی مقاومت بالایی ندارند.
  • لنز آیینه ای: این لنزها در برابر خش مقاومت بالایی دارند. همچنین در محیط هایی که پرتوهای خطرناکی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند.
انواع لنز عینک ایمنی
انواع لنز عینک ایمنی

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه انواع عینک ایمنی


نکات مهم هنگام خرید عینک ایمنی

همانطور که می دانید، هنگام خرید عینک ایمنی بات وجه به شرایط کاری خود، باید نوع مناسب این محصول را انتخاب نمایید. در ادامه مقاله راهنمای خرید عینک ایمنی شما را با این نکات حائز اهمیت آشنا خواهیم کرد:

شرایط کاری

همانطور که می دانید، یکی از اصلی ترین نکاتی که هنگام خرید این ابزار ایمنی باید به آن توجه داشته باشید، شرایط شغلی شما است. به عبارتی شما باید از خطرات آسیب زننده و تهدیدکننده موقعیت کاری خود آگاه باشید. علاوه بر این، شما باید از نوع موادی که در محیط شغلی خود با آنها سروکار دارید نیز باخبر باشید و سپس اقدام به خرید این محصول نمایید. به عبارتی باید عینک حرفه و شغل مورد نظر خود را به خوبی بشناسید.

به عنوان مثال، افرادی که به مشاغلی همچون جوشکاری فعالیت می کنند، باید از عینک جوشکاری متناسب با کار خود استفاده نمایند. امروزه عینک های ایمنی گوناگونی براساس کاربرد تولید و به بازار عرضه می شوند. تمامی افراد می توانند متناسب با خطرات احتمالی شغل خود، از انواع عینک های ایمنی استفاده نمایند.

جنس بدنه

از دیگر فاکتورهای مهمی که هنگام خرید عینک ایمنی باید در نظر داشته باشید، جنس بدنه یا فریم محصول است. عینک های ایمنی با جنس های گوناگون فایبرگلاس، چوب، فلز، پلی استر و … طراحی و به بازار ارائه می شوند. به همین جهت توجه به میزان مقاومت بدنه عینک ایمنی، از اهمیت به سزایی برخوردار است. لازم است با توجه به زمینه شغلی خود و حوادث احتمالی، نوع مناسب این ابزار ایمنی را انتخاب نمایید.

میدان دید

میدان دیدی که با استفاده از عینک ایمنی برای شما فراهم می شود، از دیگر نکات قابل توجه در هنگام خرید این محصول است. لازم است بدانید که این پارامتر نیز با توجه به محیط شغلی شما در نظر گرفته می شود. به عبارتی اگر محیط کاری شما پر ریسک و خطرناک است و به میدان دید دقیقی نیاز دارید، یاید از انواع محافظ چشمی استفاده نمایید. همچنین محافظ های چشمی اپتیکال هستند و استفاده از آنها هیچگونه محدودیتی در میدان دید ایجاد نمی کند.

جنس لنز

جنس لنز عینک ایمنی از دیگر نکات حائز اهمیتی است که باید مورد توجه شما قرار بگیرد. در ابتدا لازم است بدانید جنس لنز عینک های ایمنی از پلی اورتان، پلی کربنات، آکریلیک و شیشه طبی است. در نتیجه با توجه به زمینه کاری خود و مقاومت لنز، باید نوع مناسب این محصول را انتخاب نمایید.

رنگ لنز

با در نظر داشتن میزان نور موجود در محیط کاری خود باید نوع مناسبی از عینک ایمنی را خریداری نمایید. عینک های ایمنی با لنزهای مختلف و رنگ های گوناگونی تولید می شوند که بات وجه به شرایط موجود، می توان مناسب ترین نوع عینک ایمنی را انتخاب نمود.

