راهنمای خرید جلیقه ایمنی

راهنمای خرید جلیقه ایمنی

راهنمای خرید جلیقه ایمنی به شما کمک می کند جلیقه کار مهندسی متناسب را خریداری نمایید. جلیقه ایمنی از تجهیزات حفاظت فردی است که جایگاه شغلی افراد را در مجموعه مورد نظر نشان می دهد. همچنی نمونه های شبرنگ این محصول در بازار موجود هستند که دیده شدن کارکنان در محیط های تاریک را برای افراد فراهم می کنند.

خرید جلیقه ایمنیبه طور کلی این تجهیزات معمولاً با رنگ های روشن تولید و عرضه می شوند. جهت خرید جلیقه خبرنگاری با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید. در این مطلب قصد داریم به طور کامل با آشنایی با نکات مهم در خرید جلیقه های کار بپردازیم. پس تا انتهای مقاله راهنمای خرید جلیقه ایمنی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع جلیقه ایمنی

یکی از عواملی که در راهنمای خرید جلیقه ایمنی تأثیر دارد، توجه به نوع آن است. شما باید باتوجه به کاربرد خود و نوع فعالیتی که در روز به انجام آن مشغول هستید، مناسب ترین نوع جلیقه کار را انتخاب نمایید. در این بخش قصد داریم به بررسی و معرفی انواع جلیقه های ایمنی بپردازیم.

مدل جداشونده

این نمونه جلیقه به صورتی طراحی شده است که قسمت های مختلف آن از یکدیگر جدا می شوند. استفاده از این ابزار ایمنی مناسب برای افرادی است که با وسایل صنعتی کار می کنند. به بیان ساده تر اگر فردی میان دستگاه های صنعتی قرار بگیرد، قسمت های جداشونده به آسانی پاره می شود و هیچگونه آسیبی به فرد مورد نظر وارد نمی شود.

جلیقه ایمنی مخصوص کار با آب

در این بخش از مطلب راهنمای خرید جلیقه ایمنی به بررسی جلیقه های مخصوص کار با آب یا آبی می پردازیم. این جلیقه کار همانطور که از نامش مشخص است، مناسب برای مواردی است که کارکنان در محیط های مرطوب مشغول فعالیت هستند. با پوشیدن این جلیقه ها دید بالایی ایجاد می شود و فعالیت های مرتبط با آب آسان می شوند.

همچنین جلیقه کار مورد نیاز برای هوای بارانی در این دسته قرار می گیرد.

جلیقه ایمنی عمومی

نوع عمومی این ابزار ایمنی از استاندارد ANSI برخوردار است. همچنین از کمربند ایمنی و دیگر اجزایی که قابل جدا شدن هستند، برخوردار است. به طور کلی این نمونه از جلیقه کار مناسب پلیس ها و افرادی است که امکان دارد در شرایط خاص نیازمند در آوردن لباس های خود هستند. به عبارتی این تجهیزات به گونه ای طراحی می شوند که بتوان از آنها بر روی لباس های دیگر استفاده نمود.

اگر به دنبال تهیه جلیقه شبرنگ پلیس هستید، می توانید نمونه های عمومی این تجهیزات را خریداری نمایید.

جلیقه آبی

جلیقه های زرد، فسفری و جلیقه شبرنگ نارنجی از رایج ترین رنگ هایی هستند که در تولید این تجهیزات استفاده می شوند. جلیقه های کار آبی از دیگر رنگ هایی هستند که در ساختار این تجهیزات استفاده می شوند. این جلیقه ها برای پرسنل، پزشکان و افرادی که در شرایط اضطراری قرار دارند، مناسب است.

جلیقه مهار ایمنی

جلیقه های مهارکننده از دیگر انواع این تجهیزات هستند که در این بخش از موضوع راهنمای خرید جلیقه ایمنی به بررسی آن خواهیم پرداخت. این محصول همانطور که از نامش پیداست در مشاغلی مانند عملیات های هوایی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع جلیقه ایمنی
انواع جلیقه ایمنی

بیشتر بخوانید: جلیقه ایمنی کار چند نوع است؟ کدام جلیقه ایمنی بهتر است؟


طبقه بندی جلیقه ایمنی

این جلیقه ها باتوجه به شرایط شغلی افراد، در سه کلاس بندی متفاوت تولید و عرضه می شود. در این بخش از موضوع راهنمای خرید جلیقه ایمنی به بررسی طبقه بندی این ابزار ایمنی می پردازیم.

