دستگاه پولیش بادی چیست؟ | انواع و راهنمای خرید

دستگاه پولیش بادی (Air Sander) چیست؟ + انواع و راهنمای خرید

دستگاه پولیش بادی ابزار مناسبی برای پولیش کردن، زنگ‌زدایی و صاف کردن سطوح مختلف به شمار می‌آید. این دستگاه به سری‌های مختلف و متنوعی مجهز است که برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. از بین بردن رنگ، خط و خش موجود بر روی سطوح از رایج‌ترین کاربردهای این دستگاه هستند. با استفاده صحیح از دستگاه پولیش، می‌توان ظاهر سطوح، حذف خراش‌ها، حذف خطوط ایجاد شده سطحی و ایجاد یک پوشش براق و جذاب روی سطوح را بهبود بخشید.

دستگاه پولیش به عنوان یک ابزار اساسی برای حفظ ظاهر سطوح اهمیت زیادی در صنایع دارد. همچنین پولیش بادی ابزار کارآمدی برای ترمیم بدنه خودروها نیز محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله راندنو به بررسی کامل دستگاه پولیش، انواع و کاربردهای این ابزار بادی پرداخته شده است. برای آشنایی بیشتر با پولیشر بادی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است جهت تهیه دستگاه پولیش پنوماتیک می‌توانید به سایت راندنو مراجعه نمایید. در راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دستگاه پولیش بادی و مشخصات فنی ابزار مورد نظر وجود دارد. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم با فروشندگان این تجهیزات در ارتباط باشید و کالای مورد نظر را بدون هیچ واسطه‌ای خریداری نمایید.

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

دستگاه پولیش بادی چیست؟

دستگاه پولیش بادی ابزار متناسبی برای هموارسازی سطوح، ایجاد براقیت و درخشندگی بر روی آن‌ها است. این ابزار انرژی لازم برای انجام کار را از طریق هوای فشرده تأمین می‌کند. دستگاه پولیش بادی از یک دیسک یا پد پولیش برخوردار است که با جریان هوای فشرده، عمل پولیش‌کاری را نیز انجام می‌دهد. در واقع حرکت دورانی پد پولیش موجب ایجاد براقیت و درخشندگی قطعه کار می‌شود.

انواع دستگاه پولیش بادی با توجه به ابعاد و نوع کاربری به چند دسته تقسیم می‌شوند. این ابزار بادی در مدل‌های مختلف دستگاه کوچک و قابل حمل تا دستگاه‌های حرفه‌ای بزرگ، در بازار موجود هستند.

پیش از استفاده از دستگاه پولیش مهم است که نکات ایمنی را رعایت نمایید. همچنین بهتر است از مواد و پد‌های مناسب برای پولیش سطوح استفاده کنید. انتخاب دستگاه مناسب، نظیم سرعت متناسب و رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده از دیگر موارد مهم کار با این ابزار هستند.

دستگاه پولیش چیست
دستگاه پولیش چیست

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار بادی


انواع پولیش بادی

همان‌طور که پیش از این گفته شد، پولیش بادی یک ابزار مفید برای پولیش و صاف کردن سطوح مختلف است. این ابزار سری‌های مختلفی دارد و برای کار بر روی سطوح مختلف به کار می‌روند. برخی از انواع پولیش بادی عبارتند از:

پولیش زبر (Cutting Polish)

پولیش زبر عملکرد قوی‌تری نسبت به پولیش‌های معمولی دارد. این نوع پولیشر بادی می‌تواند خطوط و خراش‌های عمیق را از روی سطوح حذف کند. این نوع پولیش ذرات بزرگ و سخت‌تری دارد. به همین دلیل، به خوبی می‌تواند سطح مورد نظر را تمیز کند و آسیب‌های عمیق را از بین ببرد. استفاده از این ابزار برای سطوحی که به تعمیر و بازسازی نیاز دارند، مناسب است.

