اره برقی چیست؟

اره برقی چیست؟ همه چیز در خصوص اره برقی زنجیری

اره برقی چیست و چه کاربردی دارد؟ اره برقی یکی از ابزارآلات برشی است که در صنایع چوب از کاربردهای به سزایی برخوردار است. اره برقی نوعی اره قابل حمل است که توسط نیروی الکتریکی کار می کند. این ابزار را برخی از افراد با نام اره زنجیری هم می شناسند. از این ابزار برای ایجاد کنده کاری و قطع کردن متریال های چوبی استفاده می شود.

خرید انواع اره برقی
خرید انواع اره برقی

از اصلی ترین کاربردهای این ابزار می توان به برش چوب و انجام فعالیت های باغبانی اشاره نمود. همچنین این محصول با استفاده از جریان برق شهری، فرآیندهای برش را به خوبی انجام می دهد. جهت اطلاع از قیمت اره برقیبی صدا با مراجعه به سایت راندنو می توانید به صورت مستقیم با فرونشدگان این ابزار ارتباط برقرار نمایید.

راندنو لیستی از قیمت اره برقی کوچک باغبانی را برای شما کاربران فراهم نموده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع اره های زنجیری و کاربردی که دارند بپردازیم. پس تا انتهای مطلب اره برقی چیست با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع اره برقی

در این بخش از مطلب اره برقی چیست به معرفی انواع این ابزار باتوجه به کاربردی که دارند، می پردازیم.

اره سرشاخه زن

این ابزار نوعی از اره های برقی است که یک زنجیر کوچک دارد و فرآیند برش را انجام می دهد. این زنجیر به یک پایه بلند وصل است و امکان دسترسی به شاخه های بلند را فراهم می کند.

اره عمود بر

اره عمودبر که بسیاری از افراد آن را با نام اره چکشی هم می شناسند، یک از پرکاربردترین انواع این ابزار است. از این نوع اره برای ایجاد شیار بر روی متریال های پلاستیکی، چوبی، آلومینیومی و مواردی از این قبیل استفاده می شود. لازم به ذکر است که این اره از حرکات پاندولی برخوردار است. با استفاده از این قابلیت می توان برش های عمیق را  بر روی قطعات ایجاد نمود.

اره گردبر

در این بخش از مقاله اره برقی چیست به بررسی اره گردبر و کاربردهایی که دارد، می پردازیم. اره دیسکی یا اره گردبر از یک موتور الکتریکی برخوردار است. موتور این اره به صورت مستقیم به تیغه آن وصل شده است و آن را خلاف جهت عقربه های ساعت به حرکت در می آورد. این اره تخته های چوب را در زوایای 45 تا 90 درجه برش می زند.

اره نواری

اره نواری از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع اره های برقی است که در کارگاه های نجاری مورد استفاده قرار می گیرد. از این اره به منظور انجام برش چوب های ضخیم استفاده می شود. اره های نواری خود در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

اره مویی

احتمالاً برای شما هم این سؤال پیش آمده است که اره مویی برقی چیست و چه کارایی دارد؟ اره برقی مویی جهت انجام فعالیت های معرق کاری و ایجاد نقش بر روی متریال های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این اره برقی شباهت زیادی به کمان اره دارد.

اره برقی چیست
اره برقی چیست

پروفیل بر

در این بخش از مقاله اره برقی چیست به معرفی پروفیل برها می پردازیم. پروفیل بر نوعی از اره های پرمصرف است. با استفاده از این اره می توان قطعات فلزی و آهنی را برش زد. از این اره در صنایع کشتیرانی، خودروسازی، ساختمان سازی ها و مواردی از این قبیل می توان استفاده نمود.

اره افقی بر

اره های افقی بر از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و حرکت رفت و برگشتی دارند. به طور معمول از این ابزار جهت قطعه قطعه کردن متریال های چوبی استفاده می شود. هرس کردن درختان، قطعه کردن چوب و آجر، از دیگر کاربردهای این اره به شمار می آید.

اره فارسی بر

استفاده از اره های فارسی بر در کارگاه های چوبی از کاربردهای به سزایی برخوردار است. توسط این اره می توان قطعات و متریال های چولبی رابه صورت 90 درجه برش زد. لازم به ذکر است که به کارگیری از این اره در صنایع چوب و کابینت سازی، از مزایای قابل توجهی برخوردار است.

اره میزی

اره های میزی نوع دیگری از انواع این ابزار هستند که در این بخش از مطلب اره برقی چیست به معرفی آن می پردازیم. اره های میزی از کاربرد به سزایی برخوردار هستند و بر روی دستگاه های چند کاره نصب می شوند. از اصلی ترین ویژگی های این اره می توان به برش تمیز و دقیق آن اشاره نمود.

از دیگر انواع رایج اره های برقی می توان از نمونه های زیر نام برد:

  • اره رادیال یا بازویی
  • کف رنده
  • اره ریلی
  • شیارزن

بیشتر بخوانید: اره برقی و انواع آن، معرفی کامل اره الکتریکی و روش کار با آن


جهت تهیه اره موتوری ایرانی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید.

کاربرد اره برقی

همانطور که در بخش قبل مطلب اره برقی چیست با انواع این ابزار آشنا شدید، این وسیله از کاربردهای به سزایی برخوردار است. در پاسخ به سؤال کار اره برقی چیست نمونه ای از کاربردهای این ابزار را در لیست زیر برای شما آماده نموده ایم.