جلیقه ایمنی کلاس 1

این نوع از جلیقه هایی که در این کلاس بندی قرار می گیرند، از الیاف و مواد سبکی تولید شده اند. از این رو استفاده از نمونه های طبقه یک این ابزار ایمنی برای افرادی که در معرض آفتاب قرار دارند، گزینه مناسبی به شمار می آید. مشاغلی مانند نگهبانی، تعمیرات و نگهداری های خارج از جاده ای نیازمند استفاده از این جلیقه ها هستند.

جلیقه کار کلاس 2

استفاده از این نوع جلیقه ها، دید مناسبی نسبت به کارکنان مشغول به کار در شب و محیط های تاریک به وجود می آورد. لازم به ذکر است که این تجهیزات در مکان هایی که سرعت وسایل نقلیه زیر 40 کیلومتر در ساعت باشد. این نمونه از جلیقه ها مورد استفاده نگهبانان و کنترل کننده های ترافیک قرار می گیرد.

جلیقه ایمنی کلاس 3

در ابتدا لازم است بدانید که این نمونه از جلیقه های ایمنی به نمونه های نوع دوم شباهت بیشتری دارند. لازم به ذکر است که طبقه بندی شماره 3 این محصول مناسب برای مکان هایی است که تردد سرعت خودرو از 80 کیلومتر در ساعت بیشتر باشد.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار ایمنی


روش دوخت جلیقه کار

هنگام تهیه این محصول به استاندارد بودن نوع دوخت آن توجه نمایید. نوع دوخت و جنس این تجهیزات باید به گونه ای باشند که در اثر شست و شو و استفاده مداوم تغییر نکند. همچنین نخ ها و الیاف به کار رفته در این ابزار ایمنی باید از استحکام مطلوبی برخوردار باشند.

راهنمای خرید جلیقه ایمنی
راهنمای خرید جلیقه ایمنی

جنس جلیقه ایمنی

در این بخش از موضوع راهنمای خرید جلیقه ایمنی به بررسی اهمیت سایز این محصول می پردازیم. به طور معمول جنس جلیقه های کار از PVC ساخته می شود. پی وی سی از مقاومت بالایی برخوردار است و بسیار سبک طراحی شده است. همچنین لباس هایی که با استفاده از این متریال به بازار عرضه می شوند، هیچگونه نارضایتی برای افراد به وجود نمی آورند.

جلیقه کتان و پلی استر از معمول ترین متریال هایی هستند که این تجهیزات با استفاده از آنها ارائه می شوند. لازم به ذکر است که نوارهای شبرنگ موجود بر روی جلیقه ها نور را به درستی بازتاب می دهد. درنتیجه افراد از فاصله های بسیار زیاد نیز قابل مشاهده خواهند بود.


بیشتر بخوانید: بهترین برند ابزار ایمنی در ایران


سایز جلیقه

از دیگر مسائل مهمی که در راهنمای خرید جلیقه ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه به سایز آن است. توجه نمایید که این پوشش به نوبه خود به دلیل استفاده بر روی لباس ها، در سایزهای بالایی تولید و عرضه می شوند. اما باتوجه به سایز خود باید مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. این تجهیزات در سایزهای M ،L ،XL ،XXL و در برخی از موارد XXXL تولید و عرضه می شوند.

به طور کلی هنگام پوشیدن این لباس توجه نمایید که خیلی برای بدن شما بسیار جذب و یا بسیار آزاد نباشد.

سایز جلیقه
سایز جلیقه

بیشتر بخوانید: ابزار ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟ آشنایی با انواع تجهیزات ایمنی


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید جلیقه ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. توجه نمایید عوامل دیگری مانند برند تولیدکننده جلیقه، لوازم های جانبی استفاده شده در جلیقه ها مانند زیپ و نوع شبرنگ، از نکاتی هستند که حین خرید باید به آنها توجه داشته باشید. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به بررسی مناسب ترین زمان برای عوض کردن لباس کار پرداخته شده است.

راندنو امکان مشاهده لیست جلیقه شبرنگ دوچرخه سواری و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان محصول مورد نظر را برای شما فراهم نموده است. با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست تجهیزات ایمنی را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.