انواع کفش ایمنی عایق برق

انواع کفش ایمنی عایق برق

انواع کفش ایمنی عایق برق باتوجه به کارایی های مورد استفاده، به چند دسته تقسیم می شوند. کفش ایمنی یکی از تجهیزات حفاظت فردی است که برای محافظت از پای کارکنان در شرایط مختلف شغلی، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این محصول از خطرات احتمالی مشاغل مانند برق گرفتگی، مراقبت می کند. بهترین کفش ایمنی برق باید از استانداردهای قابل توجهی برخوردار باشد.

خرید انواع کفش ایمنی
خرید انواع کفش ایمنی

در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به معرفی مشخصات کفش ایمنی برق می پردازیم. اگر شما هم قصد خرید کفش ایمنی عایق برق را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین جهت اطلاع از قیمت کفش ایمنی عایق برق با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید.

در مطلب انواع کفش ایمنی عایق برق شما را با کاربرد این ابزار ایمنی و بهترین برندهای تولیدکننده آن آشنا می نماییم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کفش عایق برق چیست؟

در این بخش از مقاله انواع کفش ایمنی عایق برق به معرفی این تجهیزات ایمنی کارآمد می پردازیم. تجهیزات ایمنی، به خصوص کفش های ایمنی از مهم ترین و کارآمدترین انواع این محصولات هستند که اهمیت ویژه ای دارند. امروزه استفاده از این محصول به میزان زیادی رشد داشته است. به گونه ای که بسیاری از کارفرمایان، موظف تهیه این تجهیزات برای کارگران هستند.

همانطور که در ابتدا به این موضوع پرداخته شد، استفاده از این لوازم ایمنی، از خطرها و ریسک های موجود در محیط کار جلوگیری می کند. انواع کفش ایمنی باتوجه به کاربردهایی که دارند، در گستره وسیعی تولید و عرضه می شوند. کفش ایمنی برقکاری یکی از محبوب ترین انواع این ابزار است.

همچنین همانطور که از نامش مشخص است، به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از انجام کارهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. کفش عایق برق از سرپنجه نرم و بسیار راحتی برخوردار است. این محصول از پاشنه لژدار استاندارد برخوردار است و زیره آن به صورت قوس دار تولید می شود. همچنین قسمت کفی آن، به صورت شیاردار ساخته می شود.

جنس این کالا می تواند باتوجه به سلیقه شما از چرم و یا نبوک ساخته شود. به این نکته توجه نمایید که این کفش ها علاوه بر مقاومت در برابر جریان برق، در برابر مواد خورنده و آب نیز مقاومت مطلوبی دارند.

همچنین کف کفش های برقکاری طوری ساخته شده است که پس از تماس با شوک الکتریکی، با سرعت بالایی انرژی الکتریکی را دفع می کند و میزان آن را به صفر می رساند. انواع کفش های ایمنی عایق برق به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

انواع کفش ایمنی عایق برق
انواع کفش ایمنی عایق برق

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش ایمنی


کفش ایمنی غیر قابل هدایت

کفش غیر قابل هدایت، یکی از انواع کفش ایمنی عایق برق است که در این بخش به بررسی آن می پردازیم. این ابزار ایمنی، جزو کفش های غیر رسمی است و در ساختار آن از استاندارد EH استفاده شده است. این استاندارد به گونه ای عمل می کند مانند یک لایه محافظتی، در برابر شوک های الکتریکی مقاومت بالایی دارد. این کفش می تواند از متریال زره فولادی یا کامپوزیتی ساخته شده باشد.

برخی از افراد بر این باور هستند که وجود فلز در کفش های ایمنی، موبج ایجاد برق گرفتگی افراد می شود. به این نکته توجه نمایید که فلز هنگام تماس با فلزات دیگر، هدایت می شود. به دلیل وجود ماده غیر رسانا مانند چرم، لاستیک و … این کفش ها محفوظ می شوند و در محیط هایی که جریان برق وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

کفش ایمنی ضد استاتیک

در این بخش از مقاله انواع کفش ایمنی عایق برق به بررسی نوع ضد استاتیک این محصول می پردازیم. این طبقه بندی کفش عایق برق مورد استفاده افرادی قرار می گیرد که در محیط های حساس به الکتریسیته ساکن فعالیت می کنند. با استفاده از این کفش ایمنی، انباشته الکتریسیته ساکن از بدن فرد از بین می رود. همچنین سطح مقاومت مطلوبی از خطرات الکتریکی را از جریان مدارها فراهم می کند.

