راهنمای خرید قفل فرمان

راهنمای خرید قفل فرمان

راهنمای خرید قفل فرمان به شما کمک می کند بهترین قفل فرمان را متناسب با نوع ماشین خود انتخاب نمایید. پارامترهایی همچون نوع قفل فرمان، جنس و شرکت تولیدکننده، مدل ماشین در انتخاب قفل فرمان تأثیرگذار هستند. افزایش امنیت خودرو امروزه یکی از مهم ترین مسائل برای افرادی است که اتومبیل دارند. به همین منظور برای ایمنی از خودرو باید از وسایل جانبی مانند قفل فرمان استفاده کرد.

به همین دلیل شما می توانید بهترین قفل فرمان را برای اتومبیل خود خریداری کنید تا امنیت اتومبیل خود را افزایش دهید. در این مقاله به آشنایی با راهنمای خرید قفل فرمان می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله از مجله راندنو با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است در سایت راندنو می توانید لیست مرکز فروش قفل فرمان در تهران و شهرهای دیگر را نیز مشاهده نمایید. راندنو امکان خرید مستقیم و بدون هیچگونه واسطه را برای شما کاربران فراهم کرده است.

آنچه در ادامه می خوانیم:

قفل فرمان چیست؟

در این بخش از مطلب راهنمای خرید قفل فرمان به بررسی این ابزار می پردازیم. این وسیله میله ای است که روی فرمان خودرو نصب می شود. نصب این تجهیزات بر روی فرمان، مانع از چرخش غربیلک یا فرمان می شود. با استفاده از قفل فرمان اگر سارقان بتوانند به ماشین شما وارد شوند یا حتی آن را روشن کنند، امکان حرکت خودرو وجود ندارد. قفل فرمان از عملکردهای مختلفی برخوردار است.

شما با توجه به مدل خودروی خود می توانید مناسب ترین نوع این قفل را خریداری نمایید. قفل فرمان ها از جنس فولاد و با روکش های مختلف تولید می شوند. بدنه فولادی قفل فرمان از محافظ بزرگی برخوردار است که مانع چرخش فرمان می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله قفل فرمان چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه نمایید.

انواع قفل فرمان

در این بخش از راهنمای خرید قفل فرمان به معرفی انواع این ابزار می پردازیم. قفل فرمان ها در مدل های مختلفی تولید می شوند. هر یک از انواع این ابزار از کارایی و شکل ظاهری منحصر به فرد برخوردار هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

قفل فرمان عصایی

همانطور که از نام این محصول مشخص است، شکل ظاهری آن مانند عصا است. به همین منظور در بازار به قفل فرمان عصایی معروف است. این محصول به شکل دو تیکه طراحی شده است. همچنین استفاده از آن برای تمام خودرو ها مناسب است. زیرا از قابلیت تنظیم در سایزهای گوناگون برخوردار است. جنس این قفل ها از فولاد مستحکم است. این محصول در دو مدل کلید کامپیوتری و کلید معمولی به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است این ابزار یکی از کاربردی ترین انواع قفل است که فرمان را به پدال متصل می کند.

قفل فرمان رمزدار

این قفل نسبت به رقبای خود سیستم ایمنی به روزتر و جدید تری دارد. در این مدل قفل کلیدی از روی قفل حذف شده است و قفل رمز دار جایگزین آن شده است. برای باز کردن این قفل نیازی به کلید نیست و سارقان با استفاده از شاه کلید قادر به باز کردن این قفل ها نیستند. سارقان از باز کردن قفل های رمزدار خودداری می کنند زیرا ریسک انجام این کار را نمی پذیرند.

قفل فرمان تاشو

در این بخش از مقاله راهنمای خرید قفل فرمان به بررسی قفل های تاشو می پردازیم. این قفل نسبت به دیگر انواع قفل فرمان ها، فضای کمتری را اشغال می کند. این محصول همانطور که از نامش پیداست، از قابلیت تاشو برخوردار است. پس از تا کردن نیز می توان به راحتی قفل را باز کرد و از آن برای حفاظت اتومبیل استفاده کرد.