  • استفاده در صنایع پزشکی و جراحی
  • استفاده در کارگاه های ساختمانی
  • استفاده در صنایع شهرسازی به منظور برش آسفالت
  • استفاده در صنایع نجاری و کارگاه هایی که فعالیت های وابسته به چوب دارند.
  • جهت به کارگیری در صنایع مجسمه سازی
  • همچنین مورد استفاده بسیاری از کارکنان آتش نشانی ها قرار می گیرد.
  • استفاده در باغ ها و جنگل ها به منظور برش و هرس کردن تنه درختان و دیگر موارد

مزایای استفاده از اره برقی

اره برقی از مزایای قابل توجهی برخوردار است. پیش از هر چیز لازم است نحوه عملکرد اره برقی را فرا بگیرید. کارکرد این اره به گونه ای است که نیروی گشتاور موتور را به زنجیر منتقل می کند. سپس با تأمین منبع انرژی، موجب چرخش آن به دور تیغه یا ساطور می شود. در این بخش از مطلب اره برقی چیست به مزایا و ویژگی های استفاده از این ابزار برقی می پردازیم.

  • برخورداری از سرعت بالا
  • برخورداری از قدرت و ظرافت بالا
  • برخورداری از هزینه نگهداری و تعمیرات مقرون به صرفه
  • عدم نیاز به کارگیری از نیروی انسانی زیاد
  • وجود پایه بلند و فراهم سازی دسترسی به شاخه های دور افتاده
مزایای استفاده از اره برقی
مزایای استفاده از اره برقی

اجزای سازنده اره برقی

به طور کلی اره های زنجیری از دو قسمت اصلی بدنه و تیغه تشکیل شده اند. فرآیند برش در این اره ها توسط زنجیری که از تیغه های برنده و کوچک برخوردار است، انجام می شود. همانطور که به این موضوع پرداخته شد، توان و انرژی این ابزار توسط موتور برقی یا احتراقی آن تأمین می شود. به طور کلی از اجزای تشکیل دهنده این ابزار می توان اهرم های نگه دارند، دسته کمکی و دیگر موارد اشاره نمود.

لازم به ذکر است که این ابزار از کنترل کننده ایمنی برخوردار است و می تواند سلامت افراد را حین انجام کار تضمین کند.


بیشتر بخوانید: آموزش کار با اره مویی برقی


نکات مهم در خرید اره برقی

هنگام انتخاب و تهیه این ابزار باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در این بخش از مقاله اره برقی چیست به راهنمای خرید این ابزار می پردازیم.

نوع کاربرد

پیش از هر چیز باید باتوجه به نوع کاربرد و شرایط محیط کار خود، توجه داشته باشید. همانطور که می دانید این ابزار از انواع مختلفی برخوردار است و براساس نیاز خود می توانید مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که اگر به اره برقی خانگی، بهتر است نوع معمولی تر این اره را خریداری نمایید.

قدرت اره برقی

از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب و خرید این محصول، توجه به میزان قدرت و توان دستگاه است. احتمالاً در ابتدا این سؤال بای شما پیش آمنده است که انرژی اره برقی چیست و چگونه تأمین می شود؟ انرژی مورد نیاز این اره ها همانطور که از نامشان پیداست، از طریق جریان برق شهری تأمین می شود. به این نکته توجه نمایید که هر چه قدرت و توان دستگاه بیشتر باشد، از این ابزار به منظور انجام فعالیت های سنگین تری می توان استفاده نمود.

منبع تغذیه

بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ این هستند که آیا اره برقی با بنزین کار میکنه یا خیر؟ اره های برقی به طور کلی با سه نوع منبع تغذیه فرآیند کار را انجام می دهند. اره های برقی از طریق برق شهری و باتری تأمین می شود. همچنین نوع دیگری از این اره ها به بازار عرضه شده اند که توسط بنزین و گازوئیل کار می کنند. نمونه های شارژی و بنزینی از قابیلت حمل و جابه جایی آسانی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است که اگر در محیط مورد نظر به پریز برق دسترسی ندارید، می توانید نوع شارژی و بنزینی این ابزار را انتخاب نمایید. اما این نکته را فرامموش نکنید که نوع برقی و بنزینی این اره ها از قدرت بالاتری برخوردار هستند.

اندازه تیغه

طول تیغه اره برقی از دیگر نکات مهمی است که در خرید این ابزار اهمیت به سزایی دارد. تیغه اره برقی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. به این نکته توجه نمایید تیغه هایی که با استفاده از آلیاژهای فولادی ساخته می شوند، از مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

وزن و ابعاد

همانطور که در قسمت های قبل به این موضوع اشاره نمودیم، اره هایی که ابعاد بزرگتری دارند، از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

نکات مهم در خرید اره برقی
نکات مهم در خرید اره برقی

بیشتر بخوانید: ۵ مورد از پرکاربردترین اره های برقی


بهترین برند اره برقی

شرکت های بسیاری به تولید اره های برقی پرداخته اند. در ادامه این بخش به معرفی بهترین مارک های تولیدکننده اره زنجیری یا برقی می پردازیم.

  • اره برقی رونیکس
  • اره برقی اشتیل
  • اره برقی ماکیتا
بهترین برند اره برقی
بهترین برند اره برقی

امیدواریم که مقاله اره برقی چیست برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به آشنایی با انواع اره برقی و کاربردهای این ابزار پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت اره برقی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست انواع تیغ اره مویی را مشاهده و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.