ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟

ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟

ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟ مسئله این است. ابتدا این مقاله را بخوانید و پس از آن تصمیم بگیرید که ابزار برقی بخرید یا شارژی؟! مجموعه ابزارآلات در گستره متنوعی قرار می گیرند و هر یک از آن ها کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه این مقاله به طور مفصل به بررسی ابزارآلات و مقایسه آن ها با یکدیگر پرداخته شده است.

همچین برای تهیه یک ابزار مناسب باید به نوع فعالیت و شرایط کارگاه یا مجموعه خود توجه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست ابزار مورد نظر را مشاهده نمایید. همچنین می توانید لیست فروشندگان و نمایندگان محصول مورد نظر را مشاهده نمایید و به صورت مستقیم با آن ها در ارتباط باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

ابزار برقی بهتر است یا ابزار شارژی

ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟ این سؤال یکی از مهم ترین مسائل در هنگام خرید ابزار به شمار می آید. یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران ابزارآلات، انتخاب نوع منبع تغذیه و برقی یا شارژی بودن دستگاه است. در ادامه به مقایسه ابزار برقی با ابزار شارژی می پردازیم:

ابزار برقی ابزارآلاتی هستند که به وسیله منبع تغذیه برق کار می کنند. ابزارآلات شارژی نوع دیگری از ابزارآلات هستند که نیروی کار خود را از طریق ولتاژ باتری به کار رفته در دستگاه تأمین می کنند. کارایی هر یک از انواع ابزارآلات شارژی نیز مانند نمونه های برقی است. یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو ابزار منبع تغذیه آنها است. ابزارآلات شارژی همانطور که از نامشان مشخص است، توسط باتری کار می کنند.

به همین دلیل این ویژگی موجب استفاده آسان از وسایل شارژی شده است. با استفاده از انواع ابزار شارژی آزادی بیشتری حین انجام فعالیت برای کاربران فراهم می شود و در پروژه های گوناگون نیز قابل استفاده هستند. به طورکلی اگر قصد استفاده طولانی مدت از آنها را دارید، نوع برقی این ابزارآلات گزینه مناسبی است.

اما اگر جهت استفاده در فضاهایی که دسترسی به کابل برق وجود ندارد و شرایط کاری تنگ و غیر قابل دسترس است، نوع شارژی آن برای شما انتخاب مناسب تری محسوب می شود. نکته دیگری که این دو ابزار را از یکدیگر متمایزمی کند، وجود باتری در ابزارآلات شارژی است. پیش از استفاده از این تجهیزات، باید آن را شارژ کنید تا انرژی لازم برای انجام فعالیت مورد نظر را داشته باشد.

ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟
ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟

مزایای ابزار شارژی

در ادامه به برخی از مزایای بکارگیری این نوع ابزار اشاره کرده ایم:

شارژی و بدون سیم بودن ابزار

یکی از مهم ترین مزایای ابزار شارژی، بدون سیم بودن این محصولات است. این مزیت باعث می شود تا امکان حمل و نقل این ابزار بسیار راحت باشد و در شرایطی که دسترسی به منبع برق وجود ندارد، امکان استفاده از این ابزار وجود داشته باشد.

بهترین نمونه برای این موضوع را می توان پیچ گوشتی شارژی نام برد، سبک، راحت و بسیار کارآمد!

وزن کم تر

ابزارآلات شارژی عموماً وزن کمتری نسبت ابزار برقی دارند و همین ویژگی موجب سهولت استفاده و هم چنین حمل و نقل آسان کالا می شود. به طور کلی وزن کم تر دستگاه، یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید ابزار به شمار می آید.


بیشتر بخوانید: ارگونومی ابزار چیست؟ و ابزار ارگونومیک چه ویژگی هایی دارند؟


نبودن سیم

یکی از مشکلاتی که خریداران ابزار برقی با آن مواجه هستند، وجود سیم است. وجود سیم در کار به خصوص در ارتفاع و هم چنین کار در اماکن و کارگاه های شلوغ، انجام کار را برای فرد کمی سخت می کند که این موضوع در ابزارآلات شارژی کاملاً برطرف شده است.

