دریل همزن چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل همزن چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل همزن چیست و در چه مواردی می توان از این ابزار استفاده نمود؟ دریل همزن یا دریل میکسر Mixing Drill یکی از انواع دریل ها است که به منظور ترکیب مواد مختلف ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. همزن سر دریل میکسر به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از آن می توان انواع مواد مختلف مانند رنگ، سیمان، ملات و … را با یکدیگر ترکیب نمود.

خرید انواع دریل همزن
خرید انواع دریل همزن

ممکن است شما هم خواسته باشید که به ساخت همزن با دریل اقدام نمایید. از این رو ارائه همزن صنعتی یا یک نوع میکسر برقی به بازار، موجب شده است شما بتوانید به آسانی از این دستگاه برای مخلوط مواد گوناگون استفاده نمایید. لازم به ذکر است که از انواع دریل همزن می توان به منظور ترکیب مواد غلیظ، رقیق، خمیری و موارد دیگر استفاده نمود.

در مقاله دریل همزن چیست به بررسی همزن برقی صنعتی و کاربردهایی که دارد، می پردازیم. اگر شما هم قصد استعلام قیمت دریل و قیمت دریل همزن ماکیتا را دارید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید با فروشندگان این ابزار در ارتباط باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

دریل همزن

پیش از هرچیز در ابتدای مقاله دریل همزن چیست بهتر است به معرفی این دستگاه بپردازیم. ساختار و عملکرد دریل همزن به دریل های ساده شباهت دارد. به گونه ای که بر روی سه نظام آن یا جایگاه قرارگیری مته، می توان پره های همزن را وصل نمود. پره های این دریل باتوجه به نوع مواد ترکیب شونده، در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. برخی از کاربران با اتصال مته دریل همزن به دریل ساده، آن را جایگزین میکسر برقی می کنند.

دریل همزن چیست
دریل همزن چیست

بیشتر بخوانید: بهترین دریل خانگی کدام است؟


انواع دریل همزن

دریل های همزن باتوجه به منبع تغذیه، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. در این بخش از مقاله دریل همزن چیست به بررسی انواع این دریل می پردازیم.

  • دریل همزن برقی: این میکسر برقی نسبت به نوع شارژی آن از قدرت بالاتری برخوردار است. دریل همزن برقی با برق 220 ولت برقی عملیات مورد نظر را انجام می دهد.
  • دریل همزن شارژی: میکسر شارژی همانطور که از نامش مشخص است توسط باتری کار می کند. استفاده از این نوع دریل در شرایطی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد، کاربرد دارد.
  • دریل همزن بنزینی: این نوع میکسر نسبت به دیگر انواع این محصول از قدرت بالاتری برخوردار است. از این همزن صتعتی در محیط های خارج از منزل می توان استفاده نمود. به طور کلی از این نوع دریل میکسر می توان در صنایع کارگاهی سنگین استفاده نمود.

کاربرد دریل همزن

استفاده از دریل های همزن در صنایع مختلف از کاربردهای به سزایی برخوردار است. در ادامه این بخش از مقاله دریل همزن چیست به رایج ترین کاربردهای این ابزار در صنایع مختلف می پردازیم.

  • مخلوط مصالح ساختمانی مانند گچ، بتن، ملات، سیمان و …
  • ترکیب و مخلوط رنگ ها در کارگاه های نقاشی
  • در صنایع شیمیایی به منظور مخلوط شوینده های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و غیره می توان از این دستگاه استفاده نمود.
  • در صنایع داروسازی نیز برای ساخت کرم های بهداشتی و آرایشی، مواد دارویی و موارد دیگر کاربرد دارد.
  • استفاده در صنایع غذایی به منظور ترکیب تناژ بالایی از مواد خوراکی، از دیگر کاربردهای این ابزار به شمار می آید. به عنوان مثال می توان به دریل همزن حلیم و مخلوط دیگر مواد غذایی سنگین، با استفاده از این دستگاه اشاره نمود.
کاربرد دریل همزن
کاربرد دریل همزن

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل چیست؟ چرا از دریل استفاده می کنیم؟


ویژگی های دریل همزن

در این بخش از مطلب دریل همزن چیست به بررسی ویژگی های این دستگاه و مزایای استفاده از آن می پردازیم.

  • برخودراری از پره های مقاوم
  • برخورداری از سرعت بالای مخلوط کردن مواد گوناگون
  • امکان ترکیب یکنواخت مواد با یکدیگر
  • این دریل مواد مختلف را با به صورت یکنواخت با یکدیگر ترکیب می نماید.
  • برخورداری از سیستم گردش پره
  • برخورداری از دستگیره های متنوع که باتوجه به نیاز کاربران طراحی شده اند.
  • برخی از انواع این ابزار از قابلیت ضد زنگ برخوردار هستند و دچار خمیدگی نمی شوند.