به علت تا کردن این قفل، حجم آن بسیار کم می شود به همین منظور می توان آن را در داشبورد یا زیر صندلی قرار داد. این تجهیزات با استفاده از بهترین مواد اولیه و فناوری روز دنیا تولید می شود.

قفل فرمان سه کار

این قفل همانطور که از نامش مشخص است برای قفل کردن قسمت های مختلف اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. این قفل علاوه بر قفل فرمان پدال را نیز قفل می کند. همچنین به صورت مجزا دنده و ترمز دستی را هم قفل می کند. به دلیل قفل شدن دنده سارقان نمی توانند اتومبیل شما را حتی یک سانتی متر جابه جا کنند. زیرا در صورت قفل شدن دنده، نمی توانند ماشین را خلاص کنند و چرخ های عقب آزاد نمی شوند به همین علت جابجایی اتومبیل امکان پذیر نخواهد بود.

قفل فرمان پدال بند

برای اینکه سطح امنیت خودرو را افزایش دهید می توانید از این قفل استفاده کنید. خرید قفل پدال و قفل فرمان به صورت مجزا هزینه ی بالایی دارد و فضای بیشتری را در خودرو اشغال می کند. در نتیجه تولیدکنندگان، قفل فرمان دو منظوره که قابلیت قفل فرمان و پدال را به صورت همزمان داشته باشد را تولید کرده اند. این قفل به نسبت قفل های معمولی سطح ایمنی بیشتری دارد.

انواع قفل فرمان
انواع قفل فرمان

بیشتر بخوانید: نحوه بستن قفل فرمان | قفل فرمان چگونه کار می کند؟


نوع قفل

این محصول از قفل های مختلفی برخوردار است. اما رایج ترین قفل های این ابزار، مدل کامپیوتری به همراه کلیدهای جانبی و قفل رمزی است. شما با توجه به بودجه و سلیقه خود می توانید قفل مناسب برای خودرو خود را خریداری نمایید.

جنس قفل فرمان

همانطور که گفته شد، متریال های مختلفی در تولید این ابزار استفاده می شود. متریال های فولادی از کیفیت، وزن و مقاومت بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل تولیدکنندگان برای تولید قفل فرمان از مواد فولادی به علت افزایش ضریب ایمنی آنها استفاده می کنند. پیشنهاد ما به شما این است قفل فرمان مورد نظر را با متریال های فولادی انتخاب نمایید.

توجه به طول میله

طول میله ها در قفل ها با یکدیگر تفاوت دارند. طول میله قفل فرمان به قطر فرمان ماشین بستگی دارد. اگر قطر فرمان ماشین شما بیشتر باشد بهتر است طول میله آن نیز بلندتر باشد. بهتر است هنگام خرید، مدل ماشین خود را به فروشنده بگویید تا فروشنده قفل فرمان متناسب با اندازه فرمان ماشین را به شما ارائه کند.

جنس روکش قفل فرمان

برای قفل فرمان ها روکش های گوناگونی تولید می شود. رایج ترین آنها پی وی سی و فوم صنعتی است. اگر جنس روکش باکیفیت باشد عمر قفل طولانی تر است. همچنین برخورداری از روکش مرغوب، از اذیت شدن دستان شما جلوگیری می کند. درنتیجه بهتر است هنگام تهیه این تجهیزات، به جنس روکش آن توجه داشته باشید.

توجه به مدل ماشین

اولین نکته ای که در راهنمای خرید قفل فرمان باید به آن توجه داشته باشید، مدل اتومبیل شما است. هر قفلی متناسب با خودروی خاصی تولید می شود. حتما در هنگام خرید مدل خودرو خود را به فروشنده اعلام کنید تا با توجه به مدل خودرو شما بهترین قفل فرمان را به شما ارائه دهد.

نوع کلید اکثر قفل ها کامپیوتری است و در برخی موارد ساده است. اگر چه تصور می شود کلید کامپیوتری امنیت بالاتری دارد اما در عمل کارایی قفل ها مانند یکدیگر است.