مزایای ابزار شارژی
مزایای ابزار شارژی

معایب ابزار شارژی

در ادامه به برخی از مزایای بکارگیری این نوع ابزار اشاره کرده ایم:

کاهش قدرت باتری و ابزار

بزرگ ترین مشکل ابزارآلات شارژی، خالی شدن باتری آن است. بهترین باتری ها هم پس از مدت زمان خاصی که کار کنند، به مرور زمان خالی می شوند و لازم است نسبت به شارژ مجدد آن ها اقدام کرد. البته قدرت موتور ابزارآلات شارژی در حین استفاده به مرور زمان کم می شود و تا زمانی که دستگاه مجدداً شارژ نشود، قدرت اولیه را ندارد.


بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره باتری دریل شارژی بدانیم


خراب شدن باتری

در صورتی که در مدت زمان نسبتاً طولانی، از ابزار شارژی استفاده نکنید، باتری این دستگاه دچار خرابی می شود. بهتر است زمانی از ابزار شارژی استفاده کنید که می خواهید به طور مکرر آن را بکار ببرید.

لازم به ذکر است که بعضی از تولیدکنندگان مطرح ابزارآلات شارژی به حل این مشکل پرداخته اند و ابزار شارژی بدون باتری به بازار عرضه کرده اند. به گونه ای که می توان از یک باتری برای ابزار شارژی مختلف استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: تفاوت بین باتری های نیکل-کادمیوم و باتری های لیتیوم-یونی چیست؟


صرف زمان برای شارژ مجدد

در صورت اتمام باتری، دستگاه نیاز به شارژ دارد و باید آن را به برق متصل کرد که این کار کمی زمان بر است و لازم است فرد منتظر بماند. بهتر است برای رفع این مشکل، چند باتری همراه خود داشته باشید تا منتظر شارژ شدن باتری نمانید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار شارژی


آیا یک باتری برای ابزار شارژی کافی است؟

آیا یک باتری برای کار کافی است؟ یکی دیگر از مسائل و سؤالات مهمی که کاربران در هنگام خرید ابزار برقی و شارژی با آن مواجه هستند، این سؤال است. در بسیاری از مواقع اگر بخواهید که به صورت مداوم از یک ابزار شارژی استفاده کنید، نیاز به یک باتری اضافی دارید که این موضوع باعث افزایش هزینه های شما می شود.

در هر صورت پاسخ به این سؤال به نیاز و محیط کار شما بر می گردد. اگر کار شما طولانی است و در محیطی کار می کنید که دسترسی به برق شهری دشوار است، به ناچار باید از یک ابزار شارژی همراه با باتری اضافی استفاده کنید.

آیا یک باتری برای ابزار شارژی کافی است؟
آیا یک باتری برای ابزار شارژی کافی است؟

مزایای ابزار برقی

در ادامه به برخی از مزایای بکارگیری این نوع ابزار اشاره کرده ایم:

  • یکی از مزیت های استفاده از ابزار برقی، وجود منبع تغذیه نامحدود بر روی این وسایل است. یعنی تا هر زمان که بخواهید، می توانید از این نوع ابزار استفاده کنید. این ویژگی به فرد کمک می کند تا در کارهای طولانی مدت، به راحتی از ابزار مورد نظر استفاده کند و دیگر نیازی به شارژ کردن دستگاه نداشته باشد. فرد به راحتی می تواند با اتصال دو شاخه به منبع برق، از دستگاه استفاده کند. در ابزار شارژی این مشکل وجود دارد.
  • در این نوع ابزار، منبع برق به صورت یکنواخت کار می کند و برخلاف باتری، با گذشت زمان از قدرت دستگاه کاسته نمی شود.
  • در بعضی از ابزارآلات که نیاز به توان و زمان بالایی برای کار کردن وجود دارد، ممکن است این ابزار به شکل شارژی تولید نشوند.
مزایای ابزار برقی
مزایای ابزار برقی

معایب ابزار برقی

  • ابزارآلات برقی دارای سیم یا کابل هستند که وظیفه آن رساندن جریان برق از منبع به دستگاه است. یکی از محدودیت های ابزار برقی، اندازه کابل آن ها است. این کابل می تواند 1 تا 5 متر باشد. البته منظور، کوتاهی سیم یا کابل نیست. در بسیاری از مواقع بلند بودن کابل نیز باعث کند شدن سرعت فرد و بروز مشکل برای او می شود. این مشکل در استفاده از ابزار شارژی وجود ندارد.
  • از دیگر معایب ابزار برقی می توان به عدم دسترسی به برق یا پریز برق در بسیاری از مناطق اشاره کرد.
  • ابزارآلات برقی به دلیل وجود کابل، وزن بیشتری نسبت به ابزارآلات شارژی دارند. به همین دلیل برای کار کردن طولانی با آن و به خصوص کار در ارتفاع، انرژی بیشتری از فرد می گیرد.