راهنمای خرید دریل همزن

همانطور که گفته شد، دریل های همزن از تنوع بالایی برخوردار هستند و هنگام انتخاب این ابزار ممکن است دچار سردرگمی شوید. از این رو باید به نکات مهم در خرید دریل همزن توجه داشته باشید. در ادامه این بخش از مقاله دریل همزن چیست شما را با نکاتی که حین خرید این ابزار باید در نظر داشته باشید، آشنا خواهیم نمود.

قدرت موتور دریل همزن

از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید این ابزار  باید به آن توجه داشته باشید، توان دریل همزن است. قدرت و دور موتور دریل از فاکتورهایی هستند که تأثیر به سزایی در انتخاب شما خواهند داشت. به طور معمول قدرت همزن صنعتی را برحسب گشتاور و تعداد دور در دقیقه مورد بررسی قرار می دهند.

توجه داشته باشید دریل هایی که از سیستم کنترل سرعت، گشتاور بالا و دور موتورپایین برخوردار هستند، طول عمر بالاتری نیز دارند.

توجه به سیستم گردش

در این بخش از مقاله دریل همزن چیست به اهمیت وجود سیستم چپگرد و راستگرد می پردازیم. همانطور که در ابتدا به کاربرد دریل همزن پرداخته شد، از این ابزار می توان جهت مخلوط کردن مواد سفت و خمیری مانند نیز استفاده نمود. با استفاده از دریل همزن صنعتی می توانید مواد مورد نظر را به صورت یکدست و خلاف جهت، به آسانی ترکیب کنید.

انتخاب پره

پره یا سری دریل همزن یکی از اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده این ابزار به شمار می آید. یک دریل همزن مناسب باید از پره متناسبی برخوردار باشد. توجه داشته باشید که اگر پره دریل کوچکتر از حد معمول باشد، ترکیب کردن مواد با دشواری های زیادی انجام می گیرد. همچنین اگر پره این همزن اندازه بیش از حد بزرگتری داشته باشد، موجب آسیب به دستگتاه می شود.

پره حلقه ای، پره سبدی و پره مارپیچی از رایج ترین پره های دریل همزن هستند که به بازار عرضه شده اند. درنتیجه شما باتوجه به نوع فعالیت خود، می توانید مناسب ترین نوع پره را انتخاب نمایید.

نوع دستگیره

دستگیره دریل از دیگر پارامترهای مهم د رانتخاب و خرید این ابزار است. در این بخش از مقاله دریل همزن چیست به اهمیت ارگونومیک بودن دسته دریل می پردازیم. برخی از انواع دریل همزن از چندین دستگیره برخوردار هستند. این ویژگی موجب شده است تا هنگام استفاده از دریل همزن، تسلط بیشتری بر روی فعالیت مورد نظر خود داشته باشید.

همچنین دسته این ابزار باید به گونه ای طراحی شده باشد که حین انجام کار، دست شما خسته نشود و بتوانید در شرایط مختلف از این دریل استفاده نمایید.

کنترل سرعت متغیر

برخی از نمونه های این دریل از سیستم کنترل سرعت متغیری برخوردار هستند و معمولاً طبق شماره بندی یا ماشه ای بر روی این ابزار قرار گرفته اند. با استفاده از این قابلیت می توان سر ریز شدن مواد را کنترل نمود. همچنین استفاده از این ویژگی دریل همزن در مواردی کاربرد دارد که بخواهید مواد رقیق را با یکدیگر ترکیب نمایید. از این کلید هنگام درست کردن موادی مانند دوغاب و مخلوط رنگ ها می توانید استفاده نمایید.

طول عمر  و نگهداری از دریل همزن

در این بخش از مقاله دریل همزن چیست به اهمیت افزایش طول عمر این دستگاه می پردازیم. تحت شرایطی که در ساختار پره دریل از مواد با کیفیت و ضد زنگ استفاده شده باشد، مسلماً دوام این ابزار افزایش می یابد.

راهنمای خرید دریل همزن
راهنمای خرید دریل همزن

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل همزن


بهترین مارک دریل همزن

در این بخش از مقاله به معرفی برترین برندهای تولیدکننده انواع دریل همزن میپردازیم.

  • دریل همزن رونیکس
  • دریل همزن ماکیتا
  • دریل همزن محک
  • دریل همزن دی سی ای و …

امیدواریم که مقاله دریل همزن چیست در ایران برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی دریل همزن و کاربردهای آن پرداخته شده است. جهت خرید دریل همزن و اطلاع از قیمت دریل همزن ماکیتا می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع دریل را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دریل و همچنین برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. با مراجعه به سایت راندنو می توانید بهترین دریل همزن را خریداری نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.