معرفی انواع ابزار بادی

انواع ابزار بادی

انواع ابزار بادی باتوجه به نوع کاربردی که دارند، در گستره تنوع وسیعی قرار می گیرند. ابزار بادی که اصطلاحاً آن را با نام ابزار پنومایتیکی نیز می شناسند، از پیشرفته ترین انواع ابزار دستی به شمار می آید. در ابتدا بهتر است بدانید پنوماتیک همان هوا یا باد است. این فناوری جدید در ابزارآلات، نیروی مکانیکی تولید می کند.

خرید ابزار بادی انواع ابزار پنوماتیک برای انجام فعالیت های مورد نظر از هوای فشرده استفاده می کنند. به عبارتی می توان گفت هوای فشرده، نیروی محرکه این محصولات به شمار می آیند. استفاده از این تجهیزات آسان است و تلفات انرژی پایینی دارند. لازم به ذکر است انواع ابزار آلات بادی نسبت به ابزارآلات برقی از قدرت بالاتری برخوردار هستند.

جهت مشاهده لیست قیمت ابزار بادی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با انواع وسایل بادی و کاربرد آنها بپردازیم. پس تا انتهای مطلب انواع ابزار بادی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کمپرسور باد

در ابتدای بخش انواع ابزار بادی بهتر است با کپرسور هوا آشنا شوید. این دستگاه حجم هوای ورودی را کم می کند و در نهایت آن را به صورت فشرده در اختیار قرار می دهد. لازم به ذکر است این ابزارجهت تأمین انرژی مورد نیاز دیگر ابزارآلات بادی مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این ابزار در صنتیع مختلف، موجب افزایش راندمان فعالیت های گوناگون شده است.

کمپرسورهای باد باتوجه به کاربرد و نوع خروجی باد به چند دسته تقسیم می شوند. در ادامه به آشنایی با انواع پمپ باد باتوجه به خروجی باد می پردازیم.

انواع کمپرسور براساس نوع خروجی باد

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور باد اسکرو
  • کمپرسور باد فشار قوی

انواع کمپرسور براساس نوع کاربرد

  • کمپرسور هوا بدون روغن
  • کمپرسور باد روغنی
  • پمپ باد دیزلی
  • کمپرسور باد بی صدا
  • پمپ باد فندکی
کمپرسور باد
کمپرسور باد

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار بادی


دریل بادی

دلر بادی یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین انواع ابزار بادی است. با استفاده از این ابزار می توان سوراخکاری قطعات مختلف را به آسانی انجام داد. همچنین باز و بسته کردن پیچ از دیگر کاربردهای این محصول به شمار می آید. استفاده از این ابزار در صنایع مختلف از کاربردهای به سزایی برخوردار است. این وسیله از قابلیت حمل آسانی برخوردار است.

همچنین در مکان هایی که امکان دسترسی به پریز برق شهری وجود ندارد، استفاده از آن گزینه مطلوبی محسوب می شود. این ابزار پنوماتیک باتوجه به نوع کاربرد در انواع مختلفی تولید می شود. دریل بادی تفنگی یکی از محبوب ترین انواع این ابزار است.


بیشتر بخوانید: دریل بادی چیست و چه کاربردی دارد؟


میخکوب بادی

میخکوب از دیگر انواع ابزار های بادی است. با استفاده از این ابزار پنوماتیکی می توان کوبیدن میخ در چوب و سایر متریال ها را انجام داد. از این ابزار در صنایع مختلف مانند کابینت سازی، مبل سازی و دیگر صنایع چوب و نجاری استفاده می شود. استفاده از این ابزار بسیار آسان است و صرف انرژی بیش از حد نیاز ندارد. میخکوب ها از وسایلی هستند که وجود آنها در مجموعه ابزار کارگاهی ضروری است.