بیشتر بخوانید: مراقبت و نگهداری از ابزار برقی به صورت جامع و کاربردی


نکات مهم در خرید ابزارآلات شارژی و برقی

در پاسخ به سؤال ابزار برقی بخریم یا شارژی؟ باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • در صورتی که بخواهید از ابزار در تعداد پروژه های زیاد با میزان قدرت و زمان کم استفاده کنید، بهتر است از ابزار شارژی استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از ابزارآلات قدرتی همچون چکش تخریب (پیکور) یا بتن کن، بهتر است از نوع برقی دستگاه استفاده کنید.
  • به طور کلی در هنگام خرید دستگاه، به ولتاژ و ظرفیت باتری (مدت زمان شارژ و دشارژ) در نوع شارژی و همچنین قدرت یا توان موتور دستگاه در نوع برقی دقت کنید.
  • در پروژه های طولانی مدت بهتر است از نوع برقی ابزار استفاده کنید.
نکات مهم در خرید ابزارآلات شارژی و برقی
نکات مهم در خرید ابزارآلات شارژی و برقی

ارگونومی ابزار

یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب و خرید ابزارآلات برقی و شارژی، ارگونومی ابزار است. ابزاری مناسب است که متناسب با استاندارد و اصول ارگونومیکی تولید شده باشد. این موضوع به ویژه در قسمت دسته ابزار بسیار اهمیت دارد. دسته ابزار باید به گونه ای طراحی و تولید شده باشد که مانع از لغزش دست و خستگی می شود.

بهترین برند ابزار

از مهم ترین مسائل در خرید ابزارآلات برقی و ابزار شارژی، شرکت تولیدکننده آن است. امروزه شرکت های زیادی به تولید این محصولات می پردازند که از مهم ترین آن ها در حوزه برقی می توان به ابزار برقی توسن، بوش، کرون، رونیکس، ماکیتا، دیوالت، محک، ادون، پوکا و … اشاره کرد. این شرکت ها در حوزه ابزارآلات شارژی نیز مستثنی نیستند و از بین آن ها می توان به ابزارآلات شارژی میلواکی، ماکیتا، بوش، محک، ریوبی، رونیکس و دیوالت اشاره کرد.

کاربران می توانند در صورت استفاده از ابزارآلات شارژی و برقی برندهای مختلف سؤالات، نظرات و پیشنهادات خود را جهت آگاهی کاربران دیگر در زیر این مقاله درج نمایند.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل به مقایسه ابزارآلات برقی و ابزارآلات شارژی پرداخته شد. همان طور که می دانید، انواع ابزار برقی انرژی مورد نیاز خود را از طریق جریان برق شهری تأمین می کنند. انواع ابزار شارژی نیز توسط باتری کار می کنند. در صورت نیاز به یک ابزار مناسب که قابلیت داشته باشد به طور مداوم کار کند، انتخاب نمونه های برقی بهترین گزینه است.

همچنین استفاده از ابزار شارژی برای انجام فعالیت های جزئی که به زمان کمتری نیاز دارند، مناسب است. لازم به ذکر است در صوذت عدم دسترسی به جریان برق، با استفاده از نمونه های شاری می توان فعالیت مورد نظر را انجام داد.

به طور کلی با توجه به میزان بودجه خود می توانید ابزار برقی یا ابزار شارژی مورد نظر را از بهترین برندهای جهان خریداری نمایید. جهت خرید انواع ابزارآلات برقی می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان ابزار مورد نیاز را مشاهده نمایید.

در نهایت خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق آلات است.


بیشتر بخوانید: خرید ابزار آنلاین چگونه است؟ انواع ابزارآلات و بهترین آن ها کدامند؟