راحتی در استفاده

از دیگر عوامل مهم که باید به آن توجه داشته باشید، امکان استفاده آسان از عینک ایمنی است. یکی از فاکتورهایی که باید مدنظر داشته باشید، وزن عینک است. هرچه وزن عینک ایمنی کمتر باشد، استفاده از این محصول آسان تر انجام می گیرد. همچنین برخورداری از دسته هایی که قابلیت تنظیم دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنگام خرید عینک به پل بینی نیز توجه داشته باشید که هنگام استفاده مشکلی به وجود نیاورد. لازم به ذکر است که بهتر است لنز عینک شما سراسری باشد تا زوایای کناری چشم های شما را نیز به خوبی تحت پوشش قرار دهد.

پوشش لنز

پوشش لنز عینک های ایمنی از ویژگی های جانبی این محصول به شمار می آید. به طور مثال، هنگام کار در محیط مرطوب، باید از عینک ایمنی ضد بخار استفاده نمایید. استفاده از عینک ایمنی ضدبخار موجب می شود تا مه زدگی و بخار، میدان دید شما را کاهش ندهد. همچنین لازم به ذکر است که در مشاغلی که چشمان شما در معرض خطر پرتاب ذرات ریز قرار می گیرد، باید از عینک ضد خش استفاده نمایید.

استاندارد عینک ایمنی

استاندارد بودن عینک های ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که می دانید، عینک های ایمنی جهت زیبایی مورد استفاده قرار نمی گیرند. این ابزار ایمنی تنها جهت حفاظت از چشم شما کاربرد دارد. به همین جهت باید هنگام خرید عینک ایمنی به استانداردهای آن نیز توجه داشته باشید. در لیست زیر به استانداردهای مورد استفاده در ساخت عینک ایمنی پرداخته ایم:

  • EN172: عینک های ایمنی که از این استاندارد برخوردار هستند، در برابر آب مقاوم هستند یا به عبارتی ضدآب هستند.
  • EN169: تمامی عینک هایی که در فعالیت های جوشکاری، لحیم کاری و … مورد استفاده قرار می گیرند، باید از این استاندارد برخوردار باشند.
  • EN170: عینک های مقاوم در برابر اشعه UV از این استاندارد برخوردار هستند.

برند عینک ایمنی

برند تولیدکننده عینک ایمنی از دیگر پارامترهای اصلی و کلی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید. در ادامه به معتبرترین برندهای عینک ایمنی اشاره کرده ایم:

  • عینک ایمنی توتاص
  • عینک ایمنی کاناسیف
  • عینک ایمنی رونیکس
  • عینک ایمنی Uvex
  • عینک ایمنی پارکسون
  • عینک ایمنی توسن و …

بیشتر بخوانید: بهترین مارک عینک ایمنی


قیمت عینک ایمنی

در انتهای این بخش از مقاله راهنمای خرید عینک ایمنی باید بدانید که هر هزینه ای که برای خرید عینک ایمنی صرف کنید، ارزشمند است. باید به این تکته توجه داشته باشید که حفاظت از چشمان شما به هر قیمتی می ارزد. همچنین با پرداخت هزینه کمتر، می توانید نوع کیفیت پایین این ابزار را خریداری نمایید. به خاطر داشته باشید که نه تنها عینک ایمنی بلکه تمامی تجهیزات ایمنی را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

در انتهای این مطلب از مقاله، به معرفی نمونه هایی از بهترین عینک های ایمنی پرداخته ایم:

  • عینک ایمنی ام سی آر سیفتی مدل 9800
  • عینک ایمنی اخوان مدل 07
  • عینک ایمنی رونیکس مدل RH-9022
  • عینک ایمنی امپیرال مدل Hawk
  • عینک ایمنی اینکو مدل HSG06
  • عینک ایمنی توتاص مدل EN166
  • عینک ایمنی توسن مدل TSG-100
راهنمای خرید عینک ایمنی
راهنمای خرید عینک ایمنی

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید عینک ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله به طور کامل به نکاتی که هنگام خرید عینک ایمنی باید توجه داشته باشید، پرداخته شد. به طور کلی با توجه به شرایط محیطی و شغلی خود باید از نوع مناسب این محصول استفاده نمایید.

جهت خرید انواع عینک ایمنی و اطلاع از قیمت عینک ایمنی می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع عینک ایمنی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزارآلات و ابزار ایمنی است.