پولیش متوسط (Medium Polish)

پولیش متوسط دارای ذرات کوچکتر و نرم‌تری نسبت به پولیش زبر است. این ویژگی به حذف خط و خراش‌های متوسط کمک می‌کند و سطحی صاف و براق ارائه می‌دهد. استفاده از این نوع پولیش برای اصلاح و بهبود ظاهر سطوحی که به پرداخت و صافی نیاز دارند، مناسب است. همچنین این ابزار قابلیت دارد پوششی مات و صاف بر روی سطوح مختلف ایجاد کند.

پولیش نرم (Finishing Polish)

پولیش نرم برای پرداخت نهایی و ایجاد یک پوشش براق و صاف بر روی سطوح مختلف استفاده می‌شود. این نوع پولیش ذرات بسیار نرم و ریزی دارد. به همین دلیل می‌تواند ناهمواری‌های ریز موجود بر روی سطوح را حذف کند. سطوحی که توسط این دستگاه به کاربر ارائه می‌شوند، به شکل براق و صاف هستند.

پولیش برای رنگ‌های پایه آب (Water-Based Paint)

برای پولیش‌کاری رنگ‌های پایه آب، باید از پولیش‌های خاصی استفاده کرد. این پولیش‌ها حاوی مواد نرم‌کننده و حفاظتی هستند که به خوبی می‌توانند سطح را پرداخت کرده و از آسیب به رنگ جلوگیری کنند. همچنین پولیش برای رنگ‌های پایه آب باید با احتیاط و توسط ابزارآلات مناسب انجام شود. زیرا پوشش حفظ می‌شود و از آسیب به رنگ نیز جلوگیری خواهد شد. لازم به ذکر است رنگ‌هایی که بر پایه آب هستند، حساسیت بیشتری نسبت به رنگ‌های پایه روغنی دارند.

پولیش برای رنگ‌های پایه روغن (Oil-Based Paint)

پولیش برای رنگ‌های پایه روغن نیاز به محصولات و روش‌های خاصی دارد. زیرا این نوع رنگ‌ها ساختار قوی‌تر و مقاوم‌تری نسبت به عوامل خارجی همچون پولیش دارند. برای پولیش رنگ‌های پایه روغن، باید از محصولات مناسب استفاده کرد تا از آسیب به رنگ و پوشش نیز جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید: کاربردی‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای بادی


موارد استفاده از دستگاه پولیش بادی

همان‌طور که می‌دانید این ابزار بادی کاربردهای زیادی در صنایع دارد. استفاده از این ابزار بادی به منظور حذف نواقص سطوح، از بین بردن ناهمواری‌های سطوح، سنباده‌زنی و براق کردن سطوح به کار می‌رود. در ادامه از رایج‌ترین کاربردهای این ابزار نام برده شده است:

  • استفاده در زمینه صافکاری
  • رنگ‌کاری و نقاشی
  • قابل استفاده در مکانیکی خودروها
  • استفاده در حوزه ساختمان‌سازی
  • مناسب برای استفاده در صنعت شیشه
  • ابزاری کارآمد در صنعت چوب و فلز
موارد استفاده از دستگاه پولیش بادی
موارد استفاده از دستگاه پولیش بادی

نکات مهم خرید دستگاه پولیش بادی

هنگام خرید دستگاه پولیش بادی، برخی نکات مهم وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. در ادامه این بخش از مقاله مجله راندنو به بررسی راهنمای خرید دستگاه پولیش پرداخته شده است:

  • توجه به کیفیت ساخت اهمیت زیادی در انتخاب شما دارد. به کیفیت مواد اولیه ساخت دستگاه پولیش توجه نمایید تا ماندگاری و عمر مفید بالایی داشته باشد.
  • انتخاب دستگاهی با قدرت و سرعت مناسب برای رفع نیازهای شما اهمیت دارد. برای سطوح مختلف می‌توانید سرعت دستگاه را تنظیم کنید تا به سطح مورد نظر آسیبی وارد نشود.
  • اطمینان داشته باشید که دستگاه سری‌های قابل تعویض و متنوع داشته باشد. با وجود این قابلیت، می‌توان برای اهداف مختلف از دستگاه استفاده کرد.
  • توجه به امنیت ابزار حین انجام کار، از دیگر نکات مهم در انتخاب این ابزار به شمار می‌آید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای استانداردهای ایمنی لازم و قابلیت‌های محافظتی مناسب باشد.
  • مقایسه قیمت و برندهای مختلف از دیگر موارد حائز اهمیت در انتخاب این محصول به شمار می‌آید. انتخاب دستگاه باکیفیت و قیمت مناسب به انتخاب هرچه بهتر شما کمک می‌کند.
  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه ضمانت مناسبی داشته باشد و در صورت وجود هرگونه مشکل، بتوان از خدمات پس از فروش آن استفاده کرد.

با رعایت نکات نام برده، می‌توانید متناسب‌ترین دستگاه پولیش بادی را برای مجموعه خود خریداری نمایید.

نکات مهم خرید دستگاه پولیش بادی
نکات مهم خرید دستگاه پولیش بادی

اطلاعات کلی در خصوص انواع ابزار بادی در مقاله مربوطه ذکر شده است.

مزایای دستگاه پولیش بادی

همان‌طور که می‌دانید این ابزار ویژگی‌های خاصی دارد. همچنین علاوه بر پولیش کاری سطوح، می‌تواند قسمت‌های مختلف کار را هموار کرده و همانند سنباده عمل می‌کند. در ادامه این بخش به آشنایی با مزیت‌های استفاده از پولیش بادی می‌پردازیم.

  • صرفه جویی در هزینه‌های پولیش کاری
  • برخورداری از وزن سبک و طراحی ارگونومی
  • افزایش راندمان کاری
  • حمل و جابه جایی آسان
  • تعمیر و سرویس مقرون به صرفه

بهترین مارک های دستگاه پولیش بادی

برندهای زیادی به تولید این ابزار کارآمد پرداخته‌اند که در ادامه به معرفی‌برترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

پولیش بادی رونیکس

رونیکس یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان انواع ابزارآلات در جهان است. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و براساس استانداردهای بین المللی تولید می‌شوند. این ابزار به تولید انواع ابزار برقی، دستی و بادی می‌پردازد و توانسته است جایگاه خود را در بازار ابزارآلات تثبیت نماید.

پولیش بادی سوماک

سوماک یکی از محبوب‌ترین برندهای ارائه دهنده انواع ابزارآلات بادی است. این برند در سال 2000 تأسیس شد و امروزه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزارآلات بادی در جهان است. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند.  لازم به ذکر است این برند از گواهینامه استاندارد CE اروپا و ایزو 9001 برخوردار است. پولیش بادی دو دسته پد 7 اینچ سوماک مدل ST-7770 و ST-7773 یکی از برترین نمونه‌های این ابزار هستند که سوماک به عرضه کرده است.

دستگاه پولیش بادی گتس

گتس از دیگر برندهای تولیدکننده محبوب این ابزار بادی است که به تولید و عرضه انواع ابزار بادی از جمله دستگاه پولیشر پرداخته است. تجهیزات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تاکنون توانسته است نظر مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.

برایتون، دستگاه پولیش فرگل و پولیش بادی داو از دیگر تولیدکنندگان محبوب این ابزار به شمار می آیند.

جمع بندی

در این مقاله به تعریف دستگاه پولیش و کاربردهای این ابزار پرداختیم. همچنین به انواع مختلف دستگاه‌های پولیش اشاره کردیم. در این مقاله نیز به مزایا و معایب استفاده از دستگاه پولیش پرداختیم. دستگاه پولیش ماشین یک ابزار مفید برای بهبود ظاهر و درخشندگی سطوح است که با انواع مختلف و ویژگی‌های متنوعی عرضه می‌شود. انتخاب دستگاه مناسب و رعایت نکات ایمنی و استفاده صحیح می‌تواند به بهبود ظاهر سطوح کمک کند.

برای خرید دستگاه پولیش می‌توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و با فروشندگان و نمایندگی‌های این ابزار بدون واسطه ارتباط برقرار کنید. خوشحال می‌شویم در قسمت دیدگاه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.