راهنمای خرید قفل فرمان
راهنمای خرید قفل فرمان

مزایای استفاده از قفل فرمان

استفاده از قفل های فرمان مانع سرقت رفتن اتوموبیل های شما می شود. قفل فرمان ها مزایای قابل توجهی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • با استفاده از این تجهیزات، آسودگی خاطر برای مالک خودرو فراهم می شود.
  • این قفل ها از جنس فولاد با روکش ها مختلفی ساخته شده اند. به عبارتی بدنه فولادی این قفل ها از محافظ بزرگی برای جلوگیری از چرخش فرمان خودروی شما برخوردار است.
  • استفاده از قفل فرمان موجب می شود تا سارقان تاحدودی از سرقت اتوموبیل منصرف شوند و از انجام این کار خودداری می کنند.
  • این ابزار امنیتی نسبت به سیستم های امنیتی دیگر از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است. همچنین تعویض این ابزار هزینه بالایی ندارد.

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال

در این بخش از راهنمای خرید قفل فرمان قصد برسی تفاوت های قفل فرمان و قفل پدال را داریم. قفل فرمان و قفل پدال به تنهایی برای امنیت ماشین کافی نیستند. اما راه حلی هوشمندانه برای طولانی کردن زمان سرقت سارقان است. طولانی شدن سرقت موجب جلوگیری از دزدی سارقان می شود زیرا سرعت عمل برای انجام این کار را نخواهند داشت. حتی اگر خودرو شما دزدگیر و ردیاب داشته باشد، بهتر است که حتماً از قفل فرمان و قفل پدال استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع قفل


بهترین برند قفل فرمان

به دلیل تقاضای بالا برای خرید قفل فرمان شرکت های زیادی اقدام به تولید آن کرده اند و هر یک از آنها ویژگی های خاصی دارند. در ادامه این بخش از مطلب راهنمای خرید قفل فرمان به معرفی بهترین برند های تولیدکننده این ابزار می پردازیم.

نووا (nova)

این شرکت در سال 1387 فعالیت خود را در حوزه ابزار و یراق شروع کرده است. شرکت نووا تولیدکننده انواع ابزارآلات دستی، بادی، برقی و ابزارهای جوش و برش است. این برند محصولات خود را مطابق با نیاز کاربران تولید می کند. همچنین ابزارآلات نووا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و براساس استانداردهای بین المللی تولید می شوند. قفل فرمان نووا مدل L600، قفل فرمان و پدال نووا مدل L800 و مدل های دیگر از بهترین قفل هایی هستند که نووا به بازار ارائه کرده است.

قفل فرمان پارس

شرکت پارس یکی از محبوب ترین و برترین تولیدکنندگان انواع قفل در ایران است که در سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد. این برند می تواند محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر نماید. قفل پدال و فرمان پارس مدل PFO1 ،PA12 و … از برترین قفل فرمان های تولیدشده توسط برند پارس به شمار می آیند.

لوکمس (lookmas)

لوکمس یکی از قدیمی ترین برندها در حوزه تولید قفل فرمان است. این شرکت در سال 1364 شروع به فعالیت کرده است. محصولات این شرکت از گواهینامه ISO9001 برخوردار هستند. قفل فرمان لوکمس مدل 6888A و lm-21 از بهترین قفل های فرمان تولیدشده توسط این برند هستند.

در لیست زیر به معرفی تعدادی دیگر از تولیدکنندگان محبوب این کالا پرداخته شده است:

  • قفل فرمان رونیکس(Ronix)
  • کنزاکس(Kenzax)
  • اس تی ای(S.T.A) و دیگر برندها

جمع بندی

امیدواریک که مقاله راهنمای خرید قفل فرمان برای شما مفید  واقع شده باشد. در این مقاله به بررسی نکات مهمی که پیش از تهیه قفل فرمان باید به آن ها توجه داشته باشید، پرداخته شد. علاوه بر این، بررسی مزایای قفل فرمان و معرفی برندهای محبوب آن از دیگر موضوعات این مقاله بود. به طور کلی پیش از خرید باید به نوع قفل و تناسب آن با خودرو خود توجه داشته باشید.

شما کاربران عزیز با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان انواع قفل را مشاهده نمایید. سپس می توانید به صورت مستقیم با فروشندگان و نمایندگان اصلی این یراق آلات در ارتباط باشید. همچنین می توانید استعلام قیمت قفل فرمان سه کاره را از آن ها دریافت نمایید و محصول مورد نظر را بدون واسطه خریداری نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.