لازم به ذکر است که این کفش ها با مشخصه های ESD یا SD متمایز می شوند.

کفش ایمنی هدایت کننده

کفش هدایت کننده از دیگر انواع کفش ایمنی عایق برق است که در این بخش به بررسی آن می پردازیم. این نوع از کفش ها از متریال هایی شبیه به سیمان تولید می شوند که هیچ مقاومت الکتریکی ندارند. استفاده از این کفش ها در محیط هایی که الکتریسیته ساکن وجود دارد، بدن افراد محافظت می شود. لازم به ذکر است که این کفش ها از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار هستند.


بیشتر بخوانید: کفش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


مشخصات کفش ایمنی عایق برق

پس از بررسی انواع کفش ایمنی عایق برق شما را با مشخصات این محصول و متریال های استفاده شده در تولید آن، آشنا می نماییم.

همانطور که می دانید در ساخت کفش های ایمنی برق از متریال های مختلفی استفاده می شود. رویه کفش های ایمنی را به طور معمول از جنس چرم گاو می سازند. همچنین جنس زیره این ابزار از متریال پی یو (PU) ساخته می شود. برخی از انواع این ابزار ایمنی بدون بند و بدون چسب تولید می شوند. برخی دیگر از انواع این محصول بدون استفاده از هیچگونه متریال های فلزی و فولادی به بازار عرضه می شوند.

در این بخش از مقاله انواع کفش ایمنی عایق برق به طور کامل تری به معرفی مشخصات این ابزار می پردازیم. به طور معمول سرپنجه ای که برای این نوع از کفش های ایمنی استفاده می شود، از جنس کاکپوزیت است و مقاومت بالایی در  برابر جریان برق دارد. برخورداری از  وزن سبک، از دیگر مزیت های این ابزار به شمار می آید.

از این کفش ها در محیط های اسیدی، روغنی، نفتی و مواردی از این قبیل می توان استفاده نمود. به طور کلی با استفاده از این کفش ها می توانید از پای خود در برابر شرایط محیطی گوناگون، محافظت نمایید. لازم به ذکر است که در ساختار کفش ایمنی برقکاری از هیچگونه متریال فلزی استفاده نشده است و در برابر جریان برق 30000 ولت، مقاومت دارند.

جهت تهیه کفش ایمنی عایق برق 20 کیلو ولت با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید.

مشخصات کفش ایمنی عایق برق
مشخصات کفش ایمنی عایق برق

بیشتر بخوانید: انواع زیره کفش ایمنی و ویژگی های آنها


علائم اختصار در کفش ایمنی عایق برق

در لیست زیر نمونه هایی از علائم اختصاری و استاندارد کفش ایمنی عایق برق را برای شما آماده نموده ایم.

  • CP نشان دهنده مقاومت کفش در برابر جریان الکتریسیته است.
  • مشخصه RR نشان دهنده مقاومت کفش ایمنی در برابر سوراخ شدن است.
  • نشانه ED مشخص کننده رسانا بودن کفش کار عایق برق در برابر جریان الکتریسیته است.
علائم اختصار در کفش ایمنی عایق برق
علائم اختصار در کفش ایمنی عایق برق

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با علایم تخصصی کفش کار یا کفش ایمنی


بهترین کفش ایمنی برقکاری

در این بخش از مقاله انواع کفش ایمنی عایق برق به معرفی برترین برندهای تولیدکننده این ابزار پرکاربرد می پردازیم.

  • کفش ایمنی عایق برق ارک
  • کفش ایمنی عایق برق یحیی
  • کفش ایمنی عایق برق رینو
  • کفش ایمنی عایق برق 3max
  • کفش ایمنی عایق برق پاتن و …
بهترین کفش ایمنی برقکاری
بهترین کفش ایمنی برقکاری

امیدواریم که مقاله انواع کفش ایمنی عایق برق برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی کفش ایمنی عایق برق فشار قوی پرداخته شده است. جهت خرید کفش عایق برق و اطلاع از قیمت کفش عایق برق می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان کفش ایمنی را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت کفش عایق ایمنی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست کفش ایمنی برق خارجی را مشاهده نمایید. با مراجعه به سایت راندنو می توانید اطلاعات لازم از بهترین کفش ایمنی برق را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.