فرز بادی

دستگاه فرز بادی نمونه دیگری از انواع تجهیزات پنوماتیک است. با استفاده از این ابزار می توان متریال های مختلف را برش زد و یا به آنها جلا داد. همچنین قابلیت های دیگر مانند ایجاد شیار و فرم تراشی از رایج ترین کاربردهای این ابزار به شمار می آید. از این ابزار در جواهرسازی، سنگ تراشی، قالبت سازی و موارد مشابه استفاده می شود.

لازم به ذکر است فرزهای بادی باتوجه به نوع قطعه کار، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. اگر به دنبال ابزار برش کاربردی هستید، می توانید از انواع دستگاه فرزها استفاده نمایید.

فرز بادی
فرز بادی

پیستوله بادی

پیستوله رنگ پاش بادی از رایج ترین انواع ابزار بادی است. از این ابزار در صنایع مختلف برای انجام فعالیت های صافکاری و رنگ خودرو استفاده می شود. کیفیت رنگی که با استفاده از رنگ پاش پنوماتیک بر روی اشیاء مختلف پاشیده می شود، بسیار بالا است. شما با مراجعه به فروشگاه ابزار پنوماتیک می توانید پیستوله رنگ مورد نظر خود را خریداری نمایید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع پیستوله بادی و کاربردهای آن


منگنه کوب بادی

متگنه کوب بادی ابزاری است که به منطور اتصال قطعات گوناگون به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول در فعالیت های ساخت و ساز استفاده می شود. همچنین شکل ظاهری آن شبیه به اسلحه است. با استفاده از این ابزار بادی می توان منگنه های مورد نظر را با دقت و سرعت بالا به داخل چوب هدایت کرد.

آچار بکس بادی

بکس بادی ابزار دیگری است که نام آن در لیست انواع ابزار بادی قرار می گیرد. این ابزار جهت باز و بسته کردن پبچ و مهره های گوناگون استفاده می شود. استفاده از این ابزار در مکانیکی ها از کاربردهای به سزایی برخوردار است. این ابزار به واسطه توان بالایی که دارد، برای انجام پروژه های کوچک و بزرگ صنعتی بسیار مناسب است. درنتیجه می توان گفت این وسیله در لیست ابزار گاراژی قرار می گیرد.

آچار بکس بادی
آچار بکس بادی

بیشتر بخوانید: ابزار بادی چیست؟ | آشنایی با ابزار پنوماتیک


سمپاش

سمپاش وسیله ای است که به منظور پاشیدن مواد آفتکش و سم ها مورد استفاده قرار مث گیرد. از این ابزار برای انجام فعالیت های باغبانی و موارد مشابه استفاده می شود. کارکرد این محصول به گونه ای است که می توان سم را به صورت یکنواخت بر محل مورد نظر اسپری نمود. توجه نمایید به کارگیری از این تجهیزات موجب صرفه جویی در مصرف سم و کاهش هزینه های سم پاشی می شود.

پرچ کن بادی

پرس پرچ پنوماتیکی از دیگر انواع ابزار بادی است. که جهت اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این  دستگاه توسط میخ پرچ کن، فرآیند اتصالات را انجام می دهد. پرچ کن های بادی باتوجه به نوع کاربرد، در دو نوع کششی و چرخشی تولید و به بازار عرضه شده اند.

چکش بادی

چکش نوعی ابزار کوبشی است جهت انجام کارهای مرتبط با تخریب مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار از قدرت بالایی برخوردار است. تخریب سطوح سخت و سیمانی، بتن، دیوار و مواردی از این قبیل، از رایج ترین کاربردهای این ابزار به شمار می آید. این وسیله از یک مضربه و دسته تشکیل شده است. به طور عمومی این محصول برای کوبیدن میخ در سطوح مختلف، کاربرد دارد.

انواع ابزار بادی
انواع ابزار بادی

بیشتر بخوانید: آشنایی با مهم ترین ابزار بادی


امیدواریم که مقاله انواع ابزار بادی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به آشنایی با انواع ابزار پنوماتیک پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت ابزار